Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Standard C++11 byl schválen od Miloslav Ponkrác - „Nevidim zadneho velkeho hrace v IT pro ktereho...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 8. 2011 14:32

    Miloslav Ponkrác

    „Nevidim zadneho velkeho hrace v IT pro ktereho by bylo C++ priorita.“

    Já naopak nevidím moc oborů, které by přežily bez C++.

    Možná to nevidíte, ale Java běží na javovské virtuální mašině napsané v C++. Celý microsoftský .NET běží na virtuální mašině napsané v C++.

    Většina počítačových her běží na herních enginech napsaných v C++.

    C++ je jednoduše nenahraditelný jazyk. Ve své nice, tedy jazyk optimalizovaný na výslednou rychlost programu a zároveň velmi nízké nároky na systémové zdroje výsledného programu. Spolu s velmi vysokou efektivitou vývoje, protože je to značně high level jazyk. Navíc je to jazyk samonosný, teoreticky v něm naprogramujete cokoli, čehož většina programovacích jazyků není schopna a potřebuje podporu jiného jazyka. Java potřebuje JVM psanou v C++, Python je plný C/C++ knihoven, atd.

    C++ je nalezlé všude, protože zkrátka v určitých oblastech není nic lepšího.

    Nemluvě vůbec o embedded oblasti – což je oblast, kde se programuje více, než pro PC, jen je to tichá šedá eminence vzadu.

    To, že javisti hulákají, nebo pár programátorů v jiném jazyce – to je menšina celého sw průmyslu. Kromě toho že hodně křičí a jsou vidět neznamená, že je to také přirozené rozdělení sil v sw.

    Víte, že se prodá mnohem více embedded procesorů, než procesorů do PC a serverů? Už to by Vám mělo naznačit leccos o tom, kde jsou zisky a kde je (a ještě bude) majoritní obchod a v čem se programuje.

    Zkuste se dnes prosadit s desktop programem a vydělat. Přecpáno, rozděleno. V embedded oblasti je ještě mnoho místa. I ten Apple si uvědomil, že zisky jsou v mobilech a tabletech, ale nejen tam.