Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

Vývojáři oznámili vydání betaverze OpenOffice.org 3.0. Pro uživatele je nejpodstatnější: nové startovací centrum, nový líbivější design, vylepšená podpora zvětšování, možnost pohodlnější spolupráce více uživatelů na jednom dokumentu, podpora nového OpenDocument Format (ODF) 1.2, přímá podpora Aqua (Mac OS X) rozhraní bez potřeby X11, možnost zpracování nových OpenXML formátů Microsoftu (.docx, .xlsx, .pptx), podpora VBA a mnoho dalšího. Stahovat můžete z download.ope­noffice.org.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 5. 2008 15:53 Nový

Je možno

celé vlákno
stáhnout lokalizovanou verzi?
Petr Krčmář aura:99
7. 5. 2008 16:12 Nový

Re: Je možno

celé vlákno
Ano, hledejte na zrcadlech v adresáři /extended/3.0.0beta/.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 5. 2008 17:50 Nový

PPC

celé vlákno
Dá se stáhnout verze pro mac i pro PPC architekturu?
Kakihara
Kakihara (neregistrovaný)
7. 5. 2008 20:12 Nový

Re: PPC

celé vlákno
jo
super
super (neregistrovaný)
7. 5. 2008 18:01 Nový

polovica screenshotov

celé vlákno
je robena v OS Gay a druha v OS $hit.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 5. 2008 18:54 Nový

Re: polovica screenshotov

celé vlákno
... což opravdu výrazně snižuje kvalitu obrázků, že? :)
Vin
Vin (neregistrovaný)
10. 5. 2008 15:00 Nový

Re: polovica screenshotov

celé vlákno
Ano. Obojí se nevyrovná KDE 4 :-)
Zdeněk %) aura:62
7. 5. 2008 22:08 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
mm to vypada libezne, zvlaste ten "Solver" 8) ... jen by me zajimalo, jestli kdyz pridali moznost mit vice sloupecku, jestli bude moznost vyplodit i vice radku, nez 65k (v calcu)
Alfred
Alfred (neregistrovaný)
8. 5. 2008 9:19 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Nechci se přít, každý dělá něco jiného, ale podle mě, když narazíte na mez s počtem řádků či sloupců, je to jasná zpráva, že jste dávno měl pro danou úlohu začít používat něco zcela jiného, než tabulkový procesor...
Já sám jsem na omezení počtu sloupců narazil jen jednou a to bylo tím, že jsem se vůbec nesnažil s místem šetřit a o omezení jsem nevěděl.

Jediný problém může nastat, když někdo použije takovéhle zvěrstvo v excelu 2007 a při otevření v OpenOffice by došlo ke ztrátě dat. Bylo by ale vhodné uživatele varovat, že ke došlo ztrátě dat.
michal Černý
michal Černý (neregistrovaný)
8. 5. 2008 16:27 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Já náhodou narážím na omezení docela často v počtu řádcích. Když do grafu potřebujete vynést několik desítek tisíc hodnot... třeba při měření chladnutí kovového tělesa elektronickým čidlem s frekvencí snímání 100 Hz je po pár minutách docela velké množství dat...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 5. 2008 17:26 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Ono nemusite ani narazit na limit radku.
I samotna odezva programu kdyz prekreslujete a upravujete obycejny 2D graf s par tisic hodnotama je docela znat. Excel je v tomhle o poznani dal.
Samozrejme, vhodnejsi je pouzit napr. Origin nebo EasyPlot, ale to zase nejsou multiplatformni aplikace, prip. nejsou vsude dostupne. Gnuplot je vyborny, ale casto je bohuzel potreba nejaky tabulkovy kalkulator s rychlou vizualizaci.
stepan
stepan (neregistrovaný)
9. 5. 2008 10:11 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Mohl byste dat nejaky priklad kdy je opravdu potreba tabulkovy kalkulator s rychlou vizualizaci? Ja jsem teda na Excel respektive Calc zanevrel pred lety, kdyz jsem objevil gnuplot, octave, python+matplotlib... Obzvlaste pro zpracovani tisicu nebo klidne i milionu hodnot. Tabulku o tiscich radku stejne do dokumentu davat nebudete (snad) takze mi na to excel pripada zbytecny. Mimochodem, nevim jak ted, ale v Calcu nesly pojmenovat promenne, vsechno se resilo odkazem a byl v tom vzdycky gulas.
Peter Cernoch
Peter Cernoch (neregistrovaný)
10. 5. 2008 14:57 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
V mem pripade napriklad pri studiu rozpadu nebo naopak vzniku nadmolekularnich utvaru, nebo pri obecnem zpracovani dat z mereni rozptylu svetla a RTG kdy chcete neco rychle videt/prepocitat/modelovat/fitovat a pod.

Castokrat po zpracovani dat zjistite ze jedna krivka se v prubehu castu napr. rozdvojuje a vy potrebujete izolovat jednotlive casti procesu a nafitovat je pripadne jinak zpracovat. Rovnez musite vybrat body ktere zobrazuji to co chcete pozorovat a ne jine veci, protoze v datech je chovani celeho systemu. Nic pro beznou automatizaci, mozna tak pro nejakou A.I..

V prubehu casu jsem si napsal jednoucelove aplikace pro extrakci a predbezne zobrazeni dat v jave, protoze potrebuji nezavislost na OS, ale i takto predzvykane data musite dale zpracovat.

Tabulku s datama do dokumentu samozrejme nedavam, ale davam do nej graficke vystupy. Jak jsem se zminil, pouzival spis Origin nebo nekdy EasyPlot, ale to jen proto ze z nich je pro mne nejlepsi vystup - jako vysledek pouzivam v dokumentech zasadne bitmapy, ne vlozene nebo odkazovane objekty - parkrat jsem se uz spalil tak si klidne dam tuto praci navic.

Tabulky s datama si spise vymenuji s kolegama doma nebo v zahranici. Tady je zase tabulkovy kalkulator velmi uzitecna vec protoze v souboru mate data i graficke znazorneni a muzete bez problemu delat statistiku mereni nebo carovat s modelovanim, podle toho co je potreba a co studujete.

Gnuplot je uzasna vec. Pouzivam jej prakticky denne, avsak pouze pro zpracovani 3D dat. Pro 2D je pro mne proste vhodnejsi nejaky tabulkovy kalkulator (nebo neco podobneho) ktery umi kreslit grafy. A to ani gnuplot ani octave normalne neumi, navic pomijim fakt ze spis najdu u kolegu na poctaci MS- nebo Open- Office, pripadne Origin.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 5. 2008 19:35 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
A už jste slyšel o Kst (kst.kde.org)?
peca
peca (neregistrovaný)
8. 5. 2008 10:27 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Podle screenshotů to nebude možný, ale neviděl bych to jako problém.
Když budeš mít něco co má více řádků, tak bych na už použil nějaký DB nástroj, na to se už podle mě spreadsheet nehodí.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 5. 2008 10:37 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
mate pravdu v tom, ze to neni uplke koser.. ale napriklad :D kdyz potrebuju rychlo rychle vyrobit nejakej graf, z nejake "simulace"... db mi primo graf nevyplivne, musel bych dal vymyslet nejakou fci ktera nekde neco vykresli (neznam zadny sw ktery by umel vyrobit graf na custom datech - kterej bych stahl a pouzil)

8)
Palo
Palo (neregistrovaný)
8. 5. 2008 11:15 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Ale takych softwarov su mrte:
http://www-128.ibm.com/developerworks/library/l-datavistools/
http://www.linux.com/feature/43283
http://www.pentaho.org
http://www.eclipse.org/birt

Navrh mozes robit v IDE, vela data sa da natahat z textakov a ak to robis naozaj casto tak investovat nejaky cas do naucenia sa noveho nastroja ti nezaberie viac ako den. Isto sa ti to vrati.
Karel (jiný)
Karel (jiný) (neregistrovaný)
9. 5. 2008 9:59 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Ja osobne pouzivam Crystal Reports. Umi natahat data z nekolika zdroju najednou (vcetne primo z MS Excel a MS Access souboru) a graf se v tom dela pomerne jednoduse. I kdyz je pravda, ze v mnozstvi vychytavek je na tom hure nez MS Excel.

Navic je to reportingovy nastroj, takze umi data vselijak prepocitavat, sdruzovat, prumerovat atd. Veci, co by jinak clovek musel v MS Excel delat rucne. A nejvetsi vyhoda je v tom, ze jakmile mate hotovo, report ulozite a kdykoliv se vam zmeni data, staci znovu pustit a mate aktualni graf - bez nutnosti sahat na datove soubory.

Podobne by mely fungovat i Jasper Reports, ale ty jsem sam nevidel, jen vim, ze je to freeware alternativa k Crystalu.
Palo
Palo (neregistrovaný)
9. 5. 2008 12:30 Nový

RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta

celé vlákno
Tak ak mu to vyhovuje tak to si uz moze rovno kupit Excel. Crystal Reports pokial viem stoji "radovo" viac.
Michal Kundrát aura:64
8. 5. 2008 14:39 Nový

Spouštění?

celé vlákno
Jak to mám spustit??? (nainstalováno z .deb v Ubuntu 8.04+lokalizace) - nějak nepobírám jak na to
Palo
Palo (neregistrovaný)
9. 5. 2008 0:32 Nový

Re: Spouštění?

celé vlákno
/opt/openoffice.org3/program/soffice
Cm
Cm (neregistrovaný)
9. 5. 2008 9:15 Nový

Ach jo.

celé vlákno
Dělal jsem si iluze, že už budu moci konečně přejít na OO. Že půjde používat des. tečku i v českém prostředí - a nic. No jo no.
Palo
Palo (neregistrovaný)
9. 5. 2008 12:24 Nový

Re: Ach jo.

celé vlákno
Nemam cesku verziu ale v EN to funguje minimalne takze ze si oznacite vsetky bunky (CTRL-A) a ked si dam Format->Cell(Ctrl+1)->Number->Language->Czech tak ciarka cazne fungovat ako desatinny oddelovat. Naopak by to malo ist tiez.
Tiez odporucam skusit nastavit LC_ALL=en_US.UTF-8 a spustit OO. Malo by to fungovat. Skuste a dajte nam vediet.
Cm
Cm (neregistrovaný)
9. 5. 2008 12:36 Nový

Re: Ach jo.

celé vlákno
Díky za radu.
Obejít tento problém (...language->English) umím. Ale je to velice nepohodlné. Pokud chci mít např. názvy dnů, měsíců atd. česky, musím neustále přepínat...
Mě spíše jde o tom, že už i ti s malým a měkkým pochopili, že někdo má rád des. tečku a jiný čárku. Jen vývojáři OO si pořád myslí, že všichni v daném regionu automaticky používají to jejich jediné správné nastavení.
Už jsem se tím dříve zabýval, byly i sliby, že v příštích verzích...
OO se mi líbí, příbuzenstvo ho už používá (můžu za to já), ale já z toho nic nemám. Pro mě prostě není. Přitom by stačilo málo, např. ve woknech převzít lokální nastavení s možností editace.
Ale to nemá cenu, nechci rozputat flame. Tvůrci to chtějí takhle, je to jejich právo. A já budu dál muset k writeru používat excel.
Palo
Palo (neregistrovaný)
9. 5. 2008 16:13 Nový

Re: Ach jo.

celé vlákno
Tak to asi mam.
Tools -> Options -> Language Settings -> Languages
Mozes si nastavit uplne vsetko:
User interface language
Locale settings
Decimal separator
Default currency
Default language

Takze rozne kombinacie ako English GUI ale Czech locale su mozne.
goha aura:43
9. 5. 2008 15:14 Nový

Pokud OO

celé vlákno
nebude umět zpracovat makra z Excel sešitu, je to pro mě nepoužitelná záležitost. Škoda :-(
g.
TomBA
TomBA (neregistrovaný)
9. 5. 2008 17:00 Nový

Re: Pokud OO

celé vlákno
Tato argumentacia mi pride zvratena. Podobne zvratena, ako "ked sa bude dat pod linuxom bez problemov spustit aplikacia XY, tak to bude pouzitelne....".
Prepiste si makra do OOo, ak ho chcete pouzivat. Prispejte komunite.... Ak je pre Vas financne/ideologicky vyhodnejsie zaplatit sumu X za MS Office, tak to urobte. Ale takyto komentar je o nicom.
goha aura:43
9. 5. 2008 17:38 Nový

Re: Pokud OO

celé vlákno
Nevím, proč by tato argumentace měla být zvrácená. Jen jsem napsal, co mi v OO chybí ... nic více a nic méně. Nebo že by nějaká úchylka ... znaky demence či něčeho podobného...?
g.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 5. 2008 21:58 Nový

Re: Pokud OO

celé vlákno
A ono to VBA makra jako neumí?
goha aura:43
10. 5. 2008 17:28 Nový

Re: Pokud OO

celé vlákno
No neumí. Když načtu xls sešit ve kterém jsou např. nějaká tlačítka a pod. a přestože potvrdít "makra povolit", nijak tlačítka nefungují.
g.
xyzzy
xyzzy (neregistrovaný)
12. 5. 2008 7:36 Nový

Re: Pokud OO

celé vlákno
Napsat, ze vam neco nekde chybi, na tom neni nic spatneho. Ale napsat, ze je neco _nepouzitelne_, protoze konkretne vam chybi nejaka obskurni vlastnost, to je zcestne.
goha aura:43
12. 5. 2008 17:19 Nový

Re: Pokud OO

celé vlákno
Takže pro Vás je soubor s nefunkčním makrem použitelný, přestože vlastně nefunguje, k čemu byl vytvořen? Hmmmm .... zvláštní přístup, já takový masochista nejsem, abych obhajoval něco, co NEFUNGUJE.....
g.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Je možno
anonymní uživatel 7. 5. 2008 15:53
└ 
Re: Je možno
Petr Krčmář 7. 5. 2008 16:12
PPC
anonymní uživatel 7. 5. 2008 17:50
└ 
Re: PPC
Kakihara 7. 5. 2008 20:12
polovica screenshotov
super 7. 5. 2008 18:01
└ 
Re: polovica screenshotov
anonymní uživatel 7. 5. 2008 18:54
 
└ 
Re: polovica screenshotov
Vin 10. 5. 2008 15:00
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
Zdeněk %) 7. 5. 2008 22:08
├ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
Alfred 8. 5. 2008 09:19
│
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
michal Černý 8. 5. 2008 16:27
│
 
├ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
anonymní uživatel 8. 5. 2008 17:26
│
 
│
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
stepan 9. 5. 2008 10:11
│
 
│
 
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
Peter Cernoch 10. 5. 2008 14:57
│
 
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
anonymní uživatel 8. 5. 2008 19:35
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
peca 8. 5. 2008 10:27
 
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
anonymní uživatel 8. 5. 2008 10:37
 
 
├ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
Palo 8. 5. 2008 11:15
 
 
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
Karel (jiný) 9. 5. 2008 09:59
 
 
 
└ 
RE: Vyšel balík OpenOffice.org 3.0 Beta
Palo 9. 5. 2008 12:30
Spouštění?
Michal Kundrát 8. 5. 2008 14:39
└ 
Re: Spouštění?
Palo 9. 5. 2008 00:32
Ach jo.
Cm 9. 5. 2008 09:15
└ 
Re: Ach jo.
Palo 9. 5. 2008 12:24
 
└ 
Re: Ach jo.
Cm 9. 5. 2008 12:36
 
 
└ 
Re: Ach jo.
Palo 9. 5. 2008 16:13
Pokud OO
goha 9. 5. 2008 15:14
└ 
Re: Pokud OO
TomBA 9. 5. 2008 17:00
 
└ 
Re: Pokud OO
goha 9. 5. 2008 17:38
 
 
├ 
Re: Pokud OO
Rejpal 9. 5. 2008 21:58
 
 
│
└ 
Re: Pokud OO
goha 10. 5. 2008 17:28
 
 
└ 
Re: Pokud OO
xyzzy 12. 5. 2008 07:36
 
 
 
└ 
Re: Pokud OO
goha 12. 5. 2008 17:19