Myslíš, že zpětná kompatibilita dnešních nadupaných grafických karet s VGA standardem táhne jejich výkon dolů ?
Za druhé Itanium není zpětně kompatibilní s x86 a už vůbec není určené pro "normální lidi".
Nejvetší fór x86-64 je právě v tom, že má konečně důstojný počet registrů (něco jako 68000 v roce 1976 ;) ) a tomu přizpůsobenou vnitřní architekturu, ale přitom je to pořád normální CPU do normálních PCček na kterém můžete provozovat všechny stávající aplikace. A když náhodou někdo používá nějaký open OS, jako Linux nebo BSD, tak může mít během chvíle kompletní OS i veškeré aplikace v plně nativní 64bit formě :))))
nevim, jak u grafik, ale odriznuti zpetne kompatibility by aspon vyrobcum procesoru usetrilo spoustu vrasek, umoznilo lepsi optimalizaci kodu v procesoru, zmenseni plochy cipu. podivejte se, co dokazi powerpc procesory. myslim, ze inzenyri intelu nebo amd nejsou horsi, ale vlaci s sebou obrovskou kouli kompatibility az nekam do prvni poloviny 70. let minuleho stoleti!
mno takove Power3 na 375MHz (a to uz je pomalu dedecek) je v bezne 32bit aplikaci asi tak rychle, jako athlon na 700MHz. No a pokud je k dispozici kod, ktery umi vyuzit 64bit (treba SHA-512), tak je srovnatelne s P4 na 2.4 GHz, takze mi to neprijde zase tak spatne (rad bych si zmeril nove power4 na 1.4 GHz, ale obavam se hlubokych depresi).
Mozna se pletu (do 64-bit programovani se nijak nehrnu, takze jsem to az tak detailne nestudoval), ale mam dojem, ze implicitni velikost operandu je porad 32 bitu a pro 64-bitove vypocty je potreba predrazovat prefixy, coz se mi vubec nelibi (narust velikosti kodu, buhvi co to udela s rychlosti...)
No, je to trochu jinak. Strucne receno, sizeof(int) je 4, sizeof(int *) je 8 a sizeof(long int) je 8. Cili pointery jsou 64bitove, nicmene inty jsou primarne 32 bitove a 64bitove jen s prefixem. A pokud se zamyslite nad tim proc, tak je to prave kvuli rychlosti a velikosti kodu - 32bitovy int v naproste vetsine pripadu postaci, zatimco 64bitovy by zcela zbytecne zatezoval datovou cache.
teda ja nevim .. ja se o tydle veci moc nezajimam, ale co jsem slysel, tak to s temi 64bity od AMD az tak ruzove opravdu neni .. myslel sem ze jednou z hlavnich vyhod 64bitove architektury by mel byt SDILENY 64bit. adr. prostor .. navic pry zavadeji docela nechutne 4-urovnove strankovani, coz na rychlosti asi moc neprida (mam takovy pocit IA64 je na tom v techdle ohledech bohuzel podstatne lip). a fakt se mi nezda ze ma cenu snazit se udrzovat kompatibilitu se stredovekem, to bychom se nikam nedostali!
ale jak rikam, moc sem o to nezajimal, takze budu rad kdyz mne nekdo pouci pripadne opravi me mylne informace