Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Virtualizácia pod systémom FreeBSD

X.
X. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 0:05 Nový

Sipos je -

celé vlákno

-nemocny 'clovek', viz jeho nektere starsi clanky, kde tlachal kraviny, o kterych nic nevi, proto i ty jeho 'radoby clanky' me osobne vubec nezajimaji... :-|

r
r (neregistrovaný) ---.kserver.cz
30. 5. 2011 0:15 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Coze? :)

blizz
blizz (neregistrovaný) ---.91-127-71.t-com.sk
30. 5. 2011 0:59 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

"najradšej" mám keď nejaký český, alebo maďarský turul nadáva na Slovákov. neviem kto je Šípoš ale som rád že píše po Slovenky a nie v tej vašej hatlanine.

X.
X. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 1:10 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

...a tobe asi take chybi pul mozku, protoze ta kritika nebyla na Slovaky, ale konkretne na toho psychopata - Sipose !

asdasd
asdasd (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
30. 5. 2011 6:36 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Slováků se to nějak netýkalo a mimochodem ta slovenština ti zrovna moc nejde ty hatlanino.

pohodar
pohodar (neregistrovaný) 77.48.79.---
30. 5. 2011 7:43 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Jakože mám Slováky rád, tak takoví kr**ni jako ty mě fakt vaděj. Jestli ti vadí "hatlanina", tak táhni odkud jsi přišel. Jestli sis nevšiml, tady je to národní jazyk.

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.upce.cz
30. 5. 2011 11:23 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

necjci rejpat (vlastně trochu chci), ale máte tam Warp, Win98 a QNX všechno 12 a víc let starý kousky...
co tam pustit něco po vstupu do EU a útoku na WTC...
...nebo by se mohlo stát, že slavný freebsd klekne díky IO zátěži?

PS: národnostní přestřelky jsou ubohý...

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.sportdata.cz
30. 5. 2011 13:21 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Nerad ti to rikam, ale "slovencina" je zvelka casti inspirovana cestinou, kdyz jiz od Cyrila a Metodeje jsem Vam tam do tech Vasich zaparenych salasi nosili kulturu a vzdelanost. Oplatkou se nam vraceli smajdavy pastickari a dratenici :) Ono se to ani moc nezmenilo dnes :) Jen sem lezou potomci "hrdinnych" Slovaku, co si zalozili stat a obratem z nej prchli do Cech :) Kdyz uz nic nemuzou tak aspon hlti fora ceskych stranek. Kdyz uz napisou clanek, tak je to tleskani nad virtualizaci, ktera tu je v praxi 10 let ne-li dele:)

omfg
omfg (neregistrovaný) ---.antik.sk
30. 5. 2011 14:26 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

a aký máš dôvod, že to píšeš mne?

btw. to že je tento článok odpad je snáď jasné každému, ale je pekné ak si tu pridáš nejaký trolský názor:) asi máš rád flame ty hrdinný čech:D

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.sportdata.cz
30. 5. 2011 15:07 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

tak to asi spatne sledujes vlakna:) muj komentar je paralelni tvemu..takze to asi nepisu tobe:) jestli tedy tu nejsi i jako Blizz a jeho vypat v podobe ceske latlaniny:)

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.sportdata.cz
30. 5. 2011 15:11 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

sakra co to pisu vypad :D

blizz
blizz (neregistrovaný) ---.91-127-108.t-com.sk
30. 5. 2011 15:15 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Práve naopak, čeština vznikla zo, slovenčiny veď vy ste nemali ani vlastný jazyk dorozum ievali ste sa hmkaním. Slováci tu boli dávno pred čechmi... Keď my sme mali Veľkú Moravu, hrady a zámky a národné povedomie, tak vy ste žili v jaskyniach. Jediné čo nám kočovní češi dali bolo 50 rokov komunizmu a 1000 rokov vykorisťovania spolu s maďarmi. Keď nás Nemci (vďaka Tisovi) zbavili českého a maďarského útlaku, tak sa zo Slovenského štátu stala zbrojárska veľmoc, a výkladná skriňa strednej európy, vy ste mali vtedy hovno a aj teraz máte hovno, a vždy budete mať hovno.

snek
snek (neregistrovaný) ---.31.broadband7.iol.cz
30. 5. 2011 15:51 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Vubec neni pravda, ze mame hovno. Mame fora a nich 'blizz' a jeho nazory. A to uz neco je

Blaazen von Nikde aura:84
30. 5. 2011 15:58 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Nejsem odborník na vaše dějiny, bratře, ale věřím, že jste měli ve vaší historii i světlejší místa než to, kdy jste vlezli Hitlerovi do pr**le.

X.
X. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 17:38 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Souhlas, "slovackove" nemuzou klesnout do hlubsiho moralniho bahna, nez klesli, kdyz za penize (!) posilali lidi do plynu... :-(

Juraj
Juraj (neregistrovaný) ---.chello.sk
1. 6. 2011 19:28 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Medzi tie miesta patri Slovenske narodne povstanie a ucast na atentate na Heydricha (Gabcik - Slovak). Ja mam Cechov velmi rad. Cesi su individualnejsi a Slovaci trochu vybojnejsi. Ale i Cesi bojovali v Slovenskom narodnom povstani, na tomto videu je napriklad spomenuty cesky bojovnik Horak, ktory objavil mesacnu jaskynu. Je pravda, ze je skoda, ze reklamu do podzemneho sveta Agartha nerobia Slovaci, ale Cesi, takze gratulujem. Tu je video: http://www.youtube.com/watch?v=DEvVzl1ACZ0

Koxo
Koxo (neregistrovaný) ---.95-102-154.t-com.sk
30. 5. 2011 20:15 Nový

úbohé

celé vlákno

takúto úbohú diskusiu som na roote naozaj nečakal

l.
l. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 22:25 Nový

Re: úbohé

celé vlákno

Souhlas :)

cesko-slovenske ftipy chapu a mam rad, ale tohle je fakt moc.....

jinak co se tyce XENu, tak jsem s tim jsem nekolik tydnu laboroval na NetBSD 4.x a musim, ze nic moc (stav "funguje!" me k orgasmu neprivede);

Taky me uprimne docela chybi realne vyuziti: prece jenom z logiky veci asi dava vetsi smysl jail a pripadne security levely, nez na BSD bezet w2008R2 (proc by to kdokoli mel chtit??)

Rada
Rada (neregistrovaný) ---.chello.sk
30. 5. 2011 15:33 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Jsi psycholog? Pak musíš umět rozlišit, co to je sociální útok (sociopatie) a co není. Nezkusis si přečíst něco o tom, že každý člověk má právo na jakýkoliv názor (i vyjádření bez sociálních útoků), přesvědčení, ale i oblečení? - http://psychickeobtezovani.webnode.cz/news/zdravotni-problemy-zapricinene-mobbingem-sikanovanim-obtezovanim/

X.
X. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 22:56 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Co to tu meles, demente?
Nevis co je sipos zac, tak odpal zpatky na slovensko!

E.
E. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 6. 2011 16:51 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

...každý člověk má právo na jakýkoliv názor...

To mozna ano, pokud jeho "nazor" se nerovna urazeni urcite skupiny lidi, kteri jsou podle hlupaka a sprosteho ignoranta, jakym Sipos bohuzel porad je !

A divim se, ze root.cz zacina klesat na urovni, kdyz takovym na mozek postizenym, jakym Sipos je, vubec dava prostor (a nedej boze jim za clanky plati? :O)

Sovietsky zvaz
Sovietsky zvaz (neregistrovaný) ---.guardster.com
2. 6. 2011 18:30 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

kazdy clovek vidi, ze nie je verejne miesto, kde by pan Sipos urazal istu skupinu ludi. Mohlo byt, ze v minulosti mal korespondenciu s niekym, kto si zaumienil popriet jeho identitu a teraz vedie proti nemu cielenu kampan. Ale osobna korespondencia nie je verejne miesto. Takze mozes pokracovat. So silnejsimi slovami budes este lepsie vyzerat. Jedine miesto, kde pan Sipos uraza istu skupinu ludi, ak to tak mozem povedat, je na topmto verejnom mieste: http://www.debiannews.org/stop-linux-communism/

E.
E. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 6. 2011 18:45 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Ubozak siposi! Neschovas se ani za anonymous proxy, losere !
A na margo jeho urazky aneb tlachani do veci, o kterych nic nevi - ale je to misto, kde psal (!@#$%%^^&*), tak nemlz!
Nastesti jsou na netu i chytrejsi, nez si ty, ubozaku!

Juraj Sipos
Juraj Sipos (neregistrovaný) ---.chello.sk
2. 6. 2011 19:03 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Nemam preco sa schovavat. Ved ked mam otvoreny anonymizer, preco ho nepouzit? Ved aj Ty pouzivas obcas anonymizer, nie? Peniaze som z Root.CZ odporucil dat na charitu. Ked posles dalsi odkaz anonymne, kazdy bude vidiet, ze to, co chces, nie je dobro, ale zlo. Ja mam Cechov rad. Prajem Ti vela uspechov a zdaru. Cest praci.

Juraj Sipos
Juraj Sipos (neregistrovaný) ---.chello.sk
2. 6. 2011 22:42 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Je rozdiel urazat istu skupinu ludi a vyslovit kritiku. Ja som nikdy voci Vam nepouzil taketo vyrazy: psychopat, ubozak, loser, nemocny atd. na roznych weboch maju zasady etiky. Kritika toho anonymneho pana mi pripada, ze ma uz len krocik k tomu, aby si pichol nozom. Najradsej to mam do zakrvavenej pecene. Tam sa picha najlepsie. V byvalom Sovietskom zvaze boli na to specialisti: http://www.spetsnaz-gru.com/

Nie ste nahodou aj Vy jeden z nich? A nie nahodou odtialto: http://www.fsb.ru/

E.
E. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 6. 2011 8:14 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Pozadam znameho, jestli se mu bude chtit napsat kratky profil, co je Sipos zac, protoze ja takove spiny nemam zaludek.
Neni nahodou, kdyz cetl siposove vyjadreni jisty lekar, tak si jen poklepal po cele a mavl rukou... Vic mu nestal ani za komentar.

Proto nejen ja si myslim, ze Sipos je zkratka pako a vubec, hnusny element, ale nastesti je na Slovensku, v CR je takovych prece jen min.

Juraj Sipos
Juraj Sipos (neregistrovaný) ---.chello.sk
3. 6. 2011 13:37 Nový

Re: Sipos je -

celé vlákno

Treba poziadat viac znamych, pretoze vsetci tito ludia Ti daju iba pozitivnu energiu, preto aj Ty ju vyzaruj. Si uzasny clovek, tak vyzaruj lasku. Prajem Ti vela zdaru a posielam Ti jeden link:
http://zszelena42.cz/index.php/zakladni-informace/prevence-socialn-patologickych-jev/37-prevence-socialn-patologickych-jev/72-prevence

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.buk.cvut.cz
30. 5. 2011 0:23 Nový

Zaměňme FreeBSD...

celé vlákno

..za jiný OS a máme další článek bez námahy.:-x

A já čekal, že se dozvím něco zajímavého o jailech. :'(

Michal sjx aura:57
31. 5. 2011 13:54 Nový

Re: Zaměňme FreeBSD...

celé vlákno

Mam pocit, ze jail(8) neni virtualizace v tomhle pojeti. Jail je bliz k vylepsenemu chroot(8).
Napriklad nastave limity na RAM nejsou tak, ze jail ma pridelenou pamet, ale ze se periodicky kontroluje kolik procesy pod jailem pameti konzumuji.
No proste je to neco uplne jineho :D

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.buk.cvut.cz
31. 5. 2011 14:34 Nový

Re: Zaměňme FreeBSD...

celé vlákno

Kontajnerová virtualizace.
Pro mě osobně by to bylo přínosnější než článek o tom, že ve FreeBSD běží Virtualbox.

martin
martin (neregistrovaný) ---.dynamic.chello.sk
30. 5. 2011 1:08 Nový

qemu - virtualizacia?

celé vlákno

nie je qemu nahodou emulator? na fbsd sa da realne ako virtualne prostredie pouzit virtualbox .. s vmware je to bohuzial biedne ...

@ondra: jaily su fajn, ale to tiez nie je virtualizacia v pravom slova zmysle

risototh
risototh (neregistrovaný) ---.usr.iklub.sk
30. 5. 2011 10:19 Nový

Re: qemu - virtualizacia?

celé vlákno

ani bochs nie je nastroj na virtualizaciu, ale emulator... autor clanku skotocne nevie, o com pise :)

martin
martin (neregistrovaný) 2001:0:d91f:----:----:----:----:----
30. 5. 2011 11:00 Nový

Re: qemu - virtualizacia?

celé vlákno

I emulace a simulace jsou podmnožinou virtualizace.

martin
martin (neregistrovaný) ---.dynamic.chello.sk
30. 5. 2011 13:19 Nový

Re: qemu - virtualizacia?

celé vlákno

v tomto kontexte su to dve rozne veci:

vbox: HW virtualizacia
qemu: HW emulacia

obe metody vytvoria "virtualnu" masinu, ovsem jedna je virtualizovana, druha emulovana.

martin
martin (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 5. 2011 16:43 Nový

Re: qemu - virtualizacia?

celé vlákno

Tak zrovna kontext a obsah článku je jasný (nikoli smysl :-)). Virtualizace jako obecná technika mapování fyzických zdrojů na logické (virtuální). A je jedno jestli formou logického dělení (partitioningu, chcete-li), překladem nebo interpretací.

Program
Program (neregistrovaný) 2001:67c:1220:----:----:----:----:----
30. 5. 2011 8:16 Nový

"Kvalitní článek"

celé vlákno

Zejména bych doporučil virtualizovat na bochs, například MS-DOS 1.0 pod tím může běžet rychleji, než na tehdejších strojích.

mcmiazga aura:20
30. 5. 2011 9:04 Nový

Nepochopil som

celé vlákno

Z toho clanku som toho vela nepochopil.

Je mozne spustit na FreeBSD ako hostitelskom stroji guesta s Windows 2008 R2?

Rozumiem ze niektori z vas potrebuju MS DOS 1.0 alebo OS/2 ale mna zaujima nieco pre masy...

VirtualBox je teda jediny kde sa to da? KVM nic?

Andrej Kvasnica aura:81
1. 6. 2011 18:39 Nový

Re: Nepochopil som

celé vlákno

neviem ci na freebsd, ale na testovacom AMD-64 notase mi na xwin7-32 hoste bezi w2k8-r2-64 guest. virtualbox k tomu natvrdo vyzadoval hw virtualizacnu podporu (AMD-V resp Intel VT-x), ktora je defaultne na mnohych notasoch vypnuta.

pepazdepa
pepazdepa (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
30. 5. 2011 9:30 Nový

strasne

celé vlákno

strasne, wtf? :)

dalsi clanek bude o "kresleni" ve freebsd a predstaveni gimpu, inkscape atp? :)

Juraj Sipos
Juraj Sipos (neregistrovaný) ---.chello.sk
3. 6. 2011 1:22 Nový

Re: strasne

celé vlákno

Vsetci "ajtaci" aj tak vedia anglicky, tak nechapem, ze napises tipy, ako urobit "unattended installation of OpenBSD", ked si to za 1 minutu kazdy vyhlada na internete. Aj ked si zaujaty, si aspon slusny a myslim, ze aj dobry clovek. Mna nenavidi jeden ucitel nemciny, alebo francuzstiny? Uz si nepamatam. Pisal som clanky na Slovensku, v Cechach a vela v Amerike. Obdivujem Ta, ze si zaujaty, ale nedopustil si sa ziadnych osobnych utokov. Ja mam inu predstavu o slobode. To, co tu vidim, je iba nenavist a zlo. Vidis teda, ako mozno kritizovat - vynadat cloveku takto: "Ubozak siposi! Neschovas se ani za anonymous proxy, losere !" ale treba vidiet aj, ze sa nemam preco schovavat a anonymizer som pouzil iba z pohodlnosti, lebo som ho mal nahodou otvoreny. Clanok o FreeBSD na root.cz uz nebude.

fe
fe (neregistrovaný) ---.cz.gmc.net
30. 5. 2011 12:23 Nový

…něco mi tu chybí…

celé vlákno

…např. virtualizace typu FreeBSD Jail je IMHO dost cool věcička.

a
a (neregistrovaný) 195.80.183.---
30. 5. 2011 13:07 Nový

Re: Virtualizácia pod systémom FreeBSD

celé vlákno

viete aky je rozdiel medzi poriesit a vyriesit? (asi taky ako rano na zachode po**** a vy****)

Radek Hladik
Radek Hladik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 5. 2011 0:33 Nový

Zlo na druhou

celé vlákno

Většinou se zdržuju expresivních hodnocení... Ale článek je poměrně triviální... Shrňme si stav: Na FreeBSD jede Virtualbox, VMWare 3 a Qemu+Bosch. Xen jen jako host...

A teď několik reakcí na článek:
* V tomto článku se nebudeme zabývat hosty, ale hostiteli....Xen je super, ale neumí hostitele...
* Ve VMWare funguje jen stará (značně) verze přes Linuxovou emulaci, takže je to super...
* Virtualbox umožňuje spustit více OS najednou...
* Virtualizace je budoucnost, hodně toho nabízí, FreeBSD neumí skoro nic, ale může toho hodně nabídnout...

Přiznám se, že podle titluku jsem čekal nějaký přehled, popis stavu a vývoje do budoucna. Místo toho jsem dostal na článek rozepsané dvě souvětí: "FreeBSD bylo vždycky rádo, že jde spustit alespoň jako host, o hostiteli ani nemluvě a ta situace se pořád nezlepšila. Jsou tu dva emulátory (výkon radši měřit nebudeme) a Virtualbox, který dokonce umí pustit více OS najednou, jinak nic nového...."

Pro autora ještě poznámku, kdyby náhodou chtěl svou odbornost v dané problematice zvyšovat. U všech virtualizačních řešení je potřeba několik věcí, jednou z nich je výkon. Takove qemu je úžasné, na ledničce vám naemuluje mikrovlnou troubu, ale s 30% výkonem. Jediný, kdo je schopen nabídnout použitelný výkon bez hardwarové podpory, je VMWare (a částečně VirtualBox). A ze zmíněných řešení umí HW podporu použít pouze VirtualBox a to nevím, zda i pod freeBSD. Ono to není tak úplně jednoduché a vyžaduje to nějakou podporu od hostitelského OS. Z toho důvodu pak Xen používa paravirtualziaci a to je něco trochu jiného, než virtualizace.

MT
MT (neregistrovaný) ---.129.broadband15.iol.cz
31. 5. 2011 12:27 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Po té, co jsem s radostí viděl zas po dlouhé době článek o FreBSD, zajásla jsem, když jsem ho otevřel, zaplakal jsem…

Teď už to mám za sebou, takže mohu v klidu říct, že jsem čekal víc, např. něco o jailech …

Ale oceňuju, že se o FreeBSD aspoň někdo zmínil a vlajka tak stále vlaje…..

uzivatel VBoxu pod FreeBSD
uzivatel VBoxu pod FreeBSD (neregistrovaný) 2001:0:d91f:----:----:----:----:----
31. 5. 2011 21:59 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Pre Vase info prikladam aj detaily o systeme. VT-x je On (posledny riadok).

[xxxx@xxxx:/us­r/home/xxxxx]%u­name -a
FreeBSD XXXXXXXXXXXXX­XXXX.sk 8.2-RELEASE FreeBSD 8.2-RELEASE #0: Thu Feb 17 02:41:51 UTC 2011 root@mason.cse­.buffalo.edu:/us­r/obj/usr/src/sys/GE­NERIC amd64

[xxxx@xxxx:/us­r/home/xxxxx]%sys­ctl -a|egrep '(hw.model|ncpu)'
hw.model: Intel(R) Xeon(R) CPU E5335 @ 2.00GHz
hw.ncpu: 4

[xxxx@xxxx:/us­r/home/xxx]%VBox­Manage showvminfo "XXXXXX"
Oracle VM VirtualBox Command Line Management Interface Version 3.2.12_OSE
(C) 2005-2011 Oracle Corporation
All rights reserved.

Name: XXXXXX
Guest OS: XXXXXXXXXX
UUID: aa3f9c08-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX
Config file: /home/xxxxx/XXX­XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX­XXXXXXXXXXX
Hardware UUID: aa3f9c08-XXXXXXXXXXXXX­XXXXXXXXXXXXXX
Memory size: 2048MB
Page Fusion: off
VRAM size: 8MB
HPET: off
Number of CPUs: 2
Synthetic Cpu: off
CPUID overrides: None
Boot menu mode: disabled
Boot Device (1): HardDisk
Boot Device (2): Not Assigned
Boot Device (3): Not Assigned
Boot Device (4): Not Assigned
ACPI: on
IOAPIC: on
PAE: on
Time offset: 0 ms
RTC: local time
Hardw. virt.ext: on
Hardw. virt.ext exclusive: on
Nested Paging: on
Large Pages: off
VT-x VPID: on

Radek Hladik
Radek Hladik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 5. 2011 23:29 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Tož to je dobré. Co jsem tak trochu googlil, tak to vypadá, že po naloadování vbox modulu FreeBSD to VT může i používat. Máte nějaké rozumné zkušenosti s výkonem? Přiznám se, že VirtualBox zatím považuju spíše za "desktopovou" virtualizaci, takže ho používám na desktopu, ale nějak moc jsem ho neměřil...

uzivatel VBoxu pod FreeBSD
uzivatel VBoxu pod FreeBSD (neregistrovaný) 2001:0:d91f:----:----:----:----:----
1. 6. 2011 22:09 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Server, ktory mame cez VBox virtualizovany, bol povodne fyzicky stroj s 3 GB RAM a jednym procesorom (myslim, ze to bol nejaky 64 bitovy athlon). Po virtualizacii je o cosi rychlejsi. Denne s nim pracuju max 3 osoby sucasne, takze nie je extra vytazeny. Ma virtualizovane dva procesory a 2 GB RAM. Momentalny uptime ma cez 10 dni - zda sa mi, ze isiel dole kvoli vypadku elektriny.

Radek Hladik
Radek Hladik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 6. 2011 1:05 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Jestli dobře čtu, tak dostal méně paměti a 2 procesory místo jednoho a je při třech uživatelech rychlejší? To je bohužel poměrně nedostatečná informace, ikdyž z ní vyplývá, že situace není nějak katastroficky horší :-)

Ptám se kvůli tomu, že špatně fungující virtualizační vrstva nebo nějaká emulace může sežrat třeba i 50% výkonu. Při emulaci klidně i víc. Hodně pak také záleží na struktuře práce serveru. I/O operace jsou problematičtější, než čistě CPU výpočty, atd...

uzivatel VBoxu pod FreeBSD
uzivatel VBoxu pod FreeBSD (neregistrovaný) 2001:0:d91f:----:----:----:----:----
2. 6. 2011 8:30 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Ano, dostal iba 2GB pretoze ten 1 GB lezal nevyuzity (takto sa usetri pre potreby hosta). Navyse, ako som uz spomenul, ho pouzivaju max 3 ludia sucasne, ktori spustaju iba obmedzeny pocet aplikacii. Virtualizovany stroj neposkytuje nijake kriticke sietove sluzby a ani nebude, takze v tomto ohlade performance hit neocakavame. Rovnako to nie je mission ciritical fileserver. Od toho su v sieti ine stroje.
Host ma 4 cpu a momentalny load average je 0.2. Mozem to pozriet tesne pred obedom a potom poobede, ak Vas to zaujima.

Radek Hladik
Radek Hladik (neregistrovaný) 80.95.246.---
2. 6. 2011 10:27 Nový

Re: Zlo na druhou

celé vlákno

Díky za nabídku, ale jestli situaci správně chápu, tak server by klidně mohl běžet i v případě, že by ta virtualizace měla veliký overhead. A chápu i důvod, proč to tak máte a připadá mi to rozumné.

Ale protože Virtualbox vypadá jako de facto jediná funkční virtualizace pro FreeBSD, tak mně zajímá, jak by se choval pod pořádnou zátěží...

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem