Odpovídáte na názor k článku Zapomeňte na sponku, novým pomocníkem Microsoftu je Mico. Názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé. Nově přidané názory se na webu objeví až po schválení redakcí.
Myslím že jste to dobře strefil. Dalším podobným příkladem může být ve Windows "Action Center", které zobrazuje notifikace a nabízí rychlé akce. Proč právě Action Center? Tipnu si, že každý jiný návrh měl na meetinzích oponenty. Proti Action Center ale nelze říct nic, protože to nic konkrétního neznamená. Podobě s Mico. Mohla by to "tradičně" být sponka, ale uživatelé ji mají negativně asociovanou jako na otravný nesmysl. Mohl by to být pes, což zní skvěle, dokud nedojde k nějakému high profile neštěstí kde pes zabil batole, epidemie vztekliny apod. Mohla by to být kočka, ale ty mají drápky, toxoplazmózu která škodí těhotným a obecně lidi oblbuje, atd. Vždycky se najde něco proti. U blobu ale není protiargument. A svým způsobem je to tak správně, protože firmy musejí řídit rizika, když už do něčeho nalijí peníze.
A rizika existují. Například společnost Dr Pepper/Seven Up kdysi vytvořila značku mléčných nápojů Raging Cow (Divoká Kráva), rebelující proti nudným produktům. Na prvním místě to bylo vnímáno jako neautentický kalkul pro zalíbení se mladé generaci. Na druhém místě existuje Mad Cow Disease (nemoc šílených krav), což je asociace, kterou fakt u produktu nechcete. No a pak jsou tu případy typu výrobce komerčních chlaďáků Fukushima Industries, který si vytvořil maskota Fukuppy. What a f*ck up!
https://en.wikipedia.org/wiki/Fukuppy