Hlavní navigace

Názor ke zprávičce VESA vydala specifikaci DisplayHDR 1.0 od krauser - A jeste takove male doplneni - UHD bluray...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 12. 2017 9:48

    krauser

    A jeste takove male doplneni - UHD bluray pouziva standardne 4:2:0 chroma subsampling, 4:2:2 pouziva napr. nektere profesionalni formaty (Betacam,XDCAM HD), nahravat v 4:4:4 umi napr. HDCAM SR, ale mastering se na televizi opravdu nepouziva. A distribuce je vzdy v 4:2:0

    Takze nadavat na RGBW a pak si na tom poustet obsah, ktery stejne RGB nepouziva, je ponekud nesmysl.
    Pokud se bavime o hrach, tak tam je to tez jedno, protoze zadna konzole stejne nativni 4K neumi :)

    Takze jedine, ze by k tomu nekdo pripojil PC a sedel par cm od panelu :) A btw do monitoru se RGBW nedava.

    Obcas me prijde, ze se u tech panelu zcela zapomina na docela jednoduchou vec - kvalita panelu je o kvalite vnimaneho obrazu, nikoliv o abstraktnich technickych parametrech. A pro dosazeni toho kvalitniho obrazu se pouziva spousta technik - RGBW je jednou z mnoha. Ani u RGB panelu to nefunguje tak, ze se na zaklade jednoho dekodovaneho pixelu rozsviti presene jeden pixel a nekouka se napr. na celkove rozlozeni sceny :-)

    A jeste jedna mala poznamka - na pocet subpixelu to u LG vychazi u 4K uplne stejne jako u RGB panelu. Takze jinak receno - LG proste dala nektere LED jinak barevne, aby dosahla lepsiho kontrastu a lepsi (vnimane) kvality obrazu,ale na (sub)pixelech opravdu neusetrila :)