Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

ThinkPad T61 a R61 s předinstalovaným SLED 10

Přestože už je to několik měsíců, co společnost Lenovo tvrdila, že už začíná prodávat počítače ThinkPad s operačním systémem Novell SUSE Linux Enterprise Desktop 10, teprve teď se dostávají na trh. Lenovo tak tento týden konečně nabídne notebooky ThinkPad T61 a R61, na kterých je pro zákazníky připravena distribuce SLED 10. Během února se prý nabídka linuxových počítačů ještě rozšíří. Pro zajímavost: ThinkPady se budou prodávat od 949 USD (kurzy), což je o 20 USD méně než co budou stát varianty s Windows Vista.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
idaho
idaho (neregistrovaný)
14. 1. 2008 16:52 Nový

SLES/SLED

celé vlákno
Ne vse co se trpiti je Server. :)
Michal Smrž aura:71
14. 1. 2008 17:55 Nový

Jo!

celé vlákno
Jedním slovem: Hurá!
corwin78
corwin78 (neregistrovaný)
14. 1. 2008 18:04 Nový

T61

celé vlákno
Já už mám T61ku doma. Sice jsem musel koupit s Vistama, ale dovozem z USA jsem stejně ušetři tolik, že mě to tolik netrápí.
karel
karel (neregistrovaný)
14. 1. 2008 22:06 Nový

Re: T61

celé vlákno
A jsi s ni spokojeny? Ja o T61 taky vazne uvazuju. Resil jsi nejak mezinarodni zaruku? Diky za odpoved.
corwin78
corwin78 (neregistrovaný)
15. 1. 2008 11:19 Nový

Re: T61

celé vlákno
Spokojený jsem, jen by to chtělo ještě poladit pár drobností. Driver pro moji Wifi má problémy pokud je u sítě šifrové WPA skryté SSID, driver pro čtečku karet zatím neumí MMC, ale SDčka jsou OK a ještě se mi úplně nepodařilo vyladit integrovaný mikrofon. Také bych přivítal podporu BioAPI pro KDE, protože čtečka otisků prstů pěkně funguje v konzoli a GNOME (nezkoušel jsem), ale v KDE to zatím nejde.

Záruka by měla být celosvětová, aspoň tak mi to tvrdili na technické podpoře v ČR. Jinak notebook šlape krásně, je velmi tichý a rychle jsem si na něj zvykl. Nicméně v ČR bych do něj nešel, svoji konfiguraci bych tu přeplatil skoro o 30 000 Kč.
Aspa
Aspa (neregistrovaný)
14. 1. 2008 18:06 Nový

Pro 20USD ....

celé vlákno
... by si koleno vrtat nechal.

'The R61 with pre-installed SLED has almost identical equipment. However, it's been designed to be quieter and use less power than its T61 brother.'

Tak nejak se mi zda, ze tech 20USD se usetrilo tim, ze tam nedali/vymenili 'neco' co delalo hluk a konzumovalo energii (ventilator, hdd, dvd mechanika).

Jako alternativa zajimave, nicmene pochybuji o realne sanci se prosadit pokud rozdil mezi perfektnimi Windows Vista a timto vykrikem do tmy je jen 20USD. Neberte 'vykrik do tmy' jako neco hanliveho, ale pokud je konkurence tak silna jak je, tak usetrenych 20USD je jak plivnutim do oceanu.
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
14. 1. 2008 18:57 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
Co je na Windows Vista tak perfektniho? Vy jste masochista?
Aspa
Aspa (neregistrovaný)
14. 1. 2008 19:02 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
Ehm. Mirne ano, nicmene trochu v jinem odvetvi nez OS ;)

Vychazim z toho, ze NB na Vistach mam uz nejaky ten patek a nikdy jsem nemel problem. Nemam duvod je nenavidet, spise naopak, oproti XP to je jednoznacny krok kupredu.
JardaP
JardaP (neregistrovaný)
15. 1. 2008 1:41 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
Me na nb chodi Debian, nic nepreinstalovavam, akorat updatuji a upgraduji. Win Vista by na tom starem kramy stejne nejely, XP asi nic moc (malo pameti).

Nicmene vy jste si koupil asi nejaky nadupanejsi stroj, aby se to aspon trochu hybalo. To, ze tam mate Windows Vista, ma za nasledek, ze mate stroj v podstate stejne rychly, jako stary kram s Windows XP. Ony vsechny ty DRM sracky neco stoji.

A nechapu, jak nekdo muze na svem stroji strpet neco, jako Windows Vista. Je to asi tak, jako byste si koupil DVD prehravac s policajtem privazanym na retizku, ktery by se neustale koukal, jestli si ta DVD nenahravate na kazety. A vy ho jeste ke vsemu musite zivit, aby chudak nemel hlad. Vyhodil jste penize za haldy technologii, ktere chrani zajmy jinych proti zajmum vasim. Ja na pocitaci chci OS, ktery slouzi mym zajmum, ne zajmum Microsoftu a vydavatelskych korporaci.
Aspa
Aspa (neregistrovaný)
15. 1. 2008 14:47 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
Prestante cist nesmysly z internetu a radeji zkuste tuto diskuzi podporit empirickymi argumenty.
zamozny_kupec_benatsky
zamozny_kupec_benatsky (neregistrovaný)
15. 1. 2008 22:00 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
Osobně mam vista bussiness na dell latitude d630 jeste s wxp a slackem a musim rici, ze ma microsoft odvahu tvrdit, "ze to cele naprogramovali od zakladu znova" ... nevidel bych nic zvlastniho na rozhodnuti postavit windows from the scratch ... ale nebere i rozum selsky proc do toho systemu nasekali ty samy chyby ktery mely wxp ... napr. hibernace, usinani, ty samy trable jako u xpcek, mam to overene na vice strojich. Udelat zcela novy system obsahujici stare chyby to chce hodne odvahy:)
--- Tohle je jedna z veci u ktere mohu rici ano, v linuxu mi funguje mohem lepe.
VistaAero - pusobi asi tak jako fabie pri srovnani s jinym autem stejne tridy - obycejny, nevyrazny a nezajamavy, temer nic to neumi, "odlesk" v titulku je jen nejaka "filtrovana" pruhledna bitmapa.
--- Dalsi funkce o ktere mohu rici ze mi v linuxu funguje lepe a krasneji, compiz-fusion umi to same, posledni releasy jsou velmi stabilni:)
Konfigurace systemu - nocni mura - paklize jsem wxp povazoval a povazuji za system s dobre zpracovanymi PRIMOCARYMI nastroji pro konfiguraci, Visty netouzim konfigurovat jinak nez prostrednictvim GPO (group policy object, objekt zasad skujpiny, viz M$ AD ..) , tolik vyfikundaci a oklik k nakonfigurovani rozliseni, ip adresy sitovy karty, + cehokoliv dalsiho jsem nevidel snaz v zadnem grafickem prostredi :( Jeste ze mam moznost Vistam diskovat prostrednictvim GPO. Ne, nedelam si legraci, skutecne je jednodussi zalozit nove GPO
"Vista_cfg" a nalinkovat jej na spravne misto nez hledat v systemu to spravne klikatko ;)
--- jelikoz mam rad textovou konfiguraci vede u me opet linux, na druhem miste mam wxp jelikoz maji ve srovnani s vistama primocare uzivatelske rozhrani s minimem oklik, visty prohravaji na cele care
Multimedia, ochrany .... dalo by to na cely clanek :) ... v tomhle jste jako ve vezeni "mirnejsi kategorie" (znalym se omlouvam za ten vyraz, tuto problematiku neznam ), muzete se divat na video, poslouchat hudbu .... fajn .... ale vzdy projde tvrdou kontrolou ;) .... do znacne miry jsou omezena vase prava, vase svoboda. Ano, ma dve a mozna vice stran, mozna jich to ma sest... a z kazde strany lze na problematiku nahlizet uplne jinak, zalezi na tom zdali jste pravnik, hodny autor zastoupeny nejakym zmrdisvazem, megakorporace prodavajici multimedia priachazejici o nemale penize vlivem piratsvi nebo "ublizeny" uzivatel ja nic, ja pro vlastni potrebu.
--- Tady je to sporne, ale kamarad ktery dela s HD videem presel na mandriva linux pote co zjistil, ze mu visty ultimate drasticky degraduji kvalitu generovaneho audio a video zaznamu ....

Jeste nejake dalsi argumenty chcete vazneny pane? Mam jich jeste par v rukavu 8)
Aspa
Aspa (neregistrovaný)
16. 1. 2008 10:40 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
- Hibernace mi funguje naprosto v poradku, staci stahnout jednu malou aktualizaci a je to.

- Pokud se vam nelibi Aero, prepnete do stareho win2k skinu, nikdo vam nebrani.

- Compiz vypada pekne, ale je skutecne tak silne provazan se systemem jako Aero? Jinak je omezen pouze pro OpenGL.

- Nastavovani: nevim v cem jste se hrabal, ale veci co popisujete zmenim pomoci nekolika kliku. Dle meho se jedna jen o problem zvyklosti a nechuti s tim pracovat jen protoze to je ona 'Vista'.

- Zatim jsem problem DRM nijak nezaznamenal, coz jakozto hudebnu entusiasta a zapaleny sledovac ruznych serialu bych ani moc nesnesl. OSX ma mnohem horsi DRM mnohem dele a nikdo mu za to nikdy moc nenadaval.

- Kamarad meho kamarada, ktery ma kamarada a toho sestra mela chlapce, ktery mel kamarada ... neverte nicemu co si sam nenastavite a nevyzkousite.
Pokud se jedna o nejaky vista compliant ( a i kdyby to nebylo vista compliant, tak je chyba na 99% i tak v softwaru ) tak chyba musi byt v nastaveni softwaru, jina metoda komprese, whatnot. Zidle-TADY SEDI PROBLEM-klavesnice.

Prosim dalsi argumenty, zatim jich moc nebylo :)
hisaak
hisaak (neregistrovaný)
14. 1. 2008 22:25 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
Zadate lepsi system, ale chcete, aby byl za mene penez. :-)
horada
horada (neregistrovaný)
15. 1. 2008 9:50 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
A co vám na tom příde divného???!?!!?
Radovan Makovsky aura:80
15. 1. 2008 8:40 Nový

Re: Pro 20USD ....

celé vlákno
ja bych hlavne rekl ze T61 a R61 jsou zcela rozdilne notebooky :-) nemyslim si ze by nejak vyrazne menili hardware kvuli linuxu. tak max bezdrat
Patrik Chrz aura:83
14. 1. 2008 19:53 Nový

Krok správným směrem, jen ještě trošku :-)

celé vlákno
Nedávno jsem si kupoval notebook. Chtěl jsem ho téměř výhradně na připojení k internetu, tak to nemělo být žádné dělo. Prostě aby na tom byly "nějaké Office" a Firefox.
Vybral jsem si Acera 5220 (já vím, nic moc) a akorát jsem si nechal rozšířit RAM na 2 GB - paměti není nikdy dost :-).
Suma sumárum bez DPH necelých 10300 Kč.
Samozřejmě jsem počítal s instalací Linuxu (pravda, nejvíc kvůli "ceně"). Oni to dokonce prodávali s předinstalovaným Linuxem - bohužel jde o nějakou distribuci bez grafického rozhraní Linpus Linux, po pravdě řečeno mi to nic neříkalo.

Docela se divím, že tam nenarvali Ubuntu (nebo cokoliv jiného). Nic to nestojí a mohli prodávat "funkční" počítač a ne něco, co každý rovnou smaže na dá tam buď pirátské Windows nebo jiný (použitelnější) Linux. A nemusel jsem se pak trápit s rozchozením WiFi karty.
mm
mm (neregistrovaný)
15. 1. 2008 13:34 Nový

Re: Krok správným směrem, jen ještě trošku :-)

celé vlákno
Rekl bych, ze Aceru mozna brani nejaka smlouva s MS nebo jen obycejne obavy z reakce MS v tom, aby tam daval opravdu pouzitelnou linuxovou distribuci. Ten Limpus je samozrejme vysmech a je snad jasne, ze nikdo z Aceru nepredpoklada, ze by to po zakoupeni laptopu nekdo pouzival.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
14. 1. 2008 22:32 Nový

supééér

celé vlákno
Tak to je super informace, protože v létě si chci noťas kupovat. Zatím jsem to viděl na Dell s Ubuntu, ale Thinkpad je Thinkpad.
Daniel Smolik aura:100
15. 1. 2008 0:51 Nový

Re: supééér

celé vlákno
Je bych poznamenal, ze uz je Lenovo a ten rodil je bohuzel znat :-)
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
15. 1. 2008 2:13 Nový

Re: supééér

celé vlákno
No já nevím, zrovna T61 je docela pěkná, přinejmenším tu kostru ztužili docela drsně. ;-)
paolo101
paolo101 (neregistrovaný)
18. 2. 2008 18:34 Nový

A co toshiba alebo hp?

celé vlákno
Trochu od temy,ale neda mi to. Ako je na tom toshiba (napr.: R 500) alebo hp (Pavilion)?
Mate nejake skusenosti?
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

SLES/SLED
idaho 14. 1. 2008 16:52
Jo!
Michal Smrž 14. 1. 2008 17:55
T61
corwin78 14. 1. 2008 18:04
└ 
Re: T61
karel 14. 1. 2008 22:06
 
└ 
Re: T61
corwin78 15. 1. 2008 11:19
Pro 20USD ....
Aspa 14. 1. 2008 18:06
├ 
Re: Pro 20USD ....
JardaP 14. 1. 2008 18:57
│
└ 
Re: Pro 20USD ....
Aspa 14. 1. 2008 19:02
│
 
└ 
Re: Pro 20USD ....
JardaP 15. 1. 2008 01:41
│
 
 
└ 
Re: Pro 20USD ....
Aspa 15. 1. 2008 14:47
│
 
 
 
└ 
Re: Pro 20USD ....
zamozny_kupec_benatsky 15. 1. 2008 22:00
│
 
 
 
 
└ 
Re: Pro 20USD ....
Aspa 16. 1. 2008 10:40
├ 
Re: Pro 20USD ....
hisaak 14. 1. 2008 22:25
│
└ 
Re: Pro 20USD ....
horada 15. 1. 2008 09:50
└ 
Re: Pro 20USD ....
Radovan Makovsky 15. 1. 2008 08:40
Krok správným směrem, jen ještě trošku :-)
Patrik Chrz 14. 1. 2008 19:53
└ 
Re: Krok správným směrem, jen ještě trošku :-)
mm 15. 1. 2008 13:34
supééér
Jirka 14. 1. 2008 22:32
└ 
Re: supééér
Daniel Smolik 15. 1. 2008 00:51
 
└ 
Re: supééér
Rejpal 15. 1. 2008 02:13
A co toshiba alebo hp?
paolo101 18. 2. 2008 18:34