Názory k článku
Mandriva Linux 2006 CZ: Co ukrývá krabice
29. 11. 2005 7:41
Nový
hm
celé vlákno
Ze jsem ten clanek cetl, neni to dlouho, co jsem si nainstaloval debian a ted me to tahne zase k Mandrive :-)
MatesB (neregistrovaný)
29. 11. 2005 8:27
Nový
DVD
celé vlákno
Na zacatku je psano o dvouvrstvych DVD a kousek niz o velikosti 3.5GB, k cemuz by dvouvrstve DVD bylo zcela zbytecne ...
MatesB (neregistrovaný)
29. 11. 2005 8:29
Nový
Re: DVD
celé vlákno
... sorry, uz to vidim, 16.3GB, tech 3.5GB jsou jen zdroje...
Ondra (neregistrovaný)
29. 11. 2005 9:16
Nový
informacni hodnota?
celé vlákno
Nevim, ale hodnota clanku mi prijde vice nez pochybna. Podle me by se to dalo shrnout do nekolika vet:
Krabice stoji 0,8 litru. V krabici jsou DVD, CD a dokumentace. Na DVD je kupodivu totez co na CD a dokumentace je rozdelena na 2 dily, aby se lepe cetla. Jo a jeste krabice obsahuje samolepky.
Krabice stoji 0,8 litru. V krabici jsou DVD, CD a dokumentace. Na DVD je kupodivu totez co na CD a dokumentace je rozdelena na 2 dily, aby se lepe cetla. Jo a jeste krabice obsahuje samolepky.
LS_999 (neregistrovaný)
29. 11. 2005 9:33
Nový
Re: informacni hodnota?
celé vlákno
A co je na CD a DVD? A co je v knihach? A jak jsou tluste? A jake samolepky?
A jaky software tam vlastne je? Atd...
Informacni hodnota vaseho prispevku nestoji za nic - naopak clanek je hezky
a _ma_ informacni hodnotu. Plne souhlasim s autorem, ze screenshoty gimpu opravdu nejsou potreba...
A jaky software tam vlastne je? Atd...
Informacni hodnota vaseho prispevku nestoji za nic - naopak clanek je hezky
a _ma_ informacni hodnotu. Plne souhlasim s autorem, ze screenshoty gimpu opravdu nejsou potreba...
dvekravy (neregistrovaný)
29. 11. 2005 19:11
Nový
Re: informacni hodnota?
celé vlákno
Kdyz jsem videl tenhle clanek, musel jsem se ujistit jestli nahodou dneska neni april. Nejaka okurkova sezona, nebo je root uz tak nizko, ze bezne publikuje clanky o uhlednych lepenkovych krabicich a netusenych tajemstvich jejich obsahu?
29. 11. 2005 9:39
Nový
Kvalita podpory HW
celé vlákno
Jak je na tom ceska verze Mandrivy po strance problemu a funkcnosti? Zkousel jsem Powerpack na NB s Intel 915 cipsetem a musim bohuzel rict, ze naprosta tragedie. Krome nefunkcniho ACPI, ktere zpusobilo to, ze neslo vubec nastartovat system byl problem s gigabitovou sitovou kartou, ktera proste odmitala komunikovat. Pro srovnani Ubuntu, ktere pouziva stejnou verzi jadra a ktere jsem tam nakonec definitivne ponechal, netrpi ani jednim z techto problemu. To uz je jadro MDV patchovane tak, ze to vic nefunguje nez funguje? Nefungujici hardware je pomerne kritickou zalezitosti a nepomuze tomu ani dokonale vypadajici desktop :(
Petr (neregistrovaný)
29. 11. 2005 11:09
Nový
Re: Kvalita podpory HW
celé vlákno
Naistaloval jsem Mandrivu2006 na NB HP nx6110 s 915 chipsetem a funguje perfektne. Start systemu po mirne optimalizaci (vypnuti nepotrebnych procesu) 36s. ACPI mam zaple a funguje bez problemu. Jen kvuli restartu bylo nutne pridat do zavadece jadra parametry noapic a nolapic. Jinak jsem velmi spokojeny s krabicovou verzi, hlavne diky obrovske databazi SW na DVD a i s rychlosti nove Mandrivy.
Ted jsem dokoncil instalaci na starsi NB Siemens a slape to taky OK...
Ted jsem dokoncil instalaci na starsi NB Siemens a slape to taky OK...
Pavel (neregistrovaný)
29. 11. 2005 12:19
Nový
Re: Kvalita podpory HW
celé vlákno
Také jsem hodil MDV 2006 na NB HP, ale nc6120 (také je tu chipset 915). Nemohu napsat nic jiného, než že funguje perfektně. Start jsem neladil, rychlost bootu je i tak dost dobrá. ACPI funguje, problémy s vypnutím NB vyřešilo beze zbytku přidání parametru v LILU acpi=noirq (noapic a nolapic nemám zaškrtlé). Ještě je nutný upgrade balíku acpid. Upozornil bych ještě na vyhledávací soft KAT, program z počátku indexuje soubory a dost tím zatěžuje cpu. Nový OpenOffice 2.0 (je součástí krabice), už jste ho zkoušeli? O polovičku rychlejší start než předchozí verze!!! A vypadá dost dobře.
29. 11. 2005 11:10
Nový
Obsah krabice
celé vlákno
Jakožto splolutvůrce mám některé připomínky k obsahu krabice. Naše produkty jsou a vždy byly dělány na základě připomínek uživatelů a z toho vychází i některé komentované vlastnosti:
* 4CD vs 5CD. Problém je v tom, že ani na 5 CD nedáte všechno, co byste tam chtěll, takže v další recenzi si přečteme, že tam jsice jsou tyto devel balíčky, ale nejsou tam tyto. Partnerská PowerPack+ edice, ze které vycházíme, má 7 plných CD, přidejte si k tomu bonusy a máte 8CD. Nerealizovatelné. Navíc přímo proti tomu jde nejčastější požadavek uživatelů - snížení ceny. Oproti minulé verzi jsme nechali stejný počet CD, zvýšili počet stran o 12% a snížili cenu o 11%. Myslím, že to je více než férové a donekonečna to snižovat nejde...
* Obsah druhé knížky je ve vývoji a na příští rok se plánuje cca 2x větší obsah, jak je všude v textu uvedeno. Máte-li připomínky, sem s nimi. Kapitola o příkazové řádce je tam, protože jde o nejčastější požadavek uživatelů. Jako první je uvedena proto, že knihy na sebe navazují a v první není o příkazové řádce ani slovo. Otázka zní - kam ji mám dát tak, abych se nemusel pořád odkazovat "dopředu"? Poradíte?
* Kromě toho jste se spletl - není to pro "začínajícího správce serveru", ale pro "začínajícího správce systému", což považuji za rozdíl. Směrem k serverové části (serverovým aplikacím) bych se příliš ubírat nechtěl, protože obsah 20 knížek o nastavení Apache, Sendmailu, Samby, atd. atd. bych do své knížky dostal jen těžko.
* SRPMS - ano, plánuji to do další verze stejně jako 64 bit přímo v krabici. Otázka je, jestli se nám podaří vejít se s tímto rozšířením do ceny 999Kč s daní. Názory?
Máte-li připomínky nebo dotazy, ozvěte se klidně i do diskuse zde - tyto věci monitoruji a upravujeme podle nich vydání. Myslím, že to je dobrý model a naši zákazníci jsou s tím zatím spokojeni.
* 4CD vs 5CD. Problém je v tom, že ani na 5 CD nedáte všechno, co byste tam chtěll, takže v další recenzi si přečteme, že tam jsice jsou tyto devel balíčky, ale nejsou tam tyto. Partnerská PowerPack+ edice, ze které vycházíme, má 7 plných CD, přidejte si k tomu bonusy a máte 8CD. Nerealizovatelné. Navíc přímo proti tomu jde nejčastější požadavek uživatelů - snížení ceny. Oproti minulé verzi jsme nechali stejný počet CD, zvýšili počet stran o 12% a snížili cenu o 11%. Myslím, že to je více než férové a donekonečna to snižovat nejde...
* Obsah druhé knížky je ve vývoji a na příští rok se plánuje cca 2x větší obsah, jak je všude v textu uvedeno. Máte-li připomínky, sem s nimi. Kapitola o příkazové řádce je tam, protože jde o nejčastější požadavek uživatelů. Jako první je uvedena proto, že knihy na sebe navazují a v první není o příkazové řádce ani slovo. Otázka zní - kam ji mám dát tak, abych se nemusel pořád odkazovat "dopředu"? Poradíte?
* Kromě toho jste se spletl - není to pro "začínajícího správce serveru", ale pro "začínajícího správce systému", což považuji za rozdíl. Směrem k serverové části (serverovým aplikacím) bych se příliš ubírat nechtěl, protože obsah 20 knížek o nastavení Apache, Sendmailu, Samby, atd. atd. bych do své knížky dostal jen těžko.
* SRPMS - ano, plánuji to do další verze stejně jako 64 bit přímo v krabici. Otázka je, jestli se nám podaří vejít se s tímto rozšířením do ceny 999Kč s daní. Názory?
Máte-li připomínky nebo dotazy, ozvěte se klidně i do diskuse zde - tyto věci monitoruji a upravujeme podle nich vydání. Myslím, že to je dobrý model a naši zákazníci jsou s tím zatím spokojeni.
Breta Passinger (neregistrovaný)
29. 11. 2005 11:45
Nový
Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
Nazory? Poradite?
Neberte to osobne, ale jak vedle sebe vidim "... 999Kc. Nazory? ..." tak me napada:
To je vas byznys - tak si ho delejte jak chcete.
Mam z toho totiz dojem, ze si tady z tohoto diskuzniho prostoru delate PR prostor a Customer Relationship mini-komunitu.
Nemel by jste s tim jit radsi na server QCM?
Neberte to osobne, ale jak vedle sebe vidim "... 999Kc. Nazory? ..." tak me napada:
To je vas byznys - tak si ho delejte jak chcete.
Mam z toho totiz dojem, ze si tady z tohoto diskuzniho prostoru delate PR prostor a Customer Relationship mini-komunitu.
Nemel by jste s tim jit radsi na server QCM?
29. 11. 2005 11:52
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
Ten dojem vám neseberu, ale já si to nemyslím. Považuji to za relevantní informaci, protože i cenu produktů přizpůsobujeme požadavkům uživatelů. Pokud mi nevěříte, podívejte se na www.mandrivalinux.cz na ankety a do archívu článků. Děláme to tak docela dlouho...
jakub (neregistrovaný)
30. 11. 2005 13:15
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
Měl bych komentář k řešení zabezpečení jednouživatelského režimu ve 2. příručce na str. 60. Daleko komplexnější a užitečnější (žádná další hesla, a už vůbec ne čitelná) je použít nastavení v /etc/inittab a u jednouživatelského režimu vynutit spuštění /sbin/sulogin
1. 12. 2005 15:43
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
OK, diky, takto to neresim. Dival jsem se na to predpokladam ale, ze to nezabrani spusteni standardniho jadra s pridanymi parametry (init=/bin/sh)?
míša kulička (neregistrovaný)
2. 12. 2005 8:23
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
no, někdo by to mohl vyzkoušet :) já teď tu možnost nemám, možná pozdějc...
co je ovšem na pováženou (slabý slovo) je to, že mnoho distribucí, včetně nejnovější mandrivy (a i před tím mandrake) si s bezpečností moc hlavu neláme. zabezpečení jednouživatelského režimu na roota, chmod 700 na /etc/lilo.conf, práva na jednotlivá zařízení v /dev, umask 077 na roota, chmod +i na /tmp atd. by mělo bejt v základní instalaci SAMOZŘEJMOSTÍ. opravdu nechápu, co distribuce vede k tomu, aby si to uživatel musel (pokud vůbec chápe co to je, což u těchto distribucí je spíš výjimka než pravidlo) nastavovat až poté. některé distribuce většinu těchto nastavení ani nemá v "klikacím" nastavení systému, přičemž např. ve vynikající klasice "Hacking bez tajemství - Linux" nebo "Bezpečnost Linuxu" jsou všechny tyhle věci popsány dostatečně už několik let zpět, ale distribuce na to pečou a já nechápu proč.
naivita? nezájem? jestli si myslíte, že když dáte uživateli děravej systém, že tím ten systém bude jednoduše použitelnější, tak nic absurdnějšího bych už dlouho neslyšel.
mandrivo, probuď se, a začni konečně dávat k dispozici bezpečnej systém a ne bezpečnostní zmetek!
co je ovšem na pováženou (slabý slovo) je to, že mnoho distribucí, včetně nejnovější mandrivy (a i před tím mandrake) si s bezpečností moc hlavu neláme. zabezpečení jednouživatelského režimu na roota, chmod 700 na /etc/lilo.conf, práva na jednotlivá zařízení v /dev, umask 077 na roota, chmod +i na /tmp atd. by mělo bejt v základní instalaci SAMOZŘEJMOSTÍ. opravdu nechápu, co distribuce vede k tomu, aby si to uživatel musel (pokud vůbec chápe co to je, což u těchto distribucí je spíš výjimka než pravidlo) nastavovat až poté. některé distribuce většinu těchto nastavení ani nemá v "klikacím" nastavení systému, přičemž např. ve vynikající klasice "Hacking bez tajemství - Linux" nebo "Bezpečnost Linuxu" jsou všechny tyhle věci popsány dostatečně už několik let zpět, ale distribuce na to pečou a já nechápu proč.
naivita? nezájem? jestli si myslíte, že když dáte uživateli děravej systém, že tím ten systém bude jednoduše použitelnější, tak nic absurdnějšího bych už dlouho neslyšel.
mandrivo, probuď se, a začni konečně dávat k dispozici bezpečnej systém a ne bezpečnostní zmetek!
7. 12. 2005 22:26
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
chmod +i ? invalid mode string. Zeby chattr +i ? Na /tmp ? Proc ?
venca (neregistrovaný)
8. 12. 2005 18:20
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
aby si uzivatele nemazali cizi docasny soubory?
8. 12. 2005 18:23
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
To se normalne dela prikazem chmod +t ... jo zeby TENHLE preklep ...
steve (neregistrovaný)
3. 12. 2005 22:55
Nový
Re: Nazory? Poradite? ...
celé vlákno
podle me jak v ktery distribuci. v mdk nejde za boot: zadat napr. lomitko :) (nebo mam blbou klavesnici - ale nejde to ani pomoci alt+xxxx a nejdou dalsi znaky) - na podrobny zkoumani nemam cas.
jinak:
http://www.linuxzone.cz/index.phtml?idc=528&ids=9&noincread=1
ale stejne jako kolega se velmi divim, jak je mdk (ale nejen tohle distro, samozrejme) v zakladni instalaci deravy. a je to ostuda a velmi spatnej priklad zabezpeceni!
jinak:
http://www.linuxzone.cz/index.phtml?idc=528&ids=9&noincread=1
ale stejne jako kolega se velmi divim, jak je mdk (ale nejen tohle distro, samozrejme) v zakladni instalaci deravy. a je to ostuda a velmi spatnej priklad zabezpeceni!
29. 11. 2005 21:12
Nový
Re: Obsah krabice
celé vlákno
Mozna by to chtelo tu druhou knizku rozdelit na dve :-)
Mimochodem, mate nejaky (levnejsi) produkt i pro cloveka, pro ktereho je minimalne prvni ze zminenych knizek zbytecna ? Nebo predpokladate, ze takovy si to stahne ze site, pokud uz rovnou neinstaluje "pokrocilejsi" distribuci ?
(Ne ze bych se chystal kupovat.)
Mimochodem, mate nejaky (levnejsi) produkt i pro cloveka, pro ktereho je minimalne prvni ze zminenych knizek zbytecna ? Nebo predpokladate, ze takovy si to stahne ze site, pokud uz rovnou neinstaluje "pokrocilejsi" distribuci ?
(Ne ze bych se chystal kupovat.)
1. 12. 2005 23:18
Nový
Re: Obsah krabice
celé vlákno
>> Mozna by to chtelo tu druhou knizku rozdelit na dve :-)
Abychom k tomu nakonec nedavali 10 knizek po 50 stranach :)))
>> Mimochodem, mate nejaky (levnejsi) produkt i pro cloveka, pro ktereho je minimalne prvni ze zminenych knizek zbytecna ? Nebo predpokladate, ze takovy si to stahne ze site, pokud uz rovnou neinstaluje \"pokrocilejsi\" distribuci
?
Ano, mame (nechci delat reklamu, aby mne pak zase nekdo neosocil, ale nejdete je v kazdem knihkupectvi nebo v nasem shopu)...
Abychom k tomu nakonec nedavali 10 knizek po 50 stranach :)))
>> Mimochodem, mate nejaky (levnejsi) produkt i pro cloveka, pro ktereho je minimalne prvni ze zminenych knizek zbytecna ? Nebo predpokladate, ze takovy si to stahne ze site, pokud uz rovnou neinstaluje \"pokrocilejsi\" distribuci
?
Ano, mame (nechci delat reklamu, aby mne pak zase nekdo neosocil, ale nejdete je v kazdem knihkupectvi nebo v nasem shopu)...
kalda (neregistrovaný)
29. 11. 2005 11:44
Nový
Mandriva 2006 je krok zpet.
celé vlákno
Pouzival jsem na svem desktopu Mandrake Linux a za tri roky jsem s nim byl spokojen. Vzdy kdyz vysla nejaka ta nova verze jsem si chvilku pockal, a potom jsem instaloval. Celkem vzato upgrade probihal vzdy celkem bez vetsich problemu. Ja sam bych se na upgrade vykaslal, ale Mandr___ se prilis nezabyva s podporou bezpecnostnich zaplat u starsich verzi distribuce, takze pokud chcete drzet krok a nemate po pracovnim dni chut zaplatovat rucne, musite cas od casu spustit instalator a "upgradovat" na novou verzi.
Posledni upgrade probehl vsak NAPROSTO KATASTROFALNE. Z Mandriva 2005 LE nevznikl po vlozeni CD do mechaniky a zvoleni Upgrade v uvodni instalacni nabitce Mandriva 2006, ale nejaky totalni humus. Kdyz opomenu, ze Shorewall potreboval masaz konfiguracnich souboru a Koptete si smazalo profil, tak se mi za pomoci diskusi na Internetu nepodarilo rozbehat prehravani videa. V podstate jsem instalaci prisel o spoutu funkcnich nastaveni. Polovina "hezkejch okynek" pro nastavovani systemu prestala ukadat konfiguraci, takze jsem musel rucne sdelit systemu, aby po bootu spustil KDM a automaticky prihlasil uzivatele. Nevim, proc toto prestalo fungovat, kdyz to bez prblemu prezilo jiz 2 ugrady pomoci instalace. Musel jsem mu rucne vysvetlit, ze muj monitor zvlada ponekud vetsi rozliseni, nez 640x480 atd. .. Misto toho, abych si pustil internetovou televizi a relaxoval, jsem presunul nejdulezitejsi veci na druhy disk a do konsole napsal mkfs a nejaky ty nesmysly. Mandrake zemrel, at zije Mandrake. Chcete nove auto? Vydejte se do Parize. Chete konecne vycistit disk? Vlozte Mandiva Linux 2006 do mechaniky a spustte Upgrade.
Pokud neco instalace neumi, tak ze nema sebevedome tvarit, ze vsechno umi a bez jedinneho varovneho dialogu dokoncit instalaci. Ted si doma sjizdim Debian Sarge. Ten si alespon nehraje na nejakou automatizaci, zato vsechny konfiguracni soubory jsou tam kde maji byt.
Posledni upgrade probehl vsak NAPROSTO KATASTROFALNE. Z Mandriva 2005 LE nevznikl po vlozeni CD do mechaniky a zvoleni Upgrade v uvodni instalacni nabitce Mandriva 2006, ale nejaky totalni humus. Kdyz opomenu, ze Shorewall potreboval masaz konfiguracnich souboru a Koptete si smazalo profil, tak se mi za pomoci diskusi na Internetu nepodarilo rozbehat prehravani videa. V podstate jsem instalaci prisel o spoutu funkcnich nastaveni. Polovina "hezkejch okynek" pro nastavovani systemu prestala ukadat konfiguraci, takze jsem musel rucne sdelit systemu, aby po bootu spustil KDM a automaticky prihlasil uzivatele. Nevim, proc toto prestalo fungovat, kdyz to bez prblemu prezilo jiz 2 ugrady pomoci instalace. Musel jsem mu rucne vysvetlit, ze muj monitor zvlada ponekud vetsi rozliseni, nez 640x480 atd. .. Misto toho, abych si pustil internetovou televizi a relaxoval, jsem presunul nejdulezitejsi veci na druhy disk a do konsole napsal mkfs a nejaky ty nesmysly. Mandrake zemrel, at zije Mandrake. Chcete nove auto? Vydejte se do Parize. Chete konecne vycistit disk? Vlozte Mandiva Linux 2006 do mechaniky a spustte Upgrade.
Pokud neco instalace neumi, tak ze nema sebevedome tvarit, ze vsechno umi a bez jedinneho varovneho dialogu dokoncit instalaci. Ted si doma sjizdim Debian Sarge. Ten si alespon nehraje na nejakou automatizaci, zato vsechny konfiguracni soubory jsou tam kde maji byt.
h-aro (neregistrovaný)
29. 11. 2005 14:58
Nový
Re: Mandriva 2006 je krok zpet.
celé vlákno
moje rec, byl jsem u mandrake asi dva a pul roku, to bylo do te doby nez jsem provedl upgrade, nebylo to sice na mandrivu 2006 ale na mandrivu 2005LE a od te doby jsem spokojeny uzivatel debianu. Jinak souhlasim s tim, ze v mandrake obcas najit nejky konfigurak je jak bojovka. Prosim ne zadny flame, je to jen moje zkusenost a muze se od ostatnich velmi lisit
Boris (neregistrovaný)
29. 11. 2005 21:26
Nový
Re: Mandriva 2006 je krok zpet.
celé vlákno
ach jo... nic v zlom, ale ak si nainstalujete vyvojovu verziu, ktorou 2005 LE je a dokonca suhlasite s tym,ze tato verzia nie je oficialne podporovana a ze aj upgrade z nej nemusi byt funkcny, tak mi to pripada ako keby ste si naliali do benzinoveho motora naftu,alebo do 220V zasuvky ste zapojili spotrebic na 110V... keby ste upgradovali z ktorejkolvek oficialne podporovanej verzie, nestretnete sa s takymito problemami... uprimne, upgrade z 10.1 na 2006 mi na niekolko desiatkach strojoch presiel bez najmensieho problemu....
kalda (neregistrovaný)
30. 11. 2005 8:20
Nový
Re: Mandriva 2006 je krok zpet.
celé vlákno
Neuvedomuji si, ze by Mandriva 2005LE byla uvadena jako VYVOJOVA VERZE. Pokud vim, tak pri upgrade na 2005LE jsem nikde nenarazil na Vami uvedene varovani. Navic mi snad nechcete namluvit, ze kdyz budu mit nejakou vyvojovou nedodelavku, tak ji budu balit do krabic a vyrabet k tomu manualy a prodavat? Mandriva Upgrade jsem udelal z toho duvodu, ze pro 10.1 jsem postradal kriticke security patche, ktere se ojevovaly pro 2005 LE. Proste pokud se vyvojari vykaslou na starou verzi, tak mi nic jineho nezbyva. Otazka take je, v jake konfiguraci tech Vasich nekolik desitek pocitacu bylo. Mozna by to proslo u mne v poradku, kdybych pouzival stejne nastaveni. Jenom pro doplneni.. pokud vzpominam spravne, tak z Mandrake 9.2 na 10.0 jsem mel tenkrat take nejake problemy z X serverem.
puco (neregistrovaný)
29. 11. 2005 15:01
Nový
OT- orientacia nalepky
celé vlákno
Nebolo by lespie tu nalepku nalepit na ten notebook opacne, aby ked je notebook otvoreny nebol tucniak dole hlavou?
Tydyt (neregistrovaný)
29. 11. 2005 15:40
Nový
Re: OT- orientacia nalepky
celé vlákno
Ja myslim, ze je to jedno. Clovek, ktery si polepi svuj pocitac ci interier auta samolepkama, je hovado.
Predpokladam, ze autor tam tu samolepku jen tak polozil a tak hovado neni. (<flame> Nicmene clovek, ktery si poridi hruzny notebook od IBM a navic ma rad Mandrake...</flame>)
Izak (neregistrovaný)
29. 11. 2005 19:45
Nový
Re: OT- orientacia nalepky
celé vlákno
No IBM ma hezky kovovy ram, coz z nej cini klasicky servisni NB, ktery vydrzi. Zadny NB nam nevydrzel tak dlouho, HP, Compaq, Asus ... vse ve srotu, a 6xIBM 600x z roku 1999 dodnes slapou, jen baterie bylo treba repasovat.
Jinak desktop od IBM to je jina, na ten jsem alergicky.
Jinak desktop od IBM to je jina, na ten jsem alergicky.
29. 11. 2005 21:23
Nový
Re: OT- orientacia nalepky
celé vlákno
Proc si to myslite ? Co je na samolepkach tak hrozneho ? Teda v tomhle pripade krome velikosti, protoze takhle velka samolepka by byla vhodna na auto, mozna spis mensi nakladak a ne na notebook. (Ovsem na auto by se zase nehodila obsahove - mozna tak kdyby bylo dalkove rizene a na ridicim pocitaci byl linux ...)
29. 11. 2005 23:13
Nový
Re: OT- orientacia nalepky
celé vlákno
Hovado je maximalne tak autor tohoto hodne chytreho prispevku.
Jarda (neregistrovaný)
29. 11. 2005 23:36
Nový
Odznacek?
celé vlákno
A odznacek? Kde je odznacek, jako u SuSE? Takhle si tu Mandrivu koupit nemuzu...
dimes (neregistrovaný)
4. 12. 2005 21:55
Nový
Hruza jmenem Mandriva
celé vlákno
Nechapu jak nekdo muze pouzivat hruzu jmenem Mandriva. U linuxových distribucí bych cekal Newindowsovost. Takze Debian nebo OpenSuSE. Fuuj Mandriva. Este par takovych lidi jako ja a snad to odradi psat recenze o takove prisernosti jako Mandriva.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 12. 2005 17:36
Nový
Re: Hruza jmenem Mandriva
celé vlákno
Hehe, pozri si statistiky niekde na distrowatch a spamataj sa. Hadam po beznych uzivateloch nechces aby pouzivali debian?
ke-elektro (neregistrovaný)
10. 12. 2005 23:56
Nový
nezdar
celé vlákno
Instalace dopadla následně anglická openofice a firefox po nainstalování českých openoffice se to zpomalilo tak že to bylo k pláči ve finále jsem tam daL OPEN SUSE 10 A JAKO KANCELÁŘSKÉ PC UŽ TO CHODÍ JEN NA JINÉM SOFTWARE
navry (neregistrovaný)
89.203.212.---
24. 6. 2010 3:18
Nový
tux na padu
celé vláknodocela zvlastne nalepeny:D nemel by byt naopak? at pak ten dotycny nevypada jak ocas kdyz to otevre?:D

