Někde je to použitelný model, leckde tomu brání řada věcí.
Od starého HW stanic, síťových prvků, serverů přes obrovské množství rozličných aplikací (například u nás > 500) po znalé a kvalifikované lidi.
Možná je můj pohled zkreslený tím, že pod pojmem "výuka Informatiky" si představuji rozhodně víc, než ovládání 3 kancelářských aplikací.
+1
Na škole, kde jsou dvě PC učebny jde nějaký tenký klient nasadit relativně snadno, ale pokud je těch PC 200+, síť byla dělaná na přelomu tisíciletí "na koleně" a postupně se rozšiřovala, stará se o to jeden nebo dva lidi, kteří k tomu mají i pedagogické povinnosti, tam se něco takového vlastnoručně nasazuje dost těžko. A řekl bych, že takto to vypadá na většině středních škol.
Chrome OS přichází v balíčku "nainstaluj a používej", pro ředitele za ním stojí ta velká firma Goole z ameriky a ne "je to nějaký ten linuch"... Ve většině případů je potenciální nasazení Chrome OS snazší a pravděpodobnější, než tvorba vlastního řešení, byť by takové řešení mělo, pokud by se udělalo dobře, lepší funkčnost.