Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Toyota Prius lze hacknout za pomoci Macbooku od František Koudelka - :-D pvní odkaz - PR článek (zkrachovalé?) pojišťovny,...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 8. 2013 15:15

    František Koudelka (neregistrovaný)

    :-D pvní odkaz - PR článek (zkrachovalé?) pojišťovny, která v dané třídě (1851 až 2500ccm) má nechutně drahé pojištění - asi snaha o zdůvodnění ceny.
    V druhém odkazu se skupiny nekryjí se skupinami pro zákonné pojištění, ale budiž. V textu je citováno, že jde o způsobené nehody, v tabulce jsou pouze nehody, data vypadají být vybrána manipulativně. Vhodné by bylo nehodovost vážit např. tím, kolik vozů je v dané třídě.

    Reálné (měřitelné) fakta: motory s objemem kolem 1.9 litru jsou vesměs firemní vozy nebo vozy jezdící na dlouhé trasy.
    Co takhle korigovat nehodovost průměrným nájezdem km? Pokud 10 ridicu s vozy v kategorii nad 2.5 litru za mesic urazi kazdy v prumeru 4000km a zpusobi 2 nehody a naproti tomu 20 ridicu s vozy v tride 1.1 az 1.4 ujede za mesic kazdy 400km a zpusobi 1 nehodu, tak kdo ma vyssi nehodovost? V prvním případě vychází 1 nehoda na 20 000 km, v druhém případě 1 nehoda na 8 000 km. - ačkoli na prví pohled vypadá nehodovost 4x vyšší, tak dle jiných kritérií je vlastně 2.5x nižší.

    Další měřitelný fakt je zrychlení, brzdná dráha atd. Jsem byl svědkem, jaký předjížděcí manévr "předvedl" důchodce na rovince v lehkem klesani s motorem 1.1 (vybočil zpoza kamionu, začal působit odpor vzduchu, návrat, podřazení, vybočení, předjetí do poloviny návěsu, při zpozorování konce rovinky za 400m na brzdy a návrat zpět), tehdy s 2.5 litrem bych měl kamion za sebou za zlomek času.

    Takováto skupina (důchodce z vesnice s motorem 1.1 korejske provenience) má 3 až 4x nižší pojistku než já, WTF ?