Pokud je wine tak funkční jak se pouze tváří, tak si myslím že se žádných virů nemusíte obávat. Nedávno jsem zkoušel spustit hru Age of Empires II - Age of Kings a nepodařilo se mi to skoro v žádný verzi spustit. Pouze v několika starších verzích se hra aspoň spustila, ale při načtení mapy to stejně celý sletělo. Zkoušel jsem vše na Debian 6.0.2 (squeeze) x86-64 a CentOS 6.0 x86-64, vše na verzích wine x86 samozřejmě s podporou lib32. Podobné věci mě potkali i u dalších programů a to jsem pokaždé koukal na výsledky testů z http://appdb.winehq.org včetně některých komentářů na konci stránky. Už jen podle těchto stránek je zajímavé, jaké zásadní rodíly v testech panují mezi různými OS (nejvíce je zastoupen linux) a to při samé verzi wine!
Nejlepší je už pouze virtualizace, ale na tu nemám dost "drahý" PC s patřičným procesorem abych ji nemusel bez horentního vytížení systému nahrazovat emulací. A tolik času nemám abych hledal po různých fórech kde je zakopaný pes.
Ani ten pitomej playonlinux mi nepomohl protože ten je ještě navíc impotentní v tom, že v jeho nejnovější verzi neposkytuje verze wine nižší než tuším verze 1.0.1. V Debianu 6.0.2 mi dokonce oznámil, že pro AOE II je ve verzi playonlinux 3.7.6 (která je v debianu 6.0.2 defaultní) podpora zrušena a že si mám stáhnout novou verzi. Samozřejmě že po splnění ani tohoto se v padání wine nic nezměnilo. Přitom v playonlinux je AOE II mezi kompatibilními aplikacemi. Suma sumárum, wine i jeho více-verzovní správce playonlinux jsou pěkně na ho*no.
A kdo chce provozovat spolehlivě win32 aplikace nechť si raději pořídí windows (na W7 není s AOE žádný problém).
AoE II je dost prasácky napsaný. Divím se, že vám to na W7 funguje, na WXP to taky padalo. Na druhou stranu si pamatuju, že podobně (ne)stabilně mi to šlo i pod Wine, ale musel jsem vypnout hudbu, jinak to spadlo na synchronizaci nebo něčem takovém. Nicméně bez hudby (zvukové efekty fungovaly) jsem AoE II ve Wine dohrál. Ale už je to dlouhá doba, je možné, že nějaká oprava funkce ve Wine, která se nechovala správně podle dokumentace Win32 API, probudila chybu v AoE II.