No, když na to tak koukám, tak články povedou k iluzi, že všechno kolem programování mikrokontrolérů je sranda. Ale když řeknete A, musíte říct i B … n. Někdo tu už minule psal, že to připomíná stavebnici Merkur a je to tak. S tímhle se bez dostatečného zvládnutí teorie nikdo nikam nedostane a nemění na tom nic ani množství odkazů s ukázkami, kam se všude dá Arduino vecpat. Dokud neporozumíme tomu, jak fungují samotné součástky Arduina, včetně dalších elektro. součástek plus teorii podepřené výpočty, nepostavíme nic jiného než to, co nám znalý autoři naservírují. Přirovnal bych to k programátorům, kteří nedělají nic jiného než skládají dohromady kousky kódů, které vymyslel někdo jiný. I tomu se říká vývoj. Takže, otevřete oči. Tohle vede ke zvládnutí hardwaru asi jako Lego ke zvládnutí fakulty architektury čvut. Bez základů elektroniky nic použitelného nevymyslíte.
kdyz chce kdokoliv zacit v nejake oblasti, tak je fajn, kdyz muze pouzit
neco predpripravene na cem si muze hned a rychle zkusit zakladni nabyte
znalosti.
kdyz jsem jako maly zacal s merkurem, taky mi nasi koupili nejdriv malou levnou
verzi, abych si to osahal a teprve kdyz me to chytlo tak mi koupili vetsi
a drazsi verze merkuru a pozdeji jsem si dokonce sam pridaval veci, ktere
v merkuru nebyly (elektricke motorky vybrakovane z auticek). sel jsem od
jednoducheho ke slozitemu.
arduino je pro zacatecnika, ktery plave v bastleni pritom si chce
zkusit mikrokontrolery. a arduino je cesta jak bezbolestne zacit.
koho to omrzi muze arduino prodat a rict si, zkusil jsem to a stacilo,
naopak kdo chce jit do hloubky, ten nezustane u arduina a bude se venovat
teorii a praxi do hloubky a zacne sam bastlit.
je vhodne kdyz znalost teorie roste postupne i se znalosti praxe.
Z pedagogickeho hlediska je lepsi kdyz je zak motivovan praxi k nauceni teorie. Tedy opacny postup nez ktery je realizovan v napriklad v nasem skolstvi. Takove teoreticke zaklady se potom opiraji o realne zkusenosti stoji za nimi realna motivace. To se dobre projevuje pri zadavani ruznych projektu na kterych studenti samostatne pracuji.
Vzdycky skladate dohromady kousky neceho hotoveho. At uz jde o znalosti nebo hardware. Nemyslim si ze u projektu zalozenych na arduinu clovek potrebuje nejak hluboke zaklady elektra. Pokud je potrebuje tak si je nastuduje. Neni treba nikoho predem demotivovat.