Hlavní navigace

Názor ke zprávičce WhatsApp bude od února sdílet informace o uživatelích s Facebookem od Miroslav Šilhavý - Pořád se vyhýbáme jednoduché pravdě: pro poskytovatele je...

  • 7. 1. 2021 16:43

    Miroslav Šilhavý

    Pořád se vyhýbáme jednoduché pravdě: pro poskytovatele je cenný zákazník, u kterého je potenciál výdělku. Výdělek může být přímý - placená služba, nebo nepřímý - neplacená služba = marketingový nástroj. V tom druhém případě provoz nepřímo platí zadavatel inzerce, a ten požaduje co nejefektivnější cílení reklamy.

    Poskytovatelé služeb zdarma budou dál a vždy hledat způsoby, jak konvertovat zákazníky k nákupům. Metody se mění, ale tyto vskutku triviální teze zůstávají platné.

    Na tomto procesu se musí účastnit i spotřebitel. Pokud chce mít vyšší míru klidu, nemuset sledovat kulišárny poskytovatele, měl by zvážit používání takových výrobků a služeb, kde je podstatou oboustranné spokojenosti cena za výrobek či službu. I tam mohou nastat podobné situace, ale je zkrátka pravděpodobnější, že přímo platícího zákazníka poskytovatel bude víc chránit (nebude chtít přijít o jeho peníze), než toho, který využívá bezplatnou variantu.

    V Evropě nás jakž takž chrání GDPR, osobně to vítám. Ale musíme zároveň s tím přijmout, že díky tomu u nás bude k dispozici menší paleta služeb, nebo budou o něco dražší, než v zemích, kde soukromí přiznaným platidlem.