Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Wine 3.0 vyjde ještě letos a bude podporovat Direct3D 11 od Lael Ophir - Pár věcí, které klauni s Tuxem na klopě...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 11. 2017 15:59

    Lael Ophir

    Pár věcí, které klauni s Tuxem na klopě neví, protože si mozek zanesli hjkl/esc, syntaxí tisíců příkazů, regexy, bashem a dalšími nesmysly, a na samostatné přemýšlení jim pak nezbývá kapacita.

    1. Popis DirectX API je na webu MS pro každou verzi. V referenční sekci jsou tam k většině API rovnou příklady použití, v sekci Programming Guide jsou vysvětlené koncepty a klíčové techniky, popis debuggingu, je tam spousta příkladů a tutoriálů atd. Srovnání se spartánskou úrovní dokumentace OpenGL zároveň napovídá i důvod popularity DirectX.
    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/dn903821(v=vs.85).aspx
    2. OpenGL nebylo zamýšleno jako herní API, nebylo orientované na výkon, a neřešilo double/tripple buffering, přepínání rozlišení, vstupy, zvuk atd. DirectX je naopak od začátku zamýšlené jako herní API a řeší všechno potřebné, takže ho vývojáři logicky používají.
    3. OpenGL má hromadu vendor extensions, které dělají prakticky totéž různými způsoby, s různě odlišnými výsledky a různým výkonem. Liší i výsledek standardizovaných operací, a jejich výkon se liší dost výrazně. V důsledku toho se SW pro OpenGL píše spíš pro konkrétní OpenGL driver, než obecně pro OpenGL. Direct3D je výrazně konzistentnější, což je pro vývojáře velká výhoda.
    4. Vývojáři aplikací pro Windows můžou klidně používat OpenGL, pokud chtějí. Video drivery předních výrobců grafických karet OpenGL podporují. A že vývojáři OpenGL nechtějí používat? S ohledem na body 2 a 3 se jim vůbec nevidím.
    5. V konkurenčním prostředí spolu firmy spolupracují jen pokud z toho něco mají. Pro MS nemá protlačování OpenGL žádný přínos. Navíc nad OpenGL nemá kontrolu.
    6. Podobný vývoj je vidět u Apple, kde přišli s Metal API. Nad tímhle API má Apple kontrolu, může předepsat jaké výsledky mají operace mít, a nemusí léta čekat na standardizaci každé blbosti.