Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Steam nabízí už dva tisíce her pro Linux od r4in - Takhle, když to srovnáte se situací před pěti...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 4. 2016 1:38

    r4in

    Takhle, když to srovnáte se situací před pěti lety, tak je to nebe a dudy. Kdyby bylo nejhůř (desítky se mi úplně nezamlouvají) tak bych si s tím i vystačil (hlavně Borderlands 2). Fajn by byly dvě věci:

    1) Aby AMD konečně dala dohromady použitelný driver pro Linux. Catalyst je bordel na kolečkách.

    2) Vulcan. Tady by asi nejvíce pomohlo, kdyby ho začala používat Sony, protože velké hry jsou stejně tak z 90 % porty z konzolí. V minulé generaci se portovalo z Xboxu 360 (proto většina her jela na DX9 a DX10/11 se šířilo velmi pomalu). Aktuálně tipuju, že se portuje z Xbox One (bo DX11/12), přičemž Sony používá v dev kitech pro PS4 vlastní implementaci OpenGL (bo nebude platit MS licenci za DX). Pokud by nasadila Vulcan, tak by nemuselo používat schéma "konzolová verze -> port na Windows -> port na Linux (možná, jestli, snad, když zbudou peníze), ale rovnou "konzolová verze -> port na Windows/Linux/OS X". Dokážu si ale představit, že z tohoto důvodu se nasazení Vulcanu bude MS bránit zuby drápy. Však ono to šlo vidět na letošním keynote z Buildu, která by se dala shrnout "UWP pro všechny a za každou cenu! BUDETE ASIMILOVÁNI!"

  • 3. 4. 2016 7:29

    polo (neregistrovaný)

    Borderlands 2 ma Linux verziu a docela davno ju mam.

    AMD ovladace neviem tie open funguju bez problemov(AMD znacne prispieva) a ak to este nevies 15.12 bol posledny catalyst/fglrx vobec, dalej budes mat len open a ak chces AMD-PRO prorpietarnu nadstavbu zatial len pre R9 a UBUNTU 14.0.4.4/15.10 64bit ale funguje.

  • 3. 4. 2016 15:55

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad Sony používá v dev kitech pro PS4 vlastní implementaci OpenGL - PS4 používá pro zobrazování low level API GNM (podobné řekněme DX12 a Mantle) a high level API GNMX (podobné DirectX 11). XBox One používá DirectX 11 s pár featurami DX12, a nyní nově DX12.
    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-how-the-crew-was-ported-to-playstation-4

    XBox One nepodporuje (a zřejmě nebude podporovat) Mantle ani Vulkan. Herní studia samozřejmě potřebují podporovat XBox, takže se nabízí použít DX12 pro PC i XBox One.

    Ad UWP pro všechny a za každou cenu - myslím že ne pro všechny a za každou cenu. Ale určitě pro masový trh, protože sandboxované aplikace na rozdíl od těch nativních Win32 nemohou rozbít systém, ukrást data apod. Navíc je výhodou podpora veškerého Win HW od desktopu, přes tablet až po telefony.

  • 3. 4. 2016 16:13

    nobody (neregistrovaný)

    a ty se nechces osanboxovat? ze by jsi sve PR komentare psal treba doma na lednicku ;)