U Blenderu mě neskutrečně štve, že s verzí 3.0 zařízli renderování přes OpenCl, které se na Linuxu používalo pro AMD grafické karty.
Nejdřív slibovali, že renderování v Linuxu brzy dořeší a zatím funguje LTS verze 2.9, pak prostě ukončili podporu i té LTS verzi a teď se tváří, že když nejnovější AMD karty na linuxu už fungují, tak není co řešit.
Docela zklamání z přístupu buď používejte letitou nepodporovanou verzi nebo vyhoďte jinak vyhovující grafickou kartu a kupte si novou. :-(
Na webu https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/cycles/gpu_rendering.html píšou:
"HIP is supported on Windows and Linux and requires a AMD graphics card with the Vega architecture or newer."
Jelikož mám RX570, tak zřejmě smůla. Kartu jsem kupoval v 2020 přímo kvůli Blenderu a nic nenaznačovalo, že tohle provedou. Tušit to, mohl jsem vzít Nvidii.
Blender 2.93.18 pro mě zůstává poslední funkční verze. :-(
nezkoumal sem, ale nemuze pomoci tohle? nevidim tam jake jsou podporovane AMD GPU, ale ma to s AMD GPU se pro applikaci tvarit jako ze ma dostupnou CUDA takze by Blender asi mohl pouzit CUDA rutiny na AMD GPU?
https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/zluda-nahrada-cuda-na-amd-rocm