je nejaka barevna paleta vyuzivajici vsechny slozky R, G, B pro vyjadreni
funkcni hodnoty? s osmi bity na kazdou slozku R, G, B by mela paleta vsech
barev popsat cca 16.7 milionu urovni hodnoty.
jak, ale barvy poskladat za sebou s rostouci hodnotou: ma to jit od cerne k bile?
prez ktere barevne slozky?
Hmm, tak to bude tezke :-{ Podle toho ktery 'barevny' model pouzijes RGB, HSV, HSL, .... je to v prostoru (mas vzdy 3 souradnice) bud krychle, jehlan, .... A tezko najdes asi nejakou 'krivku' s Hausdorfovou dimenzi 3 :-{
Heh, ty jseš chytrej jak rádio. To by mě fakt zajímalo co teda dělaj truecolor vybarvení jak vnitřku, tak i vnějšku v programu XaoS. Když nevím, tak mlčím. Původního tazatele odkazuji právě například na program XaoS. Prakticky si lze na ntici libovolného barevného prostoru namapovat libovolnou transformaci posledního orbitu a pro vnější hodnoty to lze skombinovat ještě s počtem iterací.
Tak sorry, snazil sem sa odpovedet ve stylu clanku :-) Navic, po tvoji odpovedi sem si stahnul Xaos zdrojaky, ale zatim sem sa nejak nedopatral pravdy, jak vytvari svoji paletu ..... ale pokud tomu dobre rozumim,tak v engine/palettef.c jsou 'palettedata' definovane jako unsigned int[256], takze to asi nebude truecolor(256^3)->truecolor(256^3) :-{
Hmm, a nebude to náhodou tak, že při použití truecolor se engine/palettef.c vůbec nepoužije? Nemá cenu tu řešit jak přesně to dělá zrovna XaoS, ale odpověď byla obsažena v této větě:
Prakticky si lze na ntici libovolného barevného prostoru namapovat libovolnou transformaci posledního orbitu a pro vnější hodnoty to lze skombinovat ještě s počtem iterací.
a co vzit proste barvy spektra jak jdou zasebou? sice tu paletu asi nepujde vygenerovat jednoduse jednim cyklem, ale slozite to taky myslim nebude (zacit u cervene, pridavat zelenou, ubirat cervenou a pridavat modrou...), jiste na nejaky uspokojivy system prijdete
Takto je to delane napriklad u barvovych modelu HLS a HSV, kde jsou barevne odstiny umisteny po obvodu kuzele resp. sestibokeho jehlanu. Problem je ale opet v tom, ze by se pri mapovani pouzily pouze prime barvy ze spektra (samozrejme spolu s prechodymezi sousednimi barvami) ale uz by se neprojevila jejich cistota a svetlost - zde se opet musi mapovat ne z jednorozmerneho prostoru (spektrum), ale ze tri rozmeru.