Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Tesla Motors uvolňuje své patenty pro elektrické automobily od Lael Ophir - Ad pochybuji, ze i francouzske jaderne elektrarny s...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 6. 2014 5:41

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ad pochybuji, ze i francouzske jaderne elektrarny s regulaci vykonu jsou schopny odpovedet radove ve vterinach - původně byla řeč o nutnosti provozovat reaktory blízko 100% jejich výkonu. Jak vidíte, francouzské reaktory lze provozovat na 30% výkonu, a tím pádem v noci a o víkendech nemusejí vznikat velké přebytky. Pokud jde o reakci na krátkodobé výkyvy spotřeby, tak podle Wiki umí Francouzi změnu výkonu o 5% za minutu. Při 59 reaktorech po 1GWe to dává možnost změny výkonu skoro o 3GW za minutu, což koresponduje s velikostí největších TV picupů (v UK, kde jsou na to specialisté), a přijde mi to na jaderné elektrárny zatraceně dobrý výsledek. Samozřejmě když potřebujete rychlejší zvýšení výkonu, nastupují hydroelektrárny.

    Ke spoustě věcí ve Francii lze mít výhrady, ale energetiku mají zvládnutou velmi dobře. Celých 75% elektřiny u nich pochází z čistého jádra, a jen 10% ze špinavých fosilních paliv. V takovém Německu, které rozjelo šílenou politiku alternativních zdrojů energie, měli v roce 2010 naopak z fosilních paliv 60% energie. Dost mě zklamalo, že Angela Merkel, která vystudovala fyzikální chemii (a tedy by měla vědět o čem mluví), prosazuje to zelené šílenství. Zřejmě se zalekla možnosti, že by se v Bavorsku vyskytla 20-metrová vlna tsunami :). Přitom Německo nemá moc realistických alternativ k jaderné energii. Rozhodně mezi ně nelze počítat větrníky a solární panely, které generují elektřinu kdy se zachce počasí, a ne když ji odběratelé potřebují. Zatím mají Němci elektřinu o 50% dražší nad průměr EU, a jejich závazek omezování emisí CO2 (víc by mě osobně víc trápily oxidy síry, dusíku a hlavně pevných částic) do roku 2020 je úplně mimo realitu.