Já to vidím spíš naopak.
Krychle není o tom, že je modrá, ale o tom, že má tři rozměry, nějakou hustotu (pokud se jedná o těleso) a tu barvu. Charakterizovat cokoliv jedním atributem je trochu mimo.
Na trhu není důležitý být nejlepší, ale
1. nebýt pod průměrem
2. (zdánllivě) předstihnout konkurenci v tom, co zákazníky zajímá
3. umět svoje "přednosti" prodat.
Android kulhá v bezpečnosti a dá se to relativně snadno zlepšit. Udržovat ho, vydávat patche a vydupat si poskytování záplat zákazníkům v licenčních podmínkách. A neovlivní to další vlastnosti systému. Navíc přitáhne pozornost médií (včetně pisálků jako technet.idnes.cz) a přesvědčí lamy. že je systém bezpečnější.
Takže:
Ad 1. Pokud by jablíčkáři a okýnkáři updatovali, byli by pod průměrem, musí updatovat taky.
Ad 2. Pro část potenciílních zákazníků byla překážkou chybějící podpora a pokud to teď bude lepší než třeba u wdlí (opravy po >6 měsících), Je to splněno.
Ad 3. Vyšlo to jako novinka na technických portálech a s poměrně velkým rámusem. Takže udělali z dohnání konkurence "výhodu" a marketing se to teď snaží prodat.
Otázka je, jak moc se jim to podaří a co si za ty updaty vezmou (nový triky ohledně reklamy atd.).