Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Švédska Nordea Bank obeťou phishingu od Jirka - Nevim, jak je tohle stary pripad, ale Nordea...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 1. 2007 11:11

    Jirka (neregistrovaný)
    Nevim, jak je tohle stary pripad, ale Nordea uz nejmene dva roky ve svem InternetBankingu velmi durazne upozornuje na podobnou moznost utoku, proti ktere neni prakticky obrana, protoze napadeny dava sve tajne udaje utocnikovi sam. Je tam i jasne napsano, ze za zadnych okolnosti nema clovek zadavat citlive udaje nekam, kde si neni jist, ze je to spravne.

    Navic u Nordey je potreba pro kazdou transakci (resp. skupinu transakci behem jednoho loginu) krome klasickeho loginu vlozit jeste potvrzovaci kod, ktery se vybira z asi 25 variant. Pro uspesne provedeni takovehoto utoku je tedy treba vedome spoluprace napadeneho s utocnikem, kdy na napadeny na dotaz vlozi spravny potvrzovaci kod.

    Pokud si nekdo presto nabehl, je to zejmena jeho problem. Byl jasne varovan, dostal instrukce, jak se problemu vyhnout a presto se jimi neridil. Takovym lidem neni pomoci. Stejne jako neni pomoci lidem, kteri pujcuji penize jim neznamym lidem. Vsichni vedi, ze se to nema, presto se stale najde dost troubu, co to udela.