Panove, prectete si nekdy clanek cely. Na konci je jasne psano:
""" ..., berte to spíše jako přehled toho, na co začátečník nejčastěji v distribucích narazí. """.
Taky to je zamer tohoto clanku! Jeho ucelem neni popsat podrobne waveletovy zpusob komprese obrazku nebo "odebirani" frekvenci u MP3, ale _zacatecnikum_ dat jakysi uvod do multimedii. A jako jednoduchy nastrel je to imho velice dobre ctive a i hezky napsane, bez detailu, ktere zacatecnikum stejne nic nereknou.
Vlákno názorů k článku
Multimédia pro začátečníky
... (neregistrovaný)
8. 2. 2009 1:30
Re: Ale mno tak ...
lol vycet 600ti programu da zacatecnikovi co? HOVNO! se prober
8. 2. 2009 1:53
Re: Ale mno tak ...
Mě to připadá spíš jako úvod a na podrobnější popis se dostane asi (nebo doufám) příště. Nicméně, beru to, že se to někomu nemuselo líbit. Ale výkřiky typu, "Ten článek je absolutně o ničem, autor neví to, nebo ono ..." jsou taky trochu o ničem...
8. 2. 2009 4:47
Re: Ale mno tak ...
Ne, ty kritické připomínky opravdu nejsou o ničem, ty jsou zcela konkrétní a adresné. Autor článku skutečně netuší, o čem píše. Přesto píše. Blbosti. Tady vůbec nejde o to, že by v rámci zjednodušení pro začátečníky vynechal podrobnosti, tady jde o to, že píše bludy a bláboly. Nepravdy, omyly, motá dohromady nesouvisející věci. Prostě nerozumí problematice.
8. 2. 2009 10:11
Re: Ale mno tak ...
To je ale ošklivá neděle... Začátečník hledá programy (aplikace) a neptá se jak to funguje a co je co. Jsou mu celkem fuk komprese a obálky a formáty. Začátečník se chová jako obyčejný uživatel widlí - nechce nic nastavovat a chce si cokoli přehrát. Ta "šťáva" přijde mnohem později a to si už najde :-) Takže dobrý. A pro ty znalejší můžete napsat článek třeba Vy. Zkusíte to?
8. 2. 2009 10:45
Re: Ale mno tak ...
Přesně tak. Jestliže má někdo pocit, že to autor nezvládá má určitě možnost minimálně s autorem spolupracovat. A ať na mě nikdo nechodí s honoráři, protože si myslím, že dobrou práci (popř. spolupráci) by jistě redakce ocenila. A čtenáři také.
8. 2. 2009 12:53
Re: Ale mno tak ...
To je pěkná blbost - ten někdo především vůbec netuší, že se nějaký autor někde chystá vydat nějaký článek. Pak tam jen náhodou přijde, přečte a zděsí se.
Jinak už mě opravdu unavují ty letité demagogoie typu "kritizovat se nesmí, musíš jenom předvést, jak bys to sám udělal líp". Jistě, až ti chirurg omylem místo slepého střeva vyoperuje zdravou ledvinu, tak se nediv, že až si na to budeš stěžovat, odbyde tě jenom laxním "tak si to panáčku zkus sám, když jseš tak chytrej".
Každý, kdo něco dělá, musí počítat s odezvou. Dokonce ji vítat. A když vím, že něčemu nerozumím, tak o tom proboha nebudu psát článek. Já bych ještě pochopil (byť neomluvil), že autor opravdu neví, co to jsou ty nejzákladnější věci v oblasti multimédií jako kodek, formát, kontejner. Jenomže autor výslovně dává do článku odkazy na články, které ty pojmy vysvětlují, a přitom k nim přidává svůj komentář, který ty články naprosto popírá. Tak proč do článku dává odkazy na něco, co evidentně vůbec nečetl? Jak potom vůbec ví, jestli ty odkazy odkazují na něco, co je opravdu "ono"? Jestli třeba odkaz na kodek není článek o nějakém muži jménem Ferdinand Kodek... Vždyť on si z toho nepřečetl ani úvodní větu.
Tohle je prostě o přístupu.
Jinak už mě opravdu unavují ty letité demagogoie typu "kritizovat se nesmí, musíš jenom předvést, jak bys to sám udělal líp". Jistě, až ti chirurg omylem místo slepého střeva vyoperuje zdravou ledvinu, tak se nediv, že až si na to budeš stěžovat, odbyde tě jenom laxním "tak si to panáčku zkus sám, když jseš tak chytrej".
Každý, kdo něco dělá, musí počítat s odezvou. Dokonce ji vítat. A když vím, že něčemu nerozumím, tak o tom proboha nebudu psát článek. Já bych ještě pochopil (byť neomluvil), že autor opravdu neví, co to jsou ty nejzákladnější věci v oblasti multimédií jako kodek, formát, kontejner. Jenomže autor výslovně dává do článku odkazy na články, které ty pojmy vysvětlují, a přitom k nim přidává svůj komentář, který ty články naprosto popírá. Tak proč do článku dává odkazy na něco, co evidentně vůbec nečetl? Jak potom vůbec ví, jestli ty odkazy odkazují na něco, co je opravdu "ono"? Jestli třeba odkaz na kodek není článek o nějakém muži jménem Ferdinand Kodek... Vždyť on si z toho nepřečetl ani úvodní větu.
Tohle je prostě o přístupu.
8. 2. 2009 13:52
Re: Ale mno tak ...
Asi si nerozumíme. Nikde nepíšu, že kritizovat se nesmí, konec konců sám jsem poměrně dost silným kritikem jistých článků. Já však píšu, že kritika (měl by jste vzít taky v potaz fakt, že jsem reagoval na kritiky, kteří přispívaly před Vámi), která na rozdíl od Vaši ani pořádně nevysvětlí co kritizuje mě jakožto defacto laika akorát potom zbytečně zmate a nic mi nedá. Pak se ptám k čemu jsou výkřiky typu : "Ten článek je absolutně o ničem, autor tomu vůbec nerozumí!!!"?
Podle mého by bylo mnohem lepší prostě si sednout, napsat redakci jeden Mail s tím, zda nemají zájem o doplńující článek, nebo spolupráci s autorem. Při té příležitosti je též můžete požádat o nějaký přehled chystaných článků, nebo rovnou něco nabídnout. Nevěřím, že by jste se nedohodli. A rozhodně bych to jako čtenář uvítal mnohem více...
Nebo budu mít pravdu, když řeknu, že většina kritiků nic takového nikdy neudělá proto, že se obává, že pod vlastním článkem najde podobnou reakci "Zase o ničem...."
Podle mého by bylo mnohem lepší prostě si sednout, napsat redakci jeden Mail s tím, zda nemají zájem o doplńující článek, nebo spolupráci s autorem. Při té příležitosti je též můžete požádat o nějaký přehled chystaných článků, nebo rovnou něco nabídnout. Nevěřím, že by jste se nedohodli. A rozhodně bych to jako čtenář uvítal mnohem více...
Nebo budu mít pravdu, když řeknu, že většina kritiků nic takového nikdy neudělá proto, že se obává, že pod vlastním článkem najde podobnou reakci "Zase o ničem...."
Nojo (neregistrovaný)
8. 2. 2009 11:48
Re: Ale mno tak ...
Ano, také myslím že výčet multimediálních programů s jejich stručným popisem by byl vhodnější. Tento článek má správný obsah, ale trochu nevhodný formát :(
Pavel (neregistrovaný)
8. 2. 2009 11:55
Re: Ale mno tak ...
Musím se J.M. zastat, i když jsem snad ještě nikdy článek nekritizoval. Pokud chtěl autor ukázat programy, měl je vyjmenovat, napsat jejich plusy a mínusy, co zvládnou, s čím mají případně problém, co bude potřeba ještě doinstalovat (např. pro přehrávání DVD) atd. Ale psát o něčem o čem toho moc nevím... Akorát bludy, které nezasvěcené zmatou - což by na blogu nevadilo, ale na rootu to spousta lidí vezme jako fakt a budou ty nesmysly šířit dál. A sorry, ale že jsme nenapsali lepší článek není agrument. To je jako bránit výrobce zdravotně závadných hraček, protože je lepší závadná než žádná. Imo radši žádná.

