Zvláštní, že na to přišli až teď i způsob, jak to prokázali (tvrdit, že VW podvádí bez analýzy kódu je nesmysl). Celkem logicky bude jiná spotřeba během statického testu a za jízdy, kdy při stejných otáčkách je nutná jiná dávka paliva a nastavení EGR.
Co se stane se staženým půl milionem vozidel? Budou upraveny a nebo upravené znovu prodány? Nebo se neupravené prodají do jižní ameriky, takže životnímu prostředí tenhle krok nepomůže vůbec. Nebo budou zlikvidovány a na místo nich bude nutné vyrobit nové. Ale ekologickou stopu ani jednoho z řešení Odumbova administrativa neřeší. Důležité jsou byrokraticky nastavené tabulkové hodnoty na jeden kus, vše kolem je nedůležité.
Jako mnohem závažnější podvod bych viděl čím dál větší rozpor mezi udávanou spotřebou a reálnou spotřebou paliva.
btw: a co emise americké vojenské techniky? Aby to nebylo tak, že během jednoho cvičení vznikne více emisí, než kolik vyrobí všechny VW R4 TDI v USA za celý rok :)
btw: a co emise americké vojenské techniky? Aby to nebylo tak, že během jednoho cvičení vznikne více emisí, než kolik vyrobí všechny VW R4 TDI v USA za celý rok :)
Tak to si piste. Armady jsou nejhorsimi znecistovateli a na ekologii nejvic serou. A na to, co za hodinu spali jedna zasrana stihacka, byste autem jezdil pekne dlouho, kdybyste mel motor na kerosen. Nehlede na to, ze armady pri svych bohulibych aktivitach nikdy nehledi na to, jak na bojistich jednou budou zit lide. Tu nechaji obrovske plochy zamorene tunami prachy vypaleneho uranu, tam zanechaji hektary dzungle zasrane Agent Orange, pricemz na byvalem letisti, kde to lili do letadel, by s vami mohlo seknout uz to, ze utrhnete kytku a cuchnete si, tak je to tam zamorene.
To je poměrně pochopitelné. Ono když budete mít na bojišti techniku citlivější k životnímu prostředí, a díky tomu prohrajete, tak vám k ničemu nebyla.
Nicméně i tady se časy mění. BAE Systems mají hybridní tank, US Army s sebou vozí vyjma generátorů už i baterie a solární články, snižuje se spotřeba atd. To má opět dobrý důvod: doprava paliva na bojiště je extrémně drahá. Pak se lehko dostanete na cenu paliva 5-15x vyšší cenu než na americké benzínce, a v extrémních případech (například nebezpečné části Afghánistánu) to může být až 200-násobek běžné ceny. To se pak vyplatí i ty solární články, které pokryjí alespoň část spotřeby energie.
http://goo.gl/PpyrMU
Jo, jenze kdyz nekde valcite tak, ze z toho udelate Kartago, kde nic neroste a lidi tam chcipou na rakovinu a deti se rodi rovnou s ni nebo nejakou hroznou deformaci, tak jste ponekud mimo misu. Budto neco dobyvate proto, abyste to uchvatil a obsadil, tak jsem zvedav, jak tam hodlate prezit. Nebo valcite z duvodu nejakeho hypotetickeho svrzeni zleho diktatora a nastoleni demokracie a lidskych prav, kdy na vas budou zaostali domorodci hazet tuny kvetin, ale v pripade, ze se vam cil povede a misto na diktatora budou lidi chcipat na dosud nevidane nemoci, vdecnosti se take nedockate. A v pripade Iraku se z uvadenych cilu nerealizovalo nic a uranoveho prachu tam maji ted tuny a projevuje se to. Vubec se nebudu divit, az kvuli tomu nekdo bude jednou poradat teroristicke utoky na USA a divim se Vietnemcum, ze tak necini. Kdyby v USA obcas vyhodili do luftu nejakou chemicku, mohli by Americti bagouni ochutnat vlastniho ovoce na vlastnim uzemi.
Ona je vůbec otázka, jestli existují měřitelné dopady používání ochuzeného uranu. To že byla použita munice s ochuzeným uranem a je populace po válce méně zdravá je correlation. A correlation - jak známo - does not imply causation. Může tam být řada jiných příčin: chronický stres, podvýživa, různé otravy, infekce, mohou za tím stát jiné chemikálie včetně zplodin hoření ze zapálených ropných polí atd.
Mimochodem dnešní válčení je, minimálně u západních armád, velmi civilizované. Svého času se vojsko "samozásobilo" jídlem, vodou, alkoholem i sexem tak, že po cestě sebralo na co přišlo. Bylo zvykem města po dobytí vyplenit, muže zabít a ženy znásilnit, a to i v případech kdy nešlo o vyloženě vyhlazovací války. Zranění se také po bitvě běžně dobíjeli. Proti tomu jsou dnešní akce západních armád, typu dobytí Iráku, velmi civilizovanou záležitostí.
Ano, to muze byt pravda. Nicmene zvyseni vyskytu rakoviny a deformaci novorozencu je asi prilis velike a zatim nezname z jinych konfliktu, kde ochuzeny uran pouzit nebyl, na to, aby podezreni nebylo opodstatnene. Krome toho ochuzenu uran je znam jako znacne toxicky. Sice ho muzete mit kud na stole jako tezitko a riziko je prakticky nulove, ale pri explozi munice se promeni na mikroskopickyc prach, ktery je neco uplne jineho, nez tezitko. Tezitko napriklad asi nevdechnete, i kdybyste se snazil.
Na probíjení pancíře potřebujete něco s velmi vysokou hustotou. Ano, ochuzený uran je toxický. To ovšem například olovo také, akorát na probíjecí střely funguje hůř. A jak jsem už psal, příčinné spojení zhoršeného zdravotního stavu populace a munice s ochuzeným uranem je dost obtížné prokázat, protože v těch konfliktech dochází k řadě jiných věcí, které mohou mít dlouhodobé zdravotní dopady. Navíc dost pochybuji, že by například použití olova místo ochuzeného uranu situaci vylepšilo.
Za vyšší cenu paliva si mohou sami, jelikož jej dováží z domova. Nefunguje to tak, že by obsadili území a zdroje paliv a používali místní paliva.
FVE a baterie jsou tišší než generátory, což IMHO povede hlavně k vyšší bezpečnosti.
Houpat celý svět kecy o ekologii založenými na hysterii z globálního oteplování, založit si na šikaně spotřebitelů (RoHS compliant nekvalitní elektronika, downsizing motorů a další cílené kryplení kvality výrobků) byznys a vedle toho vesele propálit velké množství paliva v tancích a letadlech, to je vážně výborný nápad.
Pokud to vztáhnu k VW emisnímu problému, tak půjde o emise NOx, které jsou závislé na teplotě spalování (pro dosažení menší teploty je nutné zvýšit dávku paliva, než jaká by byla nezbytně nutná pro maximálně ekonomický chod motoru). Nedělám si iluze, že by se v turbínách M1 Abrams, nebo v leteckých turbínách dávkovalo více paliva jen kvůli nižším emisím NOx. DPF ani vstřikování močoviny na této technice nenajdeme.
V tomto světle jde jen o pokrytectví a cílenou likvidaci VW a evropské ekonomiky (18 miliard USD jako pokuta mi spíš přijde jako snaha Odumbovské administrativy o zalátání díry v rozpočtu). Pokud EPA provádí pravidelně testy a ověřuje vše na náhodně vybraném vzorku při jízdním testu, pak je s podivem, že na to od roku 2009 nepřišli (nebo to věděli a je to jen taková Burešovská hra o složky - počkali až se prodá dost aut na to, aby se to nedalo vyřešit drobnou úpravou na pár tisících kusů). V kombinaci s aktuální politickou situací v (policitky impotentní) EU zkrátka máme velký problém.
Cena paliva pro armadu nikoho nezajima, to plati danovy poplatnik a ten ma penez dost. Ze ve stejne dobe ze skol lezou analfabeti, je podruzny detail. Pokud resi spotrebu sveho vojenskeho haraburdi, tak je to spis proto, aby se snizily objemy, ktere je potreba prepravovat, protoze to muze byt problem. V takovem Afghanistanu nikdy nevite, kdy vas kdo vyhodi do luftu.
Ad Za vyšší cenu paliva si mohou sami, jelikož jej dováží z domova. Nefunguje to tak, že by obsadili území a zdroje paliv a používali místní paliva. - palivo se kupuje od spolehlivých dodavatelů v širší oblasti konfliktu. Problém je v tom že je paliva potřeba obrovské množství. Například tanky mají hmotnost okolo 60 tun, motor má výkon přes 1MW, spotřeba je okolo litru paliva na kilometr. Armáda jednak nemůže ukrást zdroje paliv v místě konfliktu, a navíc tam často žádné zdroje nebývají. On je rozdíl mezi místní benzínkou pro pár vesničanů a sháněním až více než 20000 litrů paliva denně pro obrněnou divizi.
Ad Houpat celý svět kecy o ekologii... a vedle toho vesele propálit velké množství paliva v tancích a letadlech, to je vážně výborný nápad - vojenské stroje sice mají poměrně vysokou spotřebu, ale je jich poměrně malý počet, takže to z hlediska dopadů na životní prostředí není žádný velký problém.
Ad jen o pokrytectví - pokrytecké jsou na prvním místě předpisy. Díky nim máme v Evropě obrovskou spoustu dieselů s maličkým objemem, které jezdí krátké vzdálenosti po městě a nikdy nevyčistí (později trvale ucpaný) DPF, a vzduch máme plný dieselových "sazí" a oxidů dusíku. Hlavně že ty vozy mají v testovacích podmínkách nízkou spotřebu a tedy nízké emise CO2. Velkou "radost" mají například obyvatelé alpských údolí, kteří díky tomu mají silně znečištěný vzduch.
Ad ...cílenou likvidaci VW a evropské ekonomiky - to je nesmysl. V US deklarují hodnoty emisí sami výrobci, namátkově je kontroluje EPA a systematicky tamní obdoba našich STK. Problém s vozy VW detekovali výzkumníci z Univerzity West Virginia, kteří pracovali na projektu pro ICCT, a měřili v rámci projektu hodnoty v reálném provozu.
Neměl jsem na mysli vesnické benzinky. Je opravdu nutné vozit palivo do Iráku přes půl světa z USA? Nejspíše ne. Přeprava toho obrovského množství paliva jen generuje další pálení množství paliva.
Kázat ovčanům o ekologii a vymýšlet předpisy o snižování spotřeby a sám pálit větší a větší množství paliva je nesmysl.
Mít zde USA cenu paliva a německou mzdu (když už chce EU vše sjednocovat ... hmm), tak tu spousta majitelů větších aut diesel vlastnit nebude (mě nevyjímaje :-) ). Na západ od Čechistánu je bežné, že vozový park vypadá trochu jinak. Mimo to diesel pracuje při nižší teplotě => nižší emise NOx - proto se na STK emise NOx neměří, neboť jsou řádově nižší než u ottova motoru. Odbočka: nejoblíbenější auto CZ zbohatlíka je BMW X6, ale s tím nejmenším naftovým motůrkem, protože přeci chci ukázat, že mám na bavoráka, ale už jsem takový kolenovrt, abych jej měl na benzín.
Pokud namátkové kontroly EPA nic nenalezly a vše odpovídalo (auto mělo v měřicím cyklu emise odpovídající deklarovaným), tak o čem je řeč? O tom, že za provozu byly emise jiné? No to je logické, neboť motormanagement jinak dávkuje palivo motoru v zátěži a jinak na volnoběh. -> Dieselgate je cílená kampaň
Protože spolupracovat musí, nic jiného jim nezbývá. Předpokládám, že nepustí do světa prohlášení o tom, že to není bug, ale feature, protože řízení motoru funguje na principu .....
Zatím jsou to takové plytké omluvy, zatím žádná fakta (analýzy kódu apod.) ani konkrétní věci nevyplavaly na povrch.
Ad Je opravdu nutné vozit palivo do Iráku přes půl světa z USA - co vím, tak v době ofenzivy v Iráku US Army kupovala palivo v Kuvajtu, a značnou část ho dostávala za výrazně nižší než tržní cenu. Jenže dopravit palivo z Kuvajtu například 1200 km do severního Iráku stojí velké peníze. A kde nejsou k dispozici dostatečně kvalitní silnice, tam je potřeba letecká doprava, která je ještě výrazně dražší.
V Afganistánu je situace ještě horší. Primární trasa vede přes Pákistán a jeho Federally Administered Tribal Areas, tj. domovské oblasti pákistánského Talibanu. Je dlouhá okolo 1600 km, část vede vyprahlou pouští a část horami a závějemi ve výškách 1000-1300 metrů nad mořem, a na afgánské i pákistánské straně jsou časté útoky. V roce 2008 bylo při jednom incidentu zničeno 42 cisteren, v roce 2009 v pákistánském Peshawaru Talibové při přepadu základny zničili 96 náklaďáků, ale menších incidentů je daleko víc. K tomu se občas náklaďáky zřítí stovky metrů do roklí, atd atd. Samozřejmě také musíte místním řidičům pořádně připlatit za riziko, případně platit i pozůstalým. A když už dostanete palivo a zásoby do Afganistánu, musíte je distribuovat k jednotkám. Bohužel silnice jsou často pro širší vozidla neprůjezdné, terén je opět hornatý a často vynucuje leteckou přepravu.
K tomu přičtěte další radosti: vojáci nelegálně prodávají palivo místním, kontraktoři platí Talibanu za bezpečný průjezd, v důsledku přestřelek s pákistánskou armádou se trasa občas na několik měsíců zavře dokud se situace diplomaticky nevyřeší...
Ještě se divíte těm vysokým cenám?
To mas tezky. Kdyz tyhle veci se od stolu a od piva resi strasne dobre:)
Jako kdyz jsem oznacil jistou jihoasijskou zemi za perfektni model fungujici prime uplatkove ekonomiky. Mistni lidi pravidelne uplaceji policajty za pravo jezdit protoze policajti maji ubohe platy. I ja uplacel. Za parkovani, za chybejici ridicak, za prujezd, za prekrocenou rychlost. Je to castka kterou si i vetsina cestovek kdyz nejedete na blint dava do ceny zajezdu. A kupodivu tahle ekonomika funguje. Lepsi jeden uplatek pro urednika kterej vyresi nebo zavre oko, nez litat od uradu k uradu coz vas stoji ve vysledku vic penez.
No malem mne vsak v cesku po jiste cestovatelske besede mravokarnici udupali. Je krasne vse hodnotit ocima zapadackeho stredoevropana...
Ono staci jen kdyz prazak hodnoti pripojeni k internetu na venkove.
To mas tezky. Kdyz tyhle veci se od stolu a od piva resi strasne dobre:)
Jako kdyz jsem oznacil jiste asijske zeme za perfektni model fungujici prime uplatkove ekonomiky. Mistni lidi chudsi a stredni tridy pravidelne uplaceji policajty za pravo jezdit, protoze policajti maji ubohe platy I ja uplacel. Za parkovani, za chybejici ridicak na vetsi auto, za prujezd, za prekrocenou rychlost. Je to castka kterou si i vetsina cestovek kdyz nejedete na blint dava do ceny zajezdu. A kupodivu tahle ekonomika funguje. Nikdo z mistnaku by ji neoznacil za korupci. Lepsi jeden uplatek pro urednika kterej vyresi dalsi papiry nebo zavre oko, nez litat od uradu k uradu coz vas stoji ve vysledku vic penez.
No malem mne vsak v cesku po jiste cestovatelske besede za tyhle nazory mravokarnici udupali. Je krasne vse hodnotit ocima pupkacoveho stredoevropana...