U nás na firmě máme 2 počítače, jeden s kartou od Digium Wildcard TE120P
ovladač wcte11xp Asterisk větve 1.2
Druhý počítač má 4 portovou E1 od Openvox, osazen jen jeden E1 kanál, ovladač wct4xxp. Asterisk verze 1.4.18.
V obou případech se občas náhodně stane, že u odchozích hovorů volaný vůbec neslyší volajícího.
Zdá se, že se to stává ve vlnách, takže se volající úspěšně nedovolá třeba ani na potřetí, poté zase vše funguje bez problému. Stává se to poměrně vzácně a nedaří se mi přijít na to čím by to mohlo být.
IRQ se nesdílí.
je to neprijemne , ked kricite do sluchatka halo , halo a na druhej strane ticho .... Problemov moze by samozrejme viac , ak vylucime operatora , tak najviac pravdepodobne sa mi zda zaptel a snim suvisiaci hardware (Digium a OpenVox), tak ako som uviedol nepriamo v clanku maju svoje "muchy" . Samozrejme ak by ste potrebovali diagnostikovat Vas Asterisk , potrebujem trosku viac informacii :-) . Co Vam ale poradit mozem skuste Sangomu, ziadny problem ani pri zatazi niekolko desiatok hovorov sucasne. Ak by ste mali zaujem mozeme Vam kartu zapozicat.
Děkuji za typ. Také jsem toho názoru že bych měl zkusit tu Sangomu. Prostě velká zátěž je velká zátěž a dějí se pak divné věci. I kdyby měl hardware vytuhnout jen jednou za čtvrt roku tak se vyplatí si připlatit. I když mít jistotu nelze nikdy :) Co mi ale není jasné je to že spousta lidí hardware od Digium provozuje a nestěžují si. Možná za to nemůže vyloženě zaptel, ale změna ovladače na úplně jiný by mohla pomoci. Na druhou stranu ti co si koupí Sangomu asi vědí proč :) (není levnější jako třeba openvox, ani se tím přímo nepodporuje firma co přišla s Asteriskem ...)
Je to urcite problem v hw? "One-way audio problem" je totiz obvykle dosledkom nespravneho skakania cez NAT/firewall.
Aka je topologia siete (co vsetko je na drate medzi sluchatkom a PSTN rozhranim)?
Děkuji za typ. V tomto případě to ale tímto nebude, protože většina hovorů žádným natem vůbec neprochází a pokud se stejný hovor směruje přes VoIP, vždy je slyšet dobře.
Kartou ani ovladacema to nebude. Jakmile je alespon jedna strana slyset, neni duvod hledat chybu v HW. Navic se to vyskytuje na verzi 1.2 i 1.4, takze bych vyloucil i problem s asteriskem.
Na 99% jsem si ze zkusenosti jisty, ze to bude jednosmerne uz na vstupu do asterisku na urovni site (spatnej voip telefon) nebo je problem u poskytovatele hlasu, coz je bez E1 meraku a napichnuti se na RX/TX nemozne. Nicmene stalo se me to a muselo dojit na merak, ktery jednoznacne prokazal, ze byl problem u poskytovatele. Doporucuju sniffovat IP a pote analyzovat, cimz se potvrdi/vyvrati, ze to skutecne je problem az asterisk -> E1 -> poskytovatel.
Děkuju za typ. Zní to logicky. Problém však je, že se to stává náhodně, poměrně vzácně, takže kdy jakékoli testování je velmi obtížné. Leda že bych sniffoval všechen trafik a pak se zpětně snažil najít zkažené hovory a ty nějak analyzovat. Prostě až tam bude někdo stát s měřákem na 99% bude vše fungovat bez problémů, leda že by zase nahrával trafik za několik dní a později jej analyzoval.
Špatnej voip telefon mohu vyloučit, protože to dělá se všemi, dokonce i když je hovor přesměrován tak, že přes žádný voip telefon nejde - jen přes Asterisky. Měnit jsem se snažil už všechno možné, např. echo cancelaci.
Ale kdosi mi kdysi říkal, že má vliv na jaké číslo se volá. U některých se to stává častěji - což ale zase ukazuje spíš na toho dodavatele hlasu. Není to ale 100% ověřené informace.
No já to hodlám řešit tak, že ty E1 zruším.