Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Fraktály v počítačové grafice XXI od - - Serial je velmi pekne zpracovany, vsechna cest. Jen...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 3. 2006 12:54

    - (neregistrovaný)
    Serial je velmi pekne zpracovany, vsechna cest. Jen mi nejak schazi to pouziti Mandelbrotovych a Juliopvych mnozin ve skutecne pocitacove grafice jako takove. Nebo se k tomu autor dostane az nekdy v budoucnu?
  • 15. 3. 2006 17:02

    Pavel Tišnovský
    Pokud vynecham treba pouziti v computer artu (CG je prece predevsim aplikovana disciplina se vsemi z toho plynoucimi vyhodami a nevyhodami) a modelovani 3D krajiny pomoci vyskovych poli (height fields), tak se fraktaly vytvarene v komplexni rovine pouzivaji zejmena pro tvorbu proceduralnich textur. Mimo jine i kvuli tomu popisuji ruzne metody tvorby "zborcenych" fraktalnich mnozin - pouziti perturbation, necelociselnych mocnin atd. Take jsem se kratce zminil o ruznych moznostech vybarvovani bodu lezicich uvnitr a vne mnozin. Oboje sice z matematickeho hlediska nema velky vyznam, ale pro grafiku ano - tam je zapotrebi textury ruznym zpusobem modifikovat a prebarvovat.