Nezmlsnost hráčů na Linuxu znamená jediné: stačí jim předhodit bezmála deset let starou hru, a jsou z toho na větvi. Nakonec proč ne? Jako se na telefonech recyklují prehistorické hry z 8-bitů, na Linuxu se může recyklovat prehistorie z Windows :)
U toho druhého důvodu nějak nevidím tu narůstající popularitu Linuxu. Koukám na statcounter.com, a Linux je na 1.28%. To i Vista je úspěšnější s 5.21%, nemluvě o MacOS s 11.48%.
Přitom na MacOS už Steam funguje delší dobu, má cca 10% trhu desktopů, a žádná velká herní exploze se nekoná. Proč myslíte, že na Linuxu to bude jiné? Když řadě autorů nestojí za to portovat hru na Mac, kde jsou uživatelé zvyklí za všechno platit vysoké částky, s jeho podílem na trhu, proč by to měli portovat na Linux?
Pocty dostupnych titulu se pro jednotlive platformy ustali na vicemene stejnych hodnotach jen pokud budou mít ty platformy podobné počty uživatelů.