Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku
Hlasujte pro nejlepší české open-source projekty!

RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
14. 4. 2009 14:09

Co je tohle za anketu

Nevím jakým způsobem a kdy probíhala nominace. Na tuhle anketu jsem vůbec narazil náhodou a moc se vám teda nepovedla. Skoro nevím, co mám v těch kategoriích vybírat. Přece nejsme v takové krizi, aby byl například v osobnostech nominován takový pan NIKDO, jako je Vojtěch Trefný. (Osobně nic proti němu samozřejmě, tímto se mu omlouvám, že jsem si ho vzal za příklad) Takže celá anketa pak vypadá jako recesistický počin.
Petr Krčmář aura:99
14. 4. 2009 14:23

Re: Co je tohle za anketu

Nominace byla naprosto veřejná a probíhala minulý měsíc. Existuje samozřejmě nespočet možností, jak by hlasovací formulář mohl vypadat, ale co bylo nanominováno, to v anketě je.
Matlas
Matlas (neregistrovaný)
14. 4. 2009 14:29

Re: Co je tohle za anketu

Proč je nominovám Seznam - Opensource v kategorii firma? Vždyť to přece firma není.
Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
14. 4. 2009 14:48

Re: Co je tohle za anketu

To je pravda, ma tam byt Seznam.cz.
Jakub
Jakub (neregistrovaný)
15. 4. 2009 10:27

Re: Co je tohle za anketu

No a jak to tedy s temi nominacemi doopravdy je? Opravdu plati, ze pokud byla osobnost/projekt/atd. alespon jednou nominovan, mohu pro nej nyni hlasovat? Nebo se pouziva nejaky uzsi vyber poroty ci nejake jine sito?
Kamil Páral aura:69
14. 4. 2009 14:57

Re: Co je tohle za anketu

Pokud je tu něco v krizi, tak jednoznačně úroveň komentářů a bezohlednost jejich autorů. (Osobně nic pro vám samozřejmě, tímto se vám omlouvám, že jsem si vás vzal jako příklad).

Tady si asi někdo neuvědomuje, jak malá česká opensource scéna je.
RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
14. 4. 2009 15:29

Re: Co je tohle za anketu

Vyjmenuju vám z hlavy 20 lidí, kteří se na to místo hodí 100x více. Řekněte mi, co udělal pro Opensource, že byl nominován, Vojtěch Trefný? čím se o to zasloužil? Naštěstí reálně nejsme v takové mizerii abychom za největší osobnosti museli vydávat správce nějakého fora.

Činnost pana Trefného je jistě chvályhodná ale co dělá v anketě to nechápu. Jak ale vidím, měl bych se ptát nominujícího davu, jak tak koukám spíš Ubuntu davu.
teni
teni (neregistrovaný)
14. 4. 2009 23:20

Re: Co je tohle za anketu

20? To jste si vzal možná trochu velké sousto (teda pokud se jedná o dekadické číslo). Zkuste nadhodit dvě, tři jména...
RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
15. 4. 2009 9:39

Re: Co je tohle za anketu

Tomáš Matějíček
Anička Bernáthová
Luboš Luňák
Dominik Pantůček
Marek Stopka
Martin Šebesta
Luboš Doležel
Filip Molčan
Ivan Bíbr
Pavel Janík
Dan Ohnesorg
Michal Čihař
Vlastimil Ott
Michal Švec
Vlastimil Pečínka
Petr Krčmář
Radek Vokál

To mě jen tak zběžně napadlo. Né nutně v tomto pořadí. A jistě jsem na mnohé zapoměl. Jistě by každý nenominoval tento seznam, ale pro ilustraci, že náš rybníček není vůbec malý to snad stačí. Našla by se i řada mnohých dalších.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 4. 2009 12:14

Re: Co je tohle za anketu

tretina je IMHO stejny pripad jako pan Trefny, o dalsi tretine jsem nikdy neslysel a treti tretina je OK (ale asi uz byli nominovani prilis mockrat).

Co ja za tim vidim je osobni nenavist k p. Trefnemu.
RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
15. 4. 2009 12:25

Re: Co je tohle za anketu

Mohl by jste prosím jmenovat čím se pan trefný zasloužil o svou nominaci a pak pro porovnání totéž u té třetiny, která je podle vás stejný případ jako pan trefný? :-)
RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
15. 4. 2009 12:27

Re: Co je tohle za anketu

PS: Pana Trefného jsem nikdy neviděl, a kdyby nenapsal jakýsi článek kdysi na Zive.cz ani bych nevedel kdo to je. K jeho smůle jste jej nacpali do ankety. Být tam Pepa Vomáčka, diskutujeme zde nad tím, proč je v anketě Pepa Vomáčka. Jenže Vomáčka tam není....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 4. 2009 12:43

Re: Co je tohle za anketu

Nevim, co furt resite. Mozna byl p. Trefny nominovan nepravem, budiz, prejme mu to stesti. Rozhodne nemam v planu hledat zasluhy p. Trefneho, stejne jako treba u p. Bibra, ktereho znam uplne stejne jako p. Trefneho (tj. vubec). Pristi rok mate sanci ovlivnit, aby se situace neopakovala.

Ceho vlastne minite dosahnout? Stahnuti jeho nominace?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 4. 2009 12:54

Re: Co je tohle za anketu

Mohli jste přece nominovat kohokoliv. Vy. Neudělali jste to a teď prskáte. Přijde mi to jako hospodské kecy po volbách. Sice jsem u voleb nebyl, ale jakto že vyhráli socani/ODS/to je jedno kdo.
RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
15. 4. 2009 13:14

Re: Co je tohle za anketu

Aha. Takže si osvětlíme genezi této situace. Protože už vidím na internetu několikátý prolink na jakousi anketu na root.cz, o které nic nevím, s poukazem ať jsu hlasovat, seberu se a jdu hlasovat. Rozkliknu anketu, a zjišťuji, že každá kategorie obsahuje 5 položek, z nichž mám mnohdy problém vybrat alespoň jednu, která by měla v úzké nominaci být, natož pak, abych ji jako hlasující označil za kandidáta na vítěze. Nemohu tedy hlasovat, a protože jsem k tomu z více stran vyzýván, místo hlasování alespoň v diskuzi sděluji, že předvýběr, nebo nominace či jak to nazveme, je mírně řečeno podivná.

Zbytek je již jen reakce na hysterické výkřiky. Trvzení, že malý český rybníček má nedostatek osobností jsem považoval za natolik trapné, že jsem musel reagovat.
D.A.Tiger aura:66
15. 4. 2009 15:34

Re: Co je tohle za anketu

"Ceho vlastne minite dosahnout? Stahnuti jeho nominace?"

Ne, to rozhodně ne. A ono (alespoň jak to vidím už od začátku já) nejde ani o pan Trefného, a ani nikoho dalšího. Jde o to že pořadatel celé této akce (předpokládám redakce roota) to tentokrát prostě jaksi nezvládl.

1) Nominovat někoho šlo celý měsíc. To je fajn, jenomže kde? Já jsem na Rootu pečenej - vařenej, ale nějak jsem si nevšiml. co takhle kdyby dali na tytulní stránku alespoň nějakej baner s odkazem? V položce "Kalendář akcí" je poslední záznam z Května 2006. No super!

2) Sešlo se málo nominací - a vzhledem k 1. čemu se divit?

3) Je fakt tak těžké tu anketu zřídit tak, že když je někoho nominujete udáte stručně důvod proč a potom ty nečastěji udáváné důvody prostě zveřejnit v položce nominace? I kdybych se smířil s tím, že jsem tam "svého" kandidáta dát nemohl, a chctěl hlasovat, tak jak - Když mi některá jména vůbec nic neřeknou?

4) nevím jestli vody OpenSource CZ jsou jen malý rybníček nebo obrovské moře a ani to neřeším. Nicméně není dost velký na to, aby KAŽDÝ rok jsme mohly očekávat nové osobnosti v této sféře...
D.A.Tiger aura:66
14. 4. 2009 15:29

Re: Co je tohle za anketu

"Tady si asi někdo neuvědomuje, jak malá česká opensource scéna je"

Aha. Takže je potřeba do ankety, jejíž výsledek (když už nic) by měl znamenat určitou prestiž, nacpat každého kdo půjde kolem a bude mlet o OpenSource. Pak se tedy divým jaktože nebyly nominování Radek Hulán, Lael Ophir, nebo alespoň V. Bednář. :P :(

Řeči o rootu v krizi jsou sice hovadina, ale faktem je že
1) Na tytulní stránce najdu kde co, ale informace o tom, že mám možnost někoho nominovat do takovéto ankety jaksi trochu zapadla. Ale hlavně, že mezi články Roota se míchají články ze sesterského portálu (Zdroják)

2) Některé komentář jsou dosti často opravdu velmi bezohledné. Žel bohu v tomto případě si podle mě redakce trochu kritiky zaslouží...
Milan
Milan (neregistrovaný)
14. 4. 2009 18:44

Re: Co je tohle za anketu

Ta scéna vypadá tragicky malá. To sem mohl nanominovat i sám sebe :-). Ale takový pan Hulán by si to taky zasloužil. Za BLOG::CMS, který je GPLv2.
Lael Ophir je asi nejpřínosnější diskutující na Root.cz, ale nevím, jestli dělá open source projekty.
Já bych nominoval Standu Hoferka, sežerte mě. Musí víc přidat na reklamě a trošku zeserióznit. Ale do pár let je to jasný favorit. Pokud ho teda nepřeběhnu já :-).
Zdeno
Zdeno (neregistrovaný)
16. 4. 2009 23:17

Re: Co je tohle za anketu

Stano byt nominovany nemoze lebo je zo slovenska.
a teda bud:
- sa prestahuje a prijme ceske obcianstvo
- alebo sa anketa rozsiri na CZECHOSLOVAK OPEN coz by som uvital
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2009 9:52

Re: Co je tohle za anketu

Taky by se mi to libilo ... byla by pak vetsi konkurence a celkove by to bylo zajimavejsi.

(predpokladam teda, ze nic jako COS na Slovensku nemate).
teni
teni (neregistrovaný)
14. 4. 2009 23:12

Re: Co je tohle za anketu

Ad 2): Souhlas. Jen si neplést kritiku redakce s urážkami nominovaných.

To že "A" dělá pro opensource nějakou drobnou práci neznamená, že má "B" právo urážet "A" jen proto, že "C" nominoval "A" do nějaké ankety.
RX-88
RX-88 (neregistrovaný)
15. 4. 2009 9:48

Re: Co je tohle za anketu

Prosil bych citovat tu urážku, pane fantasto.
D.A.Tiger aura:66
15. 4. 2009 22:46

Re: Omluva

Ano, s trochu chladnější hlavou a odstupem času si uvědomuji, že některé mé komentáře mohli působit takovýmto dojmem.

Nebylo to však mým úmyslem a ani jejich cílem, pouze jsem se snažil upozornit na nedostatky, které u této ankety vidím (a na server jako je Root mě dost mrzí) a v některých případech jsem to přehnal a hodně mě to mrzí.

Tímto bych se rád omluvil jak nominovaným, tak redakci, které jsem - byť nechtěně mohl - urazit...
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem