Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Wine 4.0 je venku, podporuje Vulkan i Direct3D 12 od maoam - dlužno dodat, na tomto místě, povzdechnout, sáhnout prosil bych...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2019 19:40

    maoam (neregistrovaný) ---.client.rionet.cz

    dlužno dodat, na tomto místě, povzdechnout, sáhnout

    prosil bych trochu méně vlastních pocitů

  • 23. 1. 2019 20:26

    LDASCZ (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Vlastních pocitů? To už normálně píšete automaticky, když vidíte jméno Ježek. Ani nevím proč, vždy je v tom hlavní pointa a i vysvětlení. Případně ty pasáže s "pocity" prosím citujte. Rád se podívám.

  • 23. 1. 2019 20:32

    . (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz

    Citujte... Ty zmíněné výrazy jsou všechny z téhle zprávičky.

  • 23. 1. 2019 21:23

    LDASCZ (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Citace vypadá rozhodně jinak a má svá pravidla... Na češtině jsem byl jeden z nejhorších a lítal jsem mezi 3-4-5 z literatury někdy i za 1... Ale aspoň vím jak vypadá citace, když už jsem na pravopis hloupej.

    Místo vlastních pocitů bych spíše řekl konstatování faktu, pomocí slovních obratů, které jste špatně pochopil.

    Také bych chtěl podotknout, aby jste i vy sám napsal nějakou zprávičku, rád vám udělám stejný výlej slov jako vy teď.

  • 24. 1. 2019 0:48

    . (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz

    Ty jsi na ten komentář odpověděl, jako bys z něj nevěděl o čem je řeč. Mimochodem já nejsem jeho autor a nemám stejný pocit. Jen jsem naznačil, že dotyčné obraty jsou v něm uvedené a pokud je chceš přesně, tak se můžeš podívat na tu zprávičku. Není přece tak dlouhá.

    A ty teď, jak vypadá citace a výlej slov... To si děláš srandu? To je jen řečnická otázka, že jsi blb tady všichni už dlouho víme.

  • 24. 1. 2019 9:11

    JVr (neregistrovaný) 88.208.76.---

    Ano, v tomto případě musím dát za pravdu.

    Vůbec nemá cenu tady s odstupem 5ti let (vyšlu 2014) "brečet" nad tím, že M$ vydal DX12ku. Kontext doby je teď naprosto jiný, než v době, kdy skutečně vyšly a a to nemluvím o době, kdy se rozohodvoalo o tom, zda vyjdou (to muselo být tak 2011-2012, to se ještě o Vulkanu ani neuvažovalo). Tedy v té době to mělo svůj smysl, a pochybuji, že by se náš vzdychající autor (Ježek), pokud by byl na místě manažerů v M$, rozhodl jinak.

    Existovalo pouze něco čemu se říkalo Mantle a to sice bylo "multiplatformní", ale podporovalo to pouze AMD a jen na některých kartách. Ano v 2014 se už možná uvažovalo o tom, že by něco jako Vulkan dávalo smysl, ale oficiálně to bylo oznámeno až 2015, tedy rok poté co byly DX12ky vydány! A to ještě vůbec nebylo jasné zda, případně kdy, bude vydána první verze, co bude umět a jak to bude nakonec s podporou výrobců HW a HW samotného. Btw Vulkan oficiálně vyšel 2016, tedy dva roky po DX12kách.

    Tedy vůbec bych zde nehanil M$ za to, že situaci vyhodnotil tak jak vyhodnotil a DX12 vydal!

  • 24. 1. 2019 10:57

    BlackRider

    Ehm, Microsoft tezko moh rozhodovat o vydani DX12 v aktualni podobe v letech 2011-2012, kdyz vyvoj AMD Mantle, ze kteryho DX12 i Vulkan vychazeji, zacal az v roce 2013.
    Stejne tak neni pravda ze DX12 vysel 2014. DX 12 byl pouze oznamen a v roce 2014 a vysel az v lete 2015 spolecne s Windows 10.
    Vyvoj Vulkanu byl oficialne zahajen 2014 a oznamen na SIGGRAPHu v Srpnu stejnyho roku.
    Tedy oznameni Vulkanu prislo ve stejnej rok jako oznameni DX12, pricemz vyvoj trval o rok dyl.

  • 24. 1. 2019 12:24

    Karel (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz

    Jen detail ohledně MS a jejich oznámení. Microsoft je hodně pomalá firma a všechno u nich trvá. Když už se o něčem dozvíte, tak si můžete být jistý, že se na tom už dlouho pracuje. U stěžejních technologií je pak běžné, že ve chvíli, kdy to oznámí, je to už skoro hotovo. Takže sice máte pravdu v tom "DX 12 oznámen 20.3.2014 a vydán 29.7.2015", jenže u MS to takhle nefunguje. Ve chvíli, kdy DX 12 oznámili, už bylo z velké části hotové a v plném proudu byla implementace podpory ze strany výrobců grafických karet.

    A teď ten Vulkan. Rok 2014 a SIGGRAPH sedí, ale tehdy se stalo něco jiného. Tehdy neoznámili, že to mají. Tehdy oznámili, že na tom BUDOU dělat a scháněli firmy, které by se na tom chtěly podílet. V té době měl Microsoft DX 12 už dávno hotové a jen testovali a testovali a testovali. Uvědomte si, že právě na tom samém SIGGRAPHu, kde Khronos oznámili "budeme dělat Vulkan, přidejte se!", ukazoval Intel plně funkční demo DX 12, na kterém prezentoval o kolik je na stejném HW výkonnější než DX 11.

    To je dost neporovnatelný stav projektu, ne? Proto mi hlava nebere původní komentář, kde se tazatel ptá, proč MS raději nevyhodil jejich funkční DX 12 a nepočkal, až jak dopadne Vulkan.

  • 24. 1. 2019 12:38

    JVr (neregistrovaný) 88.208.76.---

    Máte pravdu:
    Mantle - 2013 (oznámení)
    Mantle - 2014 (první verze)
    DX12 2014 (oznámení)
    Vulkan - 2014 (oznámení a začátek vývoje)
    DX12 - 2015 (první verze)
    Vulkan - 2016 (první verze)

    Přestanu spekulovat, kdy došlo k rozhodnutí, protože to bychom asi pouze spekulovali, důkazy k tomu mít nebudeme, ale spokojme se s konstatováním že v korporátech se rozhodnutí ze dne na den příliš často nedělají a vývojáři grafických karet úzce spolupracují s Microsoftem, tedy v době kdy mělo AMD k dispozici specifickace pro vývoj Mantle, pravděpodobně ji sdílelo i s M$.

    Stále to nic nemění na faktu, že vzhledem k tomu, že rozhodnutí o tom zda bude DX 12, nebo ne výcházelo z toto, že je třeba pokračovat v poměrně úspěšné sérii DX (která má velmi silné místo na trhu), nejisoty zda bude něco jiného, jako třeba Vulkan a hlavně, jak vůbec bude vypadat. A z tohoto pohledu se jeví rozhodnutí být poměrně jasné, ačkoliv jej můžeme s odstupem 5ti a možná i více let vnímat jako ne-úplně šťastné, bez zohlednění kontextu doby, kdy vznikalo.