Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
MoviX - multimediální minidistribuce

Jirka
Jirka (neregistrovaný)
29. 4. 2003 0:21 Nový

:-)

celé vlákno

dobrý článek, moc za něj děkuji..
btw: xmms playlisty z winampu opravdu umí, jen mi občas dělá problémy při poslechu internetového radia (tak 2-3x se zrychlí nebo nějak zmrví)... Nevíte někdo o nějaké solidní alternativě k tomuto přehrávači? dík Jirka

zoul
zoul (neregistrovaný)
29. 4. 2003 10:42 Nový

Re: :-)

celé vlákno

Ja posloucham radio pres mplayer, slape vyborne.

T.

VlK
VlK (neregistrovaný)
29. 4. 2003 11:51 Nový

Re: :-)

celé vlákno

Pouzivam Zinf (byvaly FreeAmp). Ma (mival) mensi pametove naroky a hezci skiny. Existuje pro Win i Linux, coz mi taky vyhovuje.

http://www.zinf.org

Steve
Steve (neregistrovaný)
29. 4. 2003 8:27 Nový

hardverova kompatibilita

celé vlákno

No co sa tyka testovania tejto minidistribucie tak som bol dost sklamany fungovala len na 2 pocitacoch z asi 10 co som ju skusal. Ja by som kazdemu skor doporucoval slack live s tou som nemal nikde problemy a je tam okrem prehravaca videa aj mp3 prehravac, cd prehravac a plno jednoduchych hier.
A tiez sa zmesti na male 200MB cd takze ho mam stale so sebou.

Kolcon
Kolcon (neregistrovaný)
29. 4. 2003 11:23 Nový

Re: hardverova kompatibilita

celé vlákno

slack live? kde to roste?
na slackware.com jsem zadny live iso nevidel...

Tom
Tom (neregistrovaný)
29. 4. 2003 11:40 Nový

Re: hardverova kompatibilita

celé vlákno

http://www.slackware-live.org/

Frank
Frank (neregistrovaný)
29. 4. 2003 14:21 Nový

Re: hardverova kompatibilita

celé vlákno

Slackware live:
Právě jsem ho zkusil a byl jsem poměrně spokojený, akorát neumím zvětšit font v mplayeru, jak to děláte?
Nebo se tam musí dodat "větší" fonty?

LZW
LZW (neregistrovaný)
29. 4. 2003 18:02 Nový

Re: hardverova kompatibilita

celé vlákno

jo :-(

otec_fura
otec_fura (neregistrovaný)
29. 4. 2003 9:05 Nový

nvidia karta

celé vlákno

Tohle uz sem zjistil davno ale docela mi tu chybi zkusenost nekoho kdo pridaval nvidia drivery. Osobne jsem si stim tyden hral, ale nerozjel jsem to stejne i kdyz jsem vsechno delal podle navodu.

dep
dep (neregistrovaný)
29. 4. 2003 13:31 Nový

Re: nvidia karta

celé vlákno

http://www.abclinuxu.cz/clanky/ViewRelation?relationId=3875
hm ? :)

otec_fura
otec_fura (neregistrovaný)
29. 4. 2003 15:17 Nový

Re: nvidia karta

celé vlákno

to je sice hezky, driver pro nvidia kartu umi ve standartni distribuci nainstalovat snad kazdy, ale v movix2 se mi to jeste nepovedlo. Z te tvoji odpovedi mam pocit ze si movix nikdy nevidel natoz tam pridaval nvidia driver.

Frank
Frank (neregistrovaný)
29. 4. 2003 9:07 Nový

nepodstatne detaily?

celé vlákno

No s tím nepodstatným detailem ohledně diakritiky si děláte snad srandu, ne?
Já jsem to vyřešil tak, že jsem do minidistribuce zakomponoval "hacknuty" cz titulky s příslušným font.desc (odkaz byl někde na abclinuxu). Jdou tedy přehrát jak titulky v iso8859-2 tak v cp1250.
Předtím jsem se pokoušel do distra narvat recode, cože sice též povedlo, ale práce s překódováním není úměrná výsledku a bfu jí nezvládne.
Co se mi však vyřešit nepodařilo - na některých počítačích titulky nepříjemně blikají (i když je použit parametr -double, který mi vypadl z google), nevíte někdo co s tím?

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 9:35 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

No vida, s těmi hacknutými titulky to není špatný nápad!

Já mám s parametrem -double zkušenosti spíš špatné, mám pocit, že právě když tam JE, titulky blikají. Ale mé reálné zkušenosti se omezují na framebuffer, takže nevím, jak je to jinde. (Párkrát jsem zkoušel tuším SDL a taky byly problémy s blikáním, ale to už si možná vymýšlím, je to dávno...:)

Tosuja
Tosuja (neregistrovaný)
29. 4. 2003 9:51 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

K tomu blikani titulku - podle mych zkusenosti to delaly starsi verze mplayeru v pripade, ze titulky byly lehce vadne. Napr. koncovy snimek jednoho titulku byl zaroven pocatecnim snimkem druheho. Potom ten stary zustaval tak nejak viset. Projevovalo se mi to ale jen v pripade, ze jsem mel titulky v cernem pruhu pod filmem, kdyz byly v obraze, bylo to bez problemu...

tdc
tdc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 16:10 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

Blikani titulku (potazmo celeho OSD) je vec rendereru a jeho nastaveni. Nikdy jsem nijak extra nezkoumal, kdy presne to blika a kdy ne (tedy v navaznosti na 'kvalitu' titulku - na to by melo stacit -nooverlapsub), ale zatim vzdy se mi povedlo blikani odstranit spravnym nastavenim (-double, -vsync/-novsync, -noslices, expand, ...).
Nez Arpi odesel z projektu, mel myslim v planu prepsat cely OSD subsystem.. Jestli to ted nekdo udela, to zustava ve hvezdach :-/

Georgeino
Georgeino (neregistrovaný)
30. 4. 2003 18:30 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

To je mozny, mne se to chova jeste zajimavjejec, v normalnim mplayeru pod xkama mi tam nezustavaj, zato kdyz pustim gmplayer, tak jo. Vypadato jako kdyz by se gmplayer staral o jejich zobrazeni a v momente kdyz maj zmizet se na to vykasla a nechal je.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
29. 4. 2003 10:52 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

Titulky by se ideálně daly vyřešit použitím libenca (http://trific.ath.cx/software/enca/), nebo nějakýho jinýho autokonvertoru v mplayeru... akorát by to někdo musel dohackovat. Vac to navrhoval už dávno, ale já se na filmy dívám výjimečně, takže se mi do toho nechce.

MaB
MaB (neregistrovaný)
29. 4. 2003 12:58 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

Pokud se nepletu tak mplayer ma parametr -subcp (nemam tu ted linux, ale v manu to je :-) ktery automaticky prekodovava titulky.

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
29. 4. 2003 13:52 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

To právě není vůbec automaticky. Musí se mu zadat, v jaké kódové stránce ty titulky jsou.

Petr Balas
Petr Balas (neregistrovaný)
29. 4. 2003 19:37 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

Z duvodu kompatibility s Wokny jsou vsechny titlulky v CP1250. Takze ten parametr dopsat do ~/.mplayer/config a kde je problem?

Bob
Bob (neregistrovaný)
30. 4. 2003 9:21 Nový

Re: nepodstatne detaily?

celé vlákno

Kdyz jsem si sveho casu prochazel navody jak rozchodit titulky s cp1250, prave onen parametr dost lidem delal problemy. Takze doporucovali proste prekodovat titulky. Ja to vyresil tak, ze sem mplayeru misto fontu v ISO podstrcil fonty v 1250 a mam pokoj.

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 9:29 Nový

eMovix

celé vlákno

Obrovská výhoda mplayeru je určitě v tom, že dokáže přehrát úplně všechno (včetně zakryptovaných dvd, pokud si člověk skompiluje vlastní mplayer:) Nevýhodou jsou časté problémy s hardwarem počítačů: na "běžných" strojích s typicky českou obskurní konfigurací hardwaru můžou nastat problémy s detekcí audia i grafiky.

Taky se mi nepodařilo rozchodit podporu karet nVidia: kvůli uzavřené licenci ovladačů si je musíte z nvidia.com stáhnout pro danou verzi jádra a k distribuci je nějak přidat. Mně se to nepovedlo a na strojích s těmito kartami mi MoviX2 odmítá spustit grafický režim a X. Nezkoušel jste to někdo?

Naštěstí vždycky zbývá framebuffer, ale to už není řešení pro lámy a ztrácí to eleganci, kterou jinak tohle řešení má: chudák uživatel se ve woknech moří s různými kodeky a přehrávači a stejně se mu nedaří ten film přehrát, vy mu dáte do ruky cédéčko a řeknete "nabootuj a to je všechno". Ne že by na tom moc záleželo, ale tohle je pro linux ta nejlepší reklama, na to windowsáci opravdu jen bez dechu koukají:)

Zatím se mi nejvíc osvědčila varianta eMoviX, tj. minidistribuce přidaná k samotnému filmu, která ho po nabootování přehraje. Pokud se k filmu na cédéčko vejde, dostanu cd s filmem, který se dá přehrát běžným způsobem z windows/linuxu (a běžný uživatel si ani nevšimne, že je na cédéčku ještě "něco navíc") nebo spustit přímo. Navíc si na cd můžu přidat i titulky v kódování iso.

Jinak mi bohužel problém s kódováním titulků, které bývají ve windows-1250 přijde dost podstatný (otazníky místo ž, š, ť jsou pěkně hnusné, žádná maličkost). Jak jsem pochopil, přepínač mplayeru "-subcp" se tu nedá použít, protože v minidistribuci chybí utilita iconv. Možná by její přidání problém odstranilo, ale s tím už jsem neměl čas si hrát...

Každpádně je MoviX skvělý nápad, jak spojit vynikající přehrávač a vynikající operační systém v malé a efektivní řešení. Jen houšť a větší kapky! Díky za článek:)

Michal Fikejs
Michal Fikejs (neregistrovaný)
29. 4. 2003 9:47 Nový

Re: eMovix

celé vlákno

Mám takový pocit, že při kompilaci eMovixu se dají zadat další paramatry --extra-mplayer-options="-subcp cp1250" ; toto by mělo donutit eMovix zobrazovat fonty v kódování win1250.

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 11:50 Nový

Re: eMovix

celé vlákno

Hmm, a opravdu to něco vyřeší nebo je to jen obdoba zadání -subcp na příkazové řádce mplayeru? Tohle totiž nefunguje právě proto, že v systému není iconv (pokud jsem to správně pochopil).

Ale kdyby to fungovalo, bylo by to skvělé.

Hynek Med
Hynek Med (neregistrovaný)
29. 4. 2003 15:08 Nový

Re: eMovix

celé vlákno

Nevim jak v movixu, ale mplayer sam o sobe ma akcelerovane (hw scaling) drivery pro nVidie, ATI apod. Staci dat -vo xvidix. Doporucuju precist dokumentaci k mplayeru, dozvite se more zajimavych veci.

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 15:45 Nový

Re: eMovix

celé vlákno

Ale jo, copak s mplayerem, s tím problémy nejsou. Ale je pěkné mít MoviX2 na samostatném cédéčku, z kterého nabootujete do X, kde se otevře gmplayer s nějakým pěkným skinem. To je pak věc, pomocí které zvládnou pustit film z cédéčka i klikači z woken.

Podle mých zkušeností si většina lidí zvyklých na windows s textovou obrazovkou MoviXu (nota bene v angličtině) sama neporadí. Chvíli bezradně zkoušejí něco mačkat, hýbat s myší a pak prohlásí, že to nefunguje:)

tdc
tdc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 15:48 Nový

Re: eMovix

celé vlákno

pokud vim, prave pro nVidii v mplayeru zadny akcelerovany driver neni. vidix drivery jsou zatim jen pro ATI Mach64, Rage128, Radeon, Matrox Gxxx, Permedia & 3DLabs R3 a CyberBlade.
Jedinou akceleraci pro nVidii co muzete mit je v X za pouziti Xv extenze, ale rozhodne ne s vidix driverem.

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný)
29. 4. 2003 10:24 Nový

Pouziti?

celé vlákno

Zni to jako super vec. Ale zajimalo by me, kdo to opravdu potrebuje - kdy se potrebujete divat na PC na film (tedy mate k tomu X hodin) a zaroven nemate moznost tam nainstalovat nejaky nativni prehravac (at Win nebo Linux)? (ja jen, ze je to opravdu super, ale nedokazu si predstavit, kdy bych to potreboval).

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 11:47 Nový

Re: Pouziti?

celé vlákno

Tak tohle jsem vážně už mockrát zjistil: cédéčko s filmem, který je nějakým způsobem poškozený, možná úmyslně. Windowsáři se můžou zbláznit, na počítači mají deset přehrávačů, každý film jde pustit některým z nich. Když chtějí film někomu půjčit, přihrávají k němu na cédéčko všechno možné, pět verzí kodeků a přehrávačů a stejně to druhý člověk většinou nerozchodí, případně jen bez titulků apod.

Anebo lidi, co nemají s filmy žádné zkušenosti, mají jen nějaký ubohý standardní Media Player, který umí velké kulové, nerozumí tomu a nemůžete je zasypat radami, který kodek a který přehrávač odkud stáhnout a nainstalovat.

Pro tyhle lidi může být cédéčko, které vytáhnete, nabootujete z něj a přehrajete celý film i s velmi dobře vypadajícími titulky (pokud se ovšem podaří vyřešit zmíněné problémy s kódováním:), neocenitelná věc.

František Mrkvička
František Mrkvička (neregistrovaný)
30. 4. 2003 10:33 Nový

Re: Pouziti?

celé vlákno

Takze z druhe strany barikady - ve Windows nepotrebuji na prehravani nic vic nez prave ten "blbej" mediaplayer, idealne Mplayer2.exe ( de facto "GUI" mediaplayeru 6,4 - cca.5kB - umi vse co chci...), k tomu maximalne FFDSHOW directshow filtr (prehrava snad veskerej "mp***" video obsah, hromada uzitecnych funkci, cca. 200kB) a pro pohodli DivxG400 ( taky parkilovej DirectShow, umi m.j. VSE s titulky co je potreba, vcetne pozice, fontu, velikosti, kodovani atd. atd.) - kdo neni uplna lama a ma pristup k netu ma to vse stazene do 2 minut (Mplayer2exe uz ve Woknech nekde hnije, ze je jakykoliv Mediaplayer od v.7 nahoru neskutecna sracka je jina vec...) a prehraje si v pohode vse...

(OK - temer vse, jedna vec kterou musim cpat do woken rucne = AC3 kodek pro zvuk, pokud bych mel snad zvuk v 5+1.... )

Vojtěch Semecký
Vojtěch Semecký (neregistrovaný)
29. 4. 2003 10:24 Nový

Bootování z CD bez přístupu do BIOSu

celé vlákno

Je nějaký způsob, jak nabootovat z CD, pokud nemám přístup do BIOSu? Mám namysli nějaký prográmek pro Wokenice, který by dodatečně přebootoval z vybraného zařízení. Díky za tipy

RWS
RWS (neregistrovaný)
29. 4. 2003 10:33 Nový

Re: Bootování z CD bez přístupu do BIOSu

celé vlákno

Mam dojem, ze nejak pomoci loadlin by mohlo jit bootnout MoviXe i z DOSu bez nutnosti bootovat z CD. Alespon se to tak resilo, kdyz jeste CD neumely bootovat. Proste se loadlinu predhodi jadro a init ram disk a rekne se, ze root je ten ramdisk a melo by to takhle ject, protoze tohle to funguje i na tom CD, ale misto loadlinu to provadi isolinux (tusim).

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
17. 1. 2004 19:03 Nový

Re: Bootování z CD bez přístupu do BIOSu

celé vlákno

Řešením je SmartBootManager.
Pavel

RRadek
RRadek (neregistrovaný)
7. 11. 2005 17:46 Nový

Re: Bootování z CD bez přístupu do BIOSu

celé vlákno
chtel sem se te zeptat ja sem si ve windowsu jaksi posral bios a zapl sem pc a chce to po me nejakou bootovaci disketu nevis co mam udelat?
Ritchie
Ritchie (neregistrovaný)
29. 4. 2003 10:38 Nový

eject -x

celé vlákno

Pro nastavení rychlosti používám eject -x <speed>, protože mám jen vypalovačku v scsi emulaci a s ní si hdparm nechce rozumět.
Když pálím CD tak do jolietu dávám titulky v kódování win1250 a do rockridge v iso8859-2.

ld
ld (neregistrovaný)
30. 4. 2003 15:43 Nový

Re: eject -x

celé vlákno

kdyz si udelas pomoci mknod -b blokove zarizeni (hdc, hdd) apod (musis znat major a minor cislo zarizeni) tak pak muzes pouzivat hdparm i na tyto *scsi emulovane* zarizeni...

HonzaC
HonzaC (neregistrovaný)
29. 4. 2003 11:36 Nový

zase nepodstatne detaily

celé vlákno

pohoda, opet jak je zvykem u linuxaru, sice je hromada veci, ktera se do opravdove pouzitelnosti laikem musi doladit, ale jinak je vse OK, blbost, proste je to pro normalniho cloveka nepouzitelne

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 12:00 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

No jo, máte pravdu, JE tam několik věcí nedořešených. Ale co s tím? Pokud je vyřešíte, myslím, že Vám bude hodně lidí vděčných.

Ad nVidia: zkuste ukecat výrobce, aby poskytl své drivery pod nějakou rozumnější licencí, která umožní zařazení ovladačů do distribuce MoviX.

Ad kódování: pohrabejte se v tom a přijďte na to, co musí být v té osekané distribuci navíc, aby mplayer mohl používat překódování titulků z cp1250 do iso. Vyzkoušejte, kam případnou utilitu do distribuce zařadit a co kde nastavit a výsledek pošlete Robertovi De Leo. Určitě změny rád zařadí do příští verze distribuce.

Prosté, že:)

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
29. 4. 2003 12:48 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

ad NVIDIA)
Nvidia nemá vůbec nic proti tomu, aby výrobci vytvářeli vlastní balíčky s ovladači. Neměl by tedy být problém zařadit ovladače do MoviXu.
Viz ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86/1.0-4363/README.txt
sekce FAQ, "Why does NVIDIA not provide rpms anymore?"

ad kódování)
nestačilo by přidat iconv, freetype, nějaký ttf font a zkompilovat mplayer s podporou ttf? Pak stačí jen správně nastavit subcp a není třeba 10 fontů pro 10 různých kódování.

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
29. 4. 2003 13:12 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

ad nVidia: máte pravdu, dokonce by ovladače pro nVidia už měly být přímo ve verzi 0.3pre2, jak jsem se teď dočetl. Holt jsem projekt už nějakou dobu nesledoval:)

ad kódování: přidávat iconv jsem nezkoušel, ale nevím, jestli bych to dokázal, jsem pěkná láma:) Kdybyste to někdo vyzkoušel a poskytl aspoň malý návod jak na to, bylo by to skvělé! A kdyby se to povedlo, myslím, že by se opravdu dalo uvažovat o zařazení přímo do MoviXu, autor by určitě nebyl proti.

otec_fura
otec_fura (neregistrovaný)
29. 4. 2003 15:22 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

clovece a zkousel jsi to nekdy, zaradit ty nvidia ovladace??? ja to delal tejden, navod umim snad nazpamet a nic, proste to nejde... Sem to snad 20x palil na RW a zkousel bootovat a ked nic tu nic...

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
30. 4. 2003 15:06 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

Jestli myslíš MoviX, tak ten nepoužívám, takže jsem to ani nezkoušel. Ale na RH používám Nvidia ovladače už dlouho a zatím fungují dobře.

Ovladače nemůžou za to, že se ti nedaří udělat boot image. Zkoušel jsi to udělat bez nich?

rootman
rootman (neregistrovaný)
29. 4. 2003 12:53 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

iconv - ten dle mych zkusenosti na necem selze, ci cstocs - ten potrebuje perl, ktery tam je, takze bez problemu. A nevim, proc by to mel delat mplayer, kdyz si to muze udelat kazdy sam rucne a kopnout ty prevedeny titulky nekam do toho ramdisku ci na nejakou tu namountovanou partition.

Posilat mu to nebudu, protoze movix nevyuzivam a asi ani vyuzivat nebudu - prakticnost teto distro se mi zda mala. Proc je to probuh jen 24MB iso, kdyz to stejne musim vypalit na 200MB CD... to uz je lepsi slck live...

Marián Kyral
Marián Kyral (neregistrovaný)
29. 4. 2003 13:03 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

>iconv - ten dle mych zkusenosti na necem selze

V čem konkrétně? Je problém s titulky, nebo určitým kódováním? Já jsem zatím na žádné problémy nenarazil.

Josef  Kufner
Josef Kufner (neregistrovaný)
29. 4. 2003 21:12 Nový

Re: zase nepodstatne detaily -- titulky

celé vlákno

Myslim, ze vetsina lidi si prehrava titulky v kodovani win1250 nebo iso8859-2. Takze pro tyhle dve kodovani jsou na http://aa.vslib.cz/silk/linux/titulky.php hacknuty fonty a nemusite se starat o kodovani a prhravaji se spravne oboje bez jakychkoliv konverzi. Mam je nainstalovany a jsem snima velmi spokojeny.

RWS
RWS (neregistrovaný)
29. 4. 2003 15:33 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

"Proc je to probuh jen 24MB iso, kdyz to stejne musim vypalit na 200MB CD... to uz je lepsi slck live..."

dva duvody:
1) muzes k tomu pripalit film, bootnout a hraje to (zadny hledani souboru, titulku atd, proste jako video, Plug&Play:))

2) vejde se to do RAMky (a pritom to nesezere celou ramku nepotrebuje to X GB ram:)). Takze pak vyndas CD s MoviXem a vlozis CD s filmem

Jinak nikdo te nenuti to palit na 200MB nebo 700MB CD samostatne, klidne si k tomu muzes dat dalsi data (mozna by to slo i misto filmu), ale mozna by sly data napalit jako dalsi session s tim, ze boot CD a MoviX tam zustanou neporusene

6ad0
6ad0 (neregistrovaný)
19. 6. 2003 15:36 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

a este
3) Mozno to napalit na 'business card' medium a nosit so sebou v penazenke (ja takto nosim movix a linuxcare LBT)

Movix mi usetril vela hodin nad winodw$ackym kodekmi.

Frank
Frank (neregistrovaný)
29. 4. 2003 13:38 Nový

Re: zase nepodstatne detaily

celé vlákno

ad kódování:
viz můj příspěvek výše - funguje jak přidání recode do distribuce (ale je s tím fůra práce překódovat blbý titulek na třetí konzoli pro toho, kdo tomu nerozumí), tak upravený font.desc s titulky. Mám to tak a funguje to.
Na některých počítačích titulky blikají, proč nevím.
Malé iso se dá vypálit na vizitku, na co s ním zaplácnout 200 MB disk?

MAB
MAB (neregistrovaný)
29. 4. 2003 12:26 Nový

Vylepšení MoviXu

celé vlákno

Movix ve vychozim stavu je dobry, ale pro vetsinu
titulku nepouzitelny. Takze jsem si ho prelozil,
pridal win fonty velikostne od 14 do 28 a priprogramoval moznost si vybrat velikost titulku. Pro me jko pydloko nezbytne :-)

Jinak mys sice v MoviXu je, ale pouzivat nelze, menu na mys nereaguje, stejne je treba volat polozky mena rucno.

Frank
Frank (neregistrovaný)
29. 4. 2003 13:43 Nový

Re: Vylepšení MoviXu

celé vlákno

Jo taky používám větší titulky, jsem podobně postižen :-) ty defaultní se hodí, když člověk sedí přímo u stolu ... jsou na můj vkus dost malinkatý.

st0rm
st0rm (neregistrovaný)
29. 4. 2003 17:57 Nový

rozdeleni obrazu v mplayeru

celé vlákno

Vim, ze to bude trochu mimo, ale u nekterych filmu se mi stava, ze se rozdeli obraz na tri casti s tim, ze prava a leva se prohodi nebo se leva prolozi pravou, takze se na to neda divat.

Kdyz pouziju -vo x11, tak to chodi v pohode, ale prozmenu to vytizi procesor skoro na 100% :-((

Mam GK Trident CyberBlade.

Setkal se s tim uz nekdo ???

hkmaly
hkmaly (neregistrovaný)
29. 4. 2003 18:18 Nový

Re: rozdeleni obrazu v mplayeru

celé vlákno

Ano, setkal, predpokladam ze se jedna o chybu v akceleraci (ovladac ? karta ?). Reseni nemam, tedy pouzil jsem taky -vo x11.

David Jez
David Jez (neregistrovaný)
29. 4. 2003 20:44 Nový

Re: rozdeleni obrazu v mplayeru

celé vlákno

Zdravim,

to je normalni chovani (udajne znama chyba 4.0 a 4.1 Xek ale jen tak jednoduche to AFAIK neni) na techto uzasnych grafackach :( Me osobne pomohlo:
1) X verze 4.2 nebo 4.3
2) na integrovanou grafacku zapomenout a kopnout tam jako docasnej workaround voodoo3 a je po probelmu uplne (-vo tdfxfb jak z praku) pripadne ati rage128 pro. Blbe je ze tato grafacka byva i v boocich a je oblibena docela proto ze malo topi a zere na ten vykon co ma... jenze pod linuxem fakt nic moc (3d nejede vubec...) takze tak jako tak by bylo fajn ji rozjet.

Zkus teda novejsi Xka (nejlepe celou distribuci...), jestli v tomto problem neni tak jeste ono se to nekdy neprojevi, je to zavisle na filmu a kodeku, mpeg ti to treba neudela, divx prehravanej s -vfm 7 (divx[4,5]linux) vzdycky, divx prehravanej s ffmpeg kodekem (-vfm 5) vetsinou funguje, i rychleji ale nekdy to muze vypadat hur) takze to je dalsi moznost. Dalsi moznost je stahnout z tridentfb.sf.net framebuffer a doufat ze to funguje. Pokud se ti ale linux po natahnuti framebufferu sekne posli mi vypis z lspci -vvv a tak, docela by me zajimalo na kterych kartach to dela, jestli jen na me, Jani take o nicem nevi:( Dalsi moznost mplayer-0.90rc5 nebo 0.90 kterej ma podporu ve vidixu. Zatim sem nezkousel, pohlednu.

Snad to pomuze,
-djz

ctibor
ctibor (neregistrovaný)
29. 4. 2003 20:57 Nový

přehrávání DVD

celé vlákno

Dá se do movixu doinstalovat podpora DeCSS?

Pavel Franc
Pavel Franc (neregistrovaný)
30. 4. 2003 9:00 Nový

Re: přehrávání DVD

celé vlákno

http://movix.sourceforge.net/ :

The DeCSS support has been taken away from MoviX [and shortly eMoviX and MoviX2 will follow] for legal reasons, so you cannot use anymore MoviX to play DVDs except unless they are uncrypted. The README contains instructions to add easily DeCSS support in case you live in a country where it is legal using it.

Myslím, že v podstatě jde o zkompilování mplayeru s podporou libcss, viz man mplayer.

Palkin
Palkin (neregistrovaný)
30. 4. 2003 8:19 Nový

nVidia

celé vlákno

Ja jsem vcera si stahl movix a vypalil jsem si cd nabootoval a vse se spustilo tak jak ma, prestoze mam onu problemovou TNT-2 mi filmy bezely (sice trhane diky K6-II 300), ale synchronizovane se zvukem na rozdil s microDVD nebo jinymi win playery.Muj dojem z movix na bootovacim cd je velmi dobry...
Palkin

Petr Krčmář
Petr Krčmář (neregistrovaný)
30. 4. 2003 12:54 Nový

Re: nVidia

celé vlákno

Osobně mám taky TNT2 a nemám nejmenší problém. Jako zvukovku používám SB128. Opět bez problémů (ale tam se to dá čekat).

Petr

jiri
jiri (neregistrovaný)
30. 4. 2003 11:48 Nový

Titulky: jak je zkompilován ten mplayer?

celé vlákno

Prosím může mi někdo říct (nemůžu to dohledat) jestli je mplayer zkompilován s podporou TTF fontů? Můžu spustit z ISO vypálený Movix, přepnout na konzoli a napsat
"mplayer jméno_filmu -subcp windows-1250" ???
Jestli ano, tak žádný problém s titulky neexistuje.

Martin Vorel
Martin Vorel (neregistrovaný)
2. 5. 2003 19:59 Nový

TV OUT ?

celé vlákno

jde v teto distribuci ovladat tv out vystup? nvidia? matrox? ati? co to podporuje?

MAB
MAB (neregistrovaný)
6. 5. 2003 16:47 Nový

Re: TV OUT ?

celé vlákno

Mam ATI AIW 4 resp 8MB a TVout v pohodenajede, je potreba mit zapnut TVout uz pred spustenim systemu, tj. pred zapnutim poce. Pak najede. Overeno i se starsi nvidia TNT 4megovkou...

sitte
sitte (neregistrovaný)
14. 10. 2003 18:46 Nový

filmy z disku

celé vlákno

nevite jestli jdou prehravat i filmy z disku?

Romana
Romana (neregistrovaný)
26. 11. 2003 16:20 Nový

bootování MoviXu

celé vlákno

Ahojte Linuxáci,

tak jsem se (trošku ze zvědavosti), trošku z potřeby přehrávat různá videa vrhla na Linux a vzhledem k mým potřebám jsm si vytipovala Movix jako pro mě dostačující distribuci.....Mám ale - zatím 1 - problémek. Iso vypálím na RW, po restartu se začne bootovat linux (boot: ), zkoušela jsem i parametr vesa, no a všelicos různě, ale celé bootování mi vždycky zamrzne tak asi v půlce, píše to copy procedures (nebo tak něco), ještě v ten okamžik funguje klávesa ESC, kde mě to přepne na nějaký obrázek piquina a trčí to na gpn.... (nebo tak něco .. jaxi sem v práci a tohle zkouším doma a nedaří se mi!!!!!!) Prosím, poraďte !!!!!!! ZOUFALKYNI....Dík....mějte se..

Kubino
Kubino (neregistrovaný)
24. 3. 2004 10:24 Nový

Ještě jeednou titutlky

celé vlákno

Chtel bych poprosit nekoho komu nevadi, ze v Linuxu nejsem doma. Movix2 me hrozne bavi, protoze
pocitac co jsem myslel, ze uz je do stareho zeleza (500Mhz Celeron,128Ram,Voodoo3) s nim dokaze filmy prehravat naprosto nadherne plynule, neda se to srovnat s Windows. Procital jsem si tady vsechny mozne diskuze, hledal na Internetu, ale nejsem schopen. Mam stejny problem jako vsichni, hacky. Na boot cdcku mam tri adresare Movix,Mplayer a Isolinux. Zkousel jsem si stahnout ty fonty(font.desc, iso-8859-2-a.raw,iso-8859-2-b.raw) a kopnout je do adresare mplayer-fonts v adresari mplayer, ale prislo mi to cele pochybne a samozrejme to nefunguje. Pomuze nekdo?

Gují
Gují (neregistrovaný)
27. 2. 2006 21:40 Nový

bios

celé vlákno
Potřeboval bych pomoc.
Něják se mi porouchal počítač a když sem ho dal dohromady tak po mě chce bootovací disketu a já nevim kde ji mám vzít a mám i operační systém kterej mi to nechce nainstalovat tak mi prosím poraďte. Pište mi na mail dereckX@seznam.cz. díky
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem