Hlavní navigace

Názor ke zprávičce U některých aut od Fordu nejde vypnout motor, může za to software chyba od František Koudelka - 1,2 i 3 je o tomtéž, že pokud...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 7. 2015 22:04

    František Koudelka (neregistrovaný)

    1,2 i 3 je o tomtéž, že pokud je u zásuvky pokročilejší elektronika (měření odběru), tak je možné toto splnit. Na jednu stranu se bavíme o kurvítku a na druhou stranu je takovéto kurvítko žádané, tak nevím.
    U mě toto není rozhodujícím faktorem při výběru :-)

    V dnešní době jsou kurvítka hlavně elektronická, protože mechanické dokáže po čase zručnější technik vyléčit a časem se na to dá sehnat náhrada. Např. servomotor na řízení turba v jeho těsné blízkosti (delší táhlo by asi byl veeelky problém). Takovéto kurvítko mě má donutit auto s rozsvícenou kontrolkou po 5 letech prodat a koupit si nové. Říká se tomu řízení životnosti výrobku.
    Zbytek je analogie na A. Hailey - Kola.

    Zrovna na servisy výrobce myslí nejmíň, protože auto s vysranou elektronikou turba bude málokdo opravovat formou výměny celého turba (výrobcem doporučovaný postup), ale často repasovat u neoriginál dodavatelů. Totéž školení a dokumentace, protože jak jinak si vysvětlit, když známému shodou okolností též u Fordu po diagnostice radili vyměnit turbo + půlku komponent kolem něj, ale unikla jim prasklá tlaková hadice - patrná na první pohled. Výsledek? autorizák s výměnou turba utřel a oprava hadice byla provedená svépomocí, takže vlastně přišli o kšeft (práce + materiál do litru ..).

    Problematika 30 vs. 15 t km je klasika longlife vs. pevný interval výměny. Při ceně longlife oleje bych se na to mohl zvysoka. Mimochodem, víš proč se mění olej u benziňáku a proč u dieselu? a jaký je rozdíl mezi oleji? Asi né jinak bys takovou ***ovinu nenapsal.