Jakoze kvuli nepodpore jpeg xl zanikne google? To musi byt dobry matros co tam mate.
Jpeg xl pro prohlizec a 99% webu neprinasi zadnou killer feature takze rozhodnuti google rozumim. Ze jsou obrazky mensi? V dobe ruznych cdn a gigabitovych pripojeni je to nezajimave. Ze to dela hezci kompresi? 99% obsahu na internetu nepotrebuje lepsi kvalitu obrazku. To ze joeg xl umi spoustu dalsich veci jako obrovske rozmery nebo vyssi barevnost je pro prohlizec nezajimave.
PEAK píše kravinu, ale to, že Jpeg XL pro prohlížeče nic moc nepřináší taky není dobrý argument.
Je to polibek smrti tomu formátu: sice by se hodil, ale když ho prohlížeč nezobrazí, tak musím na web konvertovat a to je otrava - úplně stejně, jako s HEIC od Applu. Jenže tam je aspoň jakýsi důvod, nikdo nechce platit za licenci.
Lenze on ani neprinasa lepsiu kompresiu alebo kvalitu obrazkov - to uz zabezpecil AVIF, ktory podporovany je (dokonca uz aj v Safari). Takze JPEG XL neprinasa nejake podstatne zlepsenie a jedinu kartu, ktoru by vedel dat na stol, je moznost bezstratovej rekompresie existujucich JPEG obrazkov - co je featura docasna a realne by ju vyuzilo len zlomok pouzivatelov.
Ne nemá jenom bezztrátovou komprese pro JPEG, ale má nejlepší bezztrátovou kompresi grafiky oproti PNG, WebP a AVIF. Formát je to univerzální tj. jeden vládne všem. Umí progresivní dekódování. Není náročný na výkon (jak pro encoding tak decoding). A možnost komprimovat JPEG do JPEG XL a on fly převádět zpět. To znamená velké ušetření místa, protože vám stačí uložit pouze jeden soubor JPEG XL a nemusíte vůbec ukládat JPEG a o nic nepřijdete. Žádný jiný současný formát nemá šanci JPEG nahradit.
Že jsou obrázky menší je dost zajímavé i v dnešní době a ještě dost dlouho bude. Chápu, že vám podobní čtenáři roota žijí ve zvláštním světě optických gigabitů, ale na většině míst si můžete i o stomegabitu nechat tak možná vyprávět. Což tak moc nevadí, protože většině uživatelů, které kolem sebe mám stačí dvacetimegabit. Což ale neznamená, že neocení, když se jim web bez toho, aby museli za připojení platit nebo dokonce nedejbože měnit technologii načte rychleji.
Ostatně jen pro vaší informaci, podle studií 1 sekunda načítán obsahu způsobí snížení conversion rate cca o 3 %. A chci vás vidět, jak půjdete za akcionáři a řeknete jim, že ty tři procenta z několikaset milionového nebo taky miliardového obratu jsou vlastně nezajímavá a nemusí je zajímat.
Davide, od vás bych podobný logický faul opravdu nečekal. Fakt nejde o nějaké "gejmry co si nekoupí novou RTX 4080". Tohle jsou prostě dlouhodobé studie na velkém vzorku uživatelů protože v retailu se to, světe div se, dost řeší. Ony to jsou totiž zatraceně velké peníze.
A Churchill e-shop neprovozoval ani ho nevedl.
Pravda to je. A proto to má vliv velký. Principem toho efektu se snižující se konverzí je, že člověk když jde na nějakou stránku a "nic se neděje", tak často odejde, aniž nechá stránku načíst. Ale v okamžiku, kdy mu stránka předhodí nějakou informaci, kterou může začít konzumovat, tak už je to v pohodě. Že se nějaký obrázek donačte až později nehraje až takovou roli. Proto je FCP tak důležitá metrika. A v mnoha případech obrázky neovlivňují ani LCP.