Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Tři zajímavé a důležité vlastnosti OpenOffice.org

Možná OpenOffice.org používáte každý den, ale jelikož jste si zvykli na určitou množinu vlastností, nehledáte nové, které by vám třeba ušetřily práci. Na linux.com vyšel článek, který vyzdvihuje tři podobné vlastnosti. Jde o poznámky k různým částem textu, styly a formátování a tzv. Mail Merge. Hlavně styly jsou něco, co uživatelé často nepoužívají, i když jim to už v několikastrán­kových dokumentech ulehčí práci. Funkce Mail Merge umožní připravit dokument tak, abychom ho mohli odeslat více příjemcům.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Eregon
Eregon (neregistrovaný) ---.faster.cz
9. 11. 2009 10:36 Nový

....

celé vlákno

Vlastnosti by ušetřili? Ti vlastnosti jsou ale šikovní…

Jenom nechápu, proč by se užitečnost stylů v jednostránkových dokumentech měla projevovat až u několika dokumentů – nemluvil autor o několikastrán­kových dokumentech spíš, než několika stránkových? ;-)

P.S.: Ano, opravdu mám rád ty maličkosti, které dokáží úplně změnit význam sdělení jediným znakem. :-)

a
a (neregistrovaný) 194.228.52.---
9. 11. 2009 11:18 Nový

Re: ....

celé vlákno

ad P.S. myslite dvojice jako holinky-hodinky nebo voda-vodka? :-)

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
9. 11. 2009 11:28 Nový

Re: ....

celé vlákno

Už se nemohu dočkat, až někdo udělá aplikaci Mozek 1.0, aby si ho konečně pan Štrauch mohl nainstalovat a zjistit, jaké obrovské výhody skýtá, pokud člověk mozkem disponuje.

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 11:36 Nový

Re: ....

celé vlákno

Že se ještě najde někdo, kdo disponuje takovými slaboduchými urážkami.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
9. 11. 2009 12:14 Nový

Re: ....

celé vlákno

Slaboduché je především neovládat těch základních pár pravidel, které se na normální základní škole učí v hodinách češtiny prvním pololetí pátého (!) ročníku. Prakticky není text, který publikujete, ve kterým byste nepředvedl absolutní ignoraci pravidel českého pravopisu. A přestože vám to říká neustále kde kdo, tak nemáte trochu sebekritiky, abyste se česky nejprve naučil, když v tomto jazyce chcete publikovat. A nebo řekl někomu, kdo se na ZŠ dostal již do vyššího než pátého ročníku, aby to po vás přečetl a chyby opravil. Tomu já osobně říkám slaboduché. Ne tomu, kdo na to poukáže. Ale chápu, že ukřivděně si pobrečet v diskuzi je jednodušší než řešit podstatu problému.

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 12:29 Nový

Re: ....

celé vlákno

Ale tady vůbec nejde o poukazování na chyby. Já vím že je dělám, dokonce je většina mých zpráviček bez chyb, ale opravdu nemám rád, když na to jde někdo tak drsně, že mi řekne, že nemám mozek. Nemám to rád ani když jde o někoho jiného. Je to zbytečné a víc než na komentovaný problém to ukazuje na neschopnost autora se nad ten problém povznést. Pravopisné i jiné chyby nejsou jenom v mých textech, ale také v textech všech ostatních. Není možné pracovat jako stroj a odstranit vše.

Umkebe Membe
Umkebe Membe (neregistrovaný) ---.biomed.cas.cz
9. 11. 2009 13:43 Nový

Re: ....

celé vlákno

Mladý muži. Vemte si libovolné cca 20 a víc let staré noviny a uvidíte, že byly doby kdy psát bez chyb šlo. A to nejenom bez těch pravopisných, které Vám jsou vyčítány, ale i bez stylistických! Pokud každý rádobyautor se ke svému psaní staví jako Vy (tedy že chyby dělá každý a bez nich to nejde), není divu, že kvalita našeho jazyka je tak tristní a některým lidem (mě nevyjímaje) se to zhola nelíbí. Ve vašem případě je situace o to horší, že případnou kritiku v lepším případě bagatelizujete, v horším případě se proti ní ohradíte, ale poděkovat někomu, kdo Vás slušně na Vaše chyby upozorní (viz první komentář), a chyby opravit, to Vás zřejmě ani nenapadne, že?

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 13:58 Nový

Re: ....

celé vlákno

Kde se prosím Vás stavím proti kritice? Já tu kritizuji jen formu, jakou mi byl podán názor pana Tečky.

Jura
Jura (neregistrovaný) 213.235.159.---
9. 11. 2009 15:02 Nový

Re: ....

celé vlákno

Vykaslete se na blbecky a „Grammar Nazis“. Na kazdeho totiz patri dalsich 100 lidi chybicka nevadi a nechodi zde exhibovat nybrz precist si zpravy. Tady se jeste nejaky jouda rozpliva jak pred 20 lety v Rudem Pravu nebyla zadna chyba, ani stylisticka. Bleju!

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 15:16 Nový

Re: ....

celé vlákno

Zatímco on četl noviny, já tahal kačera a hrál si se šneky, takže na této úrovni nemohu diskutovat. Noviny ale nejsou dobrý příklad k dnešním informačním kanálům. Byl tam určitě nějaký proces, který chybám zabránil. Kdyby Root měl také podobný proces, tak tu také nejsou chyby, ale zase se sem dostanou informace až za několik dní.

Vít Profant aura:70
9. 11. 2009 16:07 Nový

Re: ....

celé vlákno

Jistě, Rudé právo mělo korekci celého textu. Ale byl i jiný tisk a v něm těch chyb bylo pár, na rozdíl od jakéhokoli moderního webového média. Holt úroveň vzdělanosti byla vyšší, což ovšem neberte jako omluvu, proč byste se tato pravidla nemohl sám naučit.

Zdeněk Zikán aura:89
9. 11. 2009 17:43 Nový

Re: ....

celé vlákno

Jistě, bez přirovnání k nacistům se žádná kvalitní diskuze neobejde. Bravo. A zdravíme pana Godwina.

Daniel Čech
Daniel Čech (neregistrovaný) 81.19.3.---
9. 11. 2009 18:32 Nový

Re: ....

celé vlákno

To: Umkebe Membe
Zdravím všechny, koho ještě neomrzelo upozorňovat na fakt, že čeština má pravidla. Zdravím i autora zprávičky a na jeho obranu musím říct, že dokáže reagovat a to i slušnou formou(!) na e-mail s upozorněním na pravopisnou chybu a následně ji opravit. Já sice stojím na straně těch, kteří křičí, že čeština je znásilňována, nicméně ne za každou cenu. Na poznámku o starých a pravopisně správných textech před lety však musím odpovědět jednoznačně. Chyba není jen na straně autora, ale systému. Dřív totiž chyby neprošly pravopisnou a typografickou kontrolou živého korektora. To je ten zásadní zlom, proč dnes texty vypadají tak, jak vypadají.

MilanK
MilanK (neregistrovaný) ---.din.cz
9. 11. 2009 21:48 Nový

Re: ....

celé vlákno

Když už jsme u toho českého jazyka… Slovo VIZ není zkratka (je tedy správné, že – na rozdíl od většiny lidí – za ním nepíšete tečku), je to rozkazovací způsob _jednotného_čísla_ od slovesa VIDĚT. Pokud někomu v textu vykáte, nepřecházejte u tohoto slova zbytečně do tykání: správný tvar pro množné číslo je VIZTE:

vizte správné časování na adrese http://prirucka.ujc.cas.cz/?…

Umkebe Membe
Umkebe Membe (neregistrovaný) ---.biomed.cas.cz
11. 11. 2009 11:53 Nový

Re: ....

celé vlákno

Ono „viz“ je v závorce, je to vsuvka, která není součástí věty adresované osobě, které vykám, a tudíž se na ní „vykání“ (užívání 2. os. mn. č.) nevztahuje. Tvar „vizte“ se ve vsuvkách a doplčích nepoužívá ani v nejformálnejší komunikaci (např. s Jejím Veličenstvem královnou Alžbětou II).

IL
IL (neregistrovaný) ---.interoute.com
9. 11. 2009 14:50 Nový

Re: ....

celé vlákno

Adame, take nejsem z Vasich chyb nadseny a rikam si, kdy si ten chlap uz da pozor na ta i/y apod., vzdyt mu to kazi casto zajimave zpravicky. Ale stejne jako vy, bytostne nesnasim urazky ve stylu „pana tecky“, ktery nikterak nekritizoval chyby, ale „pouze“ pridal osobni invektivu, ve ktere samozrejme neopomnel zduraznit, ze on mozek ma a prinasi mu to vyhody, ktere v praxi nepredvedl.
Jeste otazka: Neni mi jasne, jakou verzi aplikace Mozek ma pan tecka, neceka nahodou take na onu verzi 1.0, protoze s verzi nizsi neni schopen vyplodit neco rozumneho?

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
9. 11. 2009 15:09 Nový

Re: ....

celé vlákno

Kdybych chtěl pokračovat ve vašem tónu, tak vám také doporučím upgrade na verzi 1.0, protože nemáte pravdu, když tvrdíte, že jsem nepředvedl v praxi výhody vlastnictví mozku. Naopak, předvedl, protože když nic jiného, tak můj příspěvek byl po gramatické stránce na slušné úrovni.

Ještě horší je to, že evidentně trpíte halucinacemi. Píšete, že jsem zdůraznil, že já mozek mám. Nepopírám, že ho mám, ale popírám, že by podobná formulace v mém příspěvku padla. Takže bych byl vděčný za citaci toho mého „zdůraznění“.

Proč jsem usoudil, že pan Štrauch disponuje nižší verzí než 1.0, jsem již vysvětloval. Přestože ví, že jazyk neumí, není ochoten či dokonce schopen se ho doučit. Přestože to o sobě ví, nemá tu trochu soudnosti dát svoje texty někomu ke korekci. A přestože to o sobě ví a je na to neustále upozorňován, neustále čtenářům předkládá materiály na gramatické úrovni Demetera. Ostatně svoji „soudnost“ autor předvedl o pár příspěvků dál – chyby dělá každý, tak co bych já taky nedělal.

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 15:39 Nový

Re: ....

celé vlákno

Jazyk má sloužit především ke komunikaci. Já svou informaci předal a většina čtenářů ji pochopila. To samozřejmě NEOMLOUVÁ, že jsem udělal dvě chyby a nikdy jsem netvrdil opak, pouze jsem konstatoval, že chyby dělají i ostatní. Vy jste si tam doplnil „tak co bych já taky nedělal“ a rovnou mi to hodil na triko.

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 15:31 Nový

Re: ....

celé vlákno

Já ty chyby nedělám schválně, to určitě ne. Většinou to je tak, že zprávičky, které píšu před spaním, jsou na chyby háklivější než zprávičky, které píšu po obědě. Teď se mi Pinky nabídl, že bude dělat korekce, tak třeba toho bude zase míň :)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 11. 2009 23:57 Nový

Re: ....

celé vlákno

Bohužel se vaše zprávičky i po delší praxi hemží pravopisnými, stylistickými a faktickými chybami. Člověk by měl dělat ty věci, které mu jdou. Já se také nesnažím hrát na housle.

:-))
:-)) (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
11. 11. 2009 11:28 Nový

Re: ....

celé vlákno

Zato rvete IDE konektory do SATA portu, to Strauch nedela :-)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
12. 11. 2009 0:36 Nový

Re: ....

celé vlákno

Na rozdíl od vás jsem se tomu člověku snažil pomoci, a přehlédl jsem drobnost. To vy píšete příspěvky bez informační nebo jakékoliv jiné hodnoty. Ve příspěvku obsahujícím pouze bláboly stylu „lžeš, blábol, nesmysl“ těžko udělat chybu, protože ho dovede napsat i cvičený šimpanz.

:-))
:-)) (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
12. 11. 2009 12:42 Nový

Re: ....

celé vlákno

Docela jste za tu „drobnost“ bojoval, vy jste tomu veril :-)

Solitary aura:90
9. 11. 2009 18:13 Nový

Re: ....

celé vlákno

„Prakticky není text, který publikujete, ve kterém byste nepředvedl absolutní ignoraci pravidel českého pravopisu.“

Daniel Čech
Daniel Čech (neregistrovaný) 81.19.3.---
9. 11. 2009 18:41 Nový

Re: ....

celé vlákno

když už přispívám, tak „absolutní ignoraci pravidel českého pravopisu“ je absolutní blbost :-/, protože by musel porušit úplně všechno, což lze jen tak, že o těch pravidlech víte, tudíž je neignorujete, ale záměrně se stavíte proti nim… :-)

Substance242
Substance242 (neregistrovaný) ---.78-99-20.t-com.sk
9. 11. 2009 21:11 Nový

Re: ....

celé vlákno

Cool. :-)

thumb
9. 11. 2009 17:47 Nový

Čo to tu predvádzate?

celé vlákno

To má byť sloboda prejavu, či čo? Jeden píše pravopisné chyby ako na bežiacom páse, druhý ironicky a agresívne uráža. Po argumentoch, po názoroch ani stopy. Prosím vás, som tu dobre? Je toto server pre ľudí, ktorí majú radi linux? Alebo kde to, kurva, som?

zozo
zozo (neregistrovaný) 158.194.145.---
9. 11. 2009 19:09 Nový

Re: Čo to tu predvádzate?

celé vlákno

na roote :D

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
10. 11. 2009 13:01 Nový

:/ :/

celé vlákno

Jsem rozpolcen – na jedné straně mě některé chyby p. Štraucha (a dalších) dost serou (neshoda přívlastku s řídícím členem), některé přejdu bez problémů (neshoda podm. s přís., někdy důsledek poruch), na druhé straně by bylo škoda, kdybysme přišli o většinu zpráviček.

tt
tt (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
11. 11. 2009 2:43 Nový

Re: :/ :/

celé vlákno

Pokud autorovi jde o vysokou aktualnost zpravicky, tak se da pochopit, ze se tam najde chyba. Potom by bylo vhodne pokracovat ve stejnem stylu s tim, ze ihned po uverejneni zpravicku nekdo zkontroluje.

Bohuzel je ale ocividne, ze se nejedna pouze o „preklepy“, ale o silne gramaticke chyby a proto to srazi uroven webu. A to velmi. Neverim tomu, ze chyby takoveho kalibru a v takove mire by nesly eliminovat nastudovanim pravopisu. Jsem presvedcen, ze i kdyz nema autor pro cz jazyk nadani, po nastudovani pravidel by byl schopen alespon frekventovana spojeni napsat spravne.

Je hloupe si myslet, ze takoveto ofenzivni prispevky skonci kdyz spatne pouziti jazyka bude pokracovat. Hlavu vzhuru preju.

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
11. 11. 2009 13:08 Nový

Re: :/ :/

celé vlákno

Tohle mě napadlo, mohlo by to obejít problém: http://www.root.cz/…4681/vlakno/.

pan tučňák ;)
pan tučňák ;) (neregistrovaný) 88.103.193.---
3. 2. 2010 16:00 Nový

Re: :/ :/

celé vlákno

souhlas +1

Eregon
Eregon (neregistrovaný) ---.faster.cz
11. 11. 2009 10:11 Nový

....

celé vlákno

Když se tu strhla taková vlna, tak bych asi ještě zareagoval. Chyby dělá každý, na druhou stranu i já mám dojem, že ve zprávičkách pana Štraucha jich je nějak víc, než je normální. Zase ale musím uznat, že ze stylistického hlediska na úrovni jsou.

Padla tu zmínka o grammar nazis. Pochopil bych, že je někdo háklivý na to, když je upozorňován na každou chybičku v běžné komunikaci – třeba ve fóru. Zprávička je ale něco jiného a měla by podle toho vypadat, protože o úrovni serveru vypovídá snad nejvíc – zpráviček si přečtete většinu, zatímco třeba mezi články si vybíráte jen ty, které vás zajímají.

A když pro pochopení nějakého textu (a teď nemyslím konkrétně zprávičky pana Štraucha, ale obecně jakýkoli text) potřebujete křišťálovou kouli, dáte nakonec přednost jiným zdrojům, které se dají pochopit pouhým jedním přečtením.

A že informace byla předána? Tentokrát byla a chyby jsou prostě jen chyby, které ruší při čtení. Stačí ale rozvitější věta a takovéhle omyly úplně změní její význam. Český pravopis má tolik pravidel proto, že mají nějaký význam, ne proto, abychom se tu měli o čem dohadovat.

Určitě znáte ten příklad vojenského rozkazu s chybějící čárkou: „popravit nelze propustit“. S i/y to je to samé, zájemci si jistě příklady dohledají sami.

Umkebe Membe
Umkebe Membe (neregistrovaný) ---.biomed.cas.cz
11. 11. 2009 12:12 Nový

Smutné

celé vlákno

Odlhédnu-li od trapnosti jakou je diskutování pod vlastním textem, je velice smutné kolik času a energie tento mladý muž věnuje na obhajobu vlastních chyb a svalování viny na systém. Ještě smutnější však je výskyt pamatenců argumentujících „Rudým právem“, „Grammar Nazis“ apod. snažících se celou záležitost obrátit naruby.

Každý člověk dělá chyby. Sebe nevyjímám. Problém však vidím v rozdílném přístupu k nim. Když udělám já ve své práci nějakou chybu, musím ji odstranit, napravit a udělat vše pro to, aby se znovu neopakovala. Naprosto si nemohu dovolit chybu bagatelizovat! Možná si řeknete, že se zde hádáme o slovíčka, že o nic nejde. A co programy. Taky v nich budeme nechávat chyby? Vždyť o nic nejde, jen o pohodlí uživatele. Vždyť to někdo někdy opraví a do té doby stačí klasické vypnout a zapnout. A co až půjde o právo a spravedlnost? O lidské zdraví a životy? Také nad tím mávneme rukou, že chyby dělá každý?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

....
Eregon 9. 11. 2009 10:36
├ 
Re: ....
a 9. 11. 2009 11:18
└ 
Re: ....
. 9. 11. 2009 11:28
 
└ 
Re: ....
Adam Štrauch 9. 11. 2009 11:36
 
 
└ 
Re: ....
. 9. 11. 2009 12:14
 
 
 
├ 
Re: ....
Adam Štrauch 9. 11. 2009 12:29
 
 
 
│
├ 
Re: ....
Umkebe Membe 9. 11. 2009 13:43
 
 
 
│
│
├ 
Re: ....
Adam Štrauch 9. 11. 2009 13:58
 
 
 
│
│
│
└ 
Re: ....
Jura 9. 11. 2009 15:02
 
 
 
│
│
│
 
├ 
Re: ....
Adam Štrauch 9. 11. 2009 15:16
 
 
 
│
│
│
 
│
└ 
Re: ....
Vít Profant 9. 11. 2009 16:07
 
 
 
│
│
│
 
└ 
Re: ....
Zdeněk Zikán 9. 11. 2009 17:43
 
 
 
│
│
├ 
Re: ....
Daniel Čech 9. 11. 2009 18:32
 
 
 
│
│
└ 
Re: ....
MilanK 9. 11. 2009 21:48
 
 
 
│
│
 
└ 
Re: ....
Umkebe Membe 11. 11. 2009 11:53
 
 
 
│
└ 
Re: ....
IL 9. 11. 2009 14:50
 
 
 
│
 
├ 
Re: ....
. 9. 11. 2009 15:09
 
 
 
│
 
│
└ 
Re: ....
Adam Štrauch 9. 11. 2009 15:39
 
 
 
│
 
└ 
Re: ....
Adam Štrauch 9. 11. 2009 15:31
 
 
 
│
 
 
└ 
Re: ....
Lael Ophir 9. 11. 2009 23:57
 
 
 
│
 
 
 
└ 
Re: ....
:-)) 11. 11. 2009 11:28
 
 
 
│
 
 
 
 
└ 
Re: ....
Lael Ophir 12. 11. 2009 00:36
 
 
 
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: ....
:-)) 12. 11. 2009 12:42
 
 
 
└ 
Re: ....
Solitary 9. 11. 2009 18:13
 
 
 
 
└ 
Re: ....
Daniel Čech 9. 11. 2009 18:41
 
 
 
 
 
└ 
Re: ....
Substance242 9. 11. 2009 21:11
Čo to tu predvádzate?
thumb 9. 11. 2009 17:47
└ 
Re: Čo to tu predvádzate?
zozo 9. 11. 2009 19:09
:/ :/
SB 10. 11. 2009 13:01
└ 
Re: :/ :/
tt 11. 11. 2009 02:43
 
└ 
Re: :/ :/
SB 11. 11. 2009 13:08
 
 
└ 
Re: :/ :/
pan tučňák ;) 3. 2. 2010 16:00
....
Eregon 11. 11. 2009 10:11
Smutné
Umkebe Membe 11. 11. 2009 12:12