To je temná stránka praxe "vše stavět na službách".
Po letech života s chytrými telefony už uživatelé vědí, které služby v chytrém telefonu opravdu potřebují, a které ne. Ty nejběžnější jsou dostupné.
Na straně výrobců se to projevilo tím, že Android úpravy jednolivých značek jsou minimální, čím dál víc je to skoro čistý Android - tím pádem uživatelům odpadá rozhodování o značce, protože ode všech dostanou prakticky to samé. Dnes se maximálně "bojuje" o kvalitu fotoaparátu a o velikost paměti.
...no a proč si pak kupovat drahý mobil, když z 90 % dělá to samé, jako levnější?
Ano, to je tak, kdy se použije reverzní strategie čínských podinků odkoupit celé subdivize ala Lenovo. Tady to vlastně ti levní zaplatili a pak se nestačí divit (viz Chuawei).
Podle mě největší risk pro všechny tyhle výrobce je to, že Google má své vlastní železo a nic mu nebrání, aby vytlačil ostatní z trhu.
Přesně tak. Google má geniální marketing (podobně to dělá náš premiér).
Vytáhne téma, které se lidem libí: zajistíme, aby výrobci dávali dlouho aktualizace.
"Nepatrný" side-effect je: 1. malí výrobci zkrachují (jejich uživatelé nebudou kupovat nové náhrady za morálně zastaralé modely); 2. velcí výrobci se už o svoje vývoje nepokoušejí, tím pádem Google má do budocna rozvázané ruce.
Ten vedlejší účinek ve skutečnosti jednoho dne pocítí i spotřebitel, ale bude to s takovým odstupem a téma je tak technicky komplikované, že si ho nespojí s Googlem. Pro spotřebitele je a bude tím špatným výrobce telefonu a ten nemá šanci vysvětlit, že nesměl jinak.