Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

Martin Zixo aura:100
2. 6. 2010 0:55 Nový

Re: Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

celé vlákno

pekny clanok

the th
the th (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
2. 6. 2010 1:03 Nový

Re: Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

celé vlákno

souhlasim, pekny clanek o Ubuntu s 0% tuku :o)

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.upce.cz
30. 6. 2010 13:14 Nový

Re: Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

celé vlákno

ruku na srdce – většině uživatelů to na jejich seminární práce a dopisy babičce bohatě stačí.
dovolím si nesouhlasit, myslím že zrovna OpenOffice a firefox bude doinstalovávat 90% uživatelů.
K čemu je mi abiword, když v něm pořádně neotevřu nic co mi kdo pošle ze světa woken…

Martin Zixo aura:100
2. 6. 2010 2:14 Nový

co tak nabuduce predstavit bigbluebutton ? :)

celé vlákno
ondra.novacisko.cz
ondra.novacisko.cz (neregistrovaný) ---.seznam.cz
2. 6. 2010 6:30 Nový

Všechna light ubuntu zatím nefungovala

celé vlákno

Zatím jsem vyzkoušel většinu nabízených light verzi ubuntu a vždycky se to nějak „podělalo“… jako že to po instalaci nenaběhlo. Posledním příkladem byl U-Lite. Osobně se mi celkem osvědčil vlastní způsob odlehčeného ubuntu a to následovně:
Pomocí mini.iso nainstalovat command line interface
Následně napsat: apt-get install nautilus gnome-terminal synaptic update-manager gdm
Zbytek už se doinstaluje podle potřeby v prostředí přes synaptic
a jsem na nějakých 1.3GB

luba
luba (neregistrovaný) ---.38.broadband13.iol.cz
2. 6. 2010 6:31 Nový

zbytecne veci

celé vlákno

zrovna vcera sem jej instaloval na Athlon XP-M 1.8G s 256MB RAM + sdilena grafika ATI. System najede fakt pekne, jen pri praci ta pamet zacne chybet a chvilema se to seka, takze prace neni uplne nejlepsi. Docela by mne potesilo, kdyby to neinstalovalo nejake, dle meho nazoru zbytecne veci pro pocitace tohoto typu, jako je Apparmor nebo Bluetooth, to by se usetrilo jeste trochu dalsi pameti, ktera je potreba.
v zakladu to instaluje prohlizec chromium a ne FF, vypalovaci program lze nainstalovat X-cd-roast, ktery vytvori dva zastupce v menu, kdy primo x-cd-roast nelze spustit, protoze to vyzaduje prvni spusteni pod rootem, ktery ale nelze provest, nastesti tam je jeste druha druha ikonka (nazev si ted nevzpomenu) a ta de pustit poho i pod userem s privetivym jednoduchym prostredim.
osobne bych tam bral volbu doinstalovat nenarocny a nepouzivajici knihovny kde ci mono program typu vypalovaci (x-cd-roast), textovy editor, editor obrazku (gthumb), prohlizec obrazku, dvouokenni manager (gnome manager) apod, urcite by to setrilkum pameti usetrilo mraky casu a googlovani alternativ a sledovani, co to vsechno priinstaluje…
dale by bylo vhodne dodavat opraveny prepinac klavesnice, ktery je v teto verzi rozbity se zda – alespon se ho tam nedokazal nijak dostat do systray (nekde sem na strankach lxde v diskusi nasel, ze je opravdu rozbity, ze jeho vyvoj byl ukoncen a nahrazen novym projektem, ktery funguje 100% a ne jen nekde a nekdy…)
jinak z prvni zkusenosti muzu jen doporucit :)

JardaP . aura:23
2. 6. 2010 22:55 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

Mam dojem, ze Xfce4 zere mene pameti, nez LXDE. S tou pameti, co mate, by bylo mozna vhodnejsi. Anebo radikalni krok: Openbox nebo podobny wm.

luba
luba (neregistrovaný) ---.38.broadband13.iol.cz
2. 6. 2010 22:57 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

dle informaci, co sou vydavany, by xfce melo brat pameti vic… jinak lxde pouziva prave openbox…

JardaP . aura:23
2. 6. 2010 23:05 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

Hm, tak se zda, ze kecam: Xfce je na tom mnohem hur, coz me celkem prekvapuje. Zbyva Openbox.

Prd
Prd (neregistrovaný) ---.7.broadband12.iol.cz
3. 6. 2010 2:01 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

Já jen doplním, že Openbox jde použít i bez lxde. Poskytuje okýnka, upravitelné menu se spoustou vychytávek, „programy po spuštění“, vlastní nastavovadlo,… A takový věci jako třeba panel, pozadí, ikonky na ploše, screensaver a další potřebné blbosti :o) zařídí třeba programy z lxde nebo jiné.

Phantom
Phantom (neregistrovaný) ---.89.broadband2.iol.cz
4. 6. 2010 15:06 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

Openbox samozřejmě jde použít i samostatně. Je to ale ve výchozím stavu opravdu spartánské a minimalistické prostředí, které neobsahuje skoro nic. Např. i pozadí plochy se musí řešit prográmky jako nitrogen atp., a pak to navíc ještě zapsat ručně do konfiguráků. Ale po určitém vylepšování a piplání se s Openboxem jde udělat použitelné prostředí s opravdu minimalistickými nároky. Nakonec i v tom Openboxu nakonec šáhne po nějakém panelu (může to být pypanel nebo právě i třeba ten lxpanel z prostředí lxde.

Na to jsem ale příliš líný a vyzkoušel jsem lxde (ne v Lubuntu, ale v Debianu) a jsem opravdu potěšen a nadšen! Navíc lxde používá jako výchozí okenní manažer právě ten OPenbox – což je dobrý nápad, ale výchozí window manažer jde v jednoduchém nastavovátku změnit. Takže v lxde odpadají všechny tyto piplačky a máte po instalaci opravdu rychlé a použitelné prostředí s opravdu minimálními nároky.

Navíc vypadá vcelku pěkně vzhledem k svým minimálním nárokům a obsahuje jednoduchá, ale účelná grafická nastavovátka pro panel, výchozí témata atd. Akorát bohužel nejde zatím v nějakém nastavovátku upravovat menu po instalaci různých programů je v tom nehorázný bordel. Ono to zatím uspokojivě nejde ani skrze ruční editaci. Ale už na tom někdo pracuje, takže to snad bude brzy dostupné – http://shae.me/category/projects/lxde/

gnat
gnat (neregistrovaný) ---.114.broadband12.iol.cz
2. 5. 2011 14:12 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

O víkendu jsem zkoušel co dát na IBM Thinkpad X31 (Pentium M 1,6 GHz, 512 MB RAM, ATI Mobility Radeon M6 s 16 MB RAM). Zkoušel jsem ubuntu, kubuntu, xubuntu a lubuntu boot z live CD 11.04 a dostal se na tyhle hodnoty obsazené paměti:
ubuntu - 370 MB (přičemž se nepustilo unity pro nedostatečný HW, ale naběhlo klasické Gnome)
xubuntu - 240 MB
lubuntu - 130 MB

Ve finále jsem nainstaloval lubuntu s něco málo věcmi z gnome (hlavně ten šílený xscreensaver šel pryč jakmile se poprvé objevily žluté kytičky a bílé ovečky na růžovém pozadí, ta jeho grafika je ostudou linuxu). S gnome-power-managerem, gnome-screen-saverem, network-managerem, guake terminálem, běžícím bluetooth a wifi a všemi moduly nutnými pro power management a obsluhu HW kláves se po nastartování pohybuju na hranici 100 MB obsazené RAM.

kuca
kuca (neregistrovaný) ---.148.broadband5.iol.cz
31. 8. 2011 12:41 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

Zkousel jste na tom rozchodit wifi s WPA? to by me docela zajimalo, jelikoz se s timto problemem potykam uz delsi dobu

JardaP . aura:23
31. 8. 2011 13:05 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

S cim se potykate? NetworkManager mi chodi s Ralink RT2860.

kuca
kuca (neregistrovaný) ---.148.broadband5.iol.cz
1. 9. 2011 9:00 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

no jako skoro laik na linux se potykam s tim ze se nemohu dostat do zadne site chranene WPA

JardaP . aura:23
1. 9. 2011 18:23 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

Trochu konkretneji by to neslo? Co, kdy, v cem... selze?

Na pripojeni muzete pouzit NetworkManager nebo Wicd. Mozna jsou jine, ale nejak nic jineho neznam, krome prikazove radky.

Cili pokud mate jedno z uvedenych a nefunguje, zkuste druhe. Pozor, pozor, Wicd musite rici, jake zarizeni ma na pripojeni vyuzit, zatimco NetworkManager si je detekuje sam. Prikaz iwconfig v terminalovem okne vam rekne, jak se vase zarizeni jmenuje a par dalsich veci.

Pokud mate NetworkManager, podivejte se, jestli nemate nainstalovan Seahorse z Gnome, do ktereho si pak NetworkManager uklada klice. Me se na jedne starsi verzi Ubuntu delo to, ze se tam ukladalo kdovi co, ale ne to, co jsem zadal. Pochopitelne pripojit jsem se pak nedokazal, protoze NetworkManager dostaval ze Seahorse zpet blbe klice. Predpokladam ale, ze mate novejsi Ubuntu a ted se nic takoveho nedeje. Seahorse mam a klice jsou tam spravne. Pro jistotu se tam ale mrknete, jestli jsou spravne i u vas.

BTW, na WEP nebo nechranenou sit se dostanete?

kuca
kuca (neregistrovaný) ---.148.broadband5.iol.cz
2. 9. 2011 0:43 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

takze karta je to cisco system pci wireless adapter.... pouzivam network manager...a s wep to jede uplne bez problemu, ale kdyz je to wpa vubec se do site nedostanu a to i pres to ze se klice ukladaji spravne

JardaP . aura:23
2. 9. 2011 11:32 Nový

Re: zbytecne veci

celé vlákno

No tak zkuste Wicd a uvidite, jestli se tim neco zmeni.

rcs-34
rcs-34 (neregistrovaný) ---.1sig.cz
2. 6. 2010 6:48 Nový

Co program, to distribuce

celé vlákno

Díky za tip na LXDE. Právě zkouším. Po počátečním tápání se mi povedlo zprovoznit přepínání klávesnice a nasázet oblíbené aplikace do Launchbaru. Zatím jsem spokojen. Avšak nechápu, proč bych měl kvůli tomu instalovat nové distro?

luba
luba (neregistrovaný) ---.38.broadband13.iol.cz
2. 6. 2010 6:58 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

jak si zprovoznil prepinac klavesnice v lxde? mne se ho vcera nepovedlo v Lubuntu rozdejchat :(

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 8:50 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

Přepínání klávesnice byl jediný problém s Lubuntu (měl jsem stále jen jednu klávesnici po instalaci). Editace Xorg ani HAL mi nefungovala. Nakonec pomohla editace souboru v /home. Nepamatuji si to z hlavy, ale něco jako ~/.config/lxpanel/ něco. Přidal jsem tam řádek s definicí klávesnic a způsobu přepínání.
Můžu se na to mrknout večer a dát ti sem řešení, pokud to přes den nevyřešíš.

luba
luba (neregistrovaný) ---.upce.cz
2. 6. 2010 13:21 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

nez sem se k tomu stihl dostat, tak laptop zmizel fuc ze stolu – snad si ten tipek vystaci jen s ceskou qwertz :) i tak dik

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
2. 6. 2010 16:09 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

lol
Sorry, ale vazne me to pobavilo :)

Jindřich
Jindřich (neregistrovaný) 88.103.59.---
15. 5. 2011 14:23 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

taky řešení.

Tom
Tom (neregistrovaný) ---.internetbox.cz
2. 6. 2010 14:08 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno
Prd
Prd (neregistrovaný) ---.7.broadband12.iol.cz
3. 6. 2010 2:06 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

Já používám tohle v ~/.config/open­box/autorun.sh
# Přepínání klávesnice cz en pomocí Shift+LevýAlt
setxkbmap -layout cz,us -variant qwerty -option grp:alt_shift_tog­gle

rcs-34
rcs-34 (neregistrovaný) ---.1sig.cz
3. 6. 2010 6:30 Nový

Re: Co program, to distribuce - nastaveni layout

celé vlákno

Přidej
Option „XkbLayout“ „us,cz_qwerty“
Option „XKbOptions“ „grp:alt_shif­t_toggle“
do
/usr/lib/X11/xor­g.conf.d/05-evdev.conf
do sekce pro nastaveni klavesnice a jsi v klidu :-)

X125
X125 (neregistrovaný) 91.199.164.---
3. 6. 2010 8:18 Nový

Re: Co program, to distribuce - nastaveni layout

celé vlákno

Tak toto mi nefungovalo.

rcs-34
rcs-34 (neregistrovaný) ---.1sig.cz
3. 6. 2010 11:16 Nový

Re: Co program, to distribuce - nastaveni layout

celé vlákno

Tak to mas blbe :-) Pak nezbyva nez hledat. Zlaty XF86Config ze starych casu :-(

Ben
Ben (neregistrovaný) 109.69.211.---
21. 10. 2011 9:32 Nový

Re: Co program, to distribuce

celé vlákno

Já přidal do souboru
/etc/xdg/lxses­sion/Lubunu/au­tostart
řádek
@setxkbmap -option grp:switch,grp:al­t_shift_toggle,grp_led:­scroll us,cz_qwerty

Martin  Bárta
2. 6. 2010 7:14 Nový

Ubuntu

celé vlákno

Ubuntu mám na PC nasazený, tak možná časem vyzkouším i tuhle odlehčenou verzi, ikdyž popravdě ani u tamté si na rychlost nestěžuji, takže odlehčená asi nebude pro mě.

titanik
titanik (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
2. 6. 2010 8:00 Nový

Re: Ubuntu

celé vlákno

bud jsem spatne cetl, nebo to v clanku neni a to, jaka byla testovaci sestava, mam vyzkouseny mint-lxde na P3 1G, 128RAM a na net i v opere v pohode, s 256 i youtube videa plynule

etki
etki (neregistrovaný) 213.151.233.---
2. 6. 2010 8:24 Nový

Je to nenažrané

celé vlákno

Zaujímalo by ma porovnanie napríklad s xubuntu. Mám pocit že tie hodnoty budú na podobnej úrovni. Tým pádom si myslím, že čo sa týka Lubuntu tak je to len ďalšie prostredie ktoré zaberá o niečo menej ale dokopy to nestojí za to, pretoze úspora 20% pamäte je málo. Ja si pod odlahčenou distribúciou predstavujem niečo čo beží svižne na 64MB ram ako napríklad Puppy Linux. Z toho mi vyplíva že nenažraná je už samotná základná inštalácia Ubuntu a s tým by bolo dobré niečo spraviť a nie do nej pridávať stále iných desktopových manažerov.

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 8:54 Nový

Re: Je to nenažrané

celé vlákno

Na 10 let starém notebooku IBM (700 MHz procesor a 384 MB RAM) jede Lubuntu 10.04 svižněji než Xubuntu 9.10. Pro mě je Lubuntu jasná volba.

Biri
Biri (neregistrovaný) ---.141.broadband6.iol.cz
2. 6. 2010 8:59 Nový

Re: Je to nenažrané

celé vlákno

Pokud vím, když se Lubuntu začalo tak nějak více projevovat (někdy těsně před vydáním Ubuntí 10.04, když se uvažovalo, jestli Lubuntu bude oficiální verzí už od dubna), tak myslím na OMG Ubuntu! zkoumali rozdíly mezi Ubuntu, Xubuntu a Lubuntu a došli k tomu, že systémové potřeby Xubuntu jsou prakticky totožné s Ubuntu samotným, takže Xubuntu vlastně na slabší počítače není vůbec vhodné, na rozdíl od Lubuntu, které mělo zjevně nižší nároky.

Petr Krčmář aura:99
2. 6. 2010 10:31 Nový

Re: Je to nenažrané

celé vlákno

Porovnání s Xubuntu jsem tam přidal. Překvapivě je Xubuntu ještě náročnější než Ubuntu. Po startu chce dvakrát víc paměti než Lubuntu. Volba je tedy jasná.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
4. 6. 2010 13:05 Nový

Re: Je to nenažrané

celé vlákno

Je nejake logicke vysvetleni cim to muze byt zpusobeno_? /xubuntu narocnejsi nez ubuntu/

romano bongo
romano bongo (neregistrovaný) ---.ludik.cz
2. 6. 2010 8:28 Nový

ať je tuku sebemíň...

celé vlákno

Doufal jsem, že když je to odlehčená verze, že by mi nemusela zamrznout myš nebo rovnou celý systém po třech minutách práce, jako to dělají všechny mutace Ubuntu od Hardy nahoru. Bohužel, opak je pravdou :( Kam se poděl ten skvělý nesestřelitelný Linux, který jsem měl tak rád. Ač nerad, musím uznat, že ty XP-čka aspoň fungují…

JetPac
JetPac (neregistrovaný) 77.240.98.---
2. 6. 2010 10:15 Nový

Re: ať je tuku sebemíň...

celé vlákno

Tohle by stálo za nareportování, nemyslíte?

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.upce.cz
30. 6. 2010 13:16 Nový

Re: ať je tuku sebemíň...

celé vlákno

zahoďte acer/AUšUS a budete mít svět hned hezčí

Black Rider aura:73
30. 8. 2011 11:18 Nový

Re: ať je tuku sebemíň...

celé vlákno

U Linuxu clovek musi celkem vybirat. Mam Toshibu U500, coz je s Windows vybornej notebook, ale na Linux je nepouzitelnej, kvuli tomu, ze spravne nefunguje ventilator... takova blbost, ktera kompletne zabije pouzitelnost...

orso
orso (neregistrovaný) 147.175.3.---
18. 8. 2011 13:40 Nový

Re: ať je tuku sebemíň...

celé vlákno

hmm vadny hardwer naozaj najlepsie rozdycha xp , uzivatel si niekedy aj roky nevsimne ze ma vadnu ram alebo mobo LoL

Ravensun
Ravensun (neregistrovaný) ---.modrany.cz
2. 6. 2010 8:31 Nový

A co takhle výkon?

celé vlákno

Spotřeba paměti je v dnešní době xgigabajtových operačních pamětí za cenu suchého vína docela zanedbatelný problém, spíš bych byl raději co tahle distribuce udělá s hw výkonem. Vydrží to déle na baterii? co zátěž cpu a grafiky? jak se chovají disky? atd atd…

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 8:56 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

Spotřeba paměti na mém starém notebooku je pro mě kritická.

qk
qk (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
2. 6. 2010 9:22 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

jj instaloval jsem na ruzny stary vykopavky a s pameti byl vzdycky problem.

treebeard
treebeard (neregistrovaný) 193.87.86.---
2. 6. 2010 10:32 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

a čo tam potom spustíš, teda okrem OS?
Osobne mám pocit, že staré počítače nestačia najmä dnešným aplikáciám. Načo mi je OS, keď sa mi po otvorení tretieho tabu porúča browser?

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 11:02 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

Já ti tvé osobní pocity nerberu.
Pustím to, co potřebuji: Firefox nebo Chromium, Abiword, Gnumeric, přehrávač mp3, přehrávač videa. Tisknu askenuji na multifunkční tiskárně. Víc od starého NB neočekávám.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
2. 6. 2010 9:56 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

Nesdílím váš názor na cenu pamětí. Cena 1GB DDR paměti je stále kolem 1000Kč a postupem času půjde spíše nahoru. To kolikrát přesahuje zůstatkovou hodnotu celého počítače :-)
U nových počítačů se používají DDR2 nebo DD3, tam je cena opravdu poloviční. Ovšem vzhledem k tomu, že se tyto paměti snad ani v menším provedení než 512MB nevyráběly, povzdechy „mám jen 256MB RAM“ naznačují, že se jedná o majitele odsouzeného k DDR.

Black Rider aura:73
2. 6. 2010 10:32 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

A co teprve pocitace s SDR. Casto maj dost vykonu pro beh systemu, ale pamet nad tech tehdy standartnich 128MB uz clovek tezko rozsiri…

Ravensun
Ravensun (neregistrovaný) ---.modrany.cz
2. 6. 2010 11:18 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

Dobrá dobrá, uznávám, že máte pravdu, ale na co je mi operační systém, který se mi tedy vejde do paměti, když to hw nezvládne?

Bambus
Bambus (neregistrovaný) ---.dpmb.cz
15. 3. 2012 9:20 Nový

Re: A co takhle výkon?

celé vlákno

Paměti to sice bere opravdu málo (ovšem paměť mne tak nepálí), ale výkon je žalostný (1GHz AthlonXP,1GB,nVi­dia5200) a nepřehraje youtube ve fullscreenu (tak 1,5 snímku /sec. Původní kradená winXP zvládala i 720p.Dokud se neodešel disk). Podezřívám i mizernou podoporu FLASHe. Slušně (možná i mnohem lépe) mi jelo starší openSuse na průmyslovém PC s CPU VIA a 512MB a 4GB hdd.

pantaril
pantaril (neregistrovaný) ---.tkrjasek.cz
2. 6. 2010 9:15 Nový

proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Moc nerozumim tomu, proc vznikaji klony ubuntu distribuce pouze s vymenenym desktopovym prostredim. To nema normalni ubuntu v repositari LXDE? Vznikne casem i fvwmbuntu? :)

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 9:53 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Mám malý disk a NECHCI instalovat Ubuntu s GNOME a následně LXDE.

tsL
tsL (neregistrovaný) ---.143.broadband3.iol.cz
2. 6. 2010 10:06 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Jasně. Tak co třeba udělat <b>jednu</b> instalačku Ubuntu, kde si vybereš, jaký chceš a nechceš balíčky (pro začátečníky předvybraných hodně prostředí, s menším popisem – tohle vypadá jako windows, tohle vypadá jako Mac OS, tohle je pro pomalé PC, tohle je pro pomalé PC a navíc je to minimalistické… apod.) a rovnou se ti nainstaluje co chceš?

IMHO mnohem lepší nápad, než X různých distribucí s různými předponami, kde jediný rozdíl je změna loga a WM.

Ostatně „normální“ distra (pro mě třeba Gentoo nebo Debian – pozor, normální != pro BFU) nainstaluju bez WM a vyberu si jenom to, co tam chci dát. Resp. u Debianu mám na výběr. Souhlasím s tím, že čím méně voleb pro BFU, tím větší šance, že u toho vydrží. Ale pokud jim ten výběr hezky vysvětlíme (s pořádnými hezkými obrázky), pak si snad vyberou.

Petr Krčmář aura:99
2. 6. 2010 10:13 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Problém je, že to jde proti myšlence Ubuntu. Zeptej se běžného uživatele na výběr desktopu a bude v koncích. Zkus si představit sebe u instalace imaginárního systému Superix: vyberte si prostředí – SupeX, Winedix, FRA nebo Komprimix. A jsi v háji. Přesně proto tam vývojáři Ubuntu tuhle volbu mít nechtějí.

a1
a1 (neregistrovaný) 81.30.250.---
2. 6. 2010 10:30 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

no pokud tam bude predovoleny FRA a bude stacit jen kliknout na dalsi tak nevidim problem ;)

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
2. 6. 2010 11:48 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Ale ono to vůbec nepomůže.
Myslím, že by se derivát s Gnome měl jmenovat Gubuntu, ať mají jasno. Protože:
Dej běžnému uživateli distro s různými instalačkami s různými desktopy… a nainstalují Ubuntu s Gnome (protože všude se masíruje, že Ubuntu je nejlepší) a pak si to předělávají na KDE. :-(
Navíc tímhle přístupem získávají dojem, že kvůli změně desktopu musí přeinstalovat na jiné „distro“. Ostatní distra je vedou k vědomosti, ze v nad jejich distrem můžou používat různé desktopy. Dotaz výběru desktopu mnohé dotlačí k dotazu na někoho v okolí a ten mu pomůže. Distro jako deriváty *buntu ho ukolíbá, že nic takového nebude řešite. Ale nakonec pak bude.
To je moje několikaletá zkušenost s druhy *buntu mezi BFU v mém okolí. A nakonec jsem jim s tím musel pomoci. A protože *ubuntu „user friendly“ systémové administrace moc neřeší, tak jsme to vyhodili a dali tam openSuSE. A jsou spokojeni. Zase si administraci naklikají jako dřív ve Windows.
User Friendly desktopu dělá desktop, ne distro. User friendly administrace desktopoveho kompu by mělo udělat distro. Asi jako to udělal Novell v osuse.
*
Takže, vítám další derivát *buntu pro větší zmatení BFU .. a já se těším, že už brzy někdo udělá distro pro děti zaměstnanců MS – BuBuntu. :-D

vlabra
vlabra (neregistrovaný) 193.85.226.---
2. 6. 2010 12:28 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Neřekl bych že tohle je ten halvní problém. Pokud by u těch prostředí byly poznámky typu „Tohle je hezké omalovánkové prostředí s 3D efekty“ a „Tohle je odlehčené prostředí pro starší počítače“ tak by to určitě pro uživatele nebyl problém. Navíc, pokud by to bylo doplněno screenshoty.
Problém vidím spíše v tom, že se to nevleze na CD placku a muselo by to být na DVD.

ftipalek
ftipalek (neregistrovaný) 144.160.226.---
2. 6. 2010 20:18 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Ja odporucam kazdemu Komprimix. Komprimix rulez!!!

Leinad
Leinad (neregistrovaný) ---.karneval.cz
2. 6. 2010 22:35 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Komprimix?! Ten ani náhodou! Snaží se sice tvářit cool, hrozně sociálně, multimediálně a cool, ale… To v jakém je stavu, se nedá nazvat ani alfa verzí. Nechápu, proč ho tam dávají, lidi, co ho zkusí pak jen nadávají, jak je ten Superix k ničemu… A kdyby si nechali předvolený FRA, tak jsou v pohodě.
Jedinou výhodou, kterou vidím v Komprimixu je jeho jednoduchost. Jednoduchost, jak se dá shodit…


Ve FRA zapojím flashku. Automaticky se mi otevře a mohu pracovat se soubory v ní. Komprimix? Zapojím flashku, automaticky se mi Komprimix zavře. OMG WTF?!


Nebo třeba Winedix. Sice to není žádný zázrak, ale když dám připojit k WiFi, tak to jede. Teda, musím sice zadat ručně SSID, heslo musím vyplnit v binárním tvaru a podporuje to jen WEP. Ale jede. Ale Komprimix? Najít tam ovládání WiFi je na hodně dlouho (a používat nástroj z příkazové řádky Superixu nehodlám). Když jsem zadal do google „komprimix wifi“, tak tam nic nenajdu (jediná zmínka o Komprimixu je tady na fóru). Nakonec po dlouhém hledání jsem zjistil, že se to skrývá v sekci hry, pod názvem „Internet je hra“. OMG WTF?! Co to je za název a v jaké je to sekci?! No, ok. Spustím. Komprimix spadnul, objevila se příkazová řádka Superixu. Skvělé… Spouštím z řádky příkazem Komprimix. Nastartuje, opakuji pokus. Tentokrát už nespadne. V Internet je hra se nachází asi milion voleb. Ale všechno to jsou jen obrázkové ikonky, bez popisku. Co je asi tak ikonka psa? Co myslíte? Zkusím na to kliknout, otevře se nastavení implicitní domácí stránky v integrovaném prohlížeči. Proč ale pes? Po chvíli zjišťuji, že od vývojářů (mimochodem zrovna od českého vývojáře) je zde přednastaven Seznam a proto ten obrázek psa… Omg… Nebo ikonka s obrázkem ptačí stopy. Nastavení emailu. Ikonka ptačí stopy asi proto, že to je stopa poštovního holuba. A další podobné střelenosti…
Dále ten program není více méně vůbec funkční. 90% z ikonek po kliku zahlásí, že bude implementována ve verzi 2.19. Používám verzi 4.12! Nakonec jsem to vzdal a nakonfiguroval WiFi přes příkazovou řádku.


Poslední kapkou bylo zjištění, že v Komprimixu nejsou schopni udělat ani nejjednodušší nástroje. Poznámkový blok, zde umístěný v sekci multimedia. Už nevím, zda se smát, či plakat. Spustím ho, spustí se famfára. Nadskočil jsem na židli, jak jsem se lekl. Následně se spustí průvodce vytvořením textu? Co, to zní zajímavě? No, první otázka se ptá na autora. Zadávám své jméno. Další otázka je, jaký typ textu chci. Hmm? Z výběru dávám „Dlouhá multimediální poznámka“. Dal bych „Dlouhá poznámka“, ale to tu není, asi proto, že by to bylo málo „cool“. Dávám tlačítko další. Otázka kolik písmen bude mít moje poznámka. Sakra, jak to mám vědět? Dám, že asi 300. Dávám dokončit.
Objeví se přede mnou vygenerovaný lorem ipsum. Vygenerovaný tak, že pokrývá 300 písmen. Začnu psát a vygenerovaný text se přepisuje. Co?! Zkouším mačkat klávesu insert, ale stále jsem v přepisovacím módu. Zkouším delete, nic. Backspace, nic. Výsledek je, že pokud napíšu text kratší, než 300 písmen, tak mi tam zbyde část lorem ipsum. Při pokusu napsat text přes 300 znaků narazím na konec a dál psát nemohu. Po tomto jsem se tak rozzuřil, že jsem praštil do klávesnice a rozbil si ji… Už nikdy Komprimix. Už jenom FAR. Nebo jde přežit i Widenix, či SupeX.

lobo
lobo (neregistrovaný) 88.141.113.---
3. 6. 2010 12:14 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

????

Vladki
Vladki (neregistrovaný) ---.webstep.net
3. 6. 2010 12:17 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Tohle vlakno jste meli vydat jako samostatnou recenzi na 1. aprila :-)

rodney
rodney (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
5. 6. 2010 17:43 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Driv jsem taky pouzival FAR, ale ruku na srdce, na rozhani jak z mikropocitace z osmdesatych let moc lidi na superix nenalakate.
Komprimix pouzivam jiz od verze 3.8.2.4.32 (Vetsina uzivatelu povazuje stabilni uz verzi 3.7) a jsem naprosto spokojeny. Myslim ze je to prostredi s nejvetsim potencialem.
Pravda, obcas se nejaky ten pad vyskytne, ale to vas alespon nauci nektere uzitecne, navyky, jeko treba pri psani zmacknout po kazde vete „F12 +! ctrl+ S“, tedy ulozit v edixu, coz je podle me ten nejmocnejsi radkovy editor.
Poznamkovy blok „Notepix“ ktery tolik kritizujes ve skutecnosti taky neni tak zly. Fanfara se da vypnout (Historie – Casova osa – Budoucnost – Multimedialni akce – Akusticka signalizace spusteni – [zaskrtnou volbu] V budoucnosti nespoustet aksutickou signalizaci spusteni – [a kliknout] staniz se)
Preddefinovani poctu pismen ma sve duvody. Zaprve se tak muze uz dopredu vyhradit potrebna cast pameti. Pokud v teto chvili nedojde k „segmentation fault“ mame temer 80% jistotu, ze k nemu nedojde ani v prubehu psani. Za druhe to nuti cloveka rozmyslet si co bude psat, nez to zacne psat. To jsou treba i zasady obektoveho programovani. Bohuzel dneska programator dostane ukol a zacne patlat prvni implentaci co ho napadne a pak samozrejme notepix kririzuje
Pravda ponekud neprehlede menu muze byt pro zacatecnika problem. Proto se taky chystam vytvorit remaster, ve kterym menu zjednodussim a mozna zmenim i obrazek plochy.
Nechci tvrdit, ze Komprimix je nejlepsi, ale rozhodne si nezaslouzi takovej negativni komentar. Pouzivat se to da, hezky vzhled a efekty jedine upoutaji, a zbytecnosti muze clovek povypinat. Osobne uz si ale nedokazu prestavit praci na pocitaci, kde bych nemel pracovni plochy na ctyrrozmernych hyperkrychlich systematicky rozmistenych na povrchu kleinovy lahve.

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 11:11 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

IMHO, IMHO, IMHO… Ano znalí si nainstalují, co chtějí, ale <?>ubuntu je právě pro ty, co se až tak úplně nevyznají.
Já si raději stáhnu 500MB ISO Lubuntu, nainstaluji a je to. Je to pro mě snadné a rychlé.
Nic ti nebrání udělat kompilaci a nabídnout iso s instalační nabídkou různých prostředí. Uvidíme, jestli se prosadíš.

j AM aura:55
2. 6. 2010 11:57 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Vznikne buntu a to bude úplně bez grafiky:-)

gnat
gnat (neregistrovaný) ---.114.broadband12.iol.cz
2. 6. 2010 16:04 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

To se jmenuje ubuntu server

Josef
Josef (neregistrovaný) 217.169.179.---
4. 6. 2010 10:56 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Ne, to se jmenuje Ubuntu Installation Minimal CD a má to 12,5 MB. Instaluje všechno z netu a při instalaci se dá vybrat server, Ubuntu/Kubuntu/Xu­buntu/Edubuntu/Myt­hbuntu desktop. Pokud se nainstaluje jen „holý“ systém (CLI), tak se po restartu dá přes apt-get install lubuntu-desktop nainstalovat Lubuntu.

nemo
nemo (neregistrovaný) 82.100.29.---
6. 6. 2010 20:38 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

Pak by bylo jeste krasne, kdyby se automaticky nespoustelo graficke rozhrani … proste by to nabehlo do textu a podle potreby bych si spustil X … kdyby nekdo vedel jak jednoduse na to, tak prozrazenim spacha dobry skutek, nak se mi to nedari obevit.

Ogar
Ogar (neregistrovaný) ---.karneval.cz
7. 6. 2010 22:17 Nový

Re: proc zvlastni distro jen kvuli zmene WM?

celé vlákno

No, tak skus tohle:
apt-get install sysv-rc-conf
sysv-rc-conf
v runlevelu treba 2 zrus zaskrtnuti gdm (a mozes aj dalsi sluzby, co nechces, treba pulseaudio),
no a pak staci vynutit start do runlevelu 2, a zde mas 2 moznosti:
a) pridat na konec radky pro kernel v grubu/lilu proste cislo 2 (tj. runlevel)
b) vytvorit /etc/inittab (staci s jednim radkem): id:2:initdefault:

Toz tak …

xpozitron
xpozitron (neregistrovaný) 81.19.8.---
2. 6. 2010 9:18 Nový

Klávesnice

celé vlákno

Zkoušel jsem lubuntu ještě před touto verzí (tehdy ještě neoficiální) a zrychlení oproti xubuntu bylo výrazné. (PIII/650MHz,512MB RAM) Bohužel se mi tehdy podařilo zprovoznit přepínání klávesnice až zhruba po půl dne laborování, což není zrovna to, co by člověk očekával od out-of-box ubuntu.
Další zádrhele spočívaly v nabídce aplikací, v níž se vytrvale nezobrazovaly nově instalované aplikace ani po opakovaném promazávání cache. Může někdo potrvrdit jestli tento problém přetrvává?

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
2. 6. 2010 9:57 Nový

Re: Klávesnice

celé vlákno

V Lubuntu 10.04 se po instalaci z repozitážů nové aplikace automaticky objeví v menu.

mofo
mofo (neregistrovaný) 83.240.31.---
2. 6. 2010 9:26 Nový

odlehčené verze nejsou takovou výhrou jakou se zdají být

celé vlákno

reinkarnoval jsem zrovna nedávno Dell GX1 s PIII/500MHz a 256 MB RAM. pravda, Lubuntu jsem vyzkoušet nestačil, nicméně třeba mezi během Xubuntu a Ubuntu jsem subjektivně neviděl rozdíl. jen že Ubuntu je stabilnější, po vyhození napájení se nerozstřelí pokaždé filesystém a rovnou funguje samba. Xubuntu, a předpokládám, že stejně tak Lubuntu, neobsahuje některé funkce, které je pak třeba doinstalovávat i s kusem kde nebo gnome a tím jsou všechny klady odtučtění v háji :-( Kubuntu na tom s použitelností bylo o stupínek hůř.
Ubuntu bylo třeba jen doplnit zvukovku (tu ostatní distra použili okamžitě) a rozlišení monitoru (i to KDE po instalaci vědělo, ale po nějakém pdate „zapomnělo“).
zkoušel jsem třeba i puppy linux, dsl, centos, ale to všechno je příliš hardcore pro normálního uživatele.
i takový počítač v pohodě přehrává mp3, internetová rádia i dvd. internetová videa (youtube, čt…) bohužel jen s 1 fps – nekoukatelné, ale poslouchatelné.

mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 11. 2010 15:11 Nový

ale Lubuntu je boží!

celé vlákno

lubuntu velmi mile překvapilo! na starém stroji jak blesk a umí vše, co je třeba.

Necroman
Necroman (neregistrovaný) ---.koleje.cuni.cz
2. 6. 2010 10:28 Nový

Je to zajimavy system

celé vlákno

Mohu potvrdit, pred tydnem jsem instaloval Lubuntu na jednu sunku – Celeron 760 MHz, 256 MB RAM, 40 GB HDD a slape to obstojne. Po nabootovani je cca 80 MB RAM vyuzito, kdyz pustim Chromium a par tabu, tak to leze na 160 MB, cili na zakladni Internety je to dostacujici :)

Andrej Kvasnica aura:81
2. 6. 2010 12:26 Nový

Re: Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

celé vlákno

kedze tuk je znamymm nositelom chuti, bez tuku to bude asi dost nechutne… ;o)

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
3. 6. 2010 10:39 Nový

Re: Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

celé vlákno

Pokud se tyka urovne user friendly administrace systemu (potrebne pro desktop, ne server), tak jsou pro mne nechutne i vsechny ty varianty s tukem … Asi tam bude kazit chut neco jineho .. asi ta spatna uroven user friendly administrace systemu. :-D

sedd
sedd (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
2. 6. 2010 12:47 Nový

Odlahceny system

celé vlákno

Ja na odlahceny system odporucam Debian minimal install, potom nahodit grafiku (xorg, prip. ) a ako desktoppove prostredie Openbox.

Na napalovanie instalujem:
aptitude install k3b libk3b3-extracodecs dvd+rw-tools -R

Miesto panelov: visibility-python trayer
Ako spustac: gmrun
Nastavovanie pozadia po starte: feh

Zerie mi to po nabootovani cca 60MB… ;-)

Najdlhsie mi trvalo najst odlahcene verzie roznych programov (prip. tie bez velkych zavislosti…)
Zoznam (snad) vsetkych instalovanych balickov pre lenivych: http://codepad.org/W5Ofz0Xo :)

sedd
sedd (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
2. 6. 2010 12:49 Nový

Re: Odlahceny system

celé vlákno

Este prikladam perfektny Openbox guide: http://urukrama.wordpress.com/openbox-guide/

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 6. 2010 14:25 Nový

Nenašel jsem žádné výhody Lubuntu

celé vlákno

…oproti instalaci základního Ubuntu(cmd), dále přidat bez doporučených závislostí Xka, Gnome, cool vzhledy, aplikace, utilitky pro řízení spotřeby a uživatelského prostoru a dostaneme systém co vypadá stejně jako Ubuntu, funguje stejně jako Ubuntu, ale žere po startu 75MB z 384MB RAM(na 256 jsem netestoval). Se spuštěným Firefoxem to bralo 110MB. Ta samá HW konfigurace s Lubuntu dopadla hůř.

Petr Krčmář aura:99
2. 6. 2010 14:34 Nový

Re: Nenašel jsem žádné výhody Lubuntu

celé vlákno

Je tu jedna podstatná výhoda, kvůli které odnože jako Lubuntu existují: nainstaluje to i lama. K tomu, co popisuješ ty, je tomu třeba docela dobře rozumět. Moje tchyně netuší co je to „Xka, Gnome, cool vzhledy a utility“ a přesto by byla schopna Lubuntu nainstalovat a používat. Běžného uživatele nezajímají detaily a volby nějakých nepodstatných prostředí. Oni chtějí zmáčknout třikrát „Dále“ a používat.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 6. 2010 14:54 Nový

Re: Nenašel jsem žádné výhody Lubuntu

celé vlákno

To máte pravdu. Je to pro masy. Ale aby se tu někdo nelekl, je to vlastně jeden příkaz. Např:
sudo apt-get update && sudo apt-get install –no-install-recommends něco něco něco. Mrknu jestli to tu ještě mám, že bych vytáhl seznam balíků.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 6. 2010 15:17 Nový

Ubuntu minimal

celé vlákno

Takže tu mám z mého pohledu prealfa verzi Ubuntu minimal a seznam balíků nebudu zveřejňovat. Zkušení si poradí. Ještě to nemám vychytaný. Sem tam narazím na něco co je potřeba doinstalovat.

sb
sb (neregistrovaný) 62.24.73.---
2. 6. 2010 15:55 Nový

Re: Ubuntu minimal

celé vlákno
Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 6. 2010 16:48 Nový

Re: Ubuntu minimal

celé vlákno

To je něco jiného. Tam se dostanete na úrověň klasického Ubuntu.

okwe
okwe (neregistrovaný) 81.218.219.---
2. 6. 2010 16:07 Nový

instalace na USB

celé vlákno

Instaloval sem cca před 14 dny na flash disk (GT) a systém se chová velmi svižně a je stabilní.
Zatim se mi nepodařilo rozběhat zastavení nepoužívaného HDD, Cpufreqd nepřepíná do sporo režimu CPU a zobrazení na dva monitory je na tom podobně.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 6. 2010 16:49 Nový

Re: instalace na USB

celé vlákno

Jsem na tom podobně ;-)

developer
developer (neregistrovaný) ---.chello.sk
2. 6. 2010 19:10 Nový

stop recenziam vo VM

celé vlákno

Ako vam mozem dat dobru znamku za clanok, ked neotestujete take zakladne veci ako je podpora uspavania? Preco sa za posledne dva roky recenzuju distribucie vyhradne cez VM? Ani autosalon na Prime netestuje auta v „Need for Speed XIV Ultimate Pimp“.

cechi
cechi (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
2. 6. 2010 19:43 Nový

Re: stop recenziam vo VM

celé vlákno

to si najdi v článku o ubuntu, zbytečně otravuješ

ftipalek
ftipalek (neregistrovaný) 144.160.226.---
2. 6. 2010 20:26 Nový

Re: stop recenziam vo VM

celé vlákno

nemas pravdu. Suhlasim s tym ze by sa mali veci testovat na skutocnom HW a nie len vo VM. Naposledy som videl dost slabu recenziu na Fedoru 13 kde autor (nie z rootu) sa stazoval na to ako graficky vyzera bootovanie. Bolo mu povedane ze keby to neskusal len vo VM tak by videl ze to vyzera inak na skutocnom zeleze (kvoli driverom v zavadzaci). Taktiez rychlost na starsom zeleze a vo VM je ina… STOP RECENZIAM VO VM!!!

Mila
Mila (neregistrovaný) 85.13.126.---
2. 6. 2010 20:47 Nový

Zenwalk

celé vlákno

Docela by mě zajímalo porovnání třeba se Zenwalk :-)
Taky celkem svižná záležitost.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 6. 2010 21:59 Nový

Re: Zenwalk

celé vlákno

Je česky?

anonymicee4321
anonymicee4321 (neregistrovaný) 82.150.166.---
11. 6. 2010 22:38 Nový

WTF?!

celé vlákno

to je sice hezký, že tam dali LXDE ale pořád jsou to pitomí ubuntu v kterejch je spusta zbytečností, „ubuntu = windows pro lidi který nemaj rádi mrkvosoft“ :-D

hawran diskuse aura:60
10. 7. 2010 13:19 Nový

Zkoušel to někdo stáhnout, vypálit a pak udělat kontrolu disku?

celé vlákno

Stáhl jsem si image a vypálil ho.
Pak jsem nabootoval a z menu zvolil kontrolu disku. To mi vrátilo hlášku, že je jeden soubor špatně. Bohužel ne který (i dkyž to je asi jedno).
Tak jsem ten disk namountoval a dal md5sum s použitím sum v souboru v image a našel chybu v souboru:

/cdrom $ md5sum -c md5sum.txt|egrep -v 'OK'
./isolinux/boot.cat: FAILED
md5sum: WARNING: 1 of 126 computed checksums did NOT match


Tak jsem tu image stáhnul znovu a udělal md5sum na image – OK.
Vypálil, namountoval a dal md5sum s použitím sum v souboru v image.
A zase ten samý soubor s chybou.

Co je špatně?

levap
levap (neregistrovaný) ---.73.broadband6.iol.cz
2. 12. 2010 15:10 Nový

administrátor

celé vlákno

Instaloval jsem lubuntu na pc pro děti v družině.
1. jak bych mohl zjednodušit přihlašování do jednoho kroku?
2. chci nastavit danguardian, ale nejdou mi přepsat soubory v /etc/ i když jsem administrátor.

děkuji za rady. Pavel

Ales Kratochvil
18. 8. 2011 7:04 Nový

Zkuste

celé vlákno
oxy
oxy (neregistrovaný) 91.148.28.---
21. 8. 2011 9:29 Nový

Re: Lubuntu: lehké Ubuntu s 0 % tuku

celé vlákno

Lubuntu som nahodit nedavno na 1,6 procesor s 512 ram a slape to bez problemov, presne to co som hladal. Na behanie po webe, nejake to pisanie, hudbu, video, napalovanie, pracu z fotkami bohate postacujuci a relativne svizny system. Čest!

Bambus
Bambus (neregistrovaný) ---.219.broadband6.iol.cz
14. 3. 2012 21:36 Nový

Bohužel.. stále pomalé

celé vlákno

Instaluji počítač do jedné hospody na internet. Měli tam kradená Wokna a disk plný vadných sektorů (HDD recovery páně Primochenka se zapotil, ale disk je na odpis).Disk jsem dal jiný a sáhl po Lubuntu. Požadavek zněl: Aby na tom "šel" internet a klipy z Youtube, takže to je dle mého názoru skoro ideál.
Komp je AthlonXP@1GHz, 1GB RAM, nVidia GeForce FX5200.
Nečekal jsem že na tom pojede normální Ubuntu (a taky že skoro nejelo), ale bohužel i LUBUNTU je poněkud "gumové". Instalace proběhla v pořádku, v podstatě vše se instalovalo rovnou z netu. Ovladače grafiky jsou od nVidie a aktuální.Bohužel videa z Youtube se ve fullscreenu stále sekají (testován Chromium a Opera - Opera nepatrně lepší). Nevím co s tím ještě testnu nějaký starší openSuse, ale nevím, nevím. HW na to evidentně má, protože s Woknama XP to jelo bez problémů (dokud neklekl disk). Nějaké rady? hravej(at)seznam.cz Přece tam sakra nebudu vracet wokna s profláknutým klíčem?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem