LibreOffice má spoustu přispěvatelů, kteří přidávají malá vylepšení. Na velké změny ale očividně nemají zdroje, a tak ten projekt stagnuje. Nádherně je to vidět například na kvalitě typografie. K dispozici jsou velmi kvalitní fonty STIX (www.stixfonts.org) pro profesionální sazbu technické dokumentace a matematiky. Vycházejí z Times, ale je tam přidáno mnoho matematických symbolů. V LibreOffice se ale font STIX Two Math použít nedá, protože Math v LibreOffice umí pracovat jen s metrikami defaultního fontu. Prý z důvodů kompatibility s MS Office. Jenže typografická kvalita matematické sazby v MS Office je už mnohem lepší než dřív. Osobně proti LibreOffice nic nemám. LibreOffice Draw používám poměrně často a nic lepšího pro mé účely jsem zatím nenašel. Obávám se ale, že jeho funkčnost je daná tím, že nemusí kopírovat MS Office, kde žádný takový nástroj na kreslení není. Co se OnlyOffice a matematiky týče: umožňuje používat MathType. Ten ale není pro Linux a je sviňsky drahý (64 USD za rok a uživatele).
To je o tom, co vlastně srovnáváte a co potřebujete . Jestli jde a pouze o tu práci s dokumenty, které si někdo provádí sám na svém počítači, tak samozřejmě takových - i bezplatných produktů je více. Klidně i OnlyOffice.
Ale pokud jde o organizaci dokumentů i jen ve větším podniku či úřadů, tak tam je potřeba těch funkcí daleko víc, právě proto aby si ty dokumenty mohli - s co největším stupněm automatizace přeposílat, vzájemně upravovat, potvrzovat vést verzování, a archovaci - aby tedy z ní bylo naprosto i právně prokazatelné "která ta verze je dosud platná". atd..
Ovšem, i tyhle rozšířené podnikové verze jsou i u OnlyOffice placené. Tak snad to v Lyonu vědí...
Já dávám only Office uživatelům na doma tam jim to úplně stačí. Problém je ve firmách. Nedají se nijak donastavit pomocí GPO nebo konfiguráku. Já potřebuji nastavit aby důvěřovali podepsaným makrům a ne jiným. Potřebuji určit v jakých složkách to bude hledat šablony. A spoustu dalších nastavení které řešíme u Microsoft Office právě přes GPO. Další problém je že co se týká složitějších věcí v Excelu nebo napojení na databáze tak tam už selhávají. A to se v korporátním prostředí prostě používá. Tady vidím jako funkčnější LibreOffice, jenže ty se zase vzhledově a ovládáním od Microsoft Office už začali dost rozcházet. Věřte mi že pro sestřičky a doktory je to velký problém. Jim stačí že jim přesunu na ploše ikonku někam jinam a už volají na it a neí si rady. Tím je nechci nijak hanit, je to prostě realita pokud je uživatel na něco navyklý tak je dost těžké ty zvyky změnit.
Mýlíte se. Excel je základní výbava každého kdo pracuje s firemními a projektovými financemi. Příslušný manager si prostě tak či onak vytáhne data, která ho zajímají, a pracuje s nimi dále v Excelu. Aplikace jsou super věc, ale umí jen to co umí. Když potřebujete něco najít nebo spočítat, a aplikace to neumí, tak je to na vývoj, a tím pádem na dlouhé lokte. Zvlášť v korporátním světě. Proto ten Excel jen tak nezmizí: umí zalepit díry ve funkcionalitě interních aplikací.
Managor kterej by umel pouzit excel je asi tak to samy, jako politik, kterej mluvi pravdu. Neexistuje.
A zjevne vubec netusis o cem zvanis, protoze na zrobrazovani dat se pouzivaji uz drahne let BI systemy. Excel je zcela zbytecny. Narozdil od excelu umoznuji propojovat data klidne z tisicovek ruznych zdroju.
Tak to jsem asi měl štěstí na managery, protože ti se kterými dělám umí používat Excel dokonce lépe než já. Pokud jde o BI systémy, tak máte samozřejmě pravdu. Jenže je v řadě případů je to jako na komára s plamenometem, a to i když odhlédneme od toho, že cca tři čtvrtě firem ani žádné BI řešení nemá.