Vlákno názorů k článku Android Auto: praktický test šesti navigací od anonym - Čekal bych, že když někdo bude psát "praktický"...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 9. 2021 13:14

    bez přezdívky

    Čekal bych, že když někdo bude psát "praktický" test navigací, tak hlavně otestuje, jak dané navigace navigují. Informace o tom, které navigace mi budou fungovat na AA nebo kolik, která stojí si mohu většinou dohledat. Já používám AA zhruba dva roky a do letošního léta jsem byl odkázaný pouze na Waze a Google mapy. Naštěstí jsem nikdy nemusel řešit data, takže je používám s aktuálním provozem. Osobně bych už nedokázal jezdit s offline mapama bez aktuální dopravní situace. Mapy.cz jsem testoval celé léto a ano, jsou krásné a znají každou ulici v Česku, ale jejich aktuální data o provozu nebo uzavírkách cest jsou tragická. Když už jsem mezi Svitavama a Hlinskem dojel ke druhé uzavírce silnice, o které mapy.cz nic nevěděli a která se znovu objížděla okruhem 25Km navíc, tak sem nad nimi zlomil hůl a už je nepustím. A to prosím nešlo o uzavírky, které by tam někdo udělal hodinu před tím než jsem jel. Ale byly tam minimálně týden. Opravdu nevěřím tomu, že pokud někdo testoval mapy.cz, tak nezjistil, že jejich navigace podle aktuálního provozu je oproti Waze nebo Google mapám na nic.
    Další věc, která vůbec není v článku zmíněna je zadávání průjezdních bodů. Díky tomu, že Asistent google není v Česku oficiálně podporován, ale zároveň google tlačí u AA hlasové ovládání, tak zadávání dalšího bodu na trase hlasem je nemožné. Když to řeknete česky, tak vám google assistent nerozumí a většinou vám začne vyhledávat něco úplně jiného mimo navigaci (existuje pár šťastlivců, kterým to sem tam česky jede). Takže musíte tento bod zadat před cestou. Buď jde naplánovat cesta předem a nebo se o to můžete pokusit při zadávání cesty před jízdou v samotném AA. A tohle je u většiny navigací vyšší dívčí.
    Já totiž při svých cestách nepreferuji krátkou nebo nejrychlejší cestu, ale protože se dětem dělá v autě špatně, tak potřebuji cestu nejrovnější. Což znamená preference dálnic a silnic prvních tříd a pak dojet do cílového místa pár posledních kilometrů zatáčkama. A pokud nechcete každou cestu pečlivě plánovat v počítači nebo telefonu před cestou, tak přinutit navigace naplánovat takovou cestu v AA je očistec. Takže většinou vyjedu podle sebe a nechám navigaci první půl hodinu, aby me otáčela stále na její preferovanou trasu, než ji dojde kudy chci jet. Opravdu zajímavé je jak všechny navigace používají stejný algoritmus hledání cesty a tvrdošijně mě stále otáčí na původní trasu a přidávají kilometry a čas. A pak najednou za 15 kilometrů přejedete někde nějaký bod a navigace zjistí, že mnou navržená trasa je kratší o 15 minut než když mě nutila se před kilometrem otočit. Čekal bych, že pokud jsem se vychýlil z navržené trasy a navigace zjistí, že cesta, kterou jedu je kratší o blbou minutu, tak mě přestane otáčet. Ale ne, každá z nich s počká klidně až na čtvr hodiny rozdíl. A tohle se týká jak Waze, tak mapy.cz. Zatím nejlépe si v tomto vedou Google mapy.
    A tohle bych čekal, že bude někdo testovat v praktickém testu navigací a ne ta snůžka informací, které si každý může najít, které nám překládá autor textu.

  • 7. 9. 2021 13:33

    Jiří Eischmann

    Ten časový threshold u každé změny trasy je otravný. Na nejideálnější trase se objeví zácpa, navigace mě přesměruje do objížďky. Zácpa na původní trase se zatím buď podstatně zredukovala nebo zmizela a i když je původní trasa opět rychlejší, nevrátí mě to na ni, protože není dostatečně rychlejší než nepohodlná objížďka po okreskách.

  • 7. 9. 2021 15:44

    premekv

    No, je to možná individuální zkušenost, ale když opustím Prahu a jezdím třeba po Vysočině nebo jiné podobné divočině, tak přesnost google map co se týká provozu také dost klesá. A třeba objížďka kolem Humpolce také značená nebyla :)

    Je jasné, že mapy.cz ještě nemají takovou uživatelskou základnu. Google těží z velké komunity "wazerů", kteří klikají a hlásí plus automaticky zpracovávají ohromné kvanta dat od řidičů s gmaps/waze...

    I když mapy.cz fandím, obávám se, že to bude začarovaný kruh. Lidi to nebudou chtít používat, protože dopravní info není dobré. Dopravní info nebude dobré, dokud to nebude masa lidí používat.

    7. 9. 2021, 15:46 editováno autorem komentáře