Zkuste vyvrátit myšlenku, že se jedná o cílené koncentrování moci na několik firem, které je potom možné jednoduše ovládat tím, kdo má víc peněz.
Něco podobného se děje v automobilovém průmyslu. Před dávnými lety začaly být automobilky tlačeny, aby řešily bezpečnost aut. Dnes se automobilky předhánějí v podpoře bezpečnostních autosedaček pro děti. Proč to dělají a neprodávají je samy? Protože oni svým "pozitivním a bohulibým" lobbingem dosáhly toho, že autosedačka je tak velká, že se rodina nevejde ani do auta vyšší střední třídy. Rodiny jsou pak nuceny kupovat auta větší a větší. Dítě má 20 vlastních airbagů i ve městě když jede s rodinou autem, zatímco v MHD maminky s kočárky jezdí, aniž by musely být připoutané vůbec. Těmto kvazisnahám o bezpečnost se dnes tleská stejně, jako googlu a ostatním při vynuceném zavádění https. Rozum se vytrácí a velké firmy mají vymakané, na jaké tlakové body mají přiložit prst.
Nedělal bych z toho kovbojku. Korporace nemají jiný účel než zisk. Podle toho mají taky nastavený management a kritéria. Jsou schopny vyrábet i dobré věci za nízkou cenu ale díky své výkonnosti okamžitě strčí ten "prstíček do dvěří" jakmile se jenom napůl dvířka pootevřou.
Pak se na to můžeš podívat z pohledu toho, že všechno někomu patří a jestli je jeho zájmemm vidělat, nebo dopřát co nejvíce nejlevněji - s tím vydělat právě souvisí jak moc je nutno a možno celé existenční prostředí měřit a řídit, resp. ovládat.
A pak se na to můžeš podívat z pohledu občana, obyvatele této planety tak, že je nejlepší využít výhod takových konglomerátů a zbytek zarazit a klepat je neustále přes prsty. Ta míra a místo se liší v závislosti na oboru, místu a artiklech ....
Souhlas... pokud Vás neuráží, peklovat se s francouzským vozem, tak Berlingo je na tom s prostorem dost dobře, na objem i na šířku. Ale jako rodinný vůz je už mírně nekonvenční. A s levnou výbavou je to trochu žebřiňák, protože se nešetří ani tak na elektrických kurvítkách, jako spíš na estetice (tapecírungu a úložných přihrádkách). Takové auto je spíš známka punku. Pro lepší pocit se svého času dalo pořídit o půlku dražší C4 Picasso, na prakticky shodné podvozkové platformě.
Römer z roku 2007 se do Berly vejde prakticky 3x vedle sebe. Ovšem novější sedačky s "přídavnými bočními nárazníky v úrovni ramen" už mají problém vejít se na ISOFIX vedle zavřených dveří. A na prostřední sedačce "izák" není.
pokud Vás neuráží, peklovat se s francouzským vozem, tak Berlingo je na tom s prostorem dost dobře, na objem i na šířku.
To by mě zas až tak neuráželo. Po letech ježdění potřebuju mít pohodlnou sedačku, autorádio a klimatizaci. Zbytek jsem schopný oželet.
Co mi ale vadí je to, že někdo sedící na židli placené z našich daní rozhoduje o tom, jaké mají být nároky na bezpečnost. Ten člověk (lidé) rozhoduje o tom, že automobilky vynakládají miliardy, které zaplatíme my přímo v ceně auta. Před dvaceti lety byl Passat považovaný za velké auto a všichni se do něj luxusně vešli. Nový Passat je o dost větší, ale už se nevejdeme - něco je špatně.
Ráno se mořím s autosedačkami na tom abych zácpami s dětmi dokodrcal do školy. Přitom ale bez problémů můžu děti pustit do školy autobusem MHD, který pojede delší trasu, na které budou stát u tyče nebo sedět nepřipoutané. Trochu nepoměr, na to, co mě stojíé nové auto, ne?
Abyste rozuměl, já chápu, že na automobilky určitý tlak musí být vyvíjený, protože v otázkách ekologie nebo bezpečnosti by nebyla dostatečná poptávka zákazníků. Ale nepřešvihli jsme to už? Nebyly by ty miliardy účelněji vynaložené do lepšího (čitelnějšího) dopravního značení, osvětlení přechodů pro chodce, ...?