Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Kompilace Apache, PHP a MySQL na Linuxu ze zdroje

d.f.h
d.f.h (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:09 Nový

ajajaj

celé vlákno

hmmmmm, cekal jsem, kde se to objevi...

rADo
rADo (neregistrovaný)
8. 10. 2004 15:32 Nový

Re:

celé vlákno

aktualizovaná verze článku:

http://hulan.info/blog/index.php?itemid=565

mira
mira (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:12 Nový

sam mgr. radek hulan

celé vlákno

... sestoupil z olympu aby nam ukazal jak pouzivat configure && make && make install ?

ooo diky radku, fakt clanek za vsechny prachy

Ritchie
Ritchie (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:24 Nový

Re: sam mgr. radek hulan

celé vlákno

Také jsem si nevšiml, že by článek obsahoval něco hodnotnějšího než ./configure && make && make install. Má tohle root za potřebí? Odkaz na Hulánův blog, mající za cíl jen a jen zvýšit jeho SEO body, je do očí bijící. :-(

rADo
rADo (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:40 Nový

Re: manual

celé vlákno

Ano, v podstatě se jedná o takových 10 manuálů skloubených do sebe, nic světoborného, nicméně, hodně lidem to ušetří 2-3 hodiny práce.. Návod na to, jak zprovoznit SSL, iconv, curl, a další na netu zrovna moc není, česky už vůbec ne...

Wejn
Wejn (neregistrovaný)
29. 9. 2004 1:32 Nový

Re: manual

celé vlákno

LOL ... jojo, 2-3 hodiny prace to urcite usetri ... protoze jinak musis pokazdy to "./configure --prefix=/path/" vymyslet/vygooglit znova :-)

Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:40 Nový

PHP 5?

celé vlákno

Trochu mne zaráží, že autor na jednu stranu cítí potřebu zdůvodňovat, že Apache 2 je již (po dvou letech a padesáti verzích) dostatečně zralým produktem pro ostré nasazení, ale na druhou stranu neváhá bez mrknutí oka na tentýž server nasadit PHP 5.0.1. S ohledem na to, jaké podstatné změny proběhly ještě mezi dvěma posledními RC (necelé dva týdny před vypuštěním "finální" verze 5.0.0), si nějak nedokážu představit, kdy vlastně u tohoto projektu proběhl feature freeze. Nasazení takto nezralého produktu na produkční server nemohu hodnotit jinak než jako hazardérství.

rADo
rADo (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:43 Nový

Re: PHP 5?

celé vlákno

tato konfigurace není zamýšlena pro webhosting, ale pro nový vývoj, zde se PHP 5.0.2 docela hodí, sám na něm běžím již cca 6 měsíců (od beta verzí)...

Navíc, při zachování pár pravidel, jako je register_globals=off, register_long_arrays=off, short_open_tags=off a pár dalších, a nepoužívání objektových rozšíření PHP 5, problém s kompatibilitou není.

Naopak, některé skripty psané pro PHP 4 nejedou an PHP 5, protože jsou napsány špatně, naopak to neplatí, takže, opět, pro vývoj je PHP 5 lepší volba.

Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 9. 2004 0:55 Nový

Re: PHP 5?

celé vlákno

Nebavím se o kompatibilitě, bavím se o stabilitě a důvěryhodnosti. PHP 5 je šité příliš horkou jehlou na to, aby se v dohledné době dalo uvažovat o jeho nasazení v produkčním prostředí. A to už nemluvím o takových lahůdkách, jako že byla kompletně předělána podpora DOM XML (libxml2), ale k nové verzi prakticky neexistuje dokumentace.

S tou kompatibilitou to také není valné. I když pominu zcela předělané DOM XML, stejně některé funkce zmizely a další mají odlišnou syntaxi. Také jsem si ze začátku myslel, že bude možné doma zkoušet PHP 5 a na serveru mít PHP 4, ale nejde to. Vzhledem k nekompatibilitám musím mít doma stejně obě verze.

rADo
rADo (neregistrovaný)
29. 9. 2004 1:14 Nový

Re: PHP 5?

celé vlákno

Můj oblíbený hosting ;) má rovněž poslední verzi PHP 4.3.X, nicméně, musel jsem pár skriptů předělat pro jejich fungování v PHP 5, ale nikoliv obráceně...

Nicméně, souhlas s tím, že ideální je mít "doma" to samé, co má hosting. PHP 5 jsem nasadil doma vlastně jen proto, že jej mají někteří jiní uživatelé, a řešil jsem problémy kompatibilitou, od té doby vše píšu tak, aby to běželo po PHP 4 i 5..

Screamer
Screamer (neregistrovaný)
21. 2. 2005 20:58 Nový

Re: PHP 5?

celé vlákno
ty ses asi uplnej debil, psat skripty aby bezely pod PHP4 i 5, to je jako psat validni html4.01 i xhtml 1.1 zaroven
Jakub
Jakub (neregistrovaný)
29. 9. 2004 16:00 Nový

Re: PHP 5?

celé vlákno

Věřte tomu nebo ne, ale feature freeze je od 12.2.2004.

http://marc.theaimsgroup.com/?l=php-dev&m=107661597617527&w=2
http://marc.theaimsgroup.com/?l=php-dev&m=107649166028958&w=2

Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 9. 2004 22:10 Nový

Re: PHP 5?

celé vlákno

Vybírám si druhou možnost: nevěřím. Moc dobře si totiž pamatuji, že například ještě v poslední RC verzi (tj. necelé dva týdny před "final" 5.0.0) zmizela oproti předchozí RC funkce ibase_timefmt(). To se mi zdá ve zcela zásadním rozporu s tím, jak chápu termín "feature freeze".

Vladimír Stwora
Vladimír Stwora (neregistrovaný)
29. 9. 2004 2:23 Nový

Dotaz

celé vlákno

Kompiloval jsem tyto komponenty snad 20x pro své různé domácí servery a upgrady, ale nikdy s podporou SSL. Potřebuji to vůbec, pokud mi na produkčním serveru nic takového nejede?

limuhob
limuhob (neregistrovaný)
29. 9. 2004 8:42 Nový

Re: Dotaz

celé vlákno

Možná se mýlím, ale v případě php se to hodí třebas pro schopnost práce s protokolem https.

Tom Mraz
Tom Mraz (neregistrovaný)
30. 9. 2004 13:20 Nový

Re: Dotaz

celé vlákno

Neboli jinak řečeno, pokud mi na serveru HTTPS nejede, podporu SSL nepotřebuji a nemusím jí tudíž zakompilovávat ani do Apache ani do PHP.

:-)

Zdeněk Štěpánek
Zdeněk Štěpánek (neregistrovaný)
29. 9. 2004 8:18 Nový

me se to libilo

celé vlákno

Zdravim

No ja nevim, ale me se to libi. Jiste ze to neni nic svetoborneho, ale treba seznam defaultnich voleb pro jednotlive programy jsem jeste nevidel. Podle me je to uzitecny, je to vsechno bez zbytecne omacky hned po ruce.

akorat v zaveru bych se zminil o nutnosti .htaccess u phpmyadmina a ze by SUSE nemel ini skripty pro apache a mysql se mi nejak moc nezda.

Zdenek

Ritchie
Ritchie (neregistrovaný)
29. 9. 2004 9:16 Nový

Re: me se to libilo

celé vlákno

A ./configure --help | less znáte?

Článek je skutečně o ničem. Na lokále pro vývoj stránek si prohlédnu USE flagy a pak dám emerge apache php mod_php mysql. Mám zkompilováno, mám optimalizováno. Pokud používám binární distibuci, není to žádná tragédie, binární balíček v naprosté většině případů zcela vyhovuje. Jestliže se chystám zprovoznit produkčního Apache, musím toho nastudovat mnohem, mnohem víc a tenhle článek mně v tom rozhodně nepomůže.

rADo
rADo (neregistrovaný)
29. 9. 2004 11:19 Nový

Re: me se to libilo

celé vlákno

Ano Ritchie, my víme, už jsi nám to řekl 2x, ***pro tebe** je tento článek nepotřebný, a třeba iconv na lokále, ssl, gd2, freetype2 či curl nepotřebuješ. Nikdy. Tak jo ;-)

Jakub Moc
Jakub Moc (neregistrovaný)
30. 9. 2004 11:33 Nový

Re: me se to libilo

celé vlákno

Spravne - libconv, ktera preplacava standardni iconv implementovane v glibc, skutecne ani na lokale, ani jinde nepotrebuju nikdy. Ze autorova aplikace BLOG::CMS jaksi neumi pouzivat standardni systemove knihovny a pro jeji fungovani je nutne zprznit glibc a tim cely system, to neni muj problem.

Nejak nechapu, proc root.cz pretiskuje doslova tento clanek [PDF!]: http://hulan.info/blog/action.php?action=plugin&name=PDF&itemid=565

Bubak
Bubak (neregistrovaný)
29. 9. 2004 19:18 Nový

Re: me se to libilo

celé vlákno

Jo jo. Chytri pouzivaji Gentoo. Tak mi to prijd nainstalovat na AIX 5.2. Ukaz mi emerge atd. Ale kdyz to nepujde, neboj, my hloupi uz vime jak na to:-)))

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
29. 9. 2004 9:52 Nový

Já chci binární balíčky

celé vlákno

A proto si je taky vytvářím. Překompilovat si rpm, deb nebo cokoli s vlastními volbami či patchi není žádný problém (zrovna u všech tří zmíněných to dělám). Přidání nebo odebrání několika --with a --enable zvládne každý tydýt, k zásadnějším změnám je pravda zapotřebí o balíčcích trochu něco vědět. Ovšem spec file nebo ebuild pak obsahuje postup, co jsem s těmi zdrojáky vlastně prováděl, tj. to pamatuje si to za mě. A získám balíček, se kterým fungují všechny standardní metody dotazování a verifikace daného distra. S make install na mě nechoďte.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
29. 9. 2004 9:53 Nový

Re: Já chci binární balíčky

celé vlákno

Ach jo.

s/tří zmíněných/tří zmíněných programů/

Petr Dvořáček
Petr Dvořáček (neregistrovaný)
29. 9. 2004 12:55 Nový

Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Tento článek se mi moc líbí. Je skutečně psán STEP-BY-STEP pro úplné začátečníky. Je jasný, že pro "profesionály" je to zbytečné čtení, ale pro začátečníky je to velmi kvalitní návod, na to, jak si to rozběhat. Klidně mi nadávejte, ale asi tak před rokem a půl co bych dal za to, kdyby někde podobný návod existoval. Tahkkle jsem musel jít za nějakým <b>Chráskou J.</b> , který chtěl za všechno prachy. Jinak něřekl ani slovo a takový lidi, já odsuzuji k zániku. Ještě jednou: MOC PĚKNÝ STEP-BY-STEP návod.

Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 9. 2004 13:24 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Možná si to neuvědomujete, ale takový step-by-step návod vám stejně nic nedá. Kdyby to byl článek, který by obecně popisoval, co je to vlastně configure skript, jak vzniká a co dělá, jak funguje make a jaké jsou zvyklosti u linuxového SW, měl by určitě smysl a pro mnoho začínajících uživatelů by byl cenný. Takhle to ale smysl nemá - pokročilý to zná a začátečník se nic podstatného nedozví.

rADo
rADo (neregistrovaný)
29. 9. 2004 13:52 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Dovolil bych si oponovat.. Kolik začátečníků ví, že mohou kompilaci přizpůsobit parametry. Kolik lidí ví, jak zprovoznit SSL? Kolik lidí, začátečníků, by mělo problém nastavit, aby se Apache a MySQL spouštělo při startu serveru?

Myslím, že informací, daných vhodně dohromady, je tu dost. Ano, vše se dá vyčíst z manuálů, ale... tady je to "předžvýkané" do mnohem stravitelnější podoby.

Jinak by každý článek šlo "napadnout" za to, že je buď moc konkrétní, nebo moc obecný. Z reakcí na mém weblogu se ovšem domnívám, pokud odfiltruji reakce 3 lidí, kteří *mě osobně* nemají rádi, že tento článek je pro začátečníky psaný vyváženě.. ;)

tuba
tuba (neregistrovaný)
29. 9. 2004 16:24 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

oponovat sa dovolim aj ja :)

Zaciatocnik sa nikdy nic nenauci, ked mu das do ruky mys a das mu sajt, odkial staci cut&paste do konzoly... nepotrebuje vediet co ktore prikazy znamenaju, proste mu to ide a vie, ze ked to bude potrebovat znovu, tak zajde na root a znova staci cut&paste. Ale staci aby mu v systeme nastala trivialna chyba (napr. absencia adresara /usr/local) a uz sa nikam nedostane. Len preto, ze nebol prinuteny da nieco naucit, ale len najazdit par metrov potkanom po podlozke a bezhlavo klikat.

Kto nezvladne vi/vim/joe/pico/... README/INSTALL a podla toho skompilovat zdrojaky, tak ten nech to proste nerobi. Ked nezvladne napravit nasledne nedostatky ako chybajuce dependencies u balikov, ktore ma skompilovane ale v databaze nie su, tak naozaj nech ostane pri apt-get alebo urmpi.

Ja ked mam nieco kompilovat, tak sa na to tesim (to poroste treba), lebo neviem aky problem vznikne a ako ho budem riesit. Na rozdiel od par znamych pre ktorych je kompilovanie nocnou morou. Zadostucinenim pre mna je, ked sa to po prebdenej noci rozbehne a funguje to 2 roky bez problemov.

Takze tak. Clanok v podstate nie je zly (chybny ako pri ZACINAME S PERL), akurat mu chyba akakolvek hlbka - su to len pozbierane prikazy z konzoly kde niekto instaloval apache, php, mysql a par veci okolo toho...

jirka
jirka (neregistrovaný)
29. 9. 2004 17:55 Nový

Re: článek k ničemu

celé vlákno

Máte pravdu, článek je k ničemu a pan všechno-znám-hulán nemá na rootu co dělat.

Pro mě root býval zajímavý zdroj pro odborníky a ne ego/pagerank posilovač pro hoňpéra typu pana všechno-znám-hulána.

Doufám že to bude pokračovat průlomovou esejí pana všechno-znám-roberta-němce, který nám v článku "Browsíme webem v Mozille" vysvětlí, jak správně klikat na odkazy.

jirka
jirka (neregistrovaný)
29. 9. 2004 18:09 Nový

OT: aha

celé vlákno

aha, tak jsem se trochu zajímal tu a onde a našel jsem například toto: http://holasi.net/blog/mgr-radek-hulan.php

Je vidět že jste s Lupou stejná firma, oni maji R. Němce, vy máte R. Hulána, jeden profík větší než druhý...

Opravdu na tom jsme tak špatně, že geekové zalezli do děr a internet je plný nevzdělanců, kteří se chlubí falešným titulem a pícháním kůzlátek? :(

Místo tohoto článku mě napadá že někdo mohl napsat, jak rozumnou formou udržovat na serveru nejnovější verze Apache/PHP/MySQL, automaticky updatované a instalované z udělaných balíčků. To by myslím bylo aspoň trošku zajímavé...

Bubak
Bubak (neregistrovaný)
29. 9. 2004 19:46 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Ahoj,
trosku souhlasim a trosku ne. Tohle se bude hodit uplnym zacatecnikum. Snad podle toho rozbehnou jmenovane aplikace (nezkousel jsem to). Ale to je to, co autor deklaruje na pocatku (rekl bych). Popis make, configure apod. by byly veci na samostatne clanky. Diskusi bychom mohli vest o tom, pro jake lidi root.cz byl a je. Ja si myslim, ze by se zde mely objevovat clanky i pro uplne "neznalce" (to nemyslim pejorativne, proto je to v uvozovkach), ktere se budou tykat tech uplne zakladnich veci (je uz Bach zastaraly? Ale i kdyby ten byl) - treba ten make a configure, ale i pro lidi pokrocilejsi a pracujici i na jinych platformach nez x86. Verte nebo ne, treba na AIXu zalezi i na nastaveni (ci spise zlikvidovani) $LANG, existuje-li. A to uz je vec, ktera se googluje dost tezko (spise se vubec nevygoogluje). Tenhle clanek neresi zadne problemy. Pokud na nejake narazite, buh (Howto? Man? Google?) s Vami. Ale to je jedina jeho chyba, rekl bych. (Ale je fakt, ze sam bych tohle k dispozici nedal aspon bez nekterych obezlicek.)

Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 9. 2004 22:17 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

To je právě ono. U toho začátečníka jsou dvě možnosti. Buď chce pochopit, jak to (autoconf, make) funguje, pak je mu takovýto článek k ničemu, protože tohle se z něj nedozví. Nebo jde o začátečníka, který nemá potřebu se to dozvědět - a pak je takový článek spíše na škodu. Protože uživatel, který nemá zájem vědět, co vlastně příkaz make nebo configure skript dělá, udělá IMO lépe, když zůstane u package managementu své distribuce a žádné programy přímo ze zdrojáků kompilovat nebude.

Bubak
Bubak (neregistrovaný)
1. 10. 2004 21:38 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Ja si myslim, ze tady to neni tak uplne cernobile. Tech variaci zacatecnika muze byt vice, nez ty dve:
1) Chce pochopit a chce si nabit hubu (v tom pripade po tomto clanku nesahne)
2) Chce pochopit, ale z nejakeho duvodu je nucen rozbehnout danou vec hodne rychle, a teprve pak se zabyvat dalsim. Pak muze zpocatku postupovat podle tohoto (ci podobneho) clanku a teprve pozdeji zkoumat podrobnosti.
3) Nechce zkoumat podrobnosti (protoze princip chape), ale danou vec potrebuje rozbehnout (treba kvuli testovani soubezne s necim jinym - no jo, jasne, za tohle si dovedu vynadat sam, ale mozne to je:-). Opet nejradeji sahne po podobnem typu clanku.
4) A pak opravdu ten, kdo to chce rozbehnout a nic o tom nevedet (treba v provozu). Taktez sahne po tomto typu clanku. Ale dobre mu tak, ono se mu to vymsti. Bude dalsim z tech kteri budou dstit ohen na *ixy:-)

Proto si myslim, ze takoveto clanky s navody na rychlozprovozneni neceho sve oduvodneni maji (kvuli lidem 2 a 3, ale mozna i lecktery clovek dle 1 rad takovy navod projde a bude zkoumat, proc tam je to a to...).

Ale opet priznavam, nezkousel jsem, takze nevim, zda je clanek fakticky spravne, ale myslim, ze to je vec autora a redakce.

Lo!Mm
Lo!Mm (neregistrovaný)
7. 10. 2004 20:45 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Ja osobne na linuxu jedu dva mesice a povazuju se za zacatecnika. Kdyz jsem nainstaloval svuj redhat (o dalsich distrech sem nemel ani paru), tyden mi trvalo nez jsem zjistil s cim mam tu cest... Nicmene Apache2/MySQL/PHP5 se mi i s vyresenim vsech kompilacnich problemu podarilo rozjet behem ctyr noci. Cerpal jsem jenom z manualu. Zadny Google, zadny Step-by-step tutorialy... Tenhle clanek podle me na rootu opravdu nema co delat.

Jak uz bylo receno: profik ani lehce pokrocily zacatecnik si zneho nic neodnese, uplnemu zacatecnikovi se to podari rozjet jedine pokud na neho nevyskoci naka chybka... jinak je v pikach

Bubak
Bubak (neregistrovaný)
29. 9. 2004 19:48 Nový

Re: Pro začátečníky SUPER

celé vlákno

Ahoj,
trosku souhlasim a trosku ne. Tohle se bude hodit uplnym zacatecnikum. Snad podle toho rozbehnou jmenovane aplikace (nezkousel jsem to). Ale to je to, co autor deklaruje na pocatku (rekl bych). Popis make, configure apod. by byly veci na samostatne clanky. Diskusi bychom mohli vest o tom, pro jake lidi root.cz byl a je. Ja si myslim, ze by se zde mely objevovat clanky i pro uplne "neznalce" (to nemyslim pejorativne, proto je to v uvozovkach), ktere se budou tykat tech uplne zakladnich veci (je uz Bach zastaraly? Ale i kdyby ten byl) - treba ten make a configure, ale i pro lidi pokrocilejsi a pracujici i na jinych platformach nez x86. Verte nebo ne, treba na AIXu zalezi i na nastaveni (ci spise zlikvidovani) $LANG, existuje-li. A to uz je vec, ktera se googluje dost tezko (spise se vubec nevygoogluje). Tenhle clanek neresi zadne problemy. Pokud na nejake narazite, buh (Howto? Man? Google?) s Vami. Ale to je jedina jeho chyba, rekl bych. (Ale je fakt, ze sam bych tohle k dispozici nedal aspon bez nekterych obezlicek.)

wocis
wocis (neregistrovaný)
29. 9. 2004 14:12 Nový

dve verze php?

celé vlákno

nevi nekdo jak rozchodit dve verze php na jednom apachi, tak aby soubory .php jeli pres php4 a soubory .php5 pres php5?
Ted to mam pres dva apache - kazdy na jinem portu/ kazdy ma jinou verzi php...

Pavel Riha
Pavel Riha (neregistrovaný)
29. 9. 2004 18:23 Nový

Re: dve verze php?

celé vlákno

Nekde bejvala oficialni dokumentace jak zprovoznit PHP3 a PHP4 soucasne... princip bude asi stejny.

obavam se, ze to ale bylo pres CGI.

jirka
jirka (neregistrovaný)
29. 9. 2004 18:50 Nový

Re: dve verze php?

celé vlákno

jako cgi to jde, jako moduly a delit podle pripon asi ne.

nejake info viz http://www.sitepoint.com/blog-post-view.php?id=159852&ct=1 ale moc prinosne to neni (mozna diskuse precist)

mozna by slo mit dva apache na ruznych portech a na ten jeden to transparentne prekladat pomoci mod_rewrite? ale to je jen takovy napad

Ondra Kudlík
Ondra Kudlík (neregistrovaný)
29. 9. 2004 18:56 Nový

Re: dve verze php?

celé vlákno

Na jednom serveru pomocí modulů nelze rozchodit víc verzí php. Alespoň jsem to nikdy neviděl a kdekoliv jsem se snažil dočíst, to bylo jasně řečeno.

Pokud to opravdu potřebujete je řešením mít jeden apache jako proxy a z něj směrovat na další podle potřebného php. Buď mít komplet sajty na php4 nebo php5 a podle toho směrovat apache nebo pomocí mod_rewrite dělat proxy podle přípony souborů.

Pavel Sýkora
Pavel Sýkora (neregistrovaný)
29. 9. 2004 22:03 Nový

Nulová informační hodnota?

celé vlákno

IMHO, ten článek (resp. návod) není špatný, i když pro lidi denně kompilující Apache a MySQL smysl asi opravdu nemá. Já se za začátečníka v Linuxu/Apachi nepovažuju (používám jej na různé účely od jádra, tuším, 0.92), ale návody v podobném duchu mi stále vyhovují (pokud zrovna nedělám něco rutinně). Asi to bych to našel i sám, ale protože to nedělám denně, tak by mi to opravdu čas ušetřilo. A myslím si, že takový článek/návod patří i na Roota, neboť se jedná o propagaci řešení založeného na open source. Podobných návodů step-by-step na zprovoznění např. IIS + MSDE najdu více. A rozhodně si umím představit cílovou skupinu, pro které se právě takový návod může hodit - například administrátor IIS, který si chce zaexperimentovat s Apachem pod Linuxem, nebo začátečník, který se chce od něčeho solidního odrazit. Postoje typu, že se dá všechno vygooglit, najít v dokumentaci a kdo to neumí, ať dá od Linuxu (Apache, MySQL, ...) ruce pryč, zbytečně nahrávají (a zvyšují zisky) Microsoftu a podobným společnostem. Pokud by se to vzalo do důsledků, tak by neprošlo 90 % článků na Rootu, protože i to, proč a jak se používá make nebo skript configure najdu v dokumentaci nebo na Googlu. Jedině snad pokud by někdo popsal svůj nedokumentovaný closed source software. Pak by přidaná informační hodnota byla skutečně větší než nula. Konec konců, jakou informační hodnotu přidává dokumentace u open source projektů? Vždyť si každý může přečíst zdrojáky, a ty plně popisují chování daného softwaru a použití se z toho dá také odvodit. A kdo to nezvládne, tak ať dá ruce pryč od open source.

jk
jk (neregistrovaný)
29. 9. 2004 22:22 Nový

Dobrej článek...

celé vlákno

Má nepochybnou humoristickou hodnotu
# (c) Radek HULAN
# http://hulan.info/

Co přijde příště?
# (c) Radek HULAN
# http://hulan.info/
echo hello world
# All rights reserved.
# All your base are belong to us.
# You are on the way to http://hulan.info/
# You have no chance to survive make your time.

Vojta Hála
Vojta Hála (neregistrovaný)
30. 9. 2004 1:23 Nový

Hulán

celé vlákno

Nepatrnou informační hodnotu článku už okomentovali jiní. IMNSHO by si měl Root opravdu třikrát rozmyslet, jestli bude vydávat články podepsané Radkem Hulánem. Viz například
http://www.abclinuxu.cz/news/show/57896
Úmyslem toho člověka podle mě není udělat cokoliv pro komunitu či Linuxové začátečníky či vůbec pro někoho něco dobrého. Cíl jeho konání je jeden jediný: masírování vlastního nebetyčného ega. Proto chodí po webu, záměrně vyvolává flamewars, používá neoprávněně univerzitní titul, má tučně nadívaný blog s nulovým (místy až záporným) informačním obsahem, všude na něj "nenápadně" trousí linky atd. Nevadí mu, když je usvědčen z podvodu, ze lži, nebo že jednotlivé jeho texty si zásadně odporují. Hroší kůže, jede se bez uzardění dál. Hlavně když se o něm všude mluví, třeba i ve zlém. Chce mu opravdu root.cz poskytovat platformu pro takovou masturbaci a přidat se k webům, které mu linkováním zvyšují rating u vyhledávačů?

Marek Pasovsky
Marek Pasovsky (neregistrovaný)
30. 9. 2004 8:43 Nový

technicka poznamka

celé vlákno

Ty co si pochvaluji jak jim ten clanek pomohl bych chtel varovat - nabidnuty skript "/etc/init.d/web" se o ukonceni apache a mysql nepostara (ani pri pouziti YaSTu ;-)

takze se pripravte na pripadne ztraty dat v mysql az ji shutdown/reboot/zmena runlevelu bude zabijet "natvrdo"

Marek

chytrak
chytrak (neregistrovaný)
30. 9. 2004 11:24 Nový

pan Hulan a jeho uspechy

celé vlákno

http://www.justice.cz/cgi-bin/sqw1250.cgi/or/m_osoba3.sqw?INTRA=0&RDC1=&RDC2=&ANGA=-1&HLED=2&PLAT=1&MAXPOC=50&OBEC=&SOUD=0&PRIJ=Hul%E1n&JMEN=Radek&Image2.x=13&Image2.y=12

jedna firma v likvidaci, druha v konkursu.
Naka reklama se vzdycky hodi...

slesik
slesik (neregistrovaný)
30. 9. 2004 12:09 Nový

dik

celé vlákno

pravě musim tuto Boží trojici kompilovat a díky tvýmu článku nemusim nic luštit a hledat.

Dik.

rADo
rADo (neregistrovaný)
30. 9. 2004 16:42 Nový

Re: dik

celé vlákno

Tato je aktualizovanej článek:

http://hulan.info/blog/index.php?itemid=576

Jakub Moc
Jakub Moc (neregistrovaný)
30. 9. 2004 18:38 Nový

Re: dik

celé vlákno

Juuu, to chciply scrollovani na tom genialnim redakcnim systemu uz mi dlouho schazelo. :-P

rADo
rADo (neregistrovaný)
30. 9. 2004 19:09 Nový

Re: dik

celé vlákno

Ten redakční systém je používán na 4.170 světových webech.

Co děláš ty? Kromě osobních výpadů, zde v diskusi? ;-)

PS: to skrolování je pomalé, kvůli fixnímu gradientu na pozadí. Špatné browsery to nestíhají, to je mi známo.. A můj web jede v application/xhtml+xml.. Ale to jen tak, anonyme, idiotský ;)

rADo
rADo (neregistrovaný)
30. 9. 2004 19:13 Nový

Re: dik

celé vlákno

4.170 webů.. Ano, jsem člověk, co je chytrý, bohatý, a ... to se lidem s 50.000 Kč / měsíčně těžko chápe a neodpouští se to. Česká závist a nenávist..

Link na tento článek je i na php.net, a mezi zahraničními čtenáři mého weblogu (denní návštěvnost cca 2.000 lidí!!!) je jeden z nejlépe hodnocených, když už tu probíráme mě, a ne článek..

Nějaké další výpady?

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=link%3Ablogcms.com&btnG=Search

Jakub Moc
Jakub Moc (neregistrovaný)
30. 9. 2004 20:14 Nový

Re: dik

celé vlákno

K tvojemu redakcnimu systemu jsem jiz nahore psal, ze stoji za shnilou hrusku, protoze nefunguje bez nestandardni libiconv.

Ad scrollovani - ano, urcite za to muzou spatne browsery, a spatne jsou vsechny krome tech textovych a la lynx, protoze vsechny pocinaje MSIE a konce Operou jak pod Windows, tak pod Linuxem lezou na tom tvojem slavnem fixnim gradientu jak snek. Tak se s tim gradientem nezapomen vyfotit! :-P

jkt
jkt (neregistrovaný)
30. 9. 2004 17:34 Nový

optimalizace

celé vlákno

btw, dneska se vetsinou pouzivaji gcc/3.x a novejsi, takze -msse je zbytecny, protoze -march=pentium4 se o to postara samo. to by se tam rovnou mohlo davat i -mmmx etc ;-)

Martin Tůma
Martin Tůma (neregistrovaný)
30. 9. 2004 21:57 Nový

phpinfo()

celé vlákno

Funkce phpinfo() vypisuje kompletní zdrojový kód včetně hlavičky dokumentu, takže je úplně nesmyslné tuto funkci čímkoliv "obalovat" jako je to v článku - výsledkem je pouze nevalidní kód...

chytrak
chytrak (neregistrovaný)
1. 10. 2004 11:19 Nový

RE:dik pro Radka

celé vlákno

Hele Radku nech tech kecu vo tom jak ses prachatej... jezdis sockou(konkretne metrem) jako kazdej druhej a vsichni vime ze tu pohledavku co Ti zbyla z likvidace Sutton Online pri svejch soucasnejch prijmech budes splacet jeste nejmin pet let.. Mozna ses specialista na na kdovico, ale akciova bublina splaskla a ted uz tezko nachytas nakyho troubu aby ti dal prachy na rozjezd toho tvyho bajecnyho systemu pro obchodovani na vsech burzach po svete. Dneska v dobe e-trade a kdy te kazdej prtavej obchodnicek jako sati, a milion jinejch necha obchodovat kdekoliv a kdykoliv...
To ze se zabejvas open sourcem ma jen ten duvod ze to je jedina cesta jak este nadelat naky maly prasule... vemes nakej open sourcovej pojekt zmenis kaskadovej styl a pak chytnes nakou malou firmicku a tem to prodas jako svoje dilo, nebo spis tvrdis zes na tom napsal 1700 kb zdrojaku....
pokud bys potreboval databazi doporucuju misto oraklu postgres je pod bsd licenci a umi vsechno co budou tvi obchodni partneri potrebovat....

muthafucka
muthafucka (neregistrovaný)
1. 10. 2004 13:46 Nový

RE:dik pro Radka

celé vlákno

jen tak mimochodem je pouzivani neopravenene pouzivani titulu nezakonne. navic tak smesneho a namysleneho "cloveka" - lhare jsem dosud jeste nevidel. pri cteni informaci co o sobe dokazal napsat jsem nevedel jestli mam brecet nebo se smat. kazdopadne jestli tito "autori" a kandidati na nobelovu cenu budou nadale publikovat na tomto webu, tak jej prestavam cist. nekdo by uz me tohohle notorickeho lhare udat na policii resp. mudr. cimickemu.

btw. naprosto vsem doporucuji precist si informace co o sobe napsal vyse uvedeny psychicky naruseny jedinec radek viz. http://hulan.info/cv/

radku prober se!!! vrat se zpatky k honzovi cimickemu, dlouho si vynechal sedativa.

chytrak
chytrak (neregistrovaný)
1. 10. 2004 15:19 Nový

RE:dik pro Radka

celé vlákno

a do riti. Filip Fary is back. Ja myslel ze se Radek s Filipem nak moc nepohodli a uz sou z nich zase kamosi na zivot a na smrt...
Jo stara dobra kraska a zvire... Nadupany hvezdama, namatkou treba Pepicek Zima...
Jo nejlepsi je veta jak sutton online zamestnaval 50 lidi v new yorku a dallasu:-))) To sem nevedel ze new york je na vinohradech...
mathafuck> nevzdavej to.. az zas radek napise neco na root dam do diskuse nekolik bajecnych (a skutecnych) historek jak to bylo ve skutecnosti....

Vojta Hála
Vojta Hála (neregistrovaný)
3. 10. 2004 14:53 Nový

RE:dik pro Radka

celé vlákno

Z článku "Je Radek Hulán Mgr.?", který napsal a zveřejnil na svém blogu 27.09.2004, vyplývá jedno: Pan Hulán titul Mgr. nikdy nezískal a přesto se cítí oprávněn ho používat. Považuje totiž sám sebe za tzv. top-člověka, česky nadčlověka, německy Übermensch.

Jakub Moc
Jakub Moc (neregistrovaný)
3. 10. 2004 21:57 Nový

RE:dik pro Radka

celé vlákno

To je dobrej pacient, nemel by si ho nekdo z Bohnic uz konecne vyzvednout? Hleda se doc. Chocholousek, halooo! Uprchl vam nebezpecny chovanec! :)

P.S. Priznacne nelze k onomu prispevku na blogu pridavat zadne komentare, pan Hulan je totiz rozeny demokrat. :-P

rADo
rADo (neregistrovaný)
8. 10. 2004 12:21 Nový

RE:dik pro Radka

celé vlákno

Ze bych vedel, kdo toto psal? :)) PS: jednatel NERUCI za zavazky spolecnosti, to jen tak ;-)

llook
llook (neregistrovaný)
2. 10. 2004 19:30 Nový

Máte rádi rADovy rady?

celé vlákno

Článek hezky popisuje, co přesně napsat na terminál, pokud máte SuSE 9.1, Pentium IV a potřebujete LAMP přesně ve stejné konfiguraci jako Bc. Hulán.
Nic víc, nic méně. Pro uživatele SuSE 9.1, kteří mají P-IV a chtějí přesně tuto konfiguraci, určitě velmi přínosný článek. Přesto bych si dovolil poradit, že by nebylo špatné uvést jako související články seriál o kompilaci ze zdrojových kódů, který snad poradí lidem, kteří ten software (nebo kterýkoli jiný) chtějí zkompilovat na míru: http://www.root.cz/clanek/1272

Korči
Korči (neregistrovaný)
2. 10. 2004 19:48 Nový

ORDER BY Count()

celé vlákno

Čau programátoři, rád bych seřadil výsledek SELECTu podle počtu smíchanejch (GROUP BY) hodnot a nějak mi to nejde. Kdybyste mi někdo poradil (nejlépe na mejl), velice bych byl vděčen. Díky!

Martin
Martin (neregistrovaný)
18. 3. 2005 19:47 Nový

Chybka...(cpdflib)

celé vlákno
Jen bych opravil jeden řádek u Kompilace cpdflib:
jde o kopírování:
původní
cp Makefile.Linux makefile

by mělo být:
cp Makefile.Linux Makefile

Jiank se při příkazu make install hlásí chyba.
Jinak myslím dobrý článek... :o)
Joelp
Joelp (neregistrovaný)
4. 11. 2005 20:12 Nový

chyba při konfiguraci PHP

celé vlákno
vše mi fungovalo, jen při kofiguraci PHP (./configure ...)
mi to napsalo chybové hlášení:

checking lex output file root... ./configure: line 2420: lex: command not found
configure: error: cannot find output from lex; giving up

Nevíte někdo co s tím?
Kamil Dudka
13. 10. 2007 0:43 Nový

Re: chyba při konfiguraci PHP

celé vlákno
Nainstalovat lex..
Daimler
Daimler (neregistrovaný)
11. 12. 2007 16:38 Nový

Parodický web na Hulána

celé vlákno
Přidávám odkaz na web, který samotného slovutného rADa Hulána perfektně paroduje:

http://radek-hulan.osoba.cz/
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem