> V současné době umožňujeme zvětšovat okno jen po násobcích (typicky 2).
To znie ako keby robili škálovanie okien rastrovaním, zdvojením každého pixelu. Ak začnú robiť zväčšovanie s neceločíselným koeficientom rastrovaním, tak vnútro okien aplikácií bude vyzerať rozkockovane, nekonzistentne a nečitateľne. Proste škaredo.
To je otazne. Zalezi ci to co zvacsujete je vektorove alebo bitmapove. Fonty, SVG ikony, vsetko co sa cez API vykresluje vektorovo by sa malo dat zvacsit aj inymi nasobkami. No a samozrejme aj bitmapove veci sa daju zvacsovat necelymi nasobkami celkom dobre s 'miernym' blur efektom.
To niekedy pred 8 rokmi riesil OSX. Presli na vektory kde sa dalo a kde sa neda tak sa vyzaduju bitmapy v presnych velkostiach, ktore zodpovedaju podporovanym zlomkom zoomu. Autori aplikacie si proste len strazia aby v danych velkostiach ich bitmapy vyzerali dobre, bez pixelacie ci bluru.
Predpokladam, ze podobnou cestou ide aj Gnome.
Co sa tyka nekonzistentnosti tam je kralom na HiDPI skor Windows 10, jedna apka rozmazane vsetko od fontov cez bitmapy, druha len daco, metro apky este dajak vyzeraju ale vseobecne to je UX bordel.
Ohledně situace na Win10: pokud aplikace není stavěná na vyšší rozlišení, tak OS těžko může udělat něco jiného, než provést škálování jejího UI. To se týká aplikací které jsou staré, nebo se jejich autoři neobtěžovali implementovat podporu HiDPI. Podotýkám že autoři aplikací jsou někdy dost konzervativní. Například Total Commander se naučil podporu Unicode v názvech souborů až v roce 2009. Windows NT mají Unicode od první verze z roku 1993, a minimálně od roku 2002 byly Windows řady NT (WinXP) verzí pro masy.
To že ve Win10 u některých aplikací můžete vidět blur jen u části aplikace je opět způsobené tím, že aplikace nepodporuje HiDPI. V některých případech OS umí pro aplikaci škálovat bitmapy (tam nic lepšího nevymyslíte), a zároveň rastrovat vektorové fonty přímo v HiDPI.
Aplikace přizpůsobené pro HiDPI, včetně "Metro" aplikací, samozřejmě problém nemají.
BTW další problém podpory HiDPI je třeba když máte připojený najednou FullHD monitor i 4K monitor. Aplikaci přesunete na jiný monitor, a chcete aby to fungovalo jak má. Potom vezmete aplikaci s více okny, a každé dáte na jiný monitor.
Tu je pokec o tejto teme priamo od vyvojara. https://blogs.gnome.org/mclasen/2017/05/19/fractional-scaling-goes-east/. A doteraz to fungovalo presne ako pisete s tym ze vektorove veci skalovali a zvysok sa rastroval.