Ach bože, a zas ty ekologické žvásty okolo jako platforma pro direktivní nařizování. Když se podívám na "ekologické" elektromobily s tunami baterií s životností pár let a nabíjené elektřinou z uhlí, tak USB nabíječky to určitě vytrhnou.
P.S. Z praktického hlediska jsem samozřejmě pro, ale na ty zelené kydy jsem už vážně alergický.
Tak nazor petrolheads je nam znamy. V současné dobe neexistuje technologie ktera by zavrela usta jak petrolheads tak Greenheads. A jeste jsme zapomneli hejt na cyklisty(nesmí chybet).
Nicmene ucinnost te uhelne elektrarny I se zapocitanim prenosovych ztrat/ztrat na nabijeni je jinde nez u spalovaku. A baterky maji mnohem delší zivotnost nez 5 let. Blby je ze greenheads neresi tezbu lithium a po prazsku ignorance chrani nas - je to jinde není náš problém. Bohužel jaderka nebude a merklova si taky bude sypat popilek na hlavu.?
Byl bych rad aby petrolheads pro ekologii udelali neco treba se 4 x napalenou cenou nahradnich dilu nebo pravem na opravu - spalovaky jsou silene slozite stroje proti elektromobilum. Ted jsem řešil programovani BMS - to je opet vymysl petrolheads.
24. 9. 2021, 13:16 editováno autorem komentáře
Tak to bylo hádám spíš takové rýpnutí (mě se třeba otevírá kudla v kapse, kdykoliv slyším něco o CO2). Ono se furt o ekologii řeční, ale většinou jsou to jen prázdná slova a líbivé akce, zákazy a příkazy, ale je to k ničemu.
Takže se třeba razí cesta elektromobility, ale už nikdo moc neřeší jednak praktické nedostatky (doba dobíjení, životnost baterií, dostupnost dobíjecích stanic) a hlavně pak i tu ekologii (i spalováky i elektrovozíky jsou neekologické, jen každý jinak) - těžbou kobaltu a lithia počínaje a recyklací akumulátorů konče. A nemysli si, ona ta účinnost, když vezmeš v úvahu celý řetězec, taky nemusí být kdo ví jak zázračná.
Čím můžeme ekologii přispět, je obecně omezení spotřeby (čehokoliv, ať už je to vyhozené jídlo nebo zbytečně dodané nabíječka k mobilu), odstranění výroby křápů (to se těžko specifikuje a kvantifikuje) a neustále honbě za výrobou za každou cenu, jen někdy trochu přetřenou na zeleno, aby se mohlo frčet dál a nikdo moc neremcal.
Odstranění výroby křápů. Tady bych zabodl kolik a odsud začal.
Může mi někdo z automotive rici jak je možné že v 21tem století neumí auto rozpoznat výměnu baterie a ze zkušebních cyklu urcit kapacitu? Nebo zadanim kodu? Hej organicky otroku. Vymenils mi baterii potrebuji vstup a udelat test... Dekuji čipy nechci...
Proč to jak dement musí clovek resit extra programatorem?. Servisy na to ovsem rady zapominaji.
Proč Toyota nebo Honda( ted nevim presne ktery asiat) to umi automaticky? Auto je nutno nechat par hodin stat...
Tyhle blbarny nastaly po zavedeni start-stop.
25. 9. 2021, 13:56 editováno autorem komentáře
Myslim, ze je to z duvodu obrovskeho mnozstvi baterek co lidi pouzivaji, ktere se chovaji kazda trosku jinak, nabijeci cykly jsou podle typu jizdy ruznorode, model by na to byl hrozne slozity a nespolehlivy ... mam pokracovat?
Je jednodussi to nejake charging LIN jednotce rict, hele mas novou baterku, je to AGM xxx a tak se k ni chovej spravne.
Ne je to normalni komikstan. Par deviantnich entit co se omylem ocitly ve vedeni EU vymejsli doslova ptakoviny. Jako "standardizace" nabijecek pro mobily. V Kuvajtu se pali pneumatiky o 106. Cela cina se svejma uhelkama za 3 tejdny vyprodukuje to co auta v cely EU za rok. Cela Asie hazi plasty do more ale my tady budeme resit ptakoviny. Jsem docela rozumnej clovek ale zacina to ve me pekne vrit a verim ze nekteri jedinci jsou mozna o par psi/baru napred. Jejich ulitla politika povolenek zacina prodrazovat el., nastup tech EV krapu jakbysmet a to jsme teprve na zacatku, to bude pecka az to bouchne. Jasne oni si ty miliony "lidi" co dneska jezdi v autech z druhy ruky a v ruznejch daciich za 250k apod. nechaj bezbolestne libit ze se pro ne stane auto nedosazitelnej luxus ? Muj odhad je takovej ze par BEV vzplane na ulici a jejich majitele pak mozna budou radi jen za to. Hlavni problem je ten ze EU vyprodukuje v CO2 automobilama cca 3-5% celosvetovyho CO2, pri soucasnym a i budoucim mixu vyroby el. energie to po vymene ze BEV nebude o moc mene. A Cina/Asie/USA na to pecou a my tu pachame genocidu na automobilovym prumyslu. Jen tak naokraj, slavne nemecko a jejich EKO VETRNIKY na severu, a tezky prumysl na jihu zpusoboval, kdyz to fouklo pretoky do nasi site ( protoze jejich prenosovka to nedavala ) a diky tomu nas donutili tusim v roce 2016 k nakupu PST transofrmatoru bratru za skoro 2.mld ( CEPS ) jen aby sme tu jejich zvracenost balancovali. Pak si inteligenti vypnou jaderky a nechaj uhelky. Minulej rok nefoukalo takze oproti predeslejm rokum zase uhelky vyprodukovaly vic el.nez vetrniky ;-) apod.
24. 9. 2021, 19:13 editováno autorem komentáře
Své děti učím, že pokud jiný lže, neznamená že můžou lhát oni. A obdobně pro Vás: to že jiný pálí pneumatiky, neznamená že my to budeme dělat. taky. Všechny ty argumenty alá "asie hází plasty do moře, arabáči pálí pneumatiky" jsou pěkná ptákovina. Jestli chceme poučovat asii, musíme nejprve být vzorem a přestat jim tam vozit odpady. A nabíječky jsou jeden malilinkatý krůček napřed. Ale i ten se musí udělat.
To jste mne asi spatne pochopil ja tu poukazuji na tu silenou ASYMETRICNOST. Pripada mi to jak kdyz mi upenlive sledujeme jestli nam ze stovky kohoutku nekape nekde kapka vody a sousedi vedle vesele nechavaji protejkat vodu o 106. K cemu pak je to nase snazeni, ktere nas prokazatelne ekonomicky poskozuje a jeho "ekologicnosti" se da zhusta debatovat.
To jste mne asi spatne pochopil ja tu poukazuji na tu silenou ASYMETRICNOST. Pripada mi to jak kdyz mi upenlive sledujeme jestli nam ze stovky kohoutku nekape nekde kapka vody a sousedi vedle vesele nechavaji protejkat vodu o 106. K cemu pak je to nase snazeni, ktere nas prokazatelne ekonomicky poskozuje a jeho "ekologicnosti" se da zhusta debatovat. A ci pneumatiky si myslite ze tam asi pali ? No ty nase odvezeny z evropy, takze v tom vidim takove krasne pokrytectvi.
To vaše poukazování je ovšem nesmyslné. Většina neekologických činností má lokální dopad nebo i lokální dopad. To, že někde v Kuvajtu pálí pneumatiky, je sice smutné, ale neznamená to, že je tu máme pálit také.
To, že nás ekologie ekonomicky poškozuje, je ničím nepodložené tvrzení. Zatím všechny ekologické projekty byly ve výsledku i ekonomickým přínosem, není důvod domnívat se, že to tentokrát bude jinak.
> Zatím všechny ekologické projekty byly ve výsledku i ekonomickým přínosem
Nejsem tedy nějak antiekologicky zaměřen, ale u tohodle tvrzení bych si rád poslechl pár příkladů. Ekologie má svou cenu a tvrdit opak si žádá vysvětlení.
Bez dotací (např. soláry), bez externalit (např. "výfuk v Dalešicích" nebo elektrárna na biomasu ze dřeva z Amazonie ...) a nebo nesmyslů (energeticky soběstačná obec, jedoucí na dotace a "bio odpad" svážený z půlky kraje - jen ty náklaďáky to posílají ekologicky do mínusu )
Že něco vydělává s podporou dotací není ekonomický přínos, ale zločin proti státnímu rozpočtu.
Svou cenu má především neekologické chování.
Příkladů ekologického chování, které mělo nakonec i ekonomický přínos, je spousta – odsíření elektráren, energeticky úspornější provozy, zateplení domů, úsporné světelné zdroje… Ono je to logické, to „vyrábění odpadu“ má také svoje náklady, pak se k tomu přidají náklady na odstraňování takového odpadu. Když se investuje do toho, aby se odpad úplně přestal vyrábět, tyhle náklady zmizí a tím pádem je to jenom otázka návratnosti dané investice.