Vyloženě nechápu, co máte proti firmě, která se navíc chová VELMI slušně (a klienta má i pro Linux, když jsme u toho). Dle teorie článku a názorů některých (i anonymních) diskutujících se zdá, že "rizikové" a "vychytralý byznys" je i kupování chleba z pekárny (anžto receptury taky neznáme a ani banka ani pojišťovna a ani sound to nezaručí).
Prostě tady exhibuje nihilismus vyššího stupně, než je zdrávo. A proto trvám na tom, že tohle je ujetý (včetně duševního stavu autora - nejméně v době psaní článku).
Navíc (pokud se tedy Petr jako autor) obtěžoval číst alespoň nějaký rozbor toho, jak Skype funguje, pak je tato decentralizovaná (!skutečně, ne tedy jak tvrdí autor) velmi zajímavá nejen z hlediska programátorského umu a hlavně je _velmi_ inspirativní pro dobrovolníky píšící opensource ekvivalenty.
Čili štvavé výlevy jsou (bohužel) jen planými řečmi, za jejihž špinavou fasádou je jen vztek z toho, že nějaká komerční firma zase dokázala napsat velmi kvalitní soft a v podstatě ji není za co kárat (jak např. dělají někteří pochybní experti v narážkách na BSOD, sponku a podobně). A tím se zde trapně snaží obhájit, že na to prostě nemáme (abysme to měli v ekvivalentní kvalitě a popularitě taky).
Ja bych takovy clanek taky nenapsal, ale jestli muzu doporucit - moc bych to s tim nadsenim pro Skype neprehanel. Kecatko pro teenagery, OK, kecatko pro Frantu Vopicku, aby se mohl domluvit, kdy pujdou s Pepou Vomackou na pivo - OK...Ale proboha !! At uz si lidi konecne uvedomi, ze sverovat tomu napr. citliva firemni data je, eufemisticky receno, nerozum nejvyssiho supne.
Problem onech dnes tak vzyvanych "obycejnych uzivatelu" je v tom, ze nevedi s cim zachazeji a tato jejich neznalost je snadno zneuzitelna. Kdyz clovek nerozumi autu, poradi se s odbornikem, jde do servisu a urcite nebude lit do zazehoveho motoru naftu... Proc to, proboha, v IT funguje uplne jinak ? Kdyz pak vidite ten bordel, jaky jsou schopni uzivatele podobnych produktu mnohde ve firmach zpusobit (pod vedenim a se souhlasem managementu), je to prinejmensim divny pohled.
Je samozrejme jedno, jestli Skype bezi na Windows, Macu ci Linuxu. Skody to muze nadelat uplne stejne.
opravdu s kazdou blbosti na aute jesdite do servisu? Nafouknuti pneu, umiti okna, vysypani popelniku?
Nejak jsem si si nevsim, ze by uzivatele si psali vlsatni kusy aplikaci, vlastni drivery, ci si sami vymenovali HW. proste jen delaji zakladni a beznou udrzbu, co jim system umozni.