MSIE 7 - první zkušenosti
29. 7. 2005 9:40
Tomáš Krause
Microsoft vydal první Internet Explorer 7 jako betu1 pro nějaké své členy. Podle různých novinek, které IE 7 obsahuje, se Microsoft opět zaměřil úplně někam jinam, než by bylo potřeba – totiž na přebudování ovládání.
Yuhůů shrnuje: Je to bída. Internet Explorer 7 má podporu alpha kanálu (průhlednosti) u obrázků ve formátu PNG a je opraven pekaboo bug. Jinak nic.
Dále čtěte…
- Startup vynechal podporu IE a ušetřil 100 000 USD 30. 5. 2012 15:08
- Nejbezpečnější je Chrome, naopak nejhůř je na tom prý Firefox 13. 12. 2011 11:56
- Microsoft nemůže ukončit IE6, používá ho 40 % Číňanů 20. 7. 2011 11:51
- Microsoft nechce podporovat WebGL 17. 6. 2011 17:40
- Nové verze Firefoxu ani IE čísly nezahýbaly 4. 5. 2011 9:43
29. 7. 2005 10:00
Nový
Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Čím horší MSIE 7 bude, tím větší je šance, že někteří uživatelé přesedlají na "alternativní" prohlížeče, tedy tím lépe pro free software (a "linux" a open source, tedy vše co má root.cz v titulku :). To není škodolibost. Škodolibost by byla radost ze škody. Tohle škoda nebude.
sk (neregistrovaný)
29. 7. 2005 10:42
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Tvůj příspěvek mi připadá jako by jsi záviděl uživatelům, co používají Win+IE :) Proč by měl být nějaký software horší a horší jenom kvůli tomu, aby lidi začali používat jiný prohlížeč??? Napadla tě i trochu konstruktivní myšlenka, že by snad IE mohlo ztratit nálepku nebezpečného softwaru? Čím větší konkurence je, tím líp. Ať si každý vybere, co mu vyhovuje.
martin (neregistrovaný)
29. 7. 2005 11:09
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Nevim, na základě čeho by měl někdo závidět uživatelům Win+IE, nikde to v tom příspěvku nevidím; právě naopak, kvalita MSIE je mi ukradená, když ho nepoužívám.
Když bude MSIE oproti ostatním prohlížečům horší, jeho podíl klesne a autoři webů budou motivováni nedělat stránky pouze pro MSIE, tudíž se zlepší použitelost webu v alternativních prohlížečích. A to mě zajímá daleko víc, než kvalita a bezpečnost MSIE.
Když bude MSIE oproti ostatním prohlížečům horší, jeho podíl klesne a autoři webů budou motivováni nedělat stránky pouze pro MSIE, tudíž se zlepší použitelost webu v alternativních prohlížečích. A to mě zajímá daleko víc, než kvalita a bezpečnost MSIE.
sk (neregistrovaný)
29. 7. 2005 11:29
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Já jsem psal, že z toho původního přízpěvku mi to tak zní... ne že je tam důvod :)
Motivace autora se tím moc neovlivní, pokud neumí napsat kvalitní stránku, tak ji nenapíše a bude chodit správně v tom prohlížečí, ve kterém to bude zkoušet ( nemusí to být nutně IE), pokud ji napíše dle standardů, tak to bude chodit všude.
Ale jinak házet špínu jenom na IE, že vytvořilo bordel na webu není podle mě správný, dřív když si s Netscapem dělali "naschváli" a každý vymýšlel něco lepšího, aby si přebrali trh.
Motivace autora se tím moc neovlivní, pokud neumí napsat kvalitní stránku, tak ji nenapíše a bude chodit správně v tom prohlížečí, ve kterém to bude zkoušet ( nemusí to být nutně IE), pokud ji napíše dle standardů, tak to bude chodit všude.
Ale jinak házet špínu jenom na IE, že vytvořilo bordel na webu není podle mě správný, dřív když si s Netscapem dělali "naschváli" a každý vymýšlel něco lepšího, aby si přebrali trh.
29. 7. 2005 12:36
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Motivace autora ne, ale motivace jeho sefa ano. Kdyz dneska nekdo udela stranky IE-only a nekdo si stezuje, ze se na ne nedostane, sef nad tim mavne rukou. Kdyz budou podily treba 70:30 (jedno jakym smerem), tak si na nej doslapne. Stejne jako dneska by to mohlo dopadnout jen tehdy, kdyby se pomer zcela otocil - respektive, kdyby Gecko melo pres 90% uzivatelu. Ne ze by se mi to nelibilo (rozumej vic nez soucasna situace), ale nemyslim ze to hrozi ...
Ano, ale Netscape se k tomu postavil celem a zabalil to. Nebo ze by to zabalil z jineho duvodu, treba ze prohral :-) ?
Ano, ale Netscape se k tomu postavil celem a zabalil to. Nebo ze by to zabalil z jineho duvodu, treba ze prohral :-) ?
29. 7. 2005 12:37
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Složitější stránka podle standardů, která funguje v IE a není potřeba ji pro tento "prohlížeč" všelijak doohýbat? Hezká pohádka, teď bych prosil ještě tu o Sněhurce a sedmi trpaslících.
A argumentovat starým Nechtscapem - no nevím, jak dlouho je tenhle prohlížeč mrtvý? Sedm let? Kolik verzí MSIE od té doby bylo uvolněno? Tři? Hmmmmm.......
A argumentovat starým Nechtscapem - no nevím, jak dlouho je tenhle prohlížeč mrtvý? Sedm let? Kolik verzí MSIE od té doby bylo uvolněno? Tři? Hmmmmm.......
29. 7. 2005 16:00
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
A co vám na tom tak zní? Já to tam fakt nevidím.
29. 7. 2005 15:48
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Mimo to, že mi vadí tykání (ale to opravdu jen na okraj, neřešte to), já uživatelům Win+IE nezávidím a nemyslím, že to z mého příspěvku vyplývalo, takže jste si zřejmě chtěl jen tak rejpnout. Když bude MSIE horší a více lidí přejde ke konkurenci, zlepší se i ta konkurence, větší počet uživatelů bude vyvíjet větší tlak na změny k lepšímu. Jelikož nejsem uživatelem MSIE, nemám žádný zájem na tom, aby ztratil nálepku nebezpečného softwaru. Čím větší konkurence je, tím líp, to samozřejmě, ale myslím, že Mozilla ani Opera už nemají MSIE v čem dohánět, že on už nedisponuje oproti nim ničím navíc, takže v tomto konkrétním případě je už jeho přítomnost na trhu zbytečná.
30. 7. 2005 7:56
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Proc? Protoze kdyz IE ztrati uzivatelskou zakladnu, budou lidi nuceni delat weby odpovidajici standardum a testovane na celou radu prohlizecu a ja nebudu besnit, ze mi zase nejaky podelany web nefunguje v Mozille, eventuelne me ani nepusti dovnistr s hlaskou, ze mam pouzit IE. Leckdy nekde neco potrebuju a musim spustit IE na Wine, jinak mam smulu. A i tak muzu mit smulu a je mi oznameno, ze mam nainstalovat DirectX. Nefungoval mi treba ani download z z Yahoo, protoze tam citili potrebu mit udelany nejaky progress bar primo ve webove strance, namisto obycejneho downloadu, jako vsichni, coz fungovalo jen v IE. Se zmizenim IE by zmizala i zverstva podobneho typu.
29. 7. 2005 11:05
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Ba ne. Cim horsi MSIE 7.0, tim mensi hnaci motor pro ostatni, aby vytvareli lepsi webove prohlizece. O tom, ze tim MSIE brzdi uplatneni novych moznosti pri tvorbe webu, ani nemluve.
martin (neregistrovaný)
29. 7. 2005 11:15
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Myslim, že jiných dobrých prohlížečů je dost. Např. Opera vs. Mozilla nebo Firefox si navzájem dobře konkurují a motivují se k dalšímu zlepšování.
NaiL (neregistrovaný)
2. 8. 2005 11:04
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
no este ze mozilla fun. a opera nespolupracuju :) Ze? :DDDDD
29. 7. 2005 15:57
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
Ohledně toho hnacího motoru, v obecné rovině s vámi samozřejmě souhlasím. Aplikace, která má větší konkurenci, se jistě rychleji vyvíjí díky nutnosti tu konkurenci dohánět. V tomhle konkrétním případě to už ale za tolik důležité nepovažuju, protože MSIE už nemá oproti Mozille a Opeře nic navíc, ony už ho nemají v čem dohánět.
S tím bržděním nových možností při tvorbě webu je to pravda, ale nedalo by se to vidět i tak, že čím více lidí od MSIE kvůli jeho nízké kvalitě odejde k jiným prohlížečům, tím silnější pozici budou tyto mít a tím spíš budou webmasteři využívat jejich možností?
S tím bržděním nových možností při tvorbě webu je to pravda, ale nedalo by se to vidět i tak, že čím více lidí od MSIE kvůli jeho nízké kvalitě odejde k jiným prohlížečům, tím silnější pozici budou tyto mít a tím spíš budou webmasteři využívat jejich možností?
29. 7. 2005 21:04
Nový
Re: Čím hůř, tím líp :)
celé vlákno
To s tím brzděním nových možností je pravda, ale mám tři námitky:
1) Lepší browser znamená z hlediska uživatele lepší ovládání a lepší bezpečnost. To jsou důvody migrace na Firefox a Operu z IE. Takové vylepšení IE7 by v podstatě konkurenčním browserům z hlediska používanosti uškodilo.
2) Pokud by se IE stalo minoritním, byl by Microsoft tlačen k lepší podpoře standardů.
3) Souhlasím s Petrem Brenem, že "inovativnost" IE rozhodně už nějakou dobu není tím, co by motivovalo ostatní vývojové týmy k vylepšování a přidávání nových možností. A přece se neustále vylepšují a často dost výrazně.
Takže si nemůžu pomoct - čím horší bude IE7 (+ chybějící podpora starších Windows), tím lépe pro non-MS svět - počínaje prostými uživateli, kteří poznají lepší alternativy a konče webmastery.
1) Lepší browser znamená z hlediska uživatele lepší ovládání a lepší bezpečnost. To jsou důvody migrace na Firefox a Operu z IE. Takové vylepšení IE7 by v podstatě konkurenčním browserům z hlediska používanosti uškodilo.
2) Pokud by se IE stalo minoritním, byl by Microsoft tlačen k lepší podpoře standardů.
3) Souhlasím s Petrem Brenem, že "inovativnost" IE rozhodně už nějakou dobu není tím, co by motivovalo ostatní vývojové týmy k vylepšování a přidávání nových možností. A přece se neustále vylepšují a často dost výrazně.
Takže si nemůžu pomoct - čím horší bude IE7 (+ chybějící podpora starších Windows), tím lépe pro non-MS svět - počínaje prostými uživateli, kteří poznají lepší alternativy a konče webmastery.
xyz (neregistrovaný)
29. 7. 2005 11:51
Nový
Zaměřil se jinam, než by bylo potřeba?
celé vlákno
Obávám se, že s ohledem na tržní aspekt věci nemáte pravdu.
Před volbami se neopravuje kanalizace, která to akutně potřebuje, ale je pod povrchem a lidi jenom naštvou rozkopané ulice. Před volbami se musí renovovat lavičky a pouliční osvětlení.
Podobně se obávám, že kromě toho, že už to mají nainstalované s OS nebo se jim to nainstaluje jako aktualizace OS, že to má ikonku Internet něco a že to vydal báječný M$, tak změny v UI jsou ty, které vidí a vítají - vytváří to dojem novosti. Ostatně zbytek (CSS a spol.) je problémem tvůrců webů a ne jejich. Navíc když je jich stejně většina, tak oni už si tu práci s odladěním pro jejich prohlížeč dají... Někdy i na úkor těch ostatních podivínů.
Před volbami se neopravuje kanalizace, která to akutně potřebuje, ale je pod povrchem a lidi jenom naštvou rozkopané ulice. Před volbami se musí renovovat lavičky a pouliční osvětlení.
Podobně se obávám, že kromě toho, že už to mají nainstalované s OS nebo se jim to nainstaluje jako aktualizace OS, že to má ikonku Internet něco a že to vydal báječný M$, tak změny v UI jsou ty, které vidí a vítají - vytváří to dojem novosti. Ostatně zbytek (CSS a spol.) je problémem tvůrců webů a ne jejich. Navíc když je jich stejně většina, tak oni už si tu práci s odladěním pro jejich prohlížeč dají... Někdy i na úkor těch ostatních podivínů.
pb (neregistrovaný)
29. 7. 2005 14:42
Nový
Re: Zaměřil se jinam, než by bylo potřeba?
celé vlákno
No jo ale když už to z toho kanálu teče poulici?
p
p
Roger Krowiak (neregistrovaný)
29. 7. 2005 15:52
Nový
Re: Zaměřil se jinam, než by bylo potřeba?
celé vlákno
Obostavas prenosnym nepriehladnym oplotenim, na ktore nalepis volebne plagaty :-)
v4 (neregistrovaný)
29. 7. 2005 12:24
Nový
nebezpecna zbran
celé vlákno
Ja osobne mam strach z dalsich "neviditelnych pseudo-vylepseni" ktore MSIE prinesie. IE je jednou s najnebezpecnejsich zbrani MS - umyselna nekompatibilita s w3c v spojeni s monopolom sposobuje to ze windows-only (IE-only) kompatibilne web aplikacie rastu ako huby po dazdi (pozri eBanking, eGovernement, nakupy cez internet, ... ci dokonca internetove rtv). Nad reakciou rozculeneho neWinIE uzivatela (sa) tieto institucie (pousmeju a) dodaju slusnu odpoved : s ohladom na zlozitost aplikacie/vysoku bezpecnost/atd nam nebolo mozne v tejto verzii byt kompatibilny AJ s vasim WEB browserom ale vasa poznamka je pertinentna a budeme sa s nou zaoberat v dalsom release - problem je ze TOTO su to len keci (ludi co sa ozyvaju je malo) a cim dalej tym viac je clovek tlaceny k muru - nutnosti mat k dispozicii poc s Windows na tieto dolezite ukony - alebo ostava navrat do doby kamennej, papierova korespondencia, rady v banke, ... hodne brutalna zbran.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 7. 2005 13:52
Nový
co to je MSIE?
celé vlákno
Co to je za program ten MSIE 7? To taky beha na Linuxu?
v4 (neregistrovaný)
29. 7. 2005 14:29
Nový
Re: co to je MSIE?
celé vlákno
MSIE = male mekke internetove patradlo :) msie 6 (alebo 5 ?) beha obmedzene pod wine
MarSik (neregistrovaný)
29. 7. 2005 14:35
Nový
Re: co to je MSIE?
celé vlákno
Jo IE6 slo po naimportovani asi 2MB klicu do registru ;) Ale taky to nebyl zadny zazrak.
muf211 (neregistrovaný)
29. 7. 2005 15:45
Nový
Re: co to je MSIE?
celé vlákno
Aha :-), ja jen proc o tom tady pisou, kdyz je to tu o Linuxu...
Jezovec (neregistrovaný)
30. 7. 2005 12:30
Nový
Re: co to je MSIE?
celé vlákno
dole na každé stránce: Root.cz (www.root.cz), informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309
muf211 (neregistrovaný)
1. 8. 2005 8:19
Nový
IE je vskutku pěkný kus softu.
celé vlákno
Jen považte:
- prohlížeč a souborový manažer v jednom
- kompatibilní s většinou stránek, neboť jsou na něj optimalizovány
- je rychlý (k tomu snad není co dodat)
- je zdarma jako přidaná hodnota k OS MS Windows
- NEOBTĚŽUJE uživatele nepodstatnými funkcemi jako jsou záložky
IE je prostě nej...
- prohlížeč a souborový manažer v jednom
- kompatibilní s většinou stránek, neboť jsou na něj optimalizovány
- je rychlý (k tomu snad není co dodat)
- je zdarma jako přidaná hodnota k OS MS Windows
- NEOBTĚŽUJE uživatele nepodstatnými funkcemi jako jsou záložky
IE je prostě nej...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 8. 2005 10:11
Nový
Re: IE je vskutku pěkný kus softu.
celé vlákno
- Konqueror umí to samé, ale na rozdíl od Exploreru se skutečně dá používat
- většina prohlížečů je kompatibilní s většinou stránek
- ani moc ne
- IE je prokletí Windows a vstupní brána pro škůdce typu spyware a červů
- záložky nikoho neobtěžují, je to volitelná a užitečná vlastnost každého rozumného browseru
- táhni si prudit jinam
- většina prohlížečů je kompatibilní s většinou stránek
- ani moc ne
- IE je prokletí Windows a vstupní brána pro škůdce typu spyware a červů
- záložky nikoho neobtěžují, je to volitelná a užitečná vlastnost každého rozumného browseru
- táhni si prudit jinam
muf211 (neregistrovaný)
1. 8. 2005 11:06
Nový
Re: IE je vskutku pěkný kus softu.
celé vlákno
Aha, takze kdyz napisu jiny nazor nez ze IE je shit, coz asi tady chce slyset kazdy, tak jsem jen obycejny prudic.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 8. 2005 11:18
Nový
Re: IE je vskutku pěkný kus softu.
celé vlákno
O to nejde, ale ten příspěvek byl naprosto mimo kontext - těžko odpovídal na "dole na každé stránce: Root.cz (www.root.cz), informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309". Spolu s celkovým vyzněním příspěvku jsem tedy dospěl k názoru, že příspěvek měl jenom naštvat ostatní a vyvolat flamewar.
muf211 (neregistrovaný)
1. 8. 2005 12:40
Nový
Re: IE je vskutku pěkný kus softu.
celé vlákno
Mela to byt ironicka poznamka, ale to uz je jedno. Radeji tohoto necham.
Pavel (neregistrovaný)
1. 2. 2006 14:25
Nový
Re: IE je vskutku pěkný kus softu.
celé vlákno
Si asi pekny debil.... je to kus shitu a nic neumi, a sem vysokoskolak na informatice...
platYpus (neregistrovaný)
2. 8. 2005 10:05
Nový
Re: co to je MSIE?
celé vlákno
Takze se priste muzeme tesint na clanky typu "novy milenec Ivety Bartosove", "chovame kocku domaci" ...
Takhle jste to myslel ?
Takhle jste to myslel ?
dadvav (neregistrovaný)
30. 7. 2005 12:45
Nový
IE7 je viac ako len prehliadac !!!
celé vlákno
Niektori by si uz konecne mohli uvedomit a otvorit oci, aby videli ze IE nieje len prehliadac. Jeho jadro je pouzite v mnohych aplikaciach, kde si to normalne clovek ani neuvedomi.(podobne je to aj pri nastroji Eclipse kde niektore pluginy idu len ne windowse pretoze alternativne prehliadace nemaju potrebnu funkcionalitu)
Napriklad poradte mi nejaky free WYSIWYG nastroj na editovanie stranok kde mozem editovat tabulku rovno kliknutim na riadok alebo stlpec bez toho aby som musel rucne nastavovat sirku-vysku.
Preco OpenOffice a ine pouzivaju nejake vlastne engine na zobrazovanie a editovanie obsahu ked je to v zaklade stranka s osadzanym textom. Nielen ze sa to divne chova kus od kusu ale je to divne.
Taky MS si vezme jadro IE a supne si ho vsade kde treba editovat zobrazovat text(nemyslim tym len rtf).
Preto si pozrite IE SDK a uvidite co nove ponuka.
Keby nieco podobne ponukal gecko alebo iny tak super vec pre vsetkych.
To ze nerozsiruju webove funkcie to je problem.
Napriklad poradte mi nejaky free WYSIWYG nastroj na editovanie stranok kde mozem editovat tabulku rovno kliknutim na riadok alebo stlpec bez toho aby som musel rucne nastavovat sirku-vysku.
Preco OpenOffice a ine pouzivaju nejake vlastne engine na zobrazovanie a editovanie obsahu ked je to v zaklade stranka s osadzanym textom. Nielen ze sa to divne chova kus od kusu ale je to divne.
Taky MS si vezme jadro IE a supne si ho vsade kde treba editovat zobrazovat text(nemyslim tym len rtf).
Preto si pozrite IE SDK a uvidite co nove ponuka.
Keby nieco podobne ponukal gecko alebo iny tak super vec pre vsetkych.
To ze nerozsiruju webove funkcie to je problem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
30. 7. 2005 14:05
Nový
Re: IE7 je viac ako len prehliadac !!!
celé vlákno
"Internet Explorer - víc než prohlížeč"
No nevím, IE je cokoliv, jen ne prohlížeč:) Nevím jak je to z úžasným editovaním tabulky click and go, ale já IE nenávidím. Mám Linux a když udělám nějakou stránku podle standardů tak ji musím testovat a mršit zvlášť pro IE. Humus.
Neznám horší prohlížeč - Firefox, Opera, Konqueror... rychlost, stabilita, standardy, funkce, rozšiřitelnost - v tom všem IE prohrává. Jediné co ho drží nad vodu je to, že pro spoustu lidí je modré Éčko internet. Nezazlívám jim to.
Situace se trochu zlepšuje, nejsem sice moc optimista, ale FF se dostává do podvědomí. MS brzdí web.
Mějte se
No nevím, IE je cokoliv, jen ne prohlížeč:) Nevím jak je to z úžasným editovaním tabulky click and go, ale já IE nenávidím. Mám Linux a když udělám nějakou stránku podle standardů tak ji musím testovat a mršit zvlášť pro IE. Humus.
Neznám horší prohlížeč - Firefox, Opera, Konqueror... rychlost, stabilita, standardy, funkce, rozšiřitelnost - v tom všem IE prohrává. Jediné co ho drží nad vodu je to, že pro spoustu lidí je modré Éčko internet. Nezazlívám jim to.
Situace se trochu zlepšuje, nejsem sice moc optimista, ale FF se dostává do podvědomí. MS brzdí web.
Mějte se
Tomáš Tintěra (neregistrovaný)
31. 7. 2005 13:22
Nový
Re: IE7 je viac ako len prehliadac !!!
celé vlákno
Normální člověk nechce používat (učit se konfigurovat) 2 prohlížeče ale jen jeden. A když hledám nějakou obyč věc, jako sprchovou zástěnu, pak když se caa 60% stránek zobrazuje blbě v (Opera, FF, Safari ..), nebaví mě pokaždý lézt do IE, abych se podíval, že cca 30 z nich nechodí ani v IE, nebo jestli mají co hledám. Stránka která nechodí v IE, nechodí nikde. Takže tam se přepínat nepotřebuju. Asi tak.
drom (neregistrovaný)
31. 7. 2005 22:24
Nový
Re: IE7 je viac ako len prehliadac !!!
celé vlákno
"Stránka která nechodí v IE, nechodí nikde."
Lol, to byl vtip, ze? Ja si to hned myslel :)
Lol, to byl vtip, ze? Ja si to hned myslel :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 8. 2005 6:56
Nový
Re: IE7 je viac ako len prehliadac !!!
celé vlákno
Asi mám štěstí a takřka výhradně chodím na těch zbylých 40% stránek. Když teda pominu ty breberky a dialery, které se mi občas zoufale snaží usídlit na mém linuxovém stroji, je funkcionalita mnou navštěvovaných stránek ve Firefoxu (a těch, co jsem zkoušel i v Konqueroru) stoprocentní.
Tož hodně štěstí s tem pertinaxem.
Tož hodně štěstí s tem pertinaxem.
30. 7. 2005 20:29
Nový
Re: IE7 je viac ako len prehliadac !!!
celé vlákno
1. No nevim, jaka obrovska vyhoda editovat tabulku bez nastavovani delky ani sirky, protoze se mi jeste nestalo, ze bych potreboval tak zbesile editovat tabulky, ze by mi to vadilo - krome toho WYSIWYG editory HTML moc nepouzivam, ale neumi to zadny z nich? Od NVU az po DreamWeaver?
2. Pokud by vsechny programy pouzivaly pro zobrazovani a editovani obsahu engine od Microsoftu, tak by:
a) Nemohly byt multiplatformni pri zachovani srovnatelne funkcionality
b) Musely by se spolehnout na moznosti engine vcetne vsech omezeni a chyb - i tech bezpecnostnich
Takze zadne velke terno, jsem navysost stastny, ze OpenOffice nic takoveho nepouziva. Pokud chci "nativni office" v Linuxu, pouziju KOffice, ktery funguje na podobnych principech. Ale jsem rad, ze mam k dispozici i AbiWord, Gnumeric a pochopitelne OpenOffice.org.
2. Pokud by vsechny programy pouzivaly pro zobrazovani a editovani obsahu engine od Microsoftu, tak by:
a) Nemohly byt multiplatformni pri zachovani srovnatelne funkcionality
b) Musely by se spolehnout na moznosti engine vcetne vsech omezeni a chyb - i tech bezpecnostnich
Takze zadne velke terno, jsem navysost stastny, ze OpenOffice nic takoveho nepouziva. Pokud chci "nativni office" v Linuxu, pouziju KOffice, ktery funguje na podobnych principech. Ale jsem rad, ze mam k dispozici i AbiWord, Gnumeric a pochopitelne OpenOffice.org.
miki (neregistrovaný)
2. 8. 2005 14:25
Nový
klasika ;)
celé vlákno
Musim odpovedat na nieco co rezonuje vo vsetkych diskusiach typu flamewar. "firefox.. ma vsetko,zalozky, managery.. a IE nema nic" . Ak mam byt uprimny, na kazdej strane barikady si ten svoj "vlastny" soft vyladim, NAUCIM SA HO POUZIVAT, a potom buzerujem ze je lepsi. Firefox, cista instalacia je nanic, na to ako sa to hypuje, je to o nicom prehliadac. ANO, je mozne si doinstalovat pluginy na vsetko mozne, je mozne si ho nastavit, prisposobit a prekopat od zakladov, potom je to "nabuseny prehliadac" ;) ale podobne je na tom aj IE, samotne IE tiez nic moc, dam si Maxthon , a ajhla, dalsi "nabuseny prehliadac" pluginy, temy atd.
a stale dokola podobne argumenty. ja mam wokna vyladene, prekopane, nastavene a chodia. mam aj linuxy (sic len v robote) vyladene a chodia OK. kazdy svet sa svoje dobre veci, problem je medzi stolickou a klavesnicou.
volakto tu pisal o tych volbach - ma pravdu, hadam si nemyslite ze pracie prasky su stale ine a lepsie, ze jogurty su stale nove a nove ;)) stale to iste dokola. Firefox prisiel v maximalne prihodnej dobe ked uz boli seci zufaly z dier v IE. euforia pomaly prechadza, postupne sa to ustali, aj Firefox ma chyby, a tiez je deravy, len sa nan neupiera zrak stoviek tisic "wanabe hackerov" ktory ho preliezaju aby nasli kazdu dierku a vytrubili do sveta ze MS to zase pohnojil. je to o pristupe - k Firefoxu sa pristupuje s uctou, nadsenim ake je to super (mam pocit ze hype urobil svoje), jeho diery sa prejdu mlcanim,maximalen spravicka.
k IE sa pristupuje ako k odpadu co ma skodit a kazdy je byte je potencialne pripraveny zmazat vsetky data, treba ho dokopat a aj najmensiu chybicku vykricat, rozvlacit a pod.
moj sukromy nazor je - pouzijem na danu ulohu to co je najlepsie, je mi to jedno ci je to pod wokna, linuxy, unixy, hocico.
a stale dokola podobne argumenty. ja mam wokna vyladene, prekopane, nastavene a chodia. mam aj linuxy (sic len v robote) vyladene a chodia OK. kazdy svet sa svoje dobre veci, problem je medzi stolickou a klavesnicou.
volakto tu pisal o tych volbach - ma pravdu, hadam si nemyslite ze pracie prasky su stale ine a lepsie, ze jogurty su stale nove a nove ;)) stale to iste dokola. Firefox prisiel v maximalne prihodnej dobe ked uz boli seci zufaly z dier v IE. euforia pomaly prechadza, postupne sa to ustali, aj Firefox ma chyby, a tiez je deravy, len sa nan neupiera zrak stoviek tisic "wanabe hackerov" ktory ho preliezaju aby nasli kazdu dierku a vytrubili do sveta ze MS to zase pohnojil. je to o pristupe - k Firefoxu sa pristupuje s uctou, nadsenim ake je to super (mam pocit ze hype urobil svoje), jeho diery sa prejdu mlcanim,maximalen spravicka.
k IE sa pristupuje ako k odpadu co ma skodit a kazdy je byte je potencialne pripraveny zmazat vsetky data, treba ho dokopat a aj najmensiu chybicku vykricat, rozvlacit a pod.
moj sukromy nazor je - pouzijem na danu ulohu to co je najlepsie, je mi to jedno ci je to pod wokna, linuxy, unixy, hocico.

