Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Steam hardware lze předobjednat: ovladač, streamovací zařízení a dvě konzole od Lael Ophir - Konzole mají své kouzlo pro výrobce HW, autory...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 6. 2015 3:27

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Konzole mají své kouzlo pro výrobce HW, autory her i uživatele. Výrobci HW z nich mají procento z ceny prodané hry, navíc po letech výroba HW zlevní a jsou na něm zajímavé zisky. Autorům her se zase velmi líbí, že na konzolích je zcela minimálně rozšířené pirátství, které jim na PC dokáže sežrat velkou část zisků. A zákazníky zajímá ve srovnání s PC nízká pořizovací cena, jednoduché používání, exkluzivní tituly a pomalejší zastarávání HW.

    To celá znamená nutnost použít jiný systém než na PC. Toho času je vcelku jedno jestli je založený na Windows jako u XBoxu One, nebo na FreeBSD jako u PS4. Oba OS používají vlastní grafické API, vlastní SDK, s desktopem nemají moc společného, a hry vyžadují poměrně složité portování. S Windows 10 se to může trochu změnit, protože XBox One dostane podporu DirectX 12, takže se portování z/na Windows zjednoduší.

    Pokud jde o Steamboxy, tak tam chybí v podstatě všechny dílky skládačky. Výrobci HW pokud vím nedostávají procenta z prodaných her, a Steambox je jen běžné PC s nálepkou posvěcenou od Valve. Autoři her jsou proti pirátství chráněni stejně špatně jako na Windows. Otázkou je pohled zákazníka. Uživatelskou přívětivost bych u Unixu moc nečekal :), a jinak je Steambox jen běžné PC, na kterém ovšem neběží většina her (s důrazem na ty atraktivní). Kdo tedy má motivaci Steamboxy tlačit? Leda Valve, kterému leze Windows Store by businessu. Ale domnívám se, že tohle stačit nebude, protože celému konceptu chybí výhody pro kohokoliv mimo Valve.

    Ad Mnozstvo hier beziacich pod steam OS a teda aj pod linuxom stale narasta a toto tempo sa bude dodrziavat aj do buducnosti - jistě, množství her narůstá. Jenže všechny ty hry dohromady udělají maličký zlomek tržeb, které vydavatel vyrýžuje na hitu typu GTA V. Tempo do budoucnosti bude záviset hlavně na návratnosti investic pro vývojáře her.