Ano, uz se to zde probiralo a je to docela sranda.
Jenom porad nevim, zda root.cz timto prece jenom nedela medvedi sluzbu. Ono to totiz z urciteho pohledu pusobi trapne.
---
A abych byl v tematu - film Tron, to je klasika. Poprve jsem jej videl jako zak 4. rocniku gymnazia nekdy v pulce 80.let na videokazete - byla to janevimkolikata kopie (tedy znacne nekvalitni) a videoprehravac v te dobe - to bylo tady u nas neco :-).Docela mne ten Tron zapada do koloritu tehdejsi pocitacove subkultury tady u nas :-)). Jen to ZX Spectrum bylo prilis slabe na to, abychom vubec mohli snit, ze by v nem byl takovy "zivot":-). Nakonec se pro ZXS aspon objevila hra-pamatuju, ze nejvetsi bombou v ni byl zvuk na 1 bitu udelany tak, ze clovek zpocatku neveril, ze to je vubec mozne :-)
Kdo Trona nevidel, at to hned napravi
Reklama Microsoftu mi nepřijde trapná, aspoň ne z hlediska root.cz. Spíš je to trochu trapné pro Microsoft.
Před 2 lety jsem si nedovedl představit, že by Microsoft vůbec oficiálně přiznal existenci GNU a Linuxu. A teď si platí reklamu na root.cz, a to ve velkém rozsahu.
Koneckonců, Microsoftu nikdo nebrání napsat a prodávat software pro Linux a vydělávat tak peníze. Klidně bych si takový software koupil, když bude dobrý.
Tron? Ten film sice stoji za zhlednuti, ale jako film je naprosto mizerny a byl to totalni propadak. Dlouho potom (az do nataceni "The Last Starfighter") nikdo neobetoval tolik penez na CGI (coz v tomto kontextu vyjimecne neni Commong Gateway Interface ^___^).
Vrele doporucuji tento film po technicke strance, ale filmovy zazrak necekejte.
P.S.: Disclaimer: Autor prispevku je fanatikem do pocitacove grafiky, proto ma rad i mizerne filmy, maji-li technologicky pokrocile zvlastni efekty. To ovsem neznamena, ze by si nebyl jejich kycovitosti/trapnosti/prumernosti vedom. A uz vubec o neznamena, ze by snad nebyl schopen ocenit opravdu dobry film... (ale ma-li dobre triky, tim lip ~_~)
Zkusil jsem schvalne obe hry. Nejvic me zajimalo, jestli mam to openGL, kdyz ani nevim, co to je ;-))
Kupodivu se obe hry rozjely! Tedy, Armagetron se rozebehl (a dal se i pekne hrat), glTron se rozpajdal. I rozesel je silne slovo. Dost me mrzi, ze mam volbu jenom kriklave pocmarane zdi nebo zadne zdi, ze textura na podlaze (mimochodem nic moc, proste rozplizle cary misto normalnich) zpomali hru asi desetkrat... Vypnul jsem vsechny efekty, co to slo, a pak se to hrat dalo. V pomalejsi versi a velke arene jsem chvilema koukal jen na 2D mapu a nevedomky si tak vyrobil opet cervy - az na to, ze potrebovaly openGL :-)
Kombinace rychlost velka, plocha "tiny", ctyri hraci a graficke efekty nulove je to velmi tvrda hra :-)
Prekvapuje me pokazde, kdyz u nejake uzasne 3D hry najdu princip her, co znam uz od od detstvi nebo - v tomto pripade - od studentskych let. Tim rozhodne nesnizuji nove hry, ale pamatujete nekdo cervy, myslim, ze dokonce pod DOSem? Naprosto bez grafiky, ovladani dvema klavesama (doleva a doprava) a tim padem moznost hrat v osmi hracich NA JEDNE KLAVESNICI.
A pak ze pocitace podporuji samotare a nebo ze potrebujete sit :-)
Cervi byli super. Je to pro sest hracu a bylo
to napsany v Borland Pascalu. I tak zmestnat
sest hracu k jedne klavesnici bylo umeni
(kazdy spravny cervar nema v ramenou vice nez
30cm).
Terminologie z cervu se da pouzit i v techto motorkach.
Tipec = pohybujici se spicka cerva
Zatnout tipec = postupnym priblizovanim prinutit
jineho cerva narazit
Pravda, sest hracu a ne osm - asi jsem se nechal unest nostalgii :-)) Ja si pamatuji, ze nam vsem rodice rikali, ze pocitace jsou takove neosobni, i ty hry - podivejte, deti misto toho, aby si spolu hraly venku, tak sedi kazdy sam u pocitace. A pres sit se nevidi...
U cervu se hraci nejen videli a slyseli! :-) To byla spravna kolektivni hra!
Zas na druhou stranu - mit pohled jakoby ze sve motorky a ted v te plne rychlosti videt, jak me tlaci souper ke zdi... Kazde ma sve. Cervum ale nikdo neupre, ze nepotrebovaly openGL :-)
Pre osem hracov bol Wurmeler. Napisal ho Miso Dekanek asi pred nejakymi siedmimi rokmi a mastili sme to na gympli. Niekedy aj osmi naraz pri klavesnici, bola to skvela spolocenska hra. Kazdy mal dve klavesy na zmenu smeru a tretiu na nejaku specialnu funkciu, ktorej pouzitie uberalo energiu, ktora sa potom pomaly doplnala.
Na zaciatku si kazdy definoval farbu a tu funkciu. Napriklad Speeder sa zrychlil. Flyer preletel ponad inu ciaru. Reverser menil smer narastania. Wrapper vysiel z obrazovky vpravo a vratil sa vlavo. Killer vystrelil projektil, ktory prebural steny pred sebou, pripadne niekomu odstrelil hlavicku, cim ho znicil. Dohromady asi osem funkcii...
Bohuzial, Miso to napisal len pre MS-DOS (okolo roku 1996 bol Linux medzi gymnazistami malo rozsireny). Ale mozno by to v nejakom emulatore zbehlo. Neviem, neskusal som. Po troche googlovania som to nasiel tu:
ftp://ftp.externet.hu/pub/mirror/sac/sk_made/wrm217c.rar
Mozna to jiz nekdo v minulych diskuzich zminoval, ale.. www.enemy-territory.com
Osobne si myslim, ze Wolfenstein Enemy Territory je hra, ktera muze linuxove scene hodne pomoci. Sice je to jen multiplayer, ale sejde-li se vice "paranu" na lokale, tak je o velmi kvalitni zabavu postarano.