Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Chrome začne 15. února filtrovat otravnou reklamu na webech od Petr - Asi jsem staromódní, ale pokud mi na webu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 12. 2017 21:35

    Petr (neregistrovaný)

    Asi jsem staromódní, ale pokud mi na webu kam jdu za informacemi vyskočí reklama přes celou obrazovku se zapnutým zvukem a podobné sviňárničky, tak je to naposledy, co jsem na daný web šel. Není důvod se obtěžovat s nějakým adblockem apod.
    Na druhou stranu jsem ochotný tolerovat takovéto agresivní reklamy u těch webů, které mají prokazatelně vyšší náklady na poskytování obsahu - typicky video (včetně YouTube) a různé cloudové služby (poskytující např. úložný obsah apod.) - tam takovéto reklamy beru jako daň za službu která je nabízena zdarma.

    Nevím co to je s lidmi, že se cítí oprávněni nárokovat si, že někdo jiný si nebude moci v rámci svých služeb vystavovat reklamu kterou uzná za vhodnou.

  • 22. 12. 2017 8:57

    j (neregistrovaný)

    Sak at si ji vystavuje, ale ne na moji zahrade. Tu konetivitu sem totiz zaplatil ja, ten CPU taky a tu elektrinu jabysmet. Takze si narokuju pravo rozhodovat o tom, k cemu se to pouzije. Az mi guugl doda PC gratis k tomu konetivitu a bude platit moje ucty, tak se muzem bavit o tom, co se na tom bude zobrazovat.

  • 22. 12. 2017 13:47

    Petr (neregistrovaný)

    "Tu konetivitu sem totiz zaplatil ja, ten CPU taky a tu elektrinu jabysmet"

    To je přesně to o čem píšu: pocit nárokování si činnosti druhých.
    Cožpak provozovatel serveru na který se připojujete nemá náklady na počítač, elektřinu a konektivitu ?

    To že vy máte náklady (CPU čas, elektřina, konektivita) s prohlížením webu víte. Tento svůj status jste navíc stvrdil tím, že jste se rozhodl připojit na daný server. K tomuto činu jste se rozhodl dobrovolně* a bez nátlaku - tudíž nevidím důvod, proč si stěžovat na chování provozovatele. Pokud se vám daný web nelíbí (protože má příliš mnoho reklam - některé blikající - a navíc hned při vstupu vás uvítá videoreklama se zapnutým zvukem) tak tam prostě nechoďte.

    *něco jiného jsou samozřejmě např. vyskakovací reklamy které vám automaticky otevřou nové okno prohlížeče apod. - tyto už jsou ale z větší části podchycené samotným prohlížečem a je to tak správně, protože v těchto případech jde o činnost konanou bez vědomí uživatele.

  • 22. 12. 2017 17:24

    ůlkku (neregistrovaný)

    Ale podle stejné logiky by měl provozovatel serveru počítat s tím, že já mám taky nějakou techniku a že ji použiji tak, aby jeho stránky byly zobrazeny tak, jak mi to vyhovuje.

  • 22. 12. 2017 19:30

    Petr (neregistrovaný)

    Ale podle stejné logiky by měl uživatel webu který souhlasil s náklady (čas CPU, elektřina, konektivita) při prohlížení webu počítat s tím, že poskytovatel má také nějaké náklady a pokud většina uživatelů bude blokovat reklamu, tak se milí uživatelé mohou rozloučit s obsahem zdarma - tedy podle stejné logiky...

    A pokud jde o bezpečnost a anonymitu kterou řeší diskutéři výše: naprosto chápu uživatele, kterým se nelíbí trackování navštívených stránek - pokud chce někdo prohlížet web anonymně, tak by měl mít tu možnost. Klidně ať si pořídí nějaký proxy server (nebo třeba Tor), bezpečný prohlížeč který nebude za žádných okolností ukládat cookies a k němu nějaký blokovač reklam. Naprosto takové chápu - sám mám pro takové případy připravené rovnou celé prostředí v Qemu.
    Co už nechápu jsou uživatelé, kteří si zablokují reklamu a přitom nechají v browseru povolené ukládání cookies a navíc se k webu připojují pod vlastní IP adresou (bez proxy) a ještě k tomu k webům jako je Facebook - u takových je argument pro blokování reklam ("protože bezpečnost") naprostá faleš.

  • 22. 12. 2017 19:42

    ůlkku (neregistrovaný)

    Tak s tím určitě souhlasím. Náklady na službu je obecně třeba nějak řešit. Možná by mohly být zajímavé i jiné obchodní modely. (Poskytování výpočetního výkonu při více připojených pc - Proč ne, když to jde u těžby bitcoinu?) Ale pochybuji, že někdy vznikne rozumně anonymní reklama. Touha lézt lidem do soukromí je pro mocné zkrátka příliš velká...

  • 22. 12. 2017 22:38

    null null (neregistrovaný)

    Proč? Už to tu přece kdysi bylo. Prostě se bude platit za zobrazení a ne za přišmírování. To je celé tím, že pravidla určili ti co přišmírovávají, ne ti co zobrazují a ti kterým je zobrazeno. A logicky, protože chtějí přišmírovat, tak tvrdí že to jinak nejde, že by to nevydělávalo, že tolik nezaplatí - ale přece v momentě, kdy by bylo možno zobrazit jenom bez přišmírování, tak argument o nižší ceně padá a trh už ny pracoval jenom s jednou variantou a cena by se něměla od čeho jiného odvíjet - jestli víš jak to myslím .... Tedy dokud mohou přišmírovávat, tak mohou dávat i rozdílné ceny, když nebudou moct, nemá to smysl a jako jediný, a tedy nejlepší, způsob tak bude i zaplacen jako za nejlepší ... To je jenom klasická manipulace, že to není možno jinak ...

  • 23. 12. 2017 12:32

    Petr (neregistrovaný)

    @Kentan
    Problém je v tom, že cílená reklama na internetu už existuje a jen tak nezmizí - zejména v situaci, kdy je každému jasné, že cílená reklama má daleko vyšší potenciál než reklama necílená.
    To je jako kdyby jste řekl "nelíbí se mi jaderné zbraně, proto budu bojovat proti jaderné fyzice" - to klidně můžete, ale ty znalosti (stejně jako ty zbraně) tady jsou a budou i do budoucna. A ano, jde o naprosto přiměřený příklad - chtít diktovat celému internetu jak má vypadat reklama je stejné, jako kdyby jste chtěl diktovat všem státům (nebo třeba všem vědcům) jak mají přistupovat k jaderné fyzice.

    Jak jsem psal výše - pokud chcete být na internetu anonymní, tak máte tu možnost: proxy/Tor + zákaz ukládání cookies + zákaz spouštění JavaScriptu + reklamní filtry. Musíte to ale udělat všechno - pokud uděláte jen ten poslední krok "protože šmírování", tak je to jen strkání hlavy do písku z důvodu vlastní pohodlnosti.

  • 23. 12. 2017 13:39

    null null (neregistrovaný)

    @Petr

    Když už chce někdo dávat príklad, připodobnění, měl by se nad tím pořádně zamyslet. Není problém změnit jednotlivé subjekty, ale charakteristiky musí odpovídat. Tedy:

    Asi uznáš, že vymazat nějaké vědomosti z hlav a zajistit, aby je nikdo znovu nevybádal je tak trošku jiný, težší a v podstatě ve své podstatě na neznalosti řádu věcí až debilní úkol oproti tomu zajistit, aby pro reklamní plochy browser stahl pouze obrázky. Nemyslíš?

    Co se týče efektivnosti. Pokud používám vlastní bloker a po koupi bot v army e-shopu mi chodí reklamy na stejnou kategorii bot, tak promin, ale o efektivitě pochybuji. Ve finále je problém se sběrem dat jinde než ve vztahu e-shop/zákazník, ale v přísunu statistických dat velkovládcům. Fakt nechci, aby mohli přesně propočítávat, kolik ještě průměrně snese peneženka občana, já chci, aby kritérium bylo "zůstat v peněžence co nejvíce", nikoliv "kolik nejvíce můžeme sebrat". Ano, tohle primárně nedělá stát, dělají to korporace a banky a ty ovlivnují státy a ceny v nich - od zmíněných bank a sazeb, přes elektriku až po zakřivení banánů. Zde se kruh uzavírá a reklamní šmírování jim přináší další sady dat, z mého obraného pohledu, zbytečně.

    Ok ok, mám bloker a blokuji a budu, ale když už je tu ta debata, rád bych aby to fungovalo přirozeně pro všechny, nyní mi to připadá znásilněné ideou, že bez cílene, tedy přišmírované reklamy, už život nemá smysl.

    Pochopil jsi jak jsem to myslel s tou cenou za normální reklamu? Nevím jestli jsem se vyjádřil srozumitelně, já to po sobě pochopím, ale tak psal jsem to já, takže to těžko zhodnotit ....

  • 23. 12. 2017 14:44

    Petr (neregistrovaný)

    @Kentan
    "Pochopil jsi jak jsem to myslel s tou cenou za normální reklamu?"

    Samozřejmě že jsem to pochopil - vy chcete návrat zpět ke stavu, který tu byl před cílenou reklamou na internetu. Jenže ten stav se z principu vrátit nemůže, protože byl vychýlen právě tím novým konceptem cílené reklamy. Jediný možný návrat zpět by byl, pokud by všechny vlády zakázaly cílenou reklamu - a i pak je otázka, zda by došlo k návratu zpět (rozesílání spamu je taky nelegální a přesto se děje, totéž třeba vylepování letáků mimo reklamní plochy).
    Stejně tak není možný návrat ke konvenčnímu válčení mezi velmocemi v situaci, kdy je známo jak fungují jaderné zbraně a velmoci (a i některé menší státy) jich mají dost na několikeré vyhlazení lidstva. Podobně není možný návrat zpět do stavu kdy lidem nehrozilo AIDS - alespoň ne do té doby, dokud bude AIDS neléčitelné a/nebo se bude dále šířit.

    Lidé kteří chtějí surfovat na webu anonymně budou reklamu blokovat, protože jinou možnost nemají - tam se nedá nic dělat. Ostatní kteří blokují reklamu "protože soukromí" a přitom k internetu přistupují bez proxy a ještě k tomu používají Facebook (= většina běžných uživatelů internetu) - tak takoví nemají žádné morální právo tvrdit, že cílená reklama je zásahem do soukromí.

    "Ano, tohle primárně nedělá stát, dělají to korporace a banky"
    Tohle dělají primárně technokraté - tj. lidé kteří jsou toho názoru, že oni byli předurčeni k tomu, aby druhým říkali jak se mají chovat. Sem patří všeobecné šmírování (nejen NSA Snowden) a CIA (Vault 7/8), ale i třeba v EU povinný systém eCall schopný monitorovat polohu vozidla) a cenzura (různé "hate-free" zákony kriminalizující urážet - tj kriminalizující kritiku, protože nelze kritizovat tak, aniž by se někikdo neurazil).
    Dále měření a dávkování spotřeby (růzé smart metery na elektřinu a vodu) - sem mimochodem patří i naše EET, vše z globálního hlediska ospravedlněné bojem proti globálnímu oteplování, založeném na teorii, že za oteplování může CO2 a metan, které dohromady dělají asi 4% skleníkových plynů (95% je vodní pára, kterou se však vědci příliš nezabývají, protože její pohyb je příliš dynamický). Obdobně se tito vědci neobtěžují zabývat věcmi jako jsou sluneční skvrny, a když už, tak jenom těmi relativně krátkodobými (11, respektive 22, let) a nikoliv těmi dlouhodobými (Maunderovo minimum).
    Aneb jak řekla bývalá kanadská ministryně životního prostředí Christine Stewart:
    "No matter if the science of global warming is all phony... climate change provides the greatest opportunity to bring about justice and equality in the world"

    Na to jak to s tou "spravedlnosti a rovností pro celý svět" elity myslí se stačí podívat na hlavní body Agendy 21:
    Sustainable development - Udržitelný rozvoj (alias centrálně plánovaná ekonomika - poněvadž nemůžete tuto politiku provádět , aniž byste měli potřebné pravomoce na úrovni států bývalého východního bloku)
    Open borders - otevřené hranice (alias likvidace národních států - zejména těch historicky obývaných bělochy)
    Multikulturalismus (alias cílené vytržení lidí z jejich historických kulturních kořenů a jejich následné přeprogramování pomocí globální propagandy)
    Globalizace (alias internacionalismus)
    atd. - alias jen přeznačkovaný komunismus, pouze se namísto třídního boje elity zaměřili na ekologii. Cíl ovšem zůstal stejný - absolutní moc a tvrdá kolektivizace populace. Vše ostatní už jsou jen podružné nástroje.

    Takže jak vidno, nejde o ojedinělou věc, ale o celý balík nástrojů, z nichž cílená reklama je jen podružná záležitost. Vy to víte, já to vím, většina blbečků zde toto vše samozřejmě bude považovat (podle toho jakou propagandu zrovna žerou) buďto za konspirační blábol, nebo za Putinovu propagandu - jako kdyby Agenda 21, Agenda 2030 či Habitat 3 neexistovaly.
    Další diskuze na podružné téma cílené reklamy mezi námi co jsme ochotni formulovat vlastní názory na svět kolem nás pak postrádá smysl.

  • 23. 12. 2017 14:57

    null null (neregistrovaný)

    @Petr

    Ok, souhlas.

    Jenom si nemyslím, že "cílená reklama" je podružná. To je totiž ten "nosič" toho přišmírování a to přišmírování dává právě ty data, jak jsem již psal - a když chceš řídít, musíš měřit. Tedy když nechceš aby tě někdo řídíl, nebo co nejméně, nesmí měřit, nebo co nejméně ... Otázka je jestli bude řídit méně, nebo hůže. Možná bych řekl že vůči řízenému méně efektivně ....

    Ten příklad mi stálě nepřipadně dobrý, protože sice máš pravdu, že jádro a vše kolem toho už z lidí a válek nikdo nedostaně, ale jak můžeš vidět, filtrovat reklamy producenty browserů v podstatě problém není. Jde jenom o to, co odfiltrují. Mě osobně by ani nevadilo, kdyby přišmírováníčko bylo na rovni webů nebo e-shopů. Ale tak to zdaleka není, spíš naopak.

    Neber to jako návrat zpět, spíš do srávných kolejí. Ano, správných podle mě, ale nabízím vysvětlení proč, v čem to bude přínosnější (pro lidi) a jak toho dosáhnout bez totálního zákazu ku spokojenosti všech, myšleno obchodovaných subjektů, nás, lidí ... Idealistické? Možná. Ale pokud je přání otcem myšlenky, pak myšlenka by měla být matkou činu, který by měl být tedy potomek přání ....

  • 25. 12. 2017 18:34

    hugochavez

    @Petr
    "...Open borders....lik­vidace národních států........­....Multikultu­ralismus..."

    Je urcite zajimavy si poslechnout co nedavno rekl Nigel Farage v EU parlamentu ohledne Sorosovo Open Society (prosazujici krome jinych svinstev i koncept open borders, coz byl 1 z duvodu proc Orban vykopal sorosovu tzv univerzitu z Madarska:

    Nigel Farage unveils George Soros corruption with EU
    https://www.youtube.com/watch?v=Y6uCGuVXBwo

    Celkem logicky se pta jak je mozny ze Soros ma seznam 226ti jemu tzv "loajalnich" clenu EU parlamentu a ZDALI za tuto loajalitu dostavaj $ ?? Obzvlast kdyz se slezli s lidma od Sorose 42x jen za lonsky rok (rok ma 52tydnu).....
    Proc to delaji? Za jakym ucelem?
    Jak je mozny aby poslanci EP zvanili o danovych unicich kdyz nejen oni ale celkem 25.000 zamestancu EK+parlamentu plati (ze svych luxusnich) plaltu pouzhych 16% na dani..??
    PS: Bozskej pohled na tu nemeckou arogantni slepici po tom co ji Farage "usadi"......­..vypada jak kdyz prave provedla blowjob a samotnou ji zaskocilo jak velkou davku semene spolkla :o))))))))

    Druhe nemene zajimave video je kdyz Farage mluvi o planech EK zavest jakesi "pan-evropske" volby kdy nebudou volici hlasovat v narodnich statech o poslancich do narodnich parlamentu, ale budou "demokraticky" hlasovat do jakesi celoevropske kandidatky o poslancich ze vsech koutu Evropy, o kterych samozrejme nic nevedi ani je v principu nemuzou kontaktovat......
    Tuhle zhovadilost uz sem kdysi slysel ze pripravujou ale pak to jaksi vysumelo.....­.........zda se ale ze tato "skvela evropska myslenka" ale zapomenuta nebyla.
    https://www.youtube.com/watch?v=J8gzITV6fmg
    Pozorne sledujte co za cvoky sedi v EP, a rec tela takovyho individua jako je napr. Verhofstadt.
    Krome toho ze je ukazkovym prikladem jak jsou tzv "EU elity" odrizle od evropske reality, pripominaj mi ty jeho slova o "jednote" a "lide chteji vice Evropy" jednoho pana
    https://www.youtube.com/watch?v=DFNUdCtMXWE#t=1m48s
    "We want to be a single unified Reich.....and for that you must prepare yourselves....we want the people to be obedient...."

  • 27. 12. 2017 8:49

    j (neregistrovaný)

    Nikolivek soudruhu, doba kdy vse patrilo vsem(vybranym) je nastesti jiz minulosti. A ano, je mi uplne lautr uprdele jaky naklady ma provozovatel. Nic mu nebrani si kolem svyho baraku postavit plot. TO on se produkuje na verejne dostupnym namesti a tudiz je jeho problem, jak si svoji produkci zaplati. Provozovat server pro desitky tisic navstevniku dneska nestoji vubec nic (to jedno pivo ozelim).

    Pokud se mu to nelibi, at to proste vypne. To je jeho svaty pravo.