Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Tři nástroje pro pohodlné řízení projektů

yak
yak (neregistrovaný) ---.static.nextra.sk
21. 7. 2011 1:06 Nový

OpenProj

celé vlákno

Aj keď už sa dlhšie podľa všetkého nevyvíja, keď už sme otvorili Javu..spomenul by som OpenProj. Dokáže otvoriť súbory z MS Project, ak spolupracujete s ľudmi, čo robia projekty v tom.

D.A. Tiger aura:65
21. 7. 2011 1:20 Nový

Re: Tři nástroje pro pohodlné řízení projektů

celé vlákno

Obávám se, že každá nativní aplikace KDE 4 je hůře ovladatelná, nejen KPlato, ale třeba i můj oblíbený texťák Kate. Např. to jak zmršili toolbary jim prostě nikdy neodpustím :'-(

shaman
shaman (neregistrovaný) ---.hlucinnet.cz
21. 7. 2011 7:54 Nový

integrace

celé vlákno

Tyhlety hračky jsou v praxi naprosto na nic. Ve chvíli, kdy vedete nějaký větší projekt, nebo více projektů najednou, potřebujete mít napojení na bug tracking systém, jinak zjistíte, že celé dny neděláte nic jiného, než že šoupete s obdélníčkama tam a zpátky a stejně nemáte přehled o tom, co se v projektu děje.

A to už vůbec nemluvím o tom, že v dnešní době se dostávají do popředí různé agilní metodiky, kde s jednoduchým Ganttem nevystačíte.

Víte někdo o nástroji, který by se uměl napojit na Bugzillu a fungoval obousměrně (nativně, ne přes nějaké pomocné lepidlo, které stejně nefunguje tak, jak má)?

hx
hx (neregistrovaný) ---.altustc.cz
21. 7. 2011 8:10 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Presne tak... Vsechny tyhle nastroje jsem zkousel a jejich moznosti jsou skutecne velmi mizerne, v praxi se to neda vubec pouzivat - proti nim je zlaty i MS Project.

A celkem bych si tipnul, ze autor SW poradne netestoval, treba kdyz jsem zkousel KPLato 2.3.3-4, tak to bylo tak neskutecne zabugovane a nestabilni, ze se to doopravdy nedalo pouzit.

jedine, co mi z tehle nastroju prislo jakztakz pouzitelne, byl OpenProj, ale ovladain je dost archaicke a neintuivni, o produktivite prace nemluve..

vpavlin
vpavlin (neregistrovaný) ---.allium.cz
21. 7. 2011 8:20 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Autor píše, že ani jednu aplikaci by v komerčním prostředí nepoužil, že jsou vhodné pro osobní potřebu a například školní projekty. (Alespoň já to tak pochopil)

Ale souhlasím, že OpenProj se mi také líbí nejvíce. A také souhlasím, že se MS Project se to nedá srovnávat - ale to také v článku nikdo nedělá;)

hx
hx (neregistrovaný) ---.altustc.cz
21. 7. 2011 9:16 Nový

Re: integrace

celé vlákno

No autor pise:
>Mezinárodní firmu tak zřejmě s jejich pomocí řídit nebudete, ale na práci v týmu o pár lidech poměrně bohatě dostačují.

A ja jsem na to pouze reagoval (uznavam, trochu nepresne), ze mi neprijde zadny z tech nastroju pouzitelny ani na to rizeni maleho tymu (nebo jsem vul ja a delal jsem neco kardinalne spatne - kazdopadne muj dojem z nich byl takovy, ze mi praci moc neusnadnuji a nepovazuji je za prilis pouzitelne v praxi).

Takze mi vlastne vyvstava otazka, k cemu jsou dobre - krom OpenProj mi prisly tyhle nastroje hrozne nedodelane a nevyladene - pusobi to na mne, ze nekdo mel vyborny napad udelat klon MS Projectu jako open source (chvalihodne), ale ve 1/4 vyvoje mu dosly zdroje na vyvoj :-) Skoda, ze misto 3 nedodelanych aplikaci tu nemame jednu dodelanou, ale to tak prsote uz asi je...

xvasek
xvasek (neregistrovaný) ---.viva.cz
21. 7. 2011 9:06 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Nahlédl jsem do článku a taky mě to neuspokojilo, první požadavek je webové GUI, pak propojení na bug tracking systém (souhlas se shamanem) a ten propojený na zákazníky a email (aby napsali email na support a ten se prokopíroval do bug trackingu). Dále bych potřeboval podporu pro timesheety a potěšila by podpora fakturace. Uvítám veškeré tipy.

Vlastimil Ott
Vlastimil Ott (neregistrovaný) 213.155.226.---
21. 7. 2011 9:46 Nový

Re: integrace

celé vlákno
xvasek
xvasek (neregistrovaný) ---.viva.cz
21. 7. 2011 11:44 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Jo, díval jsem se na to už dřív a vypadá to ze všech těch softwarů, které jsem vůbec nikdy neviděl, asi nejlíp. Jenom jsem chtěl tak nějak potvrdit, že toto je ono. Teď ještě vyřešit dilema, jestli redmine nebo chilliproject... :-(

xvasek
xvasek (neregistrovaný) ---.viva.cz
21. 7. 2011 11:45 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Každopádně díky za tip, jsem ještě chtěl napsat.

j.
j. (neregistrovaný) 84.245.68.---
22. 7. 2011 8:44 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Ale ne kazdy resi jenom projekty ve vyvoji. Treba v systemove integraci je napojeni na TR databazi uplne, ale naprosto zbytecne.

ondro
ondro (neregistrovaný) ---.212-5-197.telecom.sk
21. 7. 2011 9:24 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Naco potrebujes napojenie na bugzillu. Pouzivaj softver na spravu projektov, ktory uz ma v sebe bug tracking. Redmine je moj favorit alebo je fork Chiliprojekt. Ma jednu nevyhodu, ze je postaveny na RUBY a RUBY na webhostingu budes tazko hladat. Urcite ich bude viacej, mne vyhovuje Redmine.

www.redmine.org
www.chiliproject.org

Juro
Juro (neregistrovaný) ---.orange.sk
21. 7. 2011 20:52 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Remine je hlavne bugtracking. Nie nieco, v com sa da seriozne planovat projekt. To je ako evidencia chyb v MS Projecte bez cohokolvek ineho.

kostelnik
kostelnik (neregistrovaný) 95.43.78.---
22. 7. 2011 8:07 Nový

Re: integrace

celé vlákno

integraci s bugzillou ma program Task blocks (GPL) - je velmi jednoduchy, ale aktualizuje bugzillu a funguje

Ales
Ales (neregistrovaný) 130.119.248.---
22. 7. 2011 18:10 Nový

Re: integrace

celé vlákno

Zkuste prejit na JIRU:

en.wikipedia.or­g/wiki/JIRA

Pro nekomercni zalezitosti je to free a jinak uplne super system i s napojenim na SCRUM / Agile 'moduly'.

Johnny S aura:80
21. 7. 2011 8:43 Nový

Planner

celé vlákno

škoda že Planner projekt je prakticky skoro mrtvý... Nic se tam neděje. Kompatibilita s MS Project se nedotahuje do použitelnějšího stavu.
Je to velká škoda, protože Planner byl dokonce portovatelný i pro MS WIndows a přenositelný na flašce a myslím, že spoustu menších společností nebo firem by jej rádo využilo, ale kvůli nestabilitě a takové "alpha" náchylnosti, to asi každý později vzdá. Opravdu mě to mrzí, páč jsem to chtěl nasadit u nás ve výrobě, ale nakonec to musel vyhrát MS Project, bohůžel pro kompatibilitu s ostatními divizemi naší společnosti.
Dokonce jsem žádal na portableapps.com aby někdo aspoň vytvořil portaci pro windows z verze 0.14 ale bylo mi řečeno že o to není zájem (asi mysleli masový), tak že na to s*rou... škoda

Johnny S aura:80
21. 7. 2011 9:56 Nový

Re: Planner

celé vlákno

Tak se musím pánům z Gnome omluvit.
Zrovna koukám na live.gnome.or­g/planner
a vypadá to, že vyšla čerstvá verze 0.14.5
Takže asi tak mrtvé to není :)
Takže ještě jednou se jim omlouvám

bazil
bazil (neregistrovaný) 194.213.42.---
21. 7. 2011 9:27 Nový

TaskJuggler

celé vlákno

O nekolik trid lepsi nez vsechny vzpominane. Co se schedulingu a planovani zdroju tyce, nezada si s MS Proj (v nekterych ohledech je lepsi).

Obrovske pro je syntaxe, da se na tom spousta veci celkem jednoduse naskriptovat.

Nativni propojeni na BTS nema, nicmene diky vyse zminene syntaxi je jednoduse rozsiritelny (napr. pro sledovani progress z Bugzilly a delani reportu).

Z vetsich projektu - ridi se tim napr. releases Fedory.

Nove vyvijena verze (v3) zatim nema zadne GUI, nicmene pro byvale programatory je textovy zapis jak vino. Produkcni verze (v2) GUI ma.

http://www.taskjuggler.org/

Palo
Palo (neregistrovaný) ---.178-41-17.t-com.sk
21. 7. 2011 14:55 Nový

Re: TaskJuggler

celé vlákno

Presne tak. Kto chce profesionalne riadenie projektu tak TaskJuggler. Nemoze sa porovnavat zo ziadnym GUI nastrojom. Ma radovo vyssie formy definicie, riadenia a vyhodnotenia projektu. Skoda reportov, tie nie su az tak super ale opat silno nastavitelne.

Johnny S aura:80
21. 7. 2011 9:57 Nový

Shrnutí

celé vlákno
w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 213.192.25.---
21. 7. 2011 10:39 Nový

Re: Shrnutí

celé vlákno

Podotýkám, že KPlato je de facto mrtvé, pracuje se na aplikaci Plan v Calligra Suite.

Vlastimil Ott aura:89
21. 7. 2011 16:16 Nový

Re: Shrnutí

celé vlákno

A samozřejmě BaseCamp.. ;-)

http://basecamphq.com/

A další:

http://alternativeto.net/software/redmine/

TomasJ
TomasJ (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 7. 2011 23:03 Nový

Ještě Faces

celé vlákno

Přidal bych k tomu projekt Faces. Některé jeho funkce považuji za unikátní. Ale bohužel zůstává v beta verzi. Je to škoda.

tondalevhart
tondalevhart (neregistrovaný) ---.227.broadband3.iol.cz
21. 7. 2011 10:00 Nový

eGW a některé moduly pro projekty

celé vlákno

Nemohu si pomoci, ale schopnou integraci se zpětnou vazbou a možností mít projektů několik nabízí některé z modulů eGroupWare. O praktickém využívání jest http://bravenec.org/cs/clanky/egw/3
a samozřejmě různým kombinacím se meze nekladou. Aktuálně jede 1.8 verze a komplet ke stažení je na zrcadlech SuSe.

Franta Kučera aura:79
21. 7. 2011 12:20 Nový

GanttProject

celé vlákno

Ten program se jmenuje GanttProject, ne Gatt… Jmenuje se podle pana Gantta a jeho diagramů.

SRS
SRS (neregistrovaný) ---.sbs.de
21. 7. 2011 12:25 Nový

Primavera

celé vlákno

No kdyby slo o mezinarodni firmu, tak je tady porad jeste Primavera

http://download.oracle.com/docs/cd/E16688_01/Tested_Configurations/Tested%20Configurations.pdf

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný) ---.tatrabanka.sk
21. 7. 2011 19:04 Nový

Test

celé vlákno

COmment

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný) ---.tatrabanka.sk
21. 7. 2011 19:05 Nový

Re: Test

celé vlákno

Omlouvam se za test, prosim smazat.

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný) ---.tatrabanka.sk
21. 7. 2011 19:10 Nový

Re: Test

celé vlákno

Omlouvam se za test, prosim smazat cely thread.

Juro
Juro (neregistrovaný) ---.orange.sk
21. 7. 2011 20:54 Nový

Re: Test

celé vlákno

delete

Juro
Juro (neregistrovaný) ---.orange.sk
21. 7. 2011 20:55 Nový

Re: Test

celé vlákno

delete thread

Juro
Juro (neregistrovaný) ---.orange.sk
21. 7. 2011 20:56 Nový

Re: Test

celé vlákno

Skusal som, nejde to. Nereaguje to na zakladne prikazy.

Abraxis
Abraxis (neregistrovaný) ---.195-146-139.telecom.sk
21. 7. 2011 19:11 Nový

Re: Test

celé vlákno

Diky...

Jáchym
Jáchym (neregistrovaný) ---.86.broadband12.iol.cz
27. 7. 2011 12:32 Nový

Nic nového

celé vlákno

Za asi tak deset let, co hledám nějaký použitelný nástroj se nic nezměnilo. Všechny zde zmíněné projekty jsou na stále stejné základní úrovni.

Jediný svěží vítr do problému přivál redmine (ale to ruby je šílený) - díky za něj.

janka
janka (neregistrovaný) ---.81.broadband16.iol.cz
4. 8. 2011 14:17 Nový

Tato diskuse je úplně bezpředmětná, podívejte se na situaci na trhu

celé vlákno

Enterprice řešení:
CA
Primavera
MS Project server

Lokátní řešení
MS project
Primavera

až půjdete do projekčních firem s více SW se nepotkáte.
Jiné jsou ztráta času

Míra Pancíř
7. 11. 2011 13:40 Nový

Přihřeji nám polívčičku...

celé vlákno

Omlouvám se, že reaguji na starší článek, ale v době, kdy byl vydán jsme s Projectialem (http://www.projectial.com/cs/) byli stále jen ve fázi vývoje.
Nyní již naše Česko-Slovenská aplikace na správu projektů a firemních prostředků běží a snažíme se uspokojit uživatelské potřeby.
Třeba tedy bude Projectial vyhovovat i někomu z vás čtenářů.

Martin Cvrček
18. 1. 2012 13:12 Nový

JI­RA pro řízení projektů, úkolů a požadavků

celé vlákno

Doplním Alešovu informaci z 22. 7. 2011 o JIRA osobním závěrem:

Ve firmě používáme placený JIRA pro řízení projektů, úkolů a požadavků se vstupem a výstupem do MS Project. Metodou pokus-omyl jsme vyzkoušeli ty nejznámější open source - bylo to fajn, ale JIRA nám sedl lépe. Je pravda, že od té doby podražil, ale když u toho sedíte celý den, tak jsou jeho licence stále ještě za velmi pěknou cenu, a navíc za nástroj, který firmy udržuje při životě a hlídá i většinu klientů.
Až tak jsme se do toho zažrali, že jsme se stali partnerem výrobce, protože tehdy u nás nikdo nebyl, a dneska JIRA i prodáváme na MyJIRA.

Protože podnikovým standardem plánování je MS Project (jak desktop tak server), je dobré se podívat na jeho alternativy tady: alternativeto­.net/software/mi­crosoft-project/

Pro osobní projekty používám TeamLab, což je přibližně free varianta Basecamp

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem