Hlavní navigace

Netbook za tisíc korun? Máme, ale...

Každou chvíli se na internetu můžeme dočíst o novém superlevném zařízení, které umí to a tamto a bude stát jako vaše včerejší svačina. Dalším přírůstkem do této rodiny má být netbook Sylvania, který i s Windows dostanete za 45 dolarů, tedy necelých tisíc korun. Cena jistě překvapivá (i vzhledem k licenci za Windows), má to ale pár háčků.

Rádio Jerevan by mohlo dodat: Ano, jedná se o netbook, má ale jen 7" displej s rozlišením 800×480. Ano, je to plnohodnotný počítač, ale s procesorem via8505 a jen se 128 MB paměti. A samozřejmě obsahuje Windows, ovšem ve verzi Embedded Compact 7.

Otázka zní: dokázali byste něco takového smysluplně využít?

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Tweetni to
radek
radek (neregistrovaný) ---.161.broadband16.iol.cz
19. 6. 2012 12:29 Nový

k nicemu

celé vlákno

Co se to tu deje posledni dobou? postuji se sem cimdal vetsi sr**y... Takova hnupovina se snad neda pouzit k nicemu... Mozna sadomasochysta by z toho udelal router :D

Petr
Petr (neregistrovaný) 162.25.24.---
19. 6. 2012 15:26 Nový

Re: k nicemu

celé vlákno

Mozna sis nevsiml, ze to je v sekci Humor...

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.68.broadband12.iol.cz
30. 6. 2012 21:37 Nový

Re: k nicemu

celé vlákno

Nějak se zavřela voda nad všemi těmi levnými noťasy pro 3. svět.
Před 3 roky nešlo zatočit chcíplou kočkou, aby člověk netrefil článek o openPC? nebo jak se tomu nadávalo, dokonce to snad mělo nějakou nadaci či co... a nedivil bych se sponzorství EU (rozuměj - z mých daní)
holt dneska letí tablety, android, raspberry... se nad tím taky příští rok zavře voda

Michal Smrž aura:71
19. 6. 2012 12:32 Nový

Jsme na Linux stránkách

Takže servisní terminál např.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
19. 6. 2012 12:48 Nový

social-book

celé vlákno

Divili by jste se kolika slecnam /i hochum/ bude stacit ze tam rozjedou ty internety /seznam, youtube/ a facebook... skvelej notas!

David Heidelberger <okias>
David Heidelberger <okias> (neregistrovaný) 212.158.157.---
19. 6. 2012 12:53 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Řekněme si to na rovinu - můj telefon má větší výkon a to bych si youtube s 1080p na tom pustit neodvážil :D takže v momentě výroby je ten noťas už na odpis.

Stativ
Stativ (neregistrovaný) 2a01:490:11:----:----:----:----:----
25. 6. 2012 8:33 Nový

Re: social-book

celé vlákno

To dává smysl, pouštět na netbooku s displejem 800×480 video o rozlišení 1920x1080.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
25. 6. 2012 11:10 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Stejně tak na mobilu a tabletu. :-) HD úchyly nemůžete brát v potaz, těm bez FullHD nejede vlak, a je jim jedno, že na většine zařízení není rozdíl poznat. To je jako diskuze u levných netbooků. Jeden z prvních dotazů je, zda to přehraje FullHD. Ťukťuk na čelo :-) Většina lidí ani neví, co to FUllHD je, ale MUSÍ TO ZA KAŽDOU CENU MÍT.

karel
karel (neregistrovaný) ---.maxtel.cz
25. 6. 2012 14:31 Nový

Re: social-book

celé vlákno

V drtivé většině případů bude lepší obraz z downscale full hd na nižší rozlišení než upscale nízkého rozlišení na vyšší. Takže full hd na telefonu nebo tomto notebooku ? Proč ne, pokud to dokáže :-)

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
25. 6. 2012 18:12 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Zbytečnost. A obraz nebude lepší, v těchto sférách je to naprosto mimo jakékoli rozlišovací schopnosti oka. U velkých uhlopříček to má smysl, u malých je to jen marketing a jak dostat za zbytečnosti víc prachů z kapsy zákazníka. Nehledě na to, že netbooky jsou tvořeny primárně k jiným účelům.

Ale o to nejde, když to dokáže. Jde o to, že lidi nic jiného nezajímá, přitom často ani nevědí co to je. Ale prostě jak to nemá FHD, tak to nekoupím. Takhle působí marketingová masáž.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.2.broadband10.iol.cz
19. 7. 2012 15:11 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Je skvělé pozorovat, kolik je kolem nás lidí, kteří prohlásí generálně něco za blbost jen z toho důvodu, že nepochopili k čemu je to dobré. :)

Tak to zkusíme - dám obecný příklad:

Zkuste si představit případ, že máte doma na svém NAS serveru třeba kompletni serie StarTreku v 720p, protože se na to občas díváte na svém 40"+ domácím kinu. Nic menšího se tam nedá koukat, je to hnus. No a pak si pořídíte nějaké přenosné šmejcko, s kterým se dá sednout na zahradě či na WC .. a chcete si pustit to samé. Nebo si vezmete pár dílů na chalupu.

Otázka je: chcete se se vším rekodovat na SD kvalitu i když nevíte co z toho si nakonec pustíte ? Jednoduší je, aby šmejcko utáhlo dekodování HD i když zobrazí jen SD.

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
25. 6. 2012 17:33 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Ve chvíli, kdy ten mobil připojíte k FullHD projektoru, už to smysl mít může ;-)

Vladimír Aubrecht
Vladimír Aubrecht (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
1. 7. 2012 23:00 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Nebo když mátě Full HD video soubory a jste líní to konvertovat do menšího rozlišení ... Je to opruz, když místo je, výkon taky, není důvod se s tím patlat ... :)

bhy
bhy (neregistrovaný) ---.dicomps.com
19. 6. 2012 13:12 Nový

Re: social-book

celé vlákno

no, na PC s 512 MB RAM i na Androidu s 256 MB RAM je plnej facebook zcela nepoužitelnej. jak se 128 MB RAM nevim, možná tam dochází k nějaké časoprostorové anomálii a jde to.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
19. 6. 2012 23:14 Nový

Re: social-book

celé vlákno

"...plnej facebook..." co tim chtel basnik rici?

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
20. 6. 2012 10:49 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Asi že na mobilní verzi to stačí

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 9:01 Nový

Re: social-book

celé vlákno

Já to doma měl, na YouTube zapomeňte, to se na tom nedá a i vykreslování obyčejných internetových stránek je za trest. Pomalý procesor a nulová podpora jakékoli akcelerace v grafice to totálně zabíjí.

stratos
stratos (neregistrovaný) 94.136.139.---
29. 6. 2012 13:57 Nový

Re: social-book

celé vlákno

mal som to doma, zoutube na tom nepustiš ani nahodou a na ine stranky to ma tiež žalostne málo výkonu
predal som to s 20€ stratou a som rád, že už to nemam doma

Tharo
Tharo (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 6. 2012 12:49 Nový

vyuziti

celé vlákno

Využití si představit dokážu, ale né pro běžné uživatele.
Dá se využít na správu různých zařízení, dá se použít pro příjem mailů, dá se použít i na úplně základní prohlížení webu (ne videa),..

j
j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
19. 6. 2012 14:06 Nový

Re: vyuziti

celé vlákno

Video zalezi na tom, jestli to umi akcelerovat, na uplne normalni browseni po webu se to da pouzit uplne vpohode, netreba na tom mit zrovna tyhle widle (ktery predpokladam sezerou tu ramet s prehledem).

Furt mam jeste ve sklepe fungujici P100 s 8MB RAM a vpohode na tom jedou 95/98/tux a samo webovej prohlizec, mailovej klient ... odpovidajici tomu co se od mailu chce. Vazne nepotrebuju mit 10GB office a 2GB ramky na to abych si precet mail.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 9:20 Nový

Re: vyuziti

celé vlákno

Akcelerace naprosto nulová.

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
19. 6. 2012 12:59 Nový

server

celé vlákno

Jo, na server.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 9:22 Nový

Re: server

celé vlákno

Než Vám tenhle server něco pošle, tak mezitím zestárnete. Osobně bych to od oka přiřadil serveru ze 386/486/p1.

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
20. 6. 2012 14:34 Nový

Re: server

celé vlákno

Proč? Např. takový server XMPP pro menší skupinu nepotřebuje velký výkon. Atp.

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
20. 6. 2012 14:36 Nový

Re: server

celé vlákno

Pochopitelně o grafickém rozhraní jsem vůbec neuvažoval. Z CLI nebo přes SSH.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 17:43 Nový

Re: server

celé vlákno

V tom případě byste měl čínskou slátaninu, která podle mne (a toho jak celkem hřála) moc dlouho pod trvalým provozem sloužit nebude...i bez zátěže to celkem topilo, aspoň můj kus. I Debian, bez grafické nadstavby. A nevím, jak by si to poradilo s nějakým větším diskem, to jsem ani tenkrát nezkoušel. Mne zlobila i karta, někdy nešla mountnout. A někdy nenabíhala Wi-Fi. Lan šla celkem v pohodě.

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
22. 6. 2012 13:26 Nový

Re: server

celé vlákno

Jestli to funguje, jak píšete, tak to je opravdu na hovno. To už pak lépe zastane třeba Raspberry.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 11:37 Nový

Re: server

celé vlákno

Můj kus ano. Víc jsem jich neměl v ruce. Ale rozhodně bych od toho neočekával spolehlivost. Hodně by záleželo na štěstí, můj kus blbnul od začátku, někomu to funguje (možná) bezproblémů. Ano RaspberryPI je dle mého o hodně solidnější varianta, nevýhoda je, že musíte připojit externí monitor, pokud chtete užít grafiku výrobku, a taky najít/koupit/vy­robit nějakou krabičku. Ale to první není nutné, systém je pak možno spravovat dálkově, a pokud jde o krabičku, tak si můžete vyrobit takovou, která bude komponenty dobře chladit. Nehledě na to, že RPi má rozhodně mnohem vyšší výkon než ten čínský bazmek.

ET
ET (neregistrovaný) 77.78.86.---
19. 6. 2012 13:02 Nový

OLPC

vyuziti asi tady - http://one.laptop.org/ jen chudak decka tam budou mit placenou demo verzi windows

lord_kuko
lord_kuko (neregistrovaný) ---.eurocast.sk
19. 6. 2012 14:29 Nový

Vyuzitie?

celé vlákno

Samozrejme, ze vyuzitie si viem jednoznacne predstavit.. Skoda len, ze neviem dobadat blizsiu specifikaciu zariadenia. Ale za tych par supiek to nei je zle. Hodit archa a hrat sa tam s roznymi srandami, aj ked programovat napriklad v Ccku asi nie, cakat 10 minut kym sa to skompiluje je zle. Ale boh vie. na Hranie. A hodil by som tam Xka alebo iba xvesu a jwm.... kto vie. V kazdom pripade by som to chcel dostat na pol dna do ruky :)

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 9:07 Nový

Re: Vyuzitie?

celé vlákno

Nechtějte, je to na h...taky jsem čekal, že to aspoň na něco bude ale ne. Ten "Windows" co tam je neumí česky, a to ani psát, takže na psaní nic. Pak jsem do toho narval Debian, zkoušel jsem několik X (xfce, gnome, englightement...). Na xfce to celkem šlo, bylo to česky a dal se celkem slušně nahodit Abiword. Jenže to trvalo několik minut než Linux naběhl (Windows šel skoro hned, ten naskočil do minuty) a pak několik chvil čekání na naběhnutí Abiwordu. Jenže kdo by tak dlouho čekal kvůli textovému editoru. Práce v něm ušla, ale do editace něčeho většího bych se nepouštěl. Internet to zvládalo jen v silně odlehčeném prohlížeči, jenže to už nebyl internet ale skládačka různých částí. Video to plynule nepřehrálo, to bych snad musel zkusit nějaký 3gp v minimálním rozlišení.

Kit
Kit (neregistrovaný) ---.215.broadband12.iol.cz
21. 6. 2012 21:01 Nový

Re: Vyuzitie?

celé vlákno

No jo, když se do toho někdo snaží nacpat Gnome nebo Xfce, tak to bude líné. Co třeba IceWM? To je mnohem svižnější. Místo Abiwordu by Vim měl běhat velmi svižně. Odlehčených browserů by se také pár našlo. Co třeba Links?

Video bych se ani moc nesnažil spouštět, na to ten přístroj určen není. Na SSH bude výkonný ažaž. Z Trabanta se však Chevrolet udělat nedá, to dá rozum.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 11:49 Nový

Re: Vyuzitie?

celé vlákno

Já jich zkoušel víc (asi pět), žádný nešel rozumně. A vzhledem k problémům s mountováním karty a někdy nechodící Wi-FI (u mého kusu), zároveň i problémům s nabíháním (nabíhal na několikátý pokus), tak to není použitelné nanic. A upřímně, to je hezké ty Vaše odlehčené věci, ale na to nikdo zvědavý nebude. Myslíte, že ultraběžný uživatel, pro kterého je to určeno, bude zvědavý na nějaké přizpůsobování Linuxu a ve všem omezený systém? To už do dvou tisíc seženu starší NTB s Atomem, který bude spolehlivější, mnohonásobně výkonnější a s běžným OS, buď XP, nebo na tom rozumně poběží většina Linuxových distribucí. Vy se toho zastáváte, měl jste to v ruce? Ta věc je fakt krám, ani v ohledu na cenu se to nevyplatí. Na hraní pro geeky za 200 Kč možná.

Diskobolos
Diskobolos (neregistrovaný) 2a00:e140:0:----:----:----:----:----
19. 6. 2012 15:07 Nový

HW správce/archivátor fotografií na dovolené

+ emaily + SSH terminál - to vše na cesty/dovolenou.

Petr
Petr (neregistrovaný) 162.25.24.---
19. 6. 2012 15:28 Nový

Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Na Ebayi toho prodali 1390 kusů

Ihlan
Ihlan (neregistrovaný) 198.36.86.---
19. 6. 2012 15:40 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Ja by som si to aj kupil, ale "This item does not ship to SK" :-(

jv
jv (neregistrovaný) 213.151.77.---
19. 6. 2012 17:03 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno
Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
20. 6. 2012 0:26 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Použijte http://www.forwardit.us/ . Poslali mi i věc, která vážila 75kg.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
20. 6. 2012 8:08 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Poslali mi i věc, která vážila 75kg.

Ty posíláš manželku balíkovou službou? :-)

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 9:19 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Ne, dvě milenky ;-)

ankh47\
ankh47\ (neregistrovaný) ---.cuzk.cz
20. 6. 2012 21:11 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Mluvi se o laelovi, takze Gates s Ballmerem by se nevesli ani do 175kg ...

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 21:28 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

To jsem přehlédl. A jeho ego by se nevešlo ani do armádního transportního speciálu. :-) Ale na autora jsem se měl podívat, jsem si neuvědomil, že je všude :-)

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
20. 6. 2012 21:46 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

:-)))))

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
20. 6. 2012 11:00 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Mě teda přijdou dost drazí. Používám Shipito, balík plný plechovek taky zvládli, jediný problém je, že jsou v Kalifornii, takže na některé věci platíte Schwarzeneggerovy environmentální daně.

Btw. u Shipito pozor na příplatky za těžké balíky, mají je na webu uvedené. Pořád to vyjde levněji, ale abyste nebyli překvapeni.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
20. 6. 2012 14:50 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Shipito jsem zkoušel, ale zklamali tím že chtěli tisíc verifikací, a ani tak neuměli objedat věc dražší než tuším USD 500. Jstli ten limit výrazně zvedli, tak je to jen dobře.

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
20. 6. 2012 15:12 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Po mě chtěli akorát sken občanky. Objednání jsem přes ně neřešil, protože mi poskytli adresu, na kterou jsem to objednal sám.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
20. 6. 2012 18:13 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

No jo, jenže řada obchodů akceptuje jen lokální platební karty. Neobjednáte si notebook, a pomalu ani ponožky. Ale to není jen problém USA. Například na webu české Alzy nelze zaplatit zahraniční platební kartou.

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
20. 6. 2012 20:40 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

PayPal? Ale jo, někdy se to hodit může.

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
20. 6. 2012 21:49 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Například na webu české Alzy nelze zaplatit zahraniční platební kartou.

To se jim nemůžeš divit. Při jejich přístupu k reklamacím, to by měli u zahraničních bank velký problém. Tam se s tím totiž neserou a tu platbu prostě zruší.

palo
palo (neregistrovaný) ---.orange.sk
25. 6. 2012 12:41 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

to shipito som nikdy nepochopil.. skusil som si par krat nakonfigurovat nejaku malu lahku drobnost, za povedzme 50usd a za dopravu si pytali stovky. naco to ludia vyuzivaju, to preposielaju iba diamanty?

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
25. 6. 2012 17:38 Nový

Re: Pocet prodanych kusu

celé vlákno

Dopravu si účtuje ta firma, kterou to přepravujete, ne Shipito (ti žijí z paušálů a poplatků za příchozí balíčky). Pokud to mohlo přijít jenom pomocí FedExu, tak se nedivím, to jsou drahý mrchy.

lempl
lempl (neregistrovaný) 199.167.132.---
19. 6. 2012 20:58 Nový

lempl says ... DO NOT TOUCH THIS

celé vlákno

neviem sice ktora firma ten 'netbook' predava ale firma VIA tym ze este stale tieto 'shity' predava si u mna este viac pohorsila

nie len ze ten VIA procesor nie je x86 ale ARM , ale je to stary ARM 600Mhz
presne rovnaky typ aj dosku strkali do tabletov a aj netbookov uz v minulosti

http://www.umax.cz/index.php?modul=produkty&strana=detail&cislo=UMM00002&skupina_zbozi=MID-SLE&kategorie=MID&stare_cislo=UMM00002

jedine co to zvlada dost rychlo je 'ironicky' prave windows (otestovane s windows CE 6)

jediny android ktory na to date (koli malej pamati 128) je 1.6 a ten je tak otrasne hnusne odporne a neviem ako este pomaly ze najblizsieho pol roka budete zhanat alternativu (slate droid ma celkom dobre romky) alebo sa vratite k windows
surfovanie na takom niecom je utrpenie , hreje nie len procesor ale aj wifi karta (ze by prenosna mikrovlnna truba made in VIA ?)pricom vydrz baterie ... (pri tablete ledva 3 hodiny s windows a wifi)

vela uzivatelov co v minulosti (minimalne 5 rokov dozadu) kupilo netbook (alebo aj tablet) nadavalo a lamalo si hlavu ako tam dat nieco 'pouzitelnejsie' pricom najblizsie sa asi dostali k pouzitelnosti prave s windows CE

tym co na tento 'krasne idealny' stroj naletia odkazujem iba jedno fora fora fora a fora ale v podstate si aj tak mozu za to sami

a este raz hamba ti VIA mal som v tebe nadeje ale takto to tahat este dalsich x rokov ... ptfuj (btw via = wondermedia)

p.s.: ak niekto najde neaky os alebo romku ktora z tohoto 'shitu' spravi nieco rychlejsie a pouzitelne , dajte vediet

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 9:18 Nový

Re: lempl says ... DO NOT TOUCH THIS

celé vlákno

Přesně jak píšete. Taky jsem byl nadšenec to zkusit, ale teď každého odrazuji. Shrnu to:

Windows CE - je na tom rychlý, neumí česky, nic nepřehraje, internet jen ve velké nouzi

Debian - česky, propracovanější, jenže o to vše navíc pomalejší, takže je to jako spustit WinXP na P233. Ale nejlepší varianta jinak.

Android - stará verze 1.6, rychlá, ale neuměla pracovat s bateríí (po odpojení napájení notebook se automaticky vypnul), česky, ale těžko seženete nějaký slušný program pro zastaralý systém, optimalizace nic moc, Market samozřejmě není.

Baterie - člověk by řekl, že takové zařízení musí brát nulanula nic, omyl, jestli to vydrželo necelou hodinu na baterii tak dobrý.

Display - jediná slušná věc, i přes nízké rozlišení pěkný obraz a slušné podání barev, pozorovací úhly malé.

Reproduktorky - chrastítka, doslova.

USB, čtečka karet - OK, jen ta čtečka někdy nechtěla detekovat kartu, ale to asi chyba kusu.

Klávesnice - celkem OK.

Tělo - čínský plast, ale v dané ceně si nešlo na nic stěžovat.

Chlazení - žádné, v místě CPU se plast dosti zahříval.

Můj kus pak i zkoušel nabíhat po několika zapnutích, no nic, sbalil se a šel z domu. A jedinečné resumé - jestli máte prachy na vyhazování, zkuste si, jaký je to shit. Jinak ruce pryč.

lubo.x
lubo.x (neregistrovaný) 195.49.189.---
20. 6. 2012 10:26 Nový

netbook s wince

celé vlákno

Tieto zariadenia sa robia v 2 variantoch - via a anyka
anyka je vyrobca ARM procesorov

cca 2 roky dozadu som si na aukre jeden takyto "pc" zakupil
Ale chcel som ho na konkrétny účel:

- ftp (hlavne klient ale iserver) pre účely úprav -nahrávanie www stránok po
úprave
- ssh (putty) na pripájanie ku konzole spravovaných strojov na diaľku
- remote desktop (rdp,xrdp)
- príjem emailov (cez báječný program nPopUk pre WinCE)

V minulosti som mal PDA s Windows CE takže zvyky som využil a stroj stále slúži k spokojnosti
Ale pre bežného usera NIE. Programov pre WinCE je relatívne málo a častokrát treba zasahovať do registrov, upravovať a nahradzovať knižnice

Nejaké materiály som umiestnil sem:
https://sites.google.com/site/minihtarmbook/home

Za netbook som dal 60Eur, čo je na tento účel pre mňa primeraná cena.
:)

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 12:53 Nový

Re: netbook s wince

celé vlákno

Jenže bohužel to prodávají jako jednoduchý levný notebook na internet a základní věci. A běžný uživatel může být jen zklamán. Ani já jako hračička jsem nenašel využití, chtěl jsem to hlavně na psaní přednášek, ale pomalost a malá výdrž to zabily. Asi pár lidi takový levný HW dokáže uživit, jenže spolehlivost bude kus od kusu (vám třeba zatím funguje, mne už třeba skoro od začátku měl problémy vůbec naběhnout).

Poslal jsem to dál a koupil si Aspire One D255 a spokojenost, to je opravdu plnohodnotný počítač, který zvládne všechno běžné co po něm mohu chtít. Tu čínu jsem tenkrát koupil nejlevněji za cca 1700,-, Aspira jsem sehnal za 4200,-. Sice něco přes dvakrát tolik, ale stálo to za to.

lubo.x
lubo.x (neregistrovaný) 195.49.189.---
20. 6. 2012 13:14 Nový

Re: netbook s wince

celé vlákno

Áno,s týmto naprosto súhlasím
To čo inzerujú je blud
Marketingovo to má jediný cieľ - klamať, zavádzať a na tom zarobiť

V istej sfére to využitie má (viď môj post vyššie) no ... inak nič by sa nestalo keby ponúkali ľuďom x86 netbook na úrovni P2,P3 za takúto cenu, myslím že záujem by bol.

Aj ARM má čo ponúknuť, ale takt a RAM pre bežného usera musí byť niekde inde, krásne je to vidieť na Genesi Efika (ozajstný ARM smartbook)
http://www.genesi-usa.com/products/smartbook

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 13:42 Nový

Re: netbook s wince

celé vlákno

No, to už je lepší. To si dokážu představit jako levný HW pro rozumné prohlídnutí internetu, napsání emailu...a navíc by se na tomto dalo slušně přehrát video, když je hw akcelerované. A hlavně to má Cortex-A8, což je moderní ARM, tyto čínské hračky už mají silně zastaralý kus. A na kolik to nataktují je už jedno, to to nezachrání. Jen u Vašeho odkazu chybí údaj o RAM, jinde jsem našel, že to má 512MB. To už je pro provoz slušné. Navíc to má 3D akcelereraci grafiky, takže i jako malá herní konzolka. Je otázka, zda jsou nějaké hry. Možná, kdyby se na to nahodil Android :-)

lempl
lempl (neregistrovaný) ---.manage.myhosting.com
20. 6. 2012 18:29 Nový

Re: netbook s wince

celé vlákno

podla specifikaci mozno vypada lepsie ako ten wondermedia=via shit
ale stale mi to pride slabe na dnesnu dobu
800Mhz arm sice vypada slubne ale v dobe ked aj lacnejsie smartphony maju 2 ci 4 jadrove arm procesori alebo aspon 1ghz a 1GB ram, je malo

tak isto nepodporuje ci nezvlada flash , to je dnes asi vacsina web stranok, dekodovanie videa mozno ma ale nebude to urcite nic slavne

celkovo o trocha lepsi shit nez je ten s procesrom od VIA

tablet co som mal moznost odskusat , mal byt povodne na surfovanie s moznostou citat dokumenty pozerat fotky pustat hudbu a neake lahsie video (ziadne HD od toho sa necakalo){v podstate to iste na co pouziva vacsina linux desktop XD} no po skusenostiach uz nemam vobec doveru vo firmach co predavaju arm zariadenia

bud je zariadenie softwarom tak dokriplene ze je az nepouzitelne , alebo software ktory by fungoval na tych zariadeniach dostatocne rychlo pracovat neexistuje , pripadne na stary os sa tazko zhana neaky soft

skusal som wince , sice bol rychlejsi ako povodny android 1.6 na tom tablete no surfovanie cez opera mini (skusal aj opera mobile) bolo utrpenim , a kedze sa to hrialo tak v rukach drzat taky tablet bolo aj fyzickym utrpenim, windows ce sice pomohol ale stale to bolo...nepouzi­telne, co je skoda

a zohnat neake linux/bsd distro ktore by podporovalo tento procesor je tiez problem (dalsi problem by nastal zhanat na to software)
android u mna tiez prepadol ako OS, otrasne nabalene zatazujuce hw , no hnus

dufal som v tizen ale mam dojem, ze bude podporovat iba zariadenia s 512MB pamate takze znova na zaciatku

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 21:41 Nový

Re: netbook s wince

celé vlákno

Není to málo, vícejádrové procesory se v tomto segmentu nevyužijí. Vůbec celkově teď mobily mají boom - čím více jader, tím lepší. Ale prd, z naprosto převážné doby se jádra nevyužijí, je to opět jen marketing. Je to ARMv7, takže plná podpora instrukcí Flash a je v tom akcelerační čip, bude tam zřejmě PowerVR podle mne, tu mám v mobilu a věřte, zvládne opravdu hodně. Takže pro video jako dělané (samozřejmě ne HD, ale to by u tohoto přístroje mohl chtít jenom dement). A Android je vynikající operační systém, nemůžete srovnávat hodně starou 1.6, ta už nemá se dnešní mnoho společného. Neměl jsem tento HW v ruce, ale podle mne tento netbook + android (nejlépe ICS, ale spíš bude k sehnání nějaká 2.3.x) bude slušným a použitelným společníkem na cesty.

guest
guest (neregistrovaný) 89.177.117.---
21. 6. 2012 2:50 Nový

problem je

celé vlákno

ze dneska je web plny sracek jako javascript,ja­va,flash atd.. takze je to stema slabsima strojema v haji :0(

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
21. 6. 2012 10:40 Nový

Re: problem je

celé vlákno

Tenhle je v háji i bez toho ;-)

Murděj Uktrurný aura:85
21. 6. 2012 21:57 Nový

Da se to použít třeba jako ...

celé vlákno

Fotorámeček s klávesnicí

Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:5c0:1502:----:----:----:----:----
22. 6. 2012 8:41 Nový

Re: Da se to použít třeba jako ...

celé vlákno

Hmmmm, no nevím. Na fotorámeček je to neuvěřitelně hnusný :-)))

ml
ml (neregistrovaný) 147.231.33.---
22. 6. 2012 12:16 Nový

Začínal jsem na horších

celé vlákno

Můj první počítač měl procesor 386SX na 25 (nebo 16 teď nevim) MHz, 16 mega paměti a 128 megový harddisk. A udělal jsem na něm docela dost práce. Jasně že na stříhání videa to nebylo. Střih zvuku se dal, ale nebylo to real-time. MP3 nezvládal. Ala pascal tam šel perfektně, T602 taky. A když vzpomínám, měl černobílej monitor (256 stupňů šedi v 640x480 nebo 4 miliony v 320x200), to je taky pravěk.
Vzhledem k systému W7 to asi nebude žádné dělo, ale s jiným sw by to mohlo stačit.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 11:55 Nový

Re: Začínal jsem na horších

celé vlákno

Jo? A vy jste s tím tenkrát chodil na internet? Nebo používal aplikace, soubory o velikosti několika desítek MB? Ano tenkrát stačila i 386, nic lepšího nebylo, jenže dneska je IT sektor o míle dál, a taková věc prostě NESTAČÍ žádnému běžnému uživateli. Geek z toho dokáže třeba sesmolit nějaké zařízení s určitým účelem, ale to je dost málo. A to už radši třeba Raspberry, bude spolehlivější a o mnoho řádů výkonnější.

Miloslav Ponkrác aura:67
24. 6. 2012 13:45 Nový

Re: Začínal jsem na horších

celé vlákno

S podobným počítačem jsem kdysi dávno lezl na internet, pracoval, atd.

Pravda je taková, že IT sektor není o míle dál. Neumí fakticky téměř nic navíc, než tehdy – jen na co dříve stačilo pár MB paměti a tehdejší stroj, na to dnes je potřeba několik GB paměti a mnohem vyšší výkon procesoru.

Základní pravda je taková, že web je dnes plný sraček typu javascript, flash. Někdy jsou schopné zatížit i velmi výkonný dnešní počítač dost natvrdo, když se to sejde.

Normálně udělané web stránky, nebo vypnutí javascriptu a flashe učiní web přístupný i pro hodně slabé browsery a počítače.

To, že stroj popisovaný v článku dnes nestačí není ani tak špatná vizitka tohoto stroje, který by ještě poměrně v nedávné historické době byl nabušeným superpočítačem. Ale rozežranost dnešních operačních systémů, browserů a z.k.u.r.v.e.n­.o.s.t.í dnešního webu přeplácaného javascriptem, flashem, a reklamou.

Daný stroj je velmi dobře použitelný na řadu věcí. Ovšem rozhodně ne jako suplement Windows/Linuxu. Jak Windows/Linux jsou dnes rozežrané mrchy potřebující supervýkonné kompy a velmi mnoho paměti – zbytečně vzhledme k tomu co je potřeba dělat.

Kritika toho stroje ukazuje, že dnes zapsala doba s vývojem operačních systémů vhodných pro slabší stroje. Cpát tam linux určený pro servery je ptákovina. Cpát tam Windows určené pro desktopy rovněž. Cpát tam mobilní systém určený pro telefony také.

Stroj je dobrý. A na mnoho věcí použitelný. Ale jistě na na surfování po dnešním internetu stejně pohodlně jako na stopním počítači s i7 nejdražšího mnodelu.

Jinak mám Kindle, což je velmi slabý ARM s mnohem méně paměti. A uživím ho. Nejen na čtení knížek, ale také na browsení po internetu, občasné psaní do diskusí venku, nebo nouzové napsání mailu. Pokud mi na toto v pohodě stačí Kindle, pak i tento stroj je na mnoho věcí použitelných.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
24. 6. 2012 21:40 Nový

Re: Začínal jsem na horších

celé vlákno

Věřte, tohle opravdu funguje mnohem hůře, než se z parametrů tváří...věřím, že ten Kindle bude mít mnohem kvalitnější návrh a HW bude pracovat mnohem lépe...

A mne se hlavně líbí, jak se tu toho mnoho lidí zastává, věřte, prostě to nefunguje na žádné rozumné použití. Internet je pomalý, na čtení knížek to nemá výdrž baterie, zvuk to má hrozný, video nechodí, psaní v základním systému nejde česky...já to měl v ruce, jsem hračička a cokoli má v sobě nějakou elektroniku jen nerad pouštím z ruky. Tohle šlo do týdne z domu...a to jsem na to čekal přes měsíc.

Pavel Tišnovský aura:98
25. 6. 2012 23:24 Nový

Re: Začínal jsem na horších

celé vlákno

To mate pravdu, ze na podobne stroje cpat Linux (s X11) nebo Windows neni uplne dobry napad. Asi by tomu nejvic slusel Qnx nebo neco jednodussiho na zpusob Symbianu. Ostatne i takovy Amiga OS bezel na hardware, ktere ma z dnesniho pohledu naprosto minimalni parametry a presto tam workbench valil pekne, dtto Atari ST s TOS+GEM.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 11:58 Nový

Re: Začínal jsem na horších

celé vlákno

A ještě teď jsem si uvědomil, že píšete o Windows 7, takže opravdu nevíte která bije. To se v této souvislosti nedá vůbec zmínit, tohle je naprosto jiná architektura.

ezzzdiy@gmail.com
ezzzdiy@gmail.com (neregistrovaný) 2a01:490:11:----:----:----:----:----
22. 6. 2012 13:04 Nový

Terminal je to fajn

Inu zabranme dalsim FUDum:

root@localhost# cat /proc/cpuinfo

Processor: ARMv6-compatible processor rev 5 (v6l)
BogoMIPS: 791.34
Features: swp half thumb fastmult vfp edsp java
CPU implementer: 0x41
CPU architecture: 6TEJ
CPU variant: 0x1
CPU part: 0xb36
CPU revision: 5

Hardware: IMAPX200
Revision: 0000
Serial: 0000000000000000

Ano, jedna se o IMAPX200 klon kterej cinani cpou do vsech tabletu. Zazrak to rozhodne neni, nema DSP asic na video - technicky maximum je tak 352x288 v divx4, a to jeste jenom v mplayeru. CPU furt daleko lepsi nez ty snapdragon krapy co se delaly pred tim.

Spolu s RJ45 portem, 3x USB (jenom jedno je 2.0), slusnou klavesnici idealni na praci v terenu - kdyz ho clovek znici nebo ztrati, tak to moc nezamrzi.

Na honitbu (vazne pri praci?) u patentovaneho h264 videa z YT mame preci telefony :)

r23
r23 (neregistrovaný) 62.209.197.---
23. 6. 2012 0:07 Nový

Využití

celé vlákno

Stejné jako Raspberry, akorát to má ještě user interface :D

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 11:59 Nový

Re: Využití

celé vlákno

Raspberry je výkonově tak na vrcholu Sněžky, zatímto toto se pachtí v nížině.

ezzzdiy@gmail.com
ezzzdiy@gmail.com (neregistrovaný) 2a01:490:11:----:----:----:----:----
23. 6. 2012 16:47 Nový

Re: Využití

celé vlákno

Jediny rozdil je ten ze Raspberry prehraje h264 video a ma 3D akceleraci.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 18:44 Nový

Re: Využití

celé vlákno

Je vidět, že absolutně nemáte představu. Vůbec nevíte která bije, Raspberry mná kromě akcelerované grafiky mnohem modernější procesor, který obsahuje více instrukcí potřebných pro dnešní práci s PC (i s tímto miniPC), nehledě na to, že má Raspberry vyšší frekvenci a více paměti. A 3D akcelerace není to hlavní, ta čínská šunka nezvládá ani 2D. Jediné co rozumně zvládá je textový režim, tam není co zkazit. A taky bych věřil že Pi bude spolehlivější. Ale nevím, proč to vysvětluju když očividně absolutně nemáte šajn, jak to funguje. Prý jediný rozdíl, dneska jsem se víc nezasmál. :-D

palo
palo (neregistrovaný) ---.orange.sk
25. 6. 2012 12:09 Nový

Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...

celé vlákno

ale linux z neho spravi superstroj, ci nie?

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
25. 6. 2012 12:52 Nový

Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...

celé vlákno

Pokud jste smířen s prací s textovém režimu. V grafickém se naopak zase musíte smířit s dlouhými prodlevami. Bohužel i na okleštěný Linux není ten HW dobrý. A plnohodnotný nemá šanci.

baytik
baytik (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
25. 6. 2012 17:18 Nový

Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...

celé vlákno

No, vypada to jako demo, jak moc se da stlacit vyrobni cena, aby to jeste alespon nekdo koupil :-)

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
25. 6. 2012 18:18 Nový

Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...

celé vlákno

Bohužel, oni to hlavně propagují jako levný počítač pro základní práci s internetem a počítačem. Nic základnějšího si už představit neumím. Ale dělá se to pořád, a lidi očividně kupují.

Nejhorší je, jak se tu snažím lidi odradit, aby to takového šuntu neinvestovali a pořád se mi někdo snaží vyvrátit, že to přece jen k něčemu je. Nikdo z nich to neměl v ruce, ale podle pár technických údajů poznají vše. Vy zastánci, tak kupujte!

thr aura:10
thr
27. 6. 2012 9:39 Nový

Využití se najdou

celé vlákno

Já mám třeba prapůvodní Asus EEE, který má stejné rozlišení a v podstatě i CPU, jen více RAM k využití jako "technologické PC" k zpracování logů z modelářských dataloggerů na letištích - ideální velikost, výkon dostatečný atd. Popravdě kdybych o to EEE přišel, tak bych se dost možná o nějaký podobný total lowend zajímal, jde o prostředí s rizikem poškození či krádeže a tak je nízká cena velmi žádoucí.

A nepochybuji, že se podobných využití najde více...

Mario
Mario (neregistrovaný) 77.78.88.---
1. 7. 2012 12:59 Nový

Re: Využití se najdou

celé vlákno

Má stejné CPU? Taky nevíte která bije, že? :-) Jsou to naprosto odlišné architektury.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

k nicemu
radek 19. 6. 2012 12:29
Nový
└ 
Re: k nicemu
Petr 19. 6. 2012 15:26
Nový
 
└ 
Re: k nicemu
Xjmeno363 30. 6. 2012 21:37
Nový
Jsme na Linux stránkách
Michal Smrž 19. 6. 2012 12:32
Nový
social-book
-tri- 19. 6. 2012 12:48
Nový
├ 
Re: social-book
David Heidelberger <okias> 19. 6. 2012 12:53
Nový
│
└ 
Re: social-book
Stativ 25. 6. 2012 08:33
Nový
│
 
├ 
Re: social-book
Mario 25. 6. 2012 11:10
Nový
│
 
│
├ 
Re: social-book
karel 25. 6. 2012 14:31
Nový
│
 
│
│
└ 
Re: social-book
Mario 25. 6. 2012 18:12
Nový
│
 
│
└ 
Re: social-book
Kaacz 19. 7. 2012 15:11
Nový
│
 
└ 
Re: social-book
Sten 25. 6. 2012 17:33
Nový
│
 
 
└ 
Re: social-book
Vladimír Aubrecht 1. 7. 2012 23:00
Nový
├ 
Re: social-book
bhy 19. 6. 2012 13:12
Nový
│
└ 
Re: social-book
-tri- 19. 6. 2012 23:14
Nový
│
 
└ 
Re: social-book
Sten 20. 6. 2012 10:49
Nový
├ 
Re: social-book
Mario 20. 6. 2012 09:01
Nový
└ 
Re: social-book
stratos 29. 6. 2012 13:57
Nový
vyuziti
Tharo 19. 6. 2012 12:49
Nový
└ 
Re: vyuziti
j 19. 6. 2012 14:06
Nový
 
└ 
Re: vyuziti
Mario 20. 6. 2012 09:20
Nový
server
SB 19. 6. 2012 12:59
Nový
└ 
Re: server
Mario 20. 6. 2012 09:22
Nový
 
└ 
Re: server
SB 20. 6. 2012 14:34
Nový
 
 
└ 
Re: server
SB 20. 6. 2012 14:36
Nový
 
 
 
└ 
Re: server
Mario 20. 6. 2012 17:43
Nový
 
 
 
 
└ 
Re: server
SB 22. 6. 2012 13:26
Nový
 
 
 
 
 
└ 
Re: server
Mario 23. 6. 2012 11:37
Nový
OLPC
ET 19. 6. 2012 13:02
Nový
Vyuzitie?
lord_kuko 19. 6. 2012 14:29
Nový
└ 
Re: Vyuzitie?
Mario 20. 6. 2012 09:07
Nový
 
└ 
Re: Vyuzitie?
Kit 21. 6. 2012 21:01
Nový
 
 
└ 
Re: Vyuzitie?
Mario 23. 6. 2012 11:49
Nový
HW správce/archivátor fotografií na dovolené
Diskobolos 19. 6. 2012 15:07
Nový
Pocet prodanych kusu
Petr 19. 6. 2012 15:28
Nový
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Ihlan 19. 6. 2012 15:40
Nový
 
├ 
Re: Pocet prodanych kusu
jv 19. 6. 2012 17:03
Nový
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Lael Ophir 20. 6. 2012 00:26
Nový
 
 
├ 
Re: Pocet prodanych kusu
Lol Phirae 20. 6. 2012 08:08
Nový
 
 
│
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Mario 20. 6. 2012 09:19
Nový
 
 
│
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
ankh47\ 20. 6. 2012 21:11
Nový
 
 
│
 
 
├ 
Re: Pocet prodanych kusu
Mario 20. 6. 2012 21:28
Nový
 
 
│
 
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Lol Phirae 20. 6. 2012 21:46
Nový
 
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Sten 20. 6. 2012 11:00
Nový
 
 
 
├ 
Re: Pocet prodanych kusu
Lael Ophir 20. 6. 2012 14:50
Nový
 
 
 
│
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Sten 20. 6. 2012 15:12
Nový
 
 
 
│
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Lael Ophir 20. 6. 2012 18:13
Nový
 
 
 
│
 
 
├ 
Re: Pocet prodanych kusu
Sten 20. 6. 2012 20:40
Nový
 
 
 
│
 
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Lol Phirae 20. 6. 2012 21:49
Nový
 
 
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
palo 25. 6. 2012 12:41
Nový
 
 
 
 
└ 
Re: Pocet prodanych kusu
Sten 25. 6. 2012 17:38
Nový
lempl says ... DO NOT TOUCH THIS
lempl 19. 6. 2012 20:58
Nový
└ 
Re: lempl says ... DO NOT TOUCH THIS
Mario 20. 6. 2012 09:18
Nový
 
└ 
netbook s wince
lubo.x 20. 6. 2012 10:26
Nový
 
 
└ 
Re: netbook s wince
Mario 20. 6. 2012 12:53
Nový
 
 
 
└ 
Re: netbook s wince
lubo.x 20. 6. 2012 13:14
Nový
 
 
 
 
└ 
Re: netbook s wince
Mario 20. 6. 2012 13:42
Nový
 
 
 
 
 
└ 
Re: netbook s wince
lempl 20. 6. 2012 18:29
Nový
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: netbook s wince
Mario 20. 6. 2012 21:41
Nový
problem je
guest 21. 6. 2012 02:50
Nový
└ 
Re: problem je
Mario 21. 6. 2012 10:40
Nový
Da se to použít třeba jako ...
Murděj Uktrurný 21. 6. 2012 21:57
Nový
└ 
Re: Da se to použít třeba jako ...
Lol Phirae 22. 6. 2012 08:41
Nový
Začínal jsem na horších
ml 22. 6. 2012 12:16
Nový
├ 
Re: Začínal jsem na horších
Mario 23. 6. 2012 11:55
Nový
│
└ 
Re: Začínal jsem na horších
Miloslav Ponkrác 24. 6. 2012 13:45
Nový
│
 
├ 
Re: Začínal jsem na horších
Mario 24. 6. 2012 21:40
Nový
│
 
└ 
Re: Začínal jsem na horších
Pavel Tišnovský 25. 6. 2012 23:24
Nový
└ 
Re: Začínal jsem na horších
Mario 23. 6. 2012 11:58
Nový
Terminal je to fajn
ezzzdiy@gmail.com 22. 6. 2012 13:04
Nový
Využití
r23 23. 6. 2012 00:07
Nový
└ 
Re: Využití
Mario 23. 6. 2012 11:59
Nový
 
└ 
Re: Využití
ezzzdiy@gmail.com 23. 6. 2012 16:47
Nový
 
 
└ 
Re: Využití
Mario 23. 6. 2012 18:44
Nový
Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...
palo 25. 6. 2012 12:09
Nový
├ 
Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...
Mario 25. 6. 2012 12:52
Nový
└ 
Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...
baytik 25. 6. 2012 17:18
Nový
 
└ 
Re: Netbook za tisíc korun? Máme, ale...
Mario 25. 6. 2012 18:18
Nový
Využití se najdou
thr 27. 6. 2012 09:39
Nový
└ 
Re: Využití se najdou
Mario 1. 7. 2012 12:59
Nový