Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Valve jede: Linux podporuje už i Half-Life 2 od Lael Ophir - Ano, občas si ještě zahraju. Poslední dohranou hrou...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 5. 2013 12:09

    Lael Ophir (neregistrovaný)

    Ano, občas si ještě zahraju. Poslední dohranou hrou byl Max Payne 3. Skvěle zobrazuje Sao Paolo, od čtvrtí boháčů až po slumy. Pak mám rád Portal 2, Fallout 3, Rage, a až budu mít čas, chci si dát Crysis 3.

    Co konkrétně Steam řeší? Hru můžete koupit přes vestavěný store daného OS, a ty nesmysly typu friends a chat mi fakt nechybí (navíc je může nabídnout i kdokoliv jiný). Steam opravdu instaluje balíčky typu DirectX a MSVC runtime při většině instalací, i když to není potřeba (setup prostě proběhne a nic nenainstaluje) - důvod mi trochu uniká. Nastavení rozlišení a detailů je plně v režii hry. Většina her začíná v rozlišení desktopu, a úroveň detailů by se měla odvozovat automaticky z konfigurace stroje (tohle bohužel řada her nedělá). Nekompatibility knihoven jsem nikdy řešit nemusel (Windows nejsou Linux), a nikdy mi jedna hra neodstřelila druhou.

    Gamepad jsem nikdy neměl rád. Většinou hraju FPS a strategie. Ovládání gamepadem mi připadá u strategií velmi přes ruku, u FPS téměř nepoužitelné. Nicméně gamepad mám a pár her jsem s ním zkoušel. Ovládá se to stejně blbě jako na konzoli, ale v principu to šlo.
    Myslím že je ale relativně jednoduché s autory her vyjednat pár drobností typu neinstalovat dokola ty samé prerequisites, lepší podporu gamepadu, a třeba to nastavení detailů se dá udělat externě. Na druhé straně vyjednat port hry na jinou platformu je obtížnější a realizace daleko dražší. Co myslíte?

    O MS a gamepadech od Logitechu nic nevím, ale rád se dozvím detaily. Při stavbě konzole na Windows by autoři asi nahradili shell a řadu dalších věcí, a logicky by instalovali jen povolené aktualizace. Z licenčního hlediska si umím představit jak předinstalaci plných Windows, která po spuštění automaticky modifikuje vše potřebné, tak licencování jednotlivých komponent ve stylu Windows Embedded. Osobně bych to ale neriskoval z jiného důvodu: trh s konzolemi je plný, i giganti jako SONY na nich prodělávají, a i MS musel investovat miliardy dolarů, aby mu XBOX začal vydělávat. Pravděpodobnost úspěchu nového hráče je velmi nízká.