Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Vydána specifikace OpenGL 3.0 od Michal Proks - Pojem "vertexova pole" je hodne nevhodny preklad. Mozna...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 8. 2008 13:06

    Michal Proks
    Pojem "vertexova pole" je hodne nevhodny preklad. Mozna by bylo dost lepsi to nechat v originale jako vertex array object.

    A 32bitove textury? Ty OpenGL podporuje minimalne od verze 1.1. Jde spis o textury obsahujici celociselne hodnoty.

    A nez renderovani do sRGB framebufferu je v tehle verzi novinkou spis uz jenom renderovani do framebufferu (drive to bylo jen jednim z rozsireni).

    Jinak celkove je OpenGL 3.0 velky zklamanim predevsim z duvodu, ze posledni dva roky bylo slibovano neco uplne jineho (vicemene kompletni predelani celeho API). Posledni zprava od standardizacni komise byla vloni v zari, ze narazili na par problemu, ktere je treba vyresit, ale ze vsechno bude brzy v pohode (na lonskem SIGGRAPHu se tvrdilo, ze specifikace je az na par detailu uz prakticky hotova). No, pak nastalo skoro rocni ticho a ted se dozvime, ze v lednu se rozhodli zahodit nove API a pokracovat jen dalsim vylepsovanim stavajiciho, ale nikdo se neobtezoval to od ledna az do ted verejne oznamit, takze vsichni byli porad nateseni.