Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok

Londýnska burza cenných papierov utrpela viac než 7 hodinový timeout. Burza nedávno prešla z dôvodu šetrenia na Microsoft Windows Server 2003 platformu so SLA garantujúcim 99,999% uptime (5 min 15 sek ročne). O tomto prechode a radosti v Microsofte aj London Stock Exchange ste sa mohli dočítať v rámci kampane „Get The Facts!“ na takmer každom IT portáli.

Microsoftu sa takto podarilo vyčerpať všetok povolený downtime pre nasledujúcich 80 rokov behom jedného dňa. Na pozitívnu nôtu – ak sa Microsoftu teraz podarí dodržať podmienky svojho SLA, nielen že nebude musieť zrevidovať svoju „Get The Facts!“ kampaň, ale stane sa tak pravdepodobne vývojárom najspoľahlivejšieho softvéru v histórii IT.

Mimochodom, tento downtime prišiel v kľúčovej chvíli obchodovania s najväčšími americkými hypotekárnymi spoločnosťami – išlo o najväší predaj cenných papierov v histórii.

Dále čtěte…         

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Tom
Tom (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:15 Nový

FUD

celé vlákno
V odkazovanem clanku neni ani slovo o Windows nebo Windows Serveru 2003? Kde jste tento "fakt" vzal? Nebo je to jenom zbozne prani? :-|
X
X (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:19 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Protoze uz presli,tak je to asi logicke,ze?
sk
sk (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:24 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Já jsem v tý původní zprávě četl informaci, že selhal software postavený na MS platformě (pravděpodobně .NET)... ne že selhal windows server...
michal kovac aura:86
15. 9. 2008 11:33 Nový

Re: FUD

celé vlákno
microsoft nedodal len win2003, london stock exchange dostalo ucelene riesenie zalozene na ms windows 2003 a .net platforme. to sa zosypalo. staci do googlu dat "london stock microsoft outage".

odstavilo to aj burzu v johannesburgu, ktora bezi na tej istej platforme. http://www.thebusinessedition.com/systems-outage-halts-trading-at-london-stock-exchange-1387/
michal kovac aura:86
15. 9. 2008 12:15 Nový

Re: FUD

celé vlákno
mimochodom, ten titulok (windows vypadok) som spravicke nedal ja, ale redakcia.
LENIN POWER!
LENIN POWER! (neregistrovaný)
15. 9. 2008 12:43 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Co tam meli pred tim nez premigrovali na windows. Mainframe?
jakub
jakub (neregistrovaný)
16. 9. 2008 22:20 Nový

Re: FUD

celé vlákno
hledat se mi to nechce, ale myslim ze Solac
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
16. 9. 2008 23:07 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Od Sunu? To je ta firma, co když má problémy se svým předraženým a nekvalitním HW, tak zákazníky nutí podepsat smlouvu o mlčenlivosti, a celý problém zamést pod koberec?
http://www.infoworld.com/articles/hn/xml/00/09/05/000905hnsunmemory.html
Miroslav Prýmek aura:58
16. 9. 2008 23:27 Nový

Re: FUD

celé vlákno
To je příspěvek od pana Anonyma Ophir-patří-Bohu? To je ten, co když má problémy, píše na root trolloviny? Tak ten by patřil zamést pod koberec, to je fakt.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
17. 9. 2008 13:39 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Psrávně, nevhodné názory zametat pod koberec. A pokud jsou podloženy linkem na další informace, zametat ještě zuřivěji. Čest ;)
Miroslav Prýmek aura:58
17. 9. 2008 15:16 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Zametat zahnívající trolly pod koberec je naopak nutnost - kdo by takovej hnus bral do ruky?

Jinak: já nejsem placený PR agent firmy Sun, takže nevím, proč by mě mělo jakkoli vyvádět z míry, že se dopustila nějakých nekalostí. Je mi to úplně šumafuk - stejně jako produkty jisté nejmenované firmy, které nepoužívám.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
17. 9. 2008 15:44 Nový

Re: FUD

celé vlákno
No super, nejste placený agent. Tak mi tedy vysvětlete, proč když upozorním na problémy Sunu s jeho HW, tak regujete, jako bych vás nějak napadl, a sklouzáváte k vulgaritám. Nelíbí se vám můj link? Proč? Shodou okolností jde o článek z roku 2000, kdy byl na LSE 8-hodinový výpadek. Já vím, nehodí se to do krámu. Tak co, napíšete ještě něco o trollech, hnusu apod., abyste ukázal, jak moc se vám můj link nehodí do krámu? Neměl jsem o vás nejvyšší mínění, ale tohle není hodné ani vás.
Miroslav Prýmek aura:58
17. 9. 2008 16:00 Nový

Re: FUD

celé vlákno
> Tak mi tedy vysvětlete, proč když upozorním na problémy Sunu s jeho HW, tak regujete, jako bych vás nějak napadl, a sklouzáváte k vulgaritám.

Napsal jsem "To je příspěvek od pana Anonyma Ophir-patří-Bohu? To je ten, co když má problémy, píše na root trolloviny? Tak ten by patřil zamést pod koberec, to je fakt."

Jestli tam vidíš nějakou vulgaritu, tak to je pak těžké.

> Nelíbí se vám můj link? Proč?

Ani nevím - je to normální link. Líbí se mi ženský, auta, grafika, design, ... Linky mě nijak nevzrušují :)

> Já vím, nehodí se to do krámu.

Sunu se to možná do krámu nehodí, mně je to úplně šumák, jak jsem již byl napsal.

> Tak co, napíšete ještě něco o trollech, hnusu apod., abyste ukázal, jak moc se vám můj link nehodí do krámu?

Tak jo: trollové jsou hnusní apod.

Tak co, napíšete nám ještě párkrát, jak je Microsoft super firma, jak má nejstabilnější systémy na světě a vůbec jak všichni ostatní jsou lameři? Jenom tak, čistě ze cviku - abyste nám dokázal, že když má problém Microsoft, tak není problém "zameten pod koberec", ale naopak je o tom naprosto přesně informováno - jak na webu LSO, tak MS! A všechny detaily jsou známé, aby se potenciální zákazníci mohli rozhodnout, zda takové produkty chtějí či ne.

Když už u toho budete, můžete napsat i že MS má svoje produkty nejlíp zdokumentované a vůbec...

> Neměl jsem o vás nejvyšší mínění, ale tohle není hodné ani vás.

To mě moc mrzí - po čem totiž doopravdy toužím, je, aby si mne člověk beze jména a bez tváře vážil! Dal by se tedy tvůj náhled nějak změnit? Třeba kdybych napsal:

WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!WOW!MS!WOW!
MS!WOW!MS!WOW!MS!WOW!MS!WOW!MS!WOW!MS!Nejstabilnějšíproduktyanejkránějšívýpadky!WOW!WOW!WOW!
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
18. 9. 2008 3:11 Nový

Re: FUD

celé vlákno
A víte, že v práci se nemá pít, kouřit, šňupat, ani si nitrožilně aplikovat? :) Rozejděme se v pokoji každý svou cestou.
Miroslav Prýmek aura:58
18. 9. 2008 8:23 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Máte s tím špatné zkušenosti?

Beru, rozděme se v pokoji: vy na microsoft.cz a já zde s dovolením zůstanu, jo?
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
18. 9. 2008 20:49 Nový

Re: FUD

celé vlákno
To je jen asociace, kterou budí váš příspěvek.

Obávám se, že zde zůstaneme oba. Ale rád bych tímto ukončil váš nechutný a primitivní výstup, který následoval poté, co jsem upozornil na problémy Sunu s jeho HW.
Miroslav Prýmek aura:58
19. 9. 2008 7:22 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Chtěl jsi říci "poté, co jsem naprosto mimo téma vytáhl špínu na firmu, která není Microsoft a proto škoda rány, která padne vedle"?

Ano, zřejmě zde zůstaneme oba, jelikož jeden z nás zde hledá informace o systémech, které používá, a druhý zde chce pouze vyživovat spory. Každý svého štěstí strůjcem. Snad z toho alespoň něco máš. PR nebývá špatně placeno.

Nicméně, jelikož nikdo zde nemůže ukončit tvoje nekonstruktivní napadání předmětu serveru, ani ty i kdyby ses na WOW postavil, nemůžeš ukončit svoje zesměšňování. Je to jako když plochou organizaci souborů na stěnu hází.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
19. 9. 2008 15:01 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Aha, takže fakta, která se zrovna nehodí do krámu jsou "špína"? A když se zde píše, že před MS údajně jela LSE (samozřejmě ultra-spolehlivě) na Solarisu, tak se fakt nehodí do krámu upozornit na 8-hodinový výpadek předchozího systému, údajně na Solarisu, a na problémy s HW Sunu, které zuřily právě v době toho výpadku, že? Prootže taková nepohodlná fakta, to je prostě špína. Kdo je prezentuje, toho je třeba očernit, zesměšnit, nebo nejlépe upálit, viďte.
Miroslav Prýmek aura:58
20. 9. 2008 9:39 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Hochu, studenej hadr na hlavu, nic víc ti nepomůže. Respektive teda: jo, děláš svou práci dobře, ale nezblázni se z toho.

Mám po desáté zopakovat, že chyby Sunu jsou mi PUTNA? Nebo po jedenácté zopakovat, že nejkritizuji informaci samotnou, kterou jsi podal, ale to, že to bylo naprosto OFF TOPIC a tedy typické "každá špína se hodí" trollování.

Jinak jsi říkal, že se rozejdeme v pokoji, ne? Tak co ještě prudíš?
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
20. 9. 2008 15:17 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Musím znovu připomenout, že si netykáme. Říká vám něco slušnost a vychování?

Ještě jednou: před MS údajně jela LSE na Solarisu. Rozhodně není off topic upozornit na 8-hodinový výpadek předchozího systému. A pokud byl předchozí systém na Solarisu, je zcela ne místě upozornit i na problémy s HW Sunu, které zuřily právě v době toho výpadku. Takže jediný, kdo tu trolluje, jste vy.
Miroslav Prýmek aura:58
20. 9. 2008 16:56 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Kámo, ty máš teda zásek! Ale máš pravdu, ohraná deska je nejlepší PR strategie.

> Musím znovu připomenout, že si netykáme. Říká vám něco slušnost a vychování?

Ne, já ti tykám. Slučnost a vychování mi zřejmě neříkají nic, protože Linux přece používají jen uhrovatí pubescenti, ne? Kdo by si to propánakrále dal do podniku!
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
21. 9. 2008 22:07 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Nemyslím, že jste uhrovatý pubescent. Spíše zoufalý ubožák, který fakta, která se mu nehodí do krámu, označuje za "svinsvo", a nesouhlasné názory za "trolling". Vaše tupá víra vás zaslepila, trpíte selektivní slepotou, a tedy sklouzáváte k osobním výpadům. Ikonka zvracení bohužel chybí :(
Miroslav Prýmek aura:58
21. 9. 2008 22:16 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Máš, drahý anonyme, příliš bujnou fantazii. Jsem částečným uživatelem systémů Linux, MacOS X, Windows. Nevím tedy, proč bych měl mít "slepou skvrnu". Narozdíl od tebe všechny tyhle tři systémy používám. Windows pravda jen z donucení.


Svinstvo není sama zpráva o tom, že Sun se snaží cosi zamlčet, ba naopak, svinstvo je (možná) toto jeho počínání.

Svinstvo je ale také vytáhnout tuto zprávu zcela off topic pouze při zmínění firmy Sun či jejích produktů.

Nesouhlasné názory nejsou trolling. Trolling je, jestliže někdo tráví evidentně dlouhé hodiny denně na fóru uživatelů systému X, kteří X evidentně z většiny používají rádi, jen proto, aby jim vysvětlil, že systém X je shit a nejlepší je systém Y. Takový člověk musí být buď psychicky narušený nebo za tuto činnost placený.
Miroslav Prýmek aura:58
21. 9. 2008 22:17 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Jo a málem bych zapomněl FreeBSD :)
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
25. 9. 2008 22:09 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Já jsem někde někdy tvrdil, že nejlepší je systém Y? Tady má někdo příliš bujnou fantazii.

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 14:08 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Je celkem jedno co spadlo, burza měla výpadek způsobený přechodem na jinou platformu. Microsoft s LSE si veřejně honili triko, jak je ten přechod na Windows Server 2003 super. S přechodem na jiný OS pochopitelně vyměnili i software nad ním a ten jim teď spadl. Takže se jim ten vychvalovaný přechod moc nepovedl -- toť vše.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 14:46 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Otázka je, co to má společného s přechodem na MS platformu. Původní článek tvrdí, že jde o nejhorší výpadek londýnské burzy za posledních 8 let. Z toho bych usuzoval, že se podobné události děly i na předchozí platformě. A nelze se tedy nežý shodnout s autorem článku: "Realistically, this could have happened with any technology choice..."
ja
ja (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:33 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Otázka je, co to má společného s přechodem na MS platformu. ...

To že MS je dodavatelem celého řešení...

A výsledek - SW od dodavatele způsobilo ztrátu Londýnské burze - škodu lze vyčíslit..
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
25. 9. 2008 22:07 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Hm, dnes došlo k výpadku systémů řízení letového provozu v Londýně, a způsobilo to kolaps leteckého provozu. V roce 2002 jel jejich systém na IBM S/390, a předpokládám, že dnes jede buď na tom samém, nebo na unixech. To víte, kdyby jeli na Windows, stát by se to prostě nemohlo. IBM (nebo kdo) bude mít špatnou reklamu, určitě je to položí. Nesmysly? Jistě. Stejně jako většina tvrzení zdejších diskutérů k problémům LSE.

http://www.nats.co.uk/article/216/255/interruption_to_the_air_traffic_control_service.html
http://www.computerweekly.com/Articles/2002/04/18/186577/code-crashes-nats-system.htm
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 9. 2008 9:38 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Myslim, ze dulezite je, ae si Microsoft stanovil SLA tedy service level agreement a jsou na nej na navazany KPI Key performance indicator, tedy metriky, zaroven je ve smlouve definovano i odskodneni za zpusobenou skodu, odstavku, havarii, jenze to jsou jine smlouvy nez ty co Microsoft nuti odsouhlasit uzivatelum. Takovych vypadku vice za rok a Londynska burza si muze gratulovat, nasla totiz zbusob jak nechat Microsoft platit jim ... dobre sepsanou smlouvou a pouzivanim jejich OS nebo app postavene na .NETu.
Bauglir
Bauglir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:28 Nový

Re: FUD

celé vlákno
To ale preci neni dulezite, Dulezite je, ze se kolem toho mota MS tak je potreba si do nej kopnout.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
15. 9. 2008 14:28 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Pokud Microsoft a Accenture dodají jedno komplexní řešení a toho řešení selže takto fatálním způsobem (ano, 7 hodin na takové burze je fakt obrovský pr...), tak je to problém a odpovědnost také Microsoftu.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 14:55 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Pokud jsem si všiml, tak podobné problémy se stávají bez ohledu na to, jestli věci běží na MS platformě. Například pražské burza v devadesátých letech zastavila obchodování kvůli výpadku SW, a stálo to na platformě Digital Equipment Corporation. U LSE zase píší, že jde o největší výpadek LSE za 8 let. Takže před 8 lety byl zřejmě jiný podobný výpadek.

Tím fatálním problémem bylo, že někteří obchodníci měli problémy s konektivitou a rychlostí. Jestli byl problém v závadě HW, poskytovateli datových linek, poddimenzovaném HW, špatně napsaném SW, nebo v něčem úplně jiném, to zatím nikdo nenapsal. Ale chápu, že zkratka "běží to na Windows, asi jim to spadlo, fuj MS" je lákavá ;)
mm
mm (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:27 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Teď tady zrovna odhaduji, jak by vypadaly vaše příspěvky v případě, že by burza v Londýně používala např. RedHat Enterprise Linux nebo SLES. :-)
Kdy vám končí šichta ? To musí být otrava prolézat fóra a dělat marketing...
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:43 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Zpráva stylu "burza přestala obchodovat, může za to Linux" by se na rootu samozřejmě nikdy neobjevila, protože by se nehodila do krámu. Takže to asi nezjistíte ;)
Porih
Porih (neregistrovaný)
15. 9. 2008 16:16 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Proč by se tu taková zprávička neměla objevit, kdyby k něčemu takovému došlo? Ale chápu - podle sebe soudím tebe.
Robert Šmol aura:100
15. 9. 2008 17:52 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Preci byste necekal ze LO rekne: "No jo, nejakech sales clovek to podelal, pri souctu vsech komponent systemu je takova SLA temer sebevrazda. Udelalo se kolem toho velky PR a ted je to pruser. Reputace firmy MS to urcite kratkodobe odskace".

Nene, to radeji tem Linuxakum hned ukazat, ze o nic nejde, takove veci se deji denne, jen by se to na root.cz urcite cenzurovalo. Chudinka MS. Osobne si myslim, ze to spise bude kvalitou implementaci Accenture, nez kvalitou MS produktu :)

MS melo vyborny PR, kdyz ted slysim o chystane kampani v US (MSvsMAC) tak nevim nevim.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 18:14 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Jak to před 8 lety odskákala reputace minulého dodavatele (a kdo jím vůbec byl)? Jak odskákala reputace Digitalu přerušení obchodování v Praze, nebo reputace hromady dalších firem různá jiná selhání? Dokonce ani zjevný FUD typu "loď potopená Windows NT" zjevně moc neuškodil.

Můj názor je, že s hodnocením počkám, až (pokud) budou známa další fakta. Jak jsem psal, problém u tak složité věci může být v čemkoliv.
Robert Šmol aura:100
15. 9. 2008 22:58 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Je jedno jestli chyba byla zpusobena .NET, chybou v OS ci nekde jinde. Firma MS se skrz svou PR kampan za toto nasazeni podepsala (a dala o tom kazdemu vedet, doporucuji precist, uvidite, ze predchozi system od HP bezel 6 let bez problemu). Ta reklamni kampan byla obrovska, byla videt temer na celem internetu. Nyni BBC pusti prispevek o temer jednodennim vypadku (7h = temer cely den na burze), slysi to spousta manazeru a dalsich lidi a dle Vas se to povesti firmy nijak nedotkne (nebo jste za ty vase nazory tady snad placenej?)? Co to asi vypovida o soucasne reputaci?
Paul Murphy to dle mne vyjadril mnohem lepe.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 18:11 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Protože se tu objevuje takový výběr zpráv, který se hodí do krámu. Vždy se to dá oprávnit tím, že zrovna takové zprávy čtenáře zajímají, a jiné ne.
zd.valek
zd.valek (neregistrovaný)
15. 9. 2008 20:15 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Tak až takhle někde selže linux nebo linuxové řešení, napiště nám tu zprávičku. Já si myslím, že i linuxáky by to zajímalo, nikdo přece nechce být neinformován.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
16. 9. 2008 23:13 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Moc zpráv stylu "firma XYZ koupila X licencí Windows" jsem tu nečetl ;). A víte, že Sun Microsystems nabízí na svých serverech a pracovních stanicích Windows? Už se stalo. Ale nějak to nestálo ani za zprávičku, na rozdíl od toho, že Sun nabízí Ubuntu ;)

http://www.sun.com/aboutsun/media/presskits/2007-0912/index.jsp
http://www.sun.com/software/windows/
http://www.sun.com/servers/index.jsp?gr0=os&fl0=os5&tab=0&gr1=
Miroslav Prýmek aura:58
16. 9. 2008 23:25 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Ano, přesně tak. Stejně tady nebyla ani zprávička, že firma Calex dává teď do svých ledniček protibakteriální úpravu. Čím to asi bude? Nejspíš tím, že jsou tady zprávičky cenzurovány ;)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 21:17 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Nedavne problemy s distrem RedHatu byly taky pekny prus.. a zpravicek o tom se tu objevilo nekolik.
Xerces
Xerces (neregistrovaný)
16. 9. 2008 7:15 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Hoď sem link, nějak mi to uteklo a jako Debianista si do Red Hatu rád kopnu :-) Zvláš poté co jsme dostali za uši za ty SSH klíče. :-D
Miroslav Prýmek aura:58
16. 9. 2008 7:38 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Od toho je archiv zpráviček, já to pro tebe hledat nebudu :)
Porih
Porih (neregistrovaný)
16. 9. 2008 9:20 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Přesně tak. Totéž Debian a jím "opravené" OpenSSH. Takže žádná selekce jen pozitivních zpráv se tu neděje. To si nás pan LO pravděpodobně spletl s PR oddělením MS.
Karel
Karel (neregistrovaný)
16. 9. 2008 11:16 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Tentokrát je to jiné v tom, že MS tvrdil, že jemu se taková věc stát nemůže a stavěl se do pozice toho, kdo dokáže před podobnými problémy uchránit. Je to jeden z pilířů, na kterém postavil jednu ze svých největších kampaní.

Pokud ji budu parafrázovat: "Sedmihodinový výpadek Londýnské burzy? To nebylo nutné - přejděte ještě dnes na technologie společnosti Microsoft a váš business bude v bezpečí!"
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
16. 9. 2008 14:22 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Pokud MS tvrdil, že jemu se nic podobného stát nemůže (opravdu to tvrdil?), byla to chyba. Takové věci se totiž stávají celkem pravidelně. Požár, výpadek HW, výpadek konektivity, chyby v SW... Nakonec jste si mohl všimnout, že nejde o nejdelší výpadek v historii LSE, ale o nejdelší výpadek za posledních 8 let. V roce 2000 trval výpadek 8,5 hodiny, a bylo to samozřejmě na jiném systému.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 9. 2008 23:49 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Benefits: One hundred per cent reliable on high-volume trading days
http://www.microsoft.com/uk/getthefacts/lse.mspx

Tvrdil to nebo ne?
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
17. 9. 2008 13:44 Nový

Re: FUD

celé vlákno
To má být ten výrok, kde MS tvrdil, že jemu se výpadek stát nemůže? No nevím... Zkuste si přečíst tu případovou studii, a někde tam dohledat, že s MS výpadek nemůže nastat.
Miroslav Prýmek aura:58
17. 9. 2008 15:13 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Ne, to má být dělání si legrace z reklamní kampaně jisté stagnující firmy a jejich PR agentů :)
SB
SB (neregistrovaný)
26. 12. 2008 16:17 Nový

Re: FUD

celé vlákno
Chodí se tu moc dlouho kolem horké kaše: Než byste řekl, že se MS kapku přecamral, radši byste se 3x posral do gatí. Ostatní diskutující to už taky mohli pochopit.
pupu
pupu (neregistrovaný)
15. 9. 2008 14:14 Nový

Re: FUD

celé vlákno
How We Helped

In partnership with Accenture and Microsoft, the Exchange began building this highly innovative infrastructure in the summer of 2002. At the core is Microsoft Windows Server 2003, which is integrated with the .NET Framework, the newest Microsoft programming model. The server application platform is designed to deliver maximum flexibility and ease of use, as well as significantly reduced operating costs.

http://www.accenture.com/Global/Technology/Microsoft_Solutions/LondonWarehouse.htm

Je opravdu tak tezke zadat do Googlu 'microsoft london exchange'?
dusan
dusan (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:34 Nový

Skôr si myslím

celé vlákno
že boli aktivované zadné dvierka.

Vždy sa zíde pár milionov alebo ovládať pár spoločností.

Viď:

Mimochodom, tento downtime prišiel v kľúčovej chvíli obchodovania s najväčšími americkými hypotekárnymi spoločnosťami - išlo o najväší predaj cenných papierov v histórii.
biq
biq (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:48 Nový

Re: Skôr si myslím

celé vlákno
Tak presne... nahodou presne vtedy :)
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 14:51 Nový

Re: Skôr si myslím

celé vlákno
"Náhodou" přesně tehdy, když probíhalo nejzuřivější obchodování za dlouhou dobu, měli někteří obchodníci problémy s konektivitou a rychlostí, a proto bylo obchodování ukončeno. Je mi jasné, že kdyžby se nejednalo o žido-zednářské spiknutí :), pomalý přístup a problémy s konektivitou by nastaly přesně ve chvíli, kdy se obchoduje nejméně. Už jenom to, že se věci podělají, když je na ně vyvinuta největší zátěž, je důkazem spiknutí :))
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 18:47 Nový

Re: Skôr si myslím

celé vlákno
Zajdi si s tim k doktorovi. Tam jak maji ty mrize v oknech.
Laco
Laco (neregistrovaný)
15. 9. 2008 11:49 Nový

Hmm

celé vlákno
Kapanek sa sekli na burzu davat Windoze.. Do malej firmy ano, ale burzu..
Blc
Blc (neregistrovaný)
16. 9. 2008 9:31 Nový

Re: Hmm

celé vlákno
Burza je taky mala firma. ;-)) Kolik muze mit zamestnancu ? Hadam do stovky...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 13:36 Nový

Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Snad kazdemu normalnimu dojde, ze tam zadne windows nepadly ... nejspis se jim posral nejaky system .... mozna HW, kdo vi ... nebo meli neco poddymenzovane, ale ja si osobne tipnu, ze slo o HW, pocitam, ze se to brzo dozvime (uz ne na rootu, pochopitelne:) ... windows uz samozrejme takovych 10 let od vydani NT (mimochodem RTOS:) nepadaji ..... zvlaste pak serverove reseni, kde se nepouzivaji ovladace grafickych karet (dusledek to 99.995% vsech padu windows) ... no, uvidime cim to bylo, zatim evidentne nikdo nevi, jestli se posral SW nebo horela serverovna ....
Ondřej Tůma aura:87
15. 9. 2008 15:31 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Poslední Windows Server se kterými sem přišel do styku byly 2003. A padali jak se jim chtělo, stejně tak 2000. Pády NT4řek si taky pamatuju, i když byly přeci jen stabilnější. Matně ale vzpomínám na 3.51, ty sem ale v produkčním prostředí viděl asi jen jedny a za dob mého působení v té firmě nevím že by padly.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:45 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
To asi Windows Server padá jen vám. Tipnu si, že na mizerném HW, a s necertifikovanými drivery. V serverovnách firem je 9 serverů z 10 na Windows, a problémy nějak nejsou a nejsou.
Ondřej Tůma aura:87
15. 9. 2008 16:00 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Ne jenom mě, ty servery padali v různých firmách spravované různými IT. Zřejmě jsme všichni byli nekompetentní a Windows servery jsme jen neuměli nastavit, nainstalovat a zpravovat. Co mě ale zaráží že podobné zkušenosti mě sdělovali i MS certifikovaní administrátoři.

Na druhou stranu, pokud by jste byl alespoň trochu soudný a zkušený, věděl by jste že pád systému není způsoben jen špatným ovladačem a HW, ale i špatně naprogramovanou aplikací či knihovnou i z dílny MS. To ale vy nikdy neděláte, nebo sem to u Vás alespoň nikdy nepostřehl.

Víc nemá cenu ani psát, škoda času...
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 18:09 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
To, že admini bývají často nekompetentní, a v pracovní době čtou root, paří 3D hry a poslouchají hudbu, je bohužel smutný fakt.

Pády systému určitě nejsou způsobeny jen ovladači a HW. Ale ve velké většině případů právě ovladači a HW (viz statistiky OCA). A protože je chyba driveru či HW nejpravděpodobnější scénář, odmítám paušálně označovat OS za příčinu problému. Realisticky bych se pak totiž strefil jen ve 3-15% případů.
priserka
priserka (neregistrovaný)
15. 9. 2008 19:34 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
LO, ty pady myslis temi HW ovladaci a HW zarizenimi, ktere M$ certifikoval pro M$ Windows ? On ten certifikat ma casto stejne vypovidajici hodnotu jako certifikat M$ administratora: je to jenom otazka vyse platby Microsoftu, zadnou kvalitu v tom netreba hledat.
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
15. 9. 2008 23:43 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Hm. Proto MS vydává spoustu peněz na specifikace, dokumentaci s příklady (Driver Dedelopment Kit), školení, a certifikační program SW i HW. Proto píše nástroje pro analýzu kódu driverů. Prostě v tom ty peníze topí proto, aby byl zbytečně dražší HW ;)
Xerces
Xerces (neregistrovaný)
16. 9. 2008 7:17 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
A evidentně marná snaha a vyhozený peníze do luftu. :-D
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný)
16. 9. 2008 14:24 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Ta snaha naopak výsledky přináší. Na certifikovaném HW a certifikovanými drivery jsou Windows mimořádně stabilní platfroma. Uživatelé Windows řady NT typicky nevědí, jak vypadá BSOD.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 18:49 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Nejaky zdroj by nebyl? Ze se vubec ptam :)
Petr
Petr (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:41 Nový

Re: Snad kazdemu normalnimu dojde

celé vlákno
Řekl bych, že vaříte z vody, protože když jste správce několika serverů WIN2003 a ty padají bezdůvodně - tak věřte že Vás to přestane bavit.
Ať už padaní nebo ne rozdíl v Linuxu je ten že máte nástroje jak to zjistit, najít vyníka a opravit to.
Jestli se tu dovíme čím to bylo nevím, ale možná to bude také tím že by MS takový skandál neuneslo.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 13:37 Nový

BTW: bylo to vcera

celé vlákno
Od kdy se na burze obchoduje v nedeli?
freshmouse
freshmouse (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:12 Nový

Re: BTW: bylo to vcera

celé vlákno
Od soboty... ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 13:47 Nový

OMFG, tyden stara zprava

celé vlákno
Je autor uplny debil? Tohle je tyden stara zprava, to me zmatlo ... OMFG, linuxari jsou rychli jako blesk:o)
michal kovac aura:86
15. 9. 2008 18:30 Nový

Re: OMFG, tyden stara zprava

celé vlákno
dakujem za kompliment. spravicku som sem poslal v piatok, zverejnili ju dnes. poslal som ju, lebo som si vsimol, ze sa to tu este neobjavilo.

preco konkretne som "uplny debil"? keby sme totiz trochu sledovali definiciu debility a imbecility, velmi lahko by sme sa dostali k tomu, ze na zaklade vasej reakcie na moj prispevok mate k objektu takejto definicie radikalne blizsie nez ja.
ToM
ToM (neregistrovaný)
15. 9. 2008 19:25 Nový

Re: OMFG, tyden stara zprava

celé vlákno
Kašlete na něj. Tohle je zpráva lehčího "žánru" (žádná security), a i kdyby byla měsíc stará, tak proč by tu něměla být?! Ti normální to vědí.
SB
SB (neregistrovaný)
26. 12. 2008 16:32 Nový

Re: OMFG, tyden stara zprava

celé vlákno
Nevěděl jsem, že se týden staré zprávy již nesmějí zveřejňovat...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 9. 2008 14:22 Nový

FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)

celé vlákno
http://www.computerworlduk.com/technology/networking/messaging/news/index.cfm?newsid=6089 Jednak si pripomenme, ze tahle zprava prichazi jako horka novinka, nicmene je uz vic jak tyden stara, coz je LOL:) Zadruhe podle vseho se rozsypal Infolect, coz je 3 roky stary system primo LSE. Takze at se to veme jak se to veme, vypadek nema nic spolecneho nejspis ani s Microsoftem, ale kazdopadne ne s Windows ... takze clanku davam 10/10, protoze je to po delsi odmlce opet 100% plnokrevny clanek (FUD) hodny urovne serveru root.cz:)
aaa
aaa (neregistrovaný)
15. 9. 2008 14:59 Nový

Re: FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)

celé vlákno
no neviem kto tu siri FUD, pretoze moj mily citujes (skoro) rok stary clanok, ktory hovori o vypadku 1.5 hodiny:

November 08, 2007
London Stock Exchange blames outage on Infolect
Connectivity glitch stalls trading for first time in seven years

By Christian Annesley

The London Stock Exchange opened successfully this morning after being hit late yesterday by a connectivity problem with its Infolect information-broadcast system that prevented some trades being closed.

The outage hit shortly before close of trading and forced the exchange to extend its closing auction by a hour and a half, from 4.30pm until 6pm.
...
aaa
aaa (neregistrovaný)
15. 9. 2008 15:01 Nový

Re: FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)

celé vlákno
inac ten Infolect ako system ktory je "primo LSE":

Infolect was launched two years ago in place of the exchange’s London Market Information Link platform. It uses Microsoft .net technology and a SQL Server database, and runs on more than 100 Intel-based 32-bit Proliant servers.
Karel
Karel (neregistrovaný)
16. 9. 2008 16:36 Nový

Re: FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)

celé vlákno
Wow, tomu říkám odvaha :-) To jste si opravdu myslel, že si ten odkaz nikdo nezkusí? Pokud mám oznámkovat váš podvod, pak tak 3/10. A to jen za snahu :-)
Senior Database Specialis
Senior Database Specialis (neregistrovaný)
15. 9. 2008 20:53 Nový

RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok

celé vlákno
Serte na to ci Spadol Windows alebo nie...dolezite je to pozadie. Financny trh v USA sa ruca, mate moznost byt svedkami historickeho dna. Lehman ide do bankrotu, Merrill Lynch totalne pred kolapsom bol radsej kupeny Bank of America, AIG v srackach, hasia to ako mozu, najvacsie banky sveta si vytvaraju svoj zachranny fond...pada to, pada.
pan anonym aura:96
15. 9. 2008 22:06 Nový

RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok

celé vlákno
Řekl bych, že tamní trh se nehroutí, pouze se čistí. Že to jde takhle rychle, je jen a jen dobře. Nejpozději za dva, tři roky bude trh opět stoupat, řada těch méně schopných padne, objeví se noví "žraloci". Kdyby (nebo spíše až) se něco podobného objevilo u nás, bude se to všelijak flikovat, stát bude ztrátové subjekty vesele dotovat (jak se ostatně běžně děje) a krize by se táhla řádově déle.

Už když praskla bublina "dot-com", tak se objevovaly komentáře, že se americký internetový trh hroutí a ukázalo se, že se jen rozumně vyčistil a po velmi krátké době šel nahoru víc a hlavě přirozeněji než za doby dot-com. Takže bych byl v klidu.
Sten
Sten (neregistrovaný)
15. 9. 2008 22:28 Nový

RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok

celé vlákno
Padá a Windows nechtěly zůstat pozadu :)
Miroslav Prýmek aura:58
15. 9. 2008 22:21 Nový

RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok

celé vlákno
Já myslím, že to taková tragédie není - stačí prostě nasmlouvat novou SLA pro delší období - možná by tímhle postupem mohl M$ bez porušení SLA vyčerpat výpadky třeba na tisíc let dopředu :) Prostě to Un*xům natřít - dohnat a předehnat :)))
Už vidím tu kampaň - Zjistěte si fakta! Jedině Microsoft dokáže vyčerpat nasmlouvané výpadky v tom nejkratším čase! (Detaily v přiloženém DOC souboru)

Benefits: One hundred per cent reliable on high-volume trading days :))))
http://www.microsoft.com/uk/getthefacts/lse.mspx

Ale v jednom s nima musím naprosto 100%ně souhlasit: "Predictable as requirements change".
http://www.microsoft.com/windowsserver/compare/linux/server-reliability.mspx
Ano, jak se budou chovat Windows servery si každý dokáže představit velmi barvitě :)
pravdokop
pravdokop (neregistrovaný)
16. 9. 2008 2:41 Nový

WOW!!!

celé vlákno
Hned si jdu ta skvela wokna koupit, WOW! :-)))
Xerces
Xerces (neregistrovaný)
16. 9. 2008 7:21 Nový

Re: WOW!!!

celé vlákno
Pozor! Nezapomeň na certifikovaný hardware! A radši si připlať i support jestli chceš mít jistotu. :-D
Miroslav Prýmek aura:58
16. 9. 2008 7:42 Nový

Re: WOW!!!

celé vlákno
Plastová nebo euro? ;)
SB
SB (neregistrovaný)
26. 12. 2008 22:33 Nový

Re: WOW!!!

celé vlákno
Wowky přece!
Blc
Blc (neregistrovaný)
16. 9. 2008 9:25 Nový

Tech 80 roku si mel autor odpustit...

celé vlákno
Microsoftu sa takto podarilo vyčerpať všetok povolený downtime pre nasledujúcich 80 rokov behom jedného dňa.

Tyhle radoby vypocty jsou uplne k nicemu. Smlouva urcite nebyla uzavrena na 80 roku... a urcite se nevyhodnocuje az po skonceni, ale prubezne. Cili uz ted je mozne prohlasit, ze nebyla dodrzena.
SB
SB (neregistrovaný)
26. 12. 2008 22:34 Nový

Re: Tech 80 roku si mel autor odpustit...

celé vlákno
Pravda. Ale tak či tak, obojí je po čertech nepříjemná situace... :P
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

FUD
Tom 15. 9. 2008 11:15
├ 
Re: FUD
X 15. 9. 2008 11:19
│
└ 
Re: FUD
sk 15. 9. 2008 11:24
│
 
├ 
Re: FUD
michal kovac 15. 9. 2008 11:33
│
 
│
├ 
Re: FUD
michal kovac 15. 9. 2008 12:15
│
 
│
└ 
Re: FUD
LENIN POWER! 15. 9. 2008 12:43
│
 
│
 
└ 
Re: FUD
jakub 16. 9. 2008 22:20
│
 
│
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 16. 9. 2008 23:07
│
 
│
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 16. 9. 2008 23:27
│
 
│
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 17. 9. 2008 13:39
│
 
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 17. 9. 2008 15:16
│
 
│
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 17. 9. 2008 15:44
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 17. 9. 2008 16:00
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 18. 9. 2008 03:11
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 18. 9. 2008 08:23
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 18. 9. 2008 20:49
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 19. 9. 2008 07:22
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 19. 9. 2008 15:01
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 20. 9. 2008 09:39
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 20. 9. 2008 15:17
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 20. 9. 2008 16:56
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 21. 9. 2008 22:07
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 21. 9. 2008 22:16
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
├ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 21. 9. 2008 22:17
│
 
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 25. 9. 2008 22:09
│
 
└ 
Re: FUD
anonymní uživatel 15. 9. 2008 14:08
│
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 15. 9. 2008 14:46
│
 
 
 
├ 
Re: FUD
ja 15. 9. 2008 15:33
│
 
 
 
│
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 25. 9. 2008 22:07
│
 
 
 
└ 
Re: FUD
anonymní uživatel 16. 9. 2008 09:38
├ 
Re: FUD
Bauglir 15. 9. 2008 11:28
│
└ 
Re: FUD
Jirka 15. 9. 2008 14:28
│
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 15. 9. 2008 14:55
│
 
 
├ 
Re: FUD
mm 15. 9. 2008 15:27
│
 
 
│
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 15. 9. 2008 15:43
│
 
 
│
 
└ 
Re: FUD
Porih 15. 9. 2008 16:16
│
 
 
│
 
 
├ 
Re: FUD
Robert Šmol 15. 9. 2008 17:52
│
 
 
│
 
 
│
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 15. 9. 2008 18:14
│
 
 
│
 
 
│
 
└ 
Re: FUD
Robert Šmol 15. 9. 2008 22:58
│
 
 
│
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 15. 9. 2008 18:11
│
 
 
│
 
 
 
├ 
Re: FUD
zd.valek 15. 9. 2008 20:15
│
 
 
│
 
 
 
│
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 16. 9. 2008 23:13
│
 
 
│
 
 
 
│
 
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 16. 9. 2008 23:25
│
 
 
│
 
 
 
└ 
Re: FUD
anonymní uživatel 15. 9. 2008 21:17
│
 
 
│
 
 
 
 
├ 
Re: FUD
Xerces 16. 9. 2008 07:15
│
 
 
│
 
 
 
 
│
└ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 16. 9. 2008 07:38
│
 
 
│
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Porih 16. 9. 2008 09:20
│
 
 
└ 
Re: FUD
Karel 16. 9. 2008 11:16
│
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 16. 9. 2008 14:22
│
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
anonymní uživatel 16. 9. 2008 23:49
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
Lael Ophir 17. 9. 2008 13:44
│
 
 
 
 
 
 
├ 
Re: FUD
Miroslav Prýmek 17. 9. 2008 15:13
│
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: FUD
SB 26. 12. 2008 16:17
└ 
Re: FUD
pupu 15. 9. 2008 14:14
Skôr si myslím
dusan 15. 9. 2008 11:34
└ 
Re: Skôr si myslím
biq 15. 9. 2008 11:48
 
└ 
Re: Skôr si myslím
Lael Ophir 15. 9. 2008 14:51
 
 
└ 
Re: Skôr si myslím
anonymní uživatel 15. 9. 2008 18:47
Hmm
Laco 15. 9. 2008 11:49
└ 
Re: Hmm
Blc 16. 9. 2008 09:31
Snad kazdemu normalnimu dojde
anonymní uživatel 15. 9. 2008 13:36
├ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Ondřej Tůma 15. 9. 2008 15:31
│
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Lael Ophir 15. 9. 2008 15:45
│
 
├ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Ondřej Tůma 15. 9. 2008 16:00
│
 
│
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Lael Ophir 15. 9. 2008 18:09
│
 
│
 
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
priserka 15. 9. 2008 19:34
│
 
│
 
 
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Lael Ophir 15. 9. 2008 23:43
│
 
│
 
 
 
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Xerces 16. 9. 2008 07:17
│
 
│
 
 
 
 
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Lael Ophir 16. 9. 2008 14:24
│
 
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
anonymní uživatel 15. 9. 2008 18:49
└ 
Re: Snad kazdemu normalnimu dojde
Petr 15. 9. 2008 15:41
BTW: bylo to vcera
anonymní uživatel 15. 9. 2008 13:37
└ 
Re: BTW: bylo to vcera
freshmouse 15. 9. 2008 15:12
OMFG, tyden stara zprava
anonymní uživatel 15. 9. 2008 13:47
├ 
Re: OMFG, tyden stara zprava
michal kovac 15. 9. 2008 18:30
│
└ 
Re: OMFG, tyden stara zprava
ToM 15. 9. 2008 19:25
└ 
Re: OMFG, tyden stara zprava
SB 26. 12. 2008 16:32
FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)
anonymní uživatel 15. 9. 2008 14:22
├ 
Re: FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)
aaa 15. 9. 2008 14:59
├ 
Re: FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)
aaa 15. 9. 2008 15:01
└ 
Re: FUD jak ma byt:) Aneb ROOT nezklamal:o)
Karel 16. 9. 2008 16:36
RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok
Senior Database Specialis 15. 9. 2008 20:53
├ 
RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok
pan anonym 15. 9. 2008 22:06
└ 
RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok
Sten 15. 9. 2008 22:28
RE: Londýnska burza cenných papierov: Windows výpadok
Miroslav Prýmek 15. 9. 2008 22:21
WOW!!!
pravdokop 16. 9. 2008 02:41
├ 
Re: WOW!!!
Xerces 16. 9. 2008 07:21
└ 
Re: WOW!!!
Miroslav Prýmek 16. 9. 2008 07:42
 
└ 
Re: WOW!!!
SB 26. 12. 2008 22:33
Tech 80 roku si mel autor odpustit...
Blc 16. 9. 2008 09:25
└ 
Re: Tech 80 roku si mel autor odpustit...
SB 26. 12. 2008 22:34