Všechno to jsou blbý kecy. Kdyby lámal íchrany u starých nepodporovaných her, které nejde spustit, dalo by se to chápat. Ale protože se snaží co nejrychleji prolomit ochrany u nově vydaných her, je zjevné, že tím podporuje pirátství, poškozuje herní průmysl a divím se, že se s ním neudělá krátký proces.
Jasně, ochrany z doby MSDOS-u neomezovaly tak moc, tyhle hry by nejspíš ještě běhaly a cracky z té doby nadělaly víc škody než užitku. Ale to už je dávno.
Nejlepší řešení pamatuju u hry Descent (verze I a II pro DOS). Žádná ochrana, žádné omezení, hrát se dala celá, ale při ukončení vždy zobrazila dobře udělanou obrazovku o tom která část je free demo a která už je placená. Vtíravé reklamy jsem nevnímal, tohle ano. Hezky jsem si zahrál, nakonec jsem i to info přečetl, uznal že hra stojí za to a byla to první krabice kterou jsem koupil (pak díky tomu i Warcraft II a další věci...) Občas si ji zahraju (naposledy včera). Do té doby nikdo kolem mě nerozlišoval free/demo/cracked/trial/registered verzi programů. Všechno se kopírovalo, všechno fungovalo a psalo OK, my byli studenti, vlastní peníze jsme neměli a nebylo co řešit. Tahle hra k zaplacení inspirovala a to bylo lepší než ochrana. My byli studenti, vlastní výplata byla ještě SciFi, ale něco už jsme uměli (i nějaký ten JMP v assembleru se dal pochopit), věděli jsme kudy se k cíli neumíme dostat (peníze) a kudy ano (poraď si jinak), proto nás ochrany jen aktivně vedly k obcházení. Co se v mládí naučíš, to už nezapomeneš... Ty hry mám rád pořád :-)))