Pořád se vyhýbáme jednoduché pravdě: pro poskytovatele je cenný zákazník, u kterého je potenciál výdělku. Výdělek může být přímý - placená služba, nebo nepřímý - neplacená služba = marketingový nástroj. V tom druhém případě provoz nepřímo platí zadavatel inzerce, a ten požaduje co nejefektivnější cílení reklamy.
Poskytovatelé služeb zdarma budou dál a vždy hledat způsoby, jak konvertovat zákazníky k nákupům. Metody se mění, ale tyto vskutku triviální teze zůstávají platné.
Na tomto procesu se musí účastnit i spotřebitel. Pokud chce mít vyšší míru klidu, nemuset sledovat kulišárny poskytovatele, měl by zvážit používání takových výrobků a služeb, kde je podstatou oboustranné spokojenosti cena za výrobek či službu. I tam mohou nastat podobné situace, ale je zkrátka pravděpodobnější, že přímo platícího zákazníka poskytovatel bude víc chránit (nebude chtít přijít o jeho peníze), než toho, který využívá bezplatnou variantu.
V Evropě nás jakž takž chrání GDPR, osobně to vítám. Ale musíme zároveň s tím přijmout, že díky tomu u nás bude k dispozici menší paleta služeb, nebo budou o něco dražší, než v zemích, kde soukromí přiznaným platidlem.
Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.
Internet Info Root.cz (www.root.cz)
Informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.